[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

43 Deense Karren in een trailer?


Fust850

Vraag

  • Forumlid

Vraagje:

Enkele collega's en ik rijden sinds een week of 2 planten etc voor de veiling.

Er is een discussie losgebarsten over hoe je het beste 43 van die Deense Karren (CC ondingen) in een standaard oplegger krijgt, en wel zo dat de deuren nog dicht kunnen...

Heeft iemand advies voor me, of liefst een tekeningetje?  

bewerkt door Fust850
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast butlerbob

Ja foutje van mij had eigenlijk moeten staan "Ja klopt zat ff op Ibo (Mike Mikels, whooaa hoe kom je erop) z'n You Tube kanaal te kijken", dus inderdaad de trailer van Lucas waar Ibo voor rijdt, of zoals Ibo het op z'n Amerikaans zegt "Rijdde"  ha ha :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Ja zat net ook ff te denken zal ik een tekening maken maar dit komt aardig overeen, heb 4 jaar bij een kweker gewerkt en in het begin wist ik ook niet hoe dat allemaal moest passen maar de meer gelouterde jongens maken je wel even wegwijs hierin, je denkt in eerste instantie dat gaat nooit passen maar het past wel alleen het is behoorlijk krap en je deuren kunnen net aan dicht, geen spanbandjes want je had al moeite genoeg om die laatste Deen er tussen te persen, heb hier later wiggen gemaakt met een stukje rubber eronder, werkte perfect tegen het uitrollen als je bij de klant kwam.

Dat gold ook voor de Aalsmeerkarren of Florakarren, toen nog verschillend van elkaar, nu eenheidsworst allemaal, en daar paste ook nog wel eens een deentje achter.

 

In principe is het zo als je drie Denen dwars hebt staan dat er twee in de lengte ernaast, bijna een vierkant blok vormen, bijna hè en werk je door tot de laatste vier Denen, deze dus tegenstrijdig laden en dan passen er dus 43 Denen in.

O ja nog een tip, als je ongeveer over de helft ben even met een elec pomptruck de dwars-staande Denen aanduwen, kan je een hoop werk en moeite schelen bij de laatste, dit vanwege ervaring ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij vd Laan kun je voor meerdere bedrijven werken, o.a. Freshtrans maar heb ook wel eens gehoord A. Deij.

En een perfect blok heb je met 8 karren, maar als de ruimte toch geen probleem is kun je 5 (of veelvoud daarvan) inderdaad aanhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Behalve een keertje met te brede potten met planten op die Denen, die heb ik toen maar allemaal rechtuit geladen, de kweker was het er niet helemaal mee eens maar verteld hem als hij "ouderwets' wou gaan laden (ik mocht zelf niet laden en werd aan de koffie gezet :D ) dat dan de potten en ook de planten beschadigd zouden raken, toch geprobeerd maar ging niet lukken, dus allemaal rechtuit gezet en ja dan passen er zeker geen 43 meer in en zo creëerde ik een ritje Duitsland voor mijzelf de andere dag :D

 

Bij Deij? daar moet je toch een pot van die "speed' bij je hebben of is dat inmiddels verleden tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Als die haast krijgen dan is er heeeeeeeel wat anders aan de hand, dan is het een persona non grata waar ze snel vanaf willen LOL

 

Klopt Gyydo dat is wel bekend dat het gaspedaal verder zou moeten dan de cabinebodem, maar ja kan niet altijd hè

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Ja hallo zeg blijft dat nu zo, eerst 60 en dan nog eens stapelen, straks nog overdwars en zo? :D

 

Maar ook die verrekte Denen kan je op elkaar zetten hoor, een keertje een trailer aangekoppeld in Aalsmeer voor een ritje Lindau, Duitsland, kom ik daar en doe de deuren open, schrok mij helemaal wezenloos, stonden die krengen tweehoog!!!

Maar eenmaal de eerst twee eruit dan loopt het ook als een trein, alleen oppassen voor kleine hobbeltjes want dan kan de bovenste er zomaar afleggen en dan heb je een probleem wat met twee man ook zo weer is opgelost, maar het kan dus wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja hallo zeg blijft dat nu zo, eerst 60 en dan nog eens stapelen, straks nog overdwars en zo? :D

 

Maar ook die verrekte Denen kan je op elkaar zetten hoor, een keertje een trailer aangekoppeld in Aalsmeer voor een ritje Lindau, Duitsland, kom ik daar en doe de deuren open, schrok mij helemaal wezenloos, stonden die krengen tweehoog!!!

Maar eenmaal de eerst twee eruit dan loopt het ook als een trein, alleen oppassen voor kleine hobbeltjes want dan kan de bovenste er zomaar afleggen en dan heb je een probleem wat met twee man ook zo weer is opgelost, maar het kan dus wel.

Zullen wel geen Denen zijn geweest maar die wat kleinere, (weet de benaming niet), moesten wij altijd laden in Bestwig Heringhausen (nabij Winterberg).

 

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Eeuhh nee het waren de normale Denen maar ik had later gevraagd waarom ze niet die verlengers op stokken/palen hadden kunnen plaatsen en dat er zodoende meer platen er tussen leggen dan kwam mijns inziens toch ook aan die zelfde hoogte, maar dat bleek niet te kunnen (kon wel natuurlijk) want de klant wou de planten op een bepaalde hoogte hebben per Deen en om nu twee wagen te laten rijden hadden ze dit idee geopperd en ook zo uitgevoerd, ja ik ken die kleinere wel, vind het eigenlijk een beetje ondingen als je even niet oplette zaten je vingers ertussen, auw dus en weer een bloedblaar(tje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat een gedoe om er 43 karren in te krijgen. Bij AH met vers krijg je er makkelijk 60 karren in :bey:

Bedoel je karren? Of bedoel je dolly's met kratten er op die zo leuk lanceren als er een hobbeltje in de weg zit als je die krengen er over heen duwt? 

 

Ik kreeg 54 rc's in de trailer als ik alles dwars gooide. Of rijd je met de klep open, dan kunnen er wel 60 mee. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden