[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Europarlementariers tegen uitbuiting chauffeurs?


Biercola

Recommended Posts

  • Forumlid

BRUSSEL - Vandaag sturen Europarlementariërs een boze brief aan Eurocommissaris Kallas over de problemen in het wegtransport. Initiatiefnemer van de brief SP-Europarlementariër Dennis de Jong: "De brandbrief van de Europarlementariërs volgt na een jaar van acties van vrachtwagenchauffeurs. Vorig jaar heeft Kallas aan ons toegezegd de problemen van vrachtwagenchauffeurs zoals uitbuiting van buitenlandse chauffeurs serieus te nemen en met actievoorstellen te komen. Een jaar later moeten we vaststellen dat er niets gebeurd is. Dat duurt niet alleen de chauffeurs en onze groep van Europarlementariërs veel te lang, ook steeds meer EU-lidstaten roepen de Commissie op om de door de liberalisering veroorzaakte problemen snel aan te pakken."

De problemen waar de vrachtwagenchauffeurs tegen aanlopen werden vorig jaar door de SP in kaart gebracht op basis van een enquête, waaraan namen bijna 3000 vrachtwagenchauffeurs deelnamen. De resultaten zijn verzameld in de publicatie ‘de vrachtwagenchauffeur aan het woord’.

De Jong: "Via allerlei constructies, zoals brievenbusmaatschappijen en de inzet van schijnzelfstandigen worden chauffeurs uitgebuit. Nederlandse chauffeurs krijgen de keuze tussen het accepteren van steeds slechtere arbeidsvoorwaarden of ontslag. Ondertussen blijven de lidstaten en de Europese Commissie aan de kant staan. De arbeidsinspecties van de lidstaten moeten veel meer gaan controleren en ook beter samenwerken om malafide bedrijven die via verschillende lidstaten werken sneller in kaart te brengen en aan te pakken. Tegelijkertijd laat Eurocommissaris Kallas alweer een studie maken die een opstapje lijkt te zijn voor verdere liberalisering van het binnenlands wegtransport. Ook dat is volstrekt in strijd met de eerder met hem gemaakte afspraken. Verdere liberaliseringsplannen moeten van de baan."

Begin februari hielden zo’n 200 chauffeurs in Nederland een opwarmactie. Daar werd ook over vervolgacties in heel Europa gesproken. De Jong: "De actiebereidheid van vrachtwagenchauffeurs is erg groot. Het lijkt er steeds meer op dat de vrachtwagenchauffeurs in Brussel de Eurocommissaris moeten komen herinneren aan zijn beloftes. Wat mij betreft is het hoog tijd om de Europese wijk plat te leggen: als Kallas niet wil horen, moet hij maar voelen."

Bron: Transport-online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Kallas is toch ook die man die de cabotage geheel vrij wil maken in de eu ter ere en meerdere glorie van zijn "vriendjes" in de omringende landen waar zijn thuisland aan grenst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het nadeel is. Het zijn allemaal partijen die niet zo veel in te brengen hebben

Laat ze eerst is beginnen om heel Europa onder een cao te brengen Dan zijn we een hele stap verder

En cabotage wordt wel het meeste misbruik van gemaakt door Nederlandse bedrijven

En gaan ze meer cotroleren dan vliegen er verschilende Nederlandse chauffeurs de straat op

Veel vinden dat niet belangrijk.Maar die hebben ook nog nooit gewerkt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Als Kallas dus zijn zin krijgt met verdere liberalisering van de cabotageregels zijn de problemen dus ,,opgelost,,

Nee juist niet dan wordt het een transport oorlog binnen de EU, Kallas wil zijn vriendjes in diverse voormalige oostbloklanden te vriend houden zodat hij weer verkozen kan worden om zijn pluche zetel in Brussel te behouden en alle voormalige communistische vrienden van hem wat eurootjes kan toeschuiven, maar vergeet daarbij dat diezelfde oostblokchauffeurs met een schijntje aan loon op de weg zitten, hoezo hypocriet?

Kallas interesseert die hele transportwereld niet zo, begrijp nou dat hij daar alleen maar voor zichzelf zit in Brussel en hoe zijn landgenoten er aan toe zijn zal hem worst zijn.

Net zoals oud voorzitter van TLN, Sackers, die nu een mooi zakkenvullers baantje heeft bij de NIWO, hij had zichzelf ook liever gezien in het pluche van Brussel.

Maar dit terzijde:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net zoals oud voorzitter van TLN, Sackers, die nu een mooi zakkenvullers baantje heeft bij de NIWO, hij had zichzelf ook liever gezien in het pluche van Brussel.

Maar dit terzijde:D

Wat schrijf jij hier voor een verhaal?

Vanaf 1 september 2007 is Sakkers voorzitter van TLN. Hij is Lid van het dagelijks en algemeen bestuur van VNO-NCW. Daarnaast is hij voorzitter van de Europese commissie voor Transport van de International Road Transport Union (IRU) en is hij lid van de SER namens de werkgevers in de Nederlandse vervoersector. As. 23 mei neemt Sakkers afscheid als voorzitter van TLN.

Sakkers is lid van VVD.

Wij kunnen met z’n allen lullen wat wij willen, maar deze man heeft in het verleden zijn sporen meer dan verdiend in transport. Deze Sakkers heeft het voor transporterend Nederland gewoon goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

VNO-NCW is een club waar je lid van moet worden. Voorzover ik het kan inschatten is het een club van grote tot zeer grote werkgevers. Jan Lul met 10 vrachtwagens zal hier geen lid van kunnen zijn.

De vertegenwoordiging bestaat uit enkele klinkende namen zoals Sakkers, Alders en Wientjes.

Stuk voor stuk mensen die gelieerd zijn aan een politieke partij. Ons kent ons, dat soort werk.

Verwacht hier maar niet te veel van. We kunnen beter die hele EU opheffen en eventueel samen met Duitsland kiezen voor een Duitse mark of florijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Wat schrijf jij hier voor een verhaal?

Vanaf 1 september 2007 is Sakkers voorzitter van TLN. en verdiende dat nog wat?:D

Hij is Lid van het dagelijks en algemeen bestuur van VNO-NCW. en verdiende dat nog wat?:D

Daarnaast is hij voorzitter van de Europese commissie voor Transport van de International Road Transport Union (IRU) en verdiende dat nog wat?:D

en is hij lid van de SER namens de werkgevers in de Nederlandse vervoersector.en verdiende dat nog wat? :D

As. 23 mei neemt Sakkers afscheid als voorzitter van TLN. is geweest en komt nooit meer terug, had zelfs vernomen dat de vlag niet halfstok hing maar vol in de TOP!:D:D

Sakkers is lid van VVD. sowieso al ergerlijk!:D

Wij kunnen met z’n allen lullen wat wij willen, maar deze man heeft in het verleden zijn sporen meer dan verdiend in transport. Deze Sakkers heeft het voor transporterend Nederland gewoon goed gedaan.

Sakkers is lid van VVD dat zegt alweer genoeg!

heeft in het verleden inderdaad "verleden" is dus voorbij, geweest, verleden tijd dus!

verdiend Lees: zakken gevuld over de rug van transporteren NL!

transporterend Nederland gewoon goed gedaan daar zijn veel mensen het niet mee eens denk ik zo!

Het jatten van quotes is ook een erg sterk staaltje van hem zoals deze: elk beginnend bestuurder van een auto B rijbewijs zou verplicht moeten worden om 3 weken in een vrachtwagen te lessen. (goh laat die nu van mij zijn die uitspraak en deze heb ik die Sakkers toegespeeld in een reactie op een e-mail en wat is ermee gebeurd met deze quote, helemaal NIETS!)

Ze mogen die wiki pagina wel gaan vernieuwen want Sakkers is tegenwoordig ook werkzaam bij de NIWO en dat heb ik weer van een hoge medewerker bij datzelfde NIWO en van die heb ik meer een hoge pet op dan van die Sakkers.

En dit alles heet sarcasme:D oftewel humor met een Zwart randje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ze eerst is beginnen om heel Europa onder een cao te brengen Dan zijn we een hele stap verderHuub

En hoe zie jij dat?

Dat iedereen net zoveel gaat verdienen als ons,wat eigenlijk al niet veel is of dat ze het gemiddelde loon nemen en dat wij dus nog minder gaan verdienen.

Dat we in gaan leveren op vakantiedagen?Want naar mijn weten (en ik kan het fout hebben) horen we bij de club met de meeste vakantiedagen.

En zo zijn er honderden gevallen waar we echt niet beter van worden als jouw plan zou gaan gebeuren.Niet alleen voor ons maar ook voor de fest van het transportpersoneel zou het erg slecht uit gaan pakken.

Buiten het feit dat het niet werkt kan het ook niet want overal is de levensstandaard anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ja vandaar dat er ook hele grote delegaties worden gevormd die klauwen met geld kosten en afgezien daarvan ze hebben weer een leuk "uitje" met z'n allen en wel bijzonder gewichtig doen natuurlijk want daar raken die arme landen wel van onder de indruk, meer onderdrukking moet ik eigenlijk zeggen, Bangla Desh etc.

En niet te vergeten onze Bier-koning Alex voorop en ze likken allemaal zijn hielen, je moet hun tongen eens zien na zo'n dagje uit, geen wonder dat de "fles" later op tafel komt.

De oude/vroegere ondernemers gingen zelf op onderzoek uit in bepaalde landen en deden dit geheel op eigen kosten en die bereikten meer dan die omhoog gevallen delegaties van tegenwoordig, soms vormden deze ondernemers een eigen groepje en ook allemaal eigen kosten, niks gesteund door de overheid en deze groep oudere ondernemers hebben meer bereikt dan die Yuppenclub van tegenwoordig want die zagen hier wel een lucratieve gratis reisjes in met buitensporig drank(mis)gebruik maar dat mag niet gefilmd worden is strikt privé ook de zogenaamde 'musea" bezoekjes (lees: hoerenclubs) werden/worden angstvallig buiten de camera's gehouden. (dit overigens uit zeer betrouwbare bron, die ik hier niet openbaar gaat maken)

dat hele VNO-NCW gedoe is gewoon een zichzelf in stand houdend VVD-D'66 clubje waar anders denkende worden geweerd en met bepaalde maatregelen die zelfs kunnen leiden tot de ondergang van je bedrijf, nee een bedenkelijk clubje maar iedereen die niet verder komt dan de "schil" zal de inhoud nooit proeven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Het bijna maandelijkse verhuis circus tussen Brussel en Straatsburg dat is pas geldverkwisting van Europa.

Zou mij werkelijk doodschamen als je daar werkzaam zou zijn, maar ja die lui hebben niks anders meegemaakt dan luxe en nog eens luxe, die zouden eens voor straf een jaar lang met een bijstandsuitkering moeten rondkomen en dan eens kijken hoe ze dan lullen oeps sorry "communiceren" heet dat in dat jargon, hoe dom!:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Polen, Hongaren, Roemenen Letten, of bijv. Bulgaren kunnen er niets aan doen dat de Europese grenzen open gaan!!

Zij maken alléén gebruik van de mogelijkheid om hun gezinnen een betere toekomst te geven.

Wij, jij en ik, Nederlanders zouden dat ook doen voor partner, echtgenoot en kinderen.

Maw, wij Nederlanders zeuren gewoon véél en véél teveel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Polen, Hongaren, Roemenen Letten, of bijv. Bulgaren kunnen er niets aan doen dat de Europese grenzen open gaan!!

Zij maken alléén gebruik van de mogelijkheid om hun gezinnen een betere toekomst te geven.

Wij, jij en ik, Nederlanders zouden dat ook doen voor partner, echtgenoot en kinderen.

Maw, wij Nederlanders zeuren gewoon véél en véél teveel!!

 

Moment, ik vind niks democratisch aan het Europese stelsel.

Regelgeving word gewoon ingevoerd zonder dat wij hier op enige manier inspraak in hebben.

Grenzen worden verlegd, maar en ten koste van wat ?

Dat wij de rest van Europa van welvaart moeten voorzien ?

 

Dus een 55 plusser die niet meer aan de bak komt, moet maar alles slikken en niet meer zeuren ??

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op zeg, voor een beetje (internationaal) chauffeur is er werk.

Er is werkelijk werk. Tenzij je liever achter de geraniums zit!!

Maarrrrrrrr, je moet wel willen!!

Wat een belachelijke TLN-praat redenering.

Ben jij toevallig werkgever, of heb jij banden daar toe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden