[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

my story


tamiya2000

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat is waar.

Ondertussen al enkele weken verder, ik heb jammergenoeg geen fotos/verslagen... want fotos bij een hoop tekst leest wat leuker denk ik zo, mijn digitale camera is beetje kapot :p

 

Maar ik kan wel zeggen dat laatste weken heel leerzaam en leuk zijn geweest, om enkele hoogtepunten op te noemen:

Mijn verste reis tot nu gemaakt, Glucose aan de kanten van Troyes lossen (heel klein dorpje, naam ontglipt me even)... ERG mooie streek daar, mooie heuvelachtige wegen met veel lijnzaad velden, een plezier om te rijden.

Mijn eerste trip naar Duitsland (Ludinghausen)... apart volk die duitsers, qua truckvoorzieningen vond ik het wel OK, alleen bij het gemiddelde restaurant is het menu niet echt uitgebreid (pomfrit mit schnitzel, pomfrit mit bockwurst, ...)

Mijn eerste ritten met een jumbo trailer. Wat is een jumbo trailer? Een tankwagen met de lengte van een gewone koelwagen... is even wennen in het begin, maar leuke ervaring, hiermee moest ik sinaasappelsap lossen (compartiment 1 en 4) bij een klant in SARRE-UNION in Frankrijk (bij Metz), vandaaruit naar Strasbourg in compartiment 2 en 3 celwanden (is een soort melk dat gedroogd word tot poeder, dit is dan veevoer) laden voor een klant in Werken (West Vlaanderen). Een jumbo is wel heel leuk tot je in een doodlopende straat terechtkomt (krispunt lag open) en die smalle straat 100m achteruit mag, wel goede leer ervaring en ik was er ook snel weer uit.

Wat heb ik verder nog geleerd?

 

Dat je in Frankrijk op steile hellingen en speciale strook hebt, VEHICULE LENTS genaamd, dit wist ik dus niet en ik was dus blijkbaar, tot grote ergernis van anderen (wat ik achteraf wel begrijp), met 40km/u bergop op de tweede strook aan het rijden. Foutje

Dat je veel middelvingers krijgt van andere chauffeurs omdat je geladen ongeveer 80-85 rijd. En zeker als je op scherpe bochten (als je bvb een klaverblad om moet) maar 40 kan doen (ik rij vloeistoffen, zwaartepunt veranderd constant).

Dat ik het wel naar mijn zin heb in Frankrijk (wat verder dan, Noord Frankrijk niet echt)

Op onbewaakte parkeerplaatsen kom je vaak rare figuren tegen (kijk je door je raam en staat er naast je iemand naar je te kijken terwijl hij, hoe zeg ik dit netjes, zichzelf de hand geeft...  :confused:  :(  :stom:  Ik heb hem 'vriendelijk' verzocht zijn activiteiten te stoppen...

 

Volgende week neem ik een cameraatje mee en zal ik uitgebreider verslag geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat je zegt, 80 of 90... scheelt maar een paar minuten... maar dan ligt je verbruik ook een stuk hoger, dusja, wat voor nut heeft het?

Lekker op het gemak

Oja, ben geflitst geweest in Duitsland, op weg naar Ludinghausen... baantje van 70 dat overgaat naar 50... en 3x raden waar net die flitspaal staat... zucht.

Het was ongeveer 3-4u dus ik zag hem helemaal niet... wel gevaarlijk die dingen, die flitsen gewoon recht in mijn harses..;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden