[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transport & Logistiek aan de slag met sectorplan


Biercola

Recommended Posts

  • Forumlid

DEN HAAG - Het sectorplan voor de Transport- en Logistiek is voor in totaal 30 miljoen goedgekeurd. Het geld gaat voornamelijk naar (om)scholing van medewerkers, begeleiding van ontslagen werknemers naar nieuw werk, extra leerwerkplekken voor jongeren en mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, zoals Wajongers en langdurig werklozen.

Dit heeft minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vandaag bekend gemaakt. Hij investeert 15 miljoen in het plan en de sector zelf legt de andere helft bij. Eerder zijn de bouw, de uitzendbranche, de kinderopvang, de schilders en de procesindustrie aan de slag gegaan.

De transportsector heeft het nu nog moeilijk door de crisis, maar heeft straks een tekort aan mensen doordat ze met pensioen gaan. Ook als de economie verder aantrekt zijn er snel duizenden nieuwe chauffeurs nodig. Daarom is afgesproken dat 1.250 extra jongeren worden opgeleid tot chauffeur. Daarnaast worden de kennis en vaardigheden van werkloze chauffeurs op peil gehouden, zodat zij ook meteen aan de slag kunnen als de economie weer aantrekt.

In het Transportplan is afgesproken:

  • extra instroom van 1.250 leerlingen door middel extra leerwerkplekken en opleiding
  • 1.000 banen voor zij-instroom van werknemers uit andere sectoren en werkzoekenden
  • 200 banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
  • 1.300 plaatsingen van met name oudere chauffeurs en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
  • De inzetbaarheid van 2.000 werkloze ex-werknemers door onderhoud vakbekwaamheid
  • 1.283 praktijkopleiders bijscholen
  • Scholing van 1.400 werknemers zonder startkwalificatie
  • Opleidingsadviezen aan 2.000 bedrijven
  • 13.000 werknemers krijgen een check op gezondheid en mobiliteit

Minister Asscher heeft in totaal 600 miljoen euro uitgetrokken voor de sectorplannen, de sectoren zelf leggen hetzelfde bedrag bij. In totaal zijn eind vorig jaar 35 plannen ingediend. De overige plannen worden nu beoordeeld en krijgen binnenkort duidelijkheid. Vanaf april 2014 kunnen weer nieuwe plannen worden ingediend.

Bron: Transport-online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Mooi laten we dan eerst maar beginnen met alle werkloze collega's weer aan een baan te helpen. Mochten er nog meer mensen nodig zijn, dan kunnen die altijd nog opgeleid worden......... Waarom opleiden als er genoeg ervaren chauffeurs thuis zitten??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi laten we dan eerst maar beginnen met alle werkloze collega's weer aan een baan te helpen. Mochten er nog meer mensen nodig zijn, dan kunnen die altijd nog opgeleid worden......... Waarom opleiden als er genoeg ervaren chauffeurs thuis zitten??????

Ze vergeten

Dat er veel werk niet meer is

Kijk maar naar de bouw Haast al het transport staat stil

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
De SOOB gelden worden in ieder geval goed besteedt. :ja:

Waarvan het meeste door eenmanszaken bijeen is gebracht zeker?

Die willen helemaal geen personeel dus waarom dan toch een bijdrage aan die "BOOS" oeps sorry "SOOB" club, ja staat in de wet, gewoon legale diefstal laat bedrijven die meer dan 5 man personeel op de loonlijst hebben staan maar flink dokken aan dat stelletje nitwits.

Mooi laten we dan eerst maar beginnen met alle werkloze collega's weer aan een baan te helpen. Mochten er nog meer mensen nodig zijn, dan kunnen die altijd nog opgeleid worden......... Waarom opleiden als er genoeg ervaren chauffeurs thuis zitten??????

Dat is goed voor het Imago poetsen en in de trant van "kijk ons eens goed bezig zijn" :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ik heb wat discussies gehad met die eigenwijze bobo's daar, ik heb en had nooit geen personeel in dienst en toch bleven zij beweren en volhouden dat ik wel een personeelslid had, toen maar eens gevraagd of zij dat konden aantonen en of zij dat ook bij een eventuele rechtszaak konden volhouden/aantonen.

Raar hè dat ik daarna nooit meer iets heb gehoord.................en ook nooit meer betaald heb en wat ik betaald had na 7 maanden pas terug gekregen heb, zonder rente dat dan weer wel, stelletje idio's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De SOOB gelden worden in ieder geval goed besteedt. :ja:

Wat je goed vindt....

Ok, het wordt besteed...maar op de opleidingsbranche na, heeft niemand hier baat bij.

Of je moet beroepswerkloze willen worden.

Zolang er 24000 ervaren werkloze chauffeurs zijn, mag het wel wat minder met het soob-fonds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ook ik heb in mijn bijna 15 jaar eigen rijderschap nooit 1 cent afgedragen aan de soap, uh soob.....

het vervelende is dat iemand ergens een foutje heeft gemaakt, ik weet zeker ikzelf niet, heb die zooi wel 20x doorgelezen en nergens kunnen ontdekken dat ik een personeelslid zou hebben en dat die ergerlijke omhooggevallen ambtenaartjes voet bij stuk houden dat je er wel eentje hebt, maar nog erger is die houding van hun, niet eens een excuus hoe klein dan ook dat ze erkennen dat ze zelf fout zaten, niks helemaal niks, bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ze van dat bedrag ook een deel reserveren voor chauffeurs die om wat voor reden dan ook niet aan nascholing kunnen doen (uitzendkrachten, werklozen)

Als die alleen al de verplichte nascholing zouden halen kunnen die ook aan de gang als het in de transport weer aantrekt...

Scheelt er ook weer een paar die je niet opnieuw hoeft op te leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
200 banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt

 

Daar heb je ze  de PARTICIPATIE 'banen' .....

Afstand tot de arbeidsmarkt  kan betekenen    mensen uit de Bijstand die daar dan al langdurig in zitten ....

Wat ik van de week heb gehoord is dat men 'niet wenst'  dat  participatie banen gaan worden ingevuld door mensen die dat werk voorheen deden dan zou er immers sprake zijn van verdringing.....   :confused:

 

bewerkt door AngeliqueBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden