Spring naar bijdragen
  • 0

43 Deense Karren in een trailer?


Fust850

Vraag

  • Forumlid

Vraagje:

Enkele collega's en ik rijden sinds een week of 2 planten etc voor de veiling.

Er is een discussie losgebarsten over hoe je het beste 43 van die Deense Karren (CC ondingen) in een standaard oplegger krijgt, en wel zo dat de deuren nog dicht kunnen...

Heeft iemand advies voor me, of liefst een tekeningetje?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

43 Passen precies, de laatste 4 andersom blokken, dus in de dwarse rij 2 lang en in de lange rij 2 breed. De lange die tegen de zijkant komt er het laatste in. Soms krijg je je stangen er niet meer ac

Gewoon,latje voor latje,,,,door n stelletje werkelozen

precies zoals evert-ria zegt en in principe lukt het dan in een gewone koeler ook. wel even kijken met de ratel van je spanband dat daar een beetje vrije  ruimte aan de kant van de kar zit ( dus niet

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

waarom worden rolcontainers weleens bij elkaar met een spanbandje vastgemaakt en niet met zo'n balk tegengehouden? Dit is iets wat ik weleens ziet als ik langs een vrachtwagen loopt die gelost heeft bij een supermarkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
  • Forumlid

Wat een gezever.

Vele honderden meer kan je laden....

Als je ze maar goed stapelt!

Praat me er niet van. Bij Theo op Helsingborg wel eens aan het stapelen geweest na een nachie zitten. En nog rap ok want je had vaak de 10 uur TT :angry:

Maar wel donders mooie tijd

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
  • Forumlid

waarom worden rolcontainers weleens bij elkaar met een spanbandje vastgemaakt en niet met zo'n balk tegengehouden? Dit is iets wat ik weleens ziet als ik langs een vrachtwagen loopt die gelost heeft bij een supermarkt.

 

Een balk werkt alleen als je recht uit komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
  • Administrators

Als ik een volle vracht karren had, of andere rolcontainers, dan was een bandje of 2 halverwege geen luxe. Ik wil niet al het gewicht op 1 balk hebben....

Plus...... (eigen ervaring :stom: )

Wanneer je door stress of andere oorzaken eens de balk vergeet, los je niet in 1 keer de hele wagen LOL

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
  • Forumlid

Of een 'plukje' lege (of met retourtjes) langs de kant vastzetten zodat je dóór kunt lossen? Als dat goed staat en er is geen teruglading kan dat daar mooi staan :ja:

En dat kan je daar laten staan? of moet na na je rit alles tegen het kopschot zetten?

Dit zijn dingen die met theorie niet wordt verteld maar in het praktijk tegen komt of moet leren. vandaar me vraag :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
  • Forumlid

Een balk werkt alleen als je recht uit komt?

Als je 2 balken hebt gaat het altijd:D 

Recht uit komen en die ene of 2 karren in de lengte met 2e balk een beetje schuin zetten en ze blijven rechts staan.

Altijd rechts aanladen, dit is de lage kant op de weg.

post-3458-0-07592900-1402770351_thumb.jp

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
  • Forumlid

Als je 2 balken hebt gaat het altijd:D 

Recht uit komen en die ene of 2 karren in de lengte met 2e balk een beetje schuin zetten en ze blijven rechts staan.

Altijd rechts aanladen, dit is de lage kant op de weg.

 

Zo deden wij het ook wel. Maar meestal probeerde ik het grootste gedeelte met twee balken vast te zetten en dan een paar lichte containers achterop met een spanband vast. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Als wij het over Deense karren hebben.

Hoe kan ik dit dan het beste laden.? 

Liefs met een tekening erbij.

 

12cc x10cc gestapeld onderstel=120cc
16cc x30pl =480 Platen
120cc plus de platen x16cc
is  120 +16=136 cc.onderstellen 
Totaal 136 cc. En 480 platen. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
  • Forumlid

Een stapel onderstellen is groter als een kar met platen je zit immers met de stangen. Dat leengoed kan je laden in blokken, je begint met 3 karren met platen dwars daarnaast zet je 2 stapels met onderstellen. Tegen de onderstellen zet je weer 3 karren met platen dwars en 2 stapels onderstellen lang nu heb je een blok en dat blijf je herhalen alleen het laatste blok doe je 2 karren met platen dan kom je de het uit. Een volle vracht laden kan je alles breed zetten met 2 in de lengte er naast alleen de laatste 4 precies andersom ligt er ook een beetje aan wat voor handel er op staat eventueel kan je op de helft nog een keer wisselen zie je ziet vanzelf wanneer je weer recht ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden