[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

dodelijk ongeval a6


flowertrapper

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtwagenchauffeur overleden na aanrijding op A6*-*Lelystad

Een vrachtwagenchauffeur is maandagochtend overleden nadat hij tegen een rijdende afzetting was gebotst op de A6 van Lelystad naar Emmeloord. Dat bevestigt de politie.

Het personeel van de traumahelikopter was opgeroepen om assistentie te verlenen.*

De A6 is voor onderzoek en berging afgesloten tot 13:00 uur meldt Rijkswaterstaat. Verkeer moet omrijden via Lelystad Noord en Swifterbant.*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de eerste commentaren af geen gewonden onder de wegwerkers, ook de botsabsorberchauffeur schijnt slechts lichtgewond te zijn. Dit hoorde ik van mensen uit het bedrijf zelf waar de botsabsorber van is.

Ik was net op de parkeerplaats er tegenover toen de lijkwagen aankwam. Daar stonden een paar chauffeurs met elkaar te praten die het hebben zien gebeuren, ook stonden er een paar mensen die achter de vrachtauto reden en eerste hulp hebben verleend.

Volgens deze laatsten heeft de vrachtauto zonder snelheid te verminderen de botsabsorber geraakt. Bij de eerste hulpverlening bleek dat er nog wel hartslag was maar miniem. Ook was er verbazing dat een professional geen gordel droeg, gelijk beseften andere aanwezige chauffeurs dat zij die eigenlijk ook nooit dragen....

Sterkte voor alle nabestaanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

sje zeg. Ook ik ken diverse chauffeurs van Theo Pauw....... Sterkte voor de nabestaanden............. Als hij dan met volle snelheid tegen die pijl auto gegaan is, valt de schade eigenlijk nog wel mee, Als had ik het liever andersom gezien......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Op de eerste commentaren af geen gewonden onder de wegwerkers, ook de botsabsorberchauffeur schijnt slechts lichtgewond te zijn. Dit hoorde ik van mensen uit het bedrijf zelf waar de botsabsorber van is.

Ik was net op de parkeerplaats er tegenover toen de lijkwagen aankwam. Daar stonden een paar chauffeurs met elkaar te praten die het hebben zien gebeuren, ook stonden er een paar mensen die achter de vrachtauto reden en eerste hulp hebben verleend.

Volgens deze laatsten heeft de vrachtauto zonder snelheid te verminderen de botsabsorber geraakt. Bij de eerste hulpverlening bleek dat er nog wel hartslag was maar miniem. Ook was er verbazing dat een professional geen gordel droeg, gelijk beseften andere aanwezige chauffeurs dat zij die eigenlijk ook nooit dragen....

Sterkte voor alle nabestaanden.

Afgezien van dit het is weer tragisch te noemen dat dit een beroepschauffeur moet overkomen, zo is een gordel dus wel heel belangrijk.

Gordel dragen is wel belangrijk en dat heb ik ook persoonlijk mogen ervaren, sindsdien altijd gordel om ook al is het maar voor amper 100-500 meter, afgezien van de boete natuurlijk maar dit terzijde.

Maar ik lees ook dat hij zonder vaart te verminderen of althans niet geremd heeft, dat geeft misschien aan dat er voor de aanrijding al iets mis moet zijn geweest, wellicht was de man net voor het gebeuren onwel geworden, het onderzoek naar dit zal het later wel uitwijzen, in ieder geval veel sterkte voor de familie en collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Jammergenoeg kan ik daar niet mee eens zijn. Bij wegwerken is uit diverse onderzoeken gebleken dat de mensen die er veel te hard rijden juist vaak de wegwerkers zijn. Als je dit optelt bij de 96% van de vrachtauto's die te hard rijden bij wegwerken dan snap je ongeveer waarom ik het daar niet mee eens kan zijn.

Maar zoals bb al zegt, de beste man kan ook onwel zijn geworden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar heeft er een getuige zich gemeld over de manier hoe de wegafzetting was opgesteld, ik citeer deze persoon even vanaf een andere site:

Reactie van Peter op 10-03-2014 - 14:40:48

Ik reed daar vanochtend. Er stond een bord dat de vluchtstrook open was. Boven de linkerbaan hing een rood kruis. Na een paar honderd meter lagen er verdrijvingsribbels op de weg (vluchtstrook) en pilonnen en direct de mobiele bewegwijzering. Ze hadden het eerste bord nooit mogen plaatsen want de vluchtstrook was niet open. Volgens mij is deze verwarring de oorzaak van dit vreselijke ongeluk.

Andere mensen hebben reeds deze persoon verzocht dit verhaal tevens te bevestigen bij de politie.

Het blijft nagenoeg giswerk wat nu precies de oorzaak zal zijn, neemt niet weg dat het triest blijft voor alle nabestaanden, vrienden en collega`s.

Ik wens hun dan tevens veel sterkte toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Schijnbaar heeft er een getuige zich gemeld over de manier hoe de wegafzetting was opgesteld, ik citeer deze persoon even vanaf een andere site:

Andere mensen hebben reeds deze persoon verzocht dit verhaal tevens te bevestigen bij de politie.

Het blijft nagenoeg giswerk wat nu precies de oorzaak zal zijn, neemt niet weg dat het triest blijft voor alle nabestaanden, vrienden en collega`s.

Ik wens hun dan tevens veel sterkte toe.

Dit is niet dezelfde afzetting, de afzetting hier gebeurde helemaal rijdend en was alleen op rs2.

Ik ben er vanmorgen langs gereden toen er nog niets was gebeurt er waren vanaf Lelystad Noord drie afzettingen.

Deze rijdende met voorwaarschuwingen op de vluchtstrook. Hierbij worden geen kruizen gebruikt want die zijn er niet op dat punt, en er was ook geen gebruik van MRS'en.

Daarna een bermafzetting vanwege kabelwerkzaamheden. Met alleen maar verkeersborden.

En bij het afrijden van de afrit bij Urk zag ik aan de andere zijde nog een MRS opstelling staan van Nienhuis.

Overigens stond aan de andere kant richting Lelystad een vluchtstrook afzetting die veel gevaarlijker stond en ook nog eens slecht aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst bij de lichtmis zitten eten met twee chauffeurs van dit bedrijf en die op dit soort auto's reden, die pendelde op en neer naar Defzeil meen ik. Ze begonnen maandag en kwamen vrijdag dan weer thuis.

 

Als je dit dan leest krijg je dan toch even de rillingen....

 

Sterkte voor de nabestaande.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze man was de oom van Vliegtuig van het forum. Hij kreeg een hypo (te laag suikergehalte in z'n bloed) en probeerde nog de vluchtstrook op te komen maar helaas kwam hij de pijlenwagen tegen en kon die niet meer ontwijken. Hij had vlak voor de klap z'n gordel losgemaakt (ik denk om meteen actie te kunnen ondernemen als hij stil stond), maar helaas is het helemaal fout afgelopen. En kwam de hypo te snel. Hij heeft nog tegen de militairen kunnen zeggen hoe hij heette en dat hij suiker had, maar daarna is hij weggeraakt en in coma geraakt.

 

PS: ik plaats dit met toestemming van Vliegtuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze man was de oom van Vliegtuig van het forum. Hij kreeg een hypo (te laag suikergehalte in z'n bloed) en probeerde nog de vluchtstrook op te komen maar helaas kwam hij de pijlenwagen tegen en kon die niet meer ontwijken. Hij had vlak voor de klap z'n gordel losgemaakt (ik denk om meteen actie te kunnen ondernemen als hij stil stond), maar helaas is het helemaal fout afgelopen. En kwam de hypo te snel. Hij heeft nog tegen de militairen kunnen zeggen hoe hij heette en dat hij suiker had, maar daarna is hij weggeraakt en in coma geraakt.

 

PS: ik plaats dit met toestemming van Vliegtuig.

 

 

Respect !!!!!!!!!!!!

 

R.I.P. collega, Ben: Sterkte man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En bij het afrijden van de afrit bij Urk zag ik aan de andere zijde nog een MRS opstelling staan van Nienhuis.

Overigens stond aan de andere kant richting Lelystad een vluchtstrook afzetting die veel gevaarlijker stond en ook nog eens slecht aangegeven.

Dit is vreemd die eerst heb ik niet gezien , kan ook wezen dat toen ik er langs kwam om plusminus half twaalf dat deze weg was

Dat 2e ben ik geheel met je eens ik schrok daar ook wel van .

Heb de wagen gezien , niet beseffend dat het zo ernstig zou wezen , mijn vrouw die ook groot rijbewijs heeft , vond het ook al vreemd dat een wegwerkauto op een absorbeer wagen was gereden , bij deze ook namens ons sterkte voor de nabestaanden en de betrokken medeweggebruikers.

bewerkt door wim van den Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Dit is vreemd die eerst heb ik niet gezien , kan ook wezen dat toen ik er langs kwam om plusminus half twaalf dat deze weg was

Dat 2e ben ik geheel met je eens ik schrok daar ook wel van .

Heb de wagen gezien , niet beseffend dat het zo ernstig zou wezen , mijn vrouw die ook groot rijbewijs heeft , vond het ook al vreemd dat een wegwerkauto op een absorbeer wagen was gereden , bij deze ook namens ons sterkte voor de nabestaanden en de betrokken medeweggebruikers.

Even ter correctie. De Theo Pauw groep doet meer dan alleen transport voor wegwerkers. Ook rijden zij zee containers (CTU) en bepaalde afval stoffen met walking Floor opleggers. De verongelukte auto stond gestationeerd in Delfzijl en was een "walking floor" auto, die niet echt bij wegwerkzaamheden gebruikt wordt. Neemt niet weg, dat het een triest ongeval is, zeker als de chauffeur onwel werd, en nog probeerde de vluchtstrook te bereiken (waar nu net de bewuste "pijlauto" stond......

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden