[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Goes de Meern ontslaat chauffeurs


turboRoodkapje

Recommended Posts

Gast routier

Ja....zij weten zeker veel.

Zeker de Polen, die nu ook meer en meer aan de kant geschoven worden voor Roemenen en Bulgaren, Russen en Moldaviërs.

Overigens heb ik met deze Polen met zo veel medelijden, als dat ze met ons hadden, toen zij ons kwamen verdringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Je weet toch ook wel dat ze goed "dom" uit hun kop kunnen kijken vandaar dat ik zei "weten zij veel" het enige wat ik ooit in diverse landen heb mogen vernemen van dit soort figuren was dit "ikke nie weet" "Je ne sais pas" "Aai dunt knuw" "Ich weiß nicht" (voor de oplettende lezer(s) moet dit natuurlijk zijn "I do not know") .

Maar als die laatste groep die jij noemt straks ook is uitgekotst door al die uitvlaggende transportbedrijven dan vraag ik mij af wat voor bevolkingsgroep komt er dan nog in aanmerking om volledig uitgebuit te worden.

 

Wat mij opviel een aantal jaren geleden in de UK dat er vele Polen weer terug keerden naar hun "Heimat" omdat ze het toch niet zo leuk vonden daar in de UK en dat kan kloppen want menige Engelse chauffeur voelde ook of hadden inmiddels al ondervonden dat ook zij van de arbeidsmarkt werden verdrevenen dat lieten ze goed merken aan die Polen als er weer eens eentje op de "werf" stond om te laden of te lossen, zelfs diegene die aan poort zat deed hier aan mee om hun maar zoveel mogelijk te irriteren en dat gebeurde niet alleen in de UK maar ook in Frankrijk en Duitsland van andere landen weet ik niet maar die Fr en Dld daar heb ik hetzelfde spelletje gespeeld zien worden als in de UK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@109 en 110

Jullie bedoelen eigenlijk hoe onze "collega,s" in de diverse landen van Europa in het verleden het over "ons Nederlandse internationale chauffeurs" hadden. ;)

Om ook het medeleven wat wij Nederlanders ten toon spreidden in die tijd maar niet te spreken.

De opdrachtgever en verladers knijpen de citroen geheel uit door lage tarieven en betalingstermijnen en de bedrijven blijven maar rijden , ook als het niet meer uit kan waardoor er creatief met de schrapper aan de gang gegaan wordt en er nog steeds geld bij moet.

Niet roomser zijn dan de paus hè en niet de chaufeurs uit het oosten de schuld geven maar je grieven richten op diegenen die het ook veroorzaakt hebben.

+10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Hi Gé, ik stel hier een feit vast dat die Oostblokkers maar wat graag aan de bak wilden hier of in andere landen van Europa en dat is niet indirect de schuld van die "gelukzoekers" maar lees tussen de regels door, de werkgevers die alleen voor eigen gewin gaan en al helemaal geen greintje menselijkheid tonen jegens hun "eigen' personeel wat zich heeft ingezet voor diezelfde werkgever en dat jarenlang en die hun nu met medeweten van het UWV of welke instantie dan ook,  op straat flikkerde!

 

Natuurlijk zijn dat de boosdoeners, maar let nu op, wat als straks al die Oostblokkers opeens hun ogen open gaan en zien in wat voor uitzichtloze situatie zij eigenlijk verkeren en dat deze zelfde mensen (ja het zijn mensen en ja ik noem ze soms ook "platkoppen") in opstand komen tegen die uitbuiters dan wil ik nog weleens zien wat er staat te gebeuren in transportland, zoals ik al eens eerder heb vermeld, stel dat al deze Oostblokkers het bijltje erbij neergooien dan zitten al die uitvlaggers zonder personeel, hoe snel zouden die uitvlaggers en houders van postbusfirma's hierheen trekken en weer gewoon onder NL vlag gaan opereren en heel misschien (ik hou een slag om de arm) weer NL chauffeurs gaan aannemen en niet tegen een Oostblokkers loontje maar echt een loon zoals dat hier betaald dient te worden dus volgens d geldende CAO.

Of die malafide werkgevers komen loyaal over de brug om deze mensen wel correct te betalen naar maatstaven zoals die thuishoren in onze welvaartsstaten.

Dan liggen de lonen in ieder geval gelijk zoals het hoort, het zal een utopie blijven ben ik bang voor.

 

Hou mij ten goede over Oostblokkers die chauffeur zijn, die leven in een totaal andere wereld dan wij, weet je waar ik een pokkenhekel aan hebt? dat zijn die hufters die hier ouden van dagen bestelen met allerlei babbeltrucs en zakkenrollerij etc.daar heb ik een hekel aan, maar dat geldt ook voor andere bevolkingsgroepen die hier vrolijk de grens overkomen en denken dat ze in een walhalla terechtkomen waar de straffen voor dit soort vergrijpen laag zijn en dat weten ze maar als te goed, helaas!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Dat soort lui leven in het 'walhallah'

 

Thuis geen flikker te doen/verdienen/stelen/op te lichten (ben ik nog een ander 'vooroordeel' vergeten ??)

 

Als we NU niet laten weten aan de: jaaa, nu wordt het spannend !!, lieden die er over gaan, dat 'hunnie' in een andere wereld zijn geboren/grootgebracht als 'wullie' met alle !!! verschillen in: (daar gaan we weer) opvoeding  :mad: , scholing, mentaliteit=opvoeding !! regering (als in regelgeving zijnde instantie)

 

Hé, het één spreekt het ander tegen, geen wonder dat we alleen aan onszelf denken !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Uiteindelijk wel, maar wij maken dat zeker niet meer mee, er uit stappen is gewoonweg eigenlijk geen optie meer, we zitten er te diep in.

 

Maar zoals men al meer verteld, en geef nu eens eerlijk antwoord, wat doen die in jou ogen platkoppen(niet mijn woorden, ik vind het gewoon mensen met een andere mening) fout, zij hebben ook honger en dorst als er geen inkomsten zijn, zij pakken ook de kansen die ze krijgen, en wij (lees werkgevers) knijpen ze uit of proberen het alsof we weer terug in oude tijd van de slavernij zijn, die tijd hadden we volgens mij achter ons gelaten, of herhaald de geschiedenis zich weer.

 

En wij (lees werknemers) laten het gewoon gebeuren, er is een landelijke actie tegen verdringen, zelfde werk gelijk loon en de 3% loonsverhoging die gezien de achterstand die we hebben opgelopen de laatste jaren eigen 10% moet zijn en er komen er een 400 opdagen, :confused:  :confused:  als ik niet net aan het werk was gegaan in het eigen vervoer dan had ik er als tijdelijk werkloze zeker gestaan, samen met wel 400 collega's die het wel begrijpen, en eigenlijk zou het hele land er moeten staan, want nu zijn wij aan de beurt, over een aantal jaren weer een andere groep, en we kijken lijdzaam toe als een makke schaap die naar de slachtbank word gebracht.

 

Waar is het vrije denken gebleven, en het voor elkaar opkomen, zoals al eerder gezegd door anderen, we leven alleen nog voor onszelf en de ander kan het bekijken, kijk maar naar de postings van sommigen hier.

 

 

 

 

 

De enige andere mogelijkheid om dat te veranderen is dat de Russen wat gaan doen deze kant op, maar of je dat zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Alweer een prettige avond? Komt vaker voor...

 

Dit deel van het forum is inderdaad bedoeld voor serieuze informatie met betrekking tot het transport. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Huiskamer, waar alle ruimte is voor off-topic en lolletjes er om heen.

Vandaar dat we een beetje de hand proberen te houden aan de inhoud van de verschillende discussies. Het ligt allemaal dicht bij elkaar, dat begrijp ik ook wel en daar ontkom je niet aan.

 

Maar pagina's vol discussie in een topic als "forumgebruikers Gespot" of egotripperij in een topic over Goes De Meern kan nooit de bedoeling zijn!

Kortom: back on topic alstublieft :ok: 

Maarten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar pagina's vol discussie in een topic als "forumgebruikers Gespot" of egotripperij in een topic over Goes De Meern kan nooit de bedoeling zijn!

Kortom: back on topic alstublieft :ok:

Maarten 

 

Dat het vet verkeerd ging bij de firma Goes de Meern werd steeds duidelijker en zichtbaarder en het waren de echte egotrippers die dat niet wilde zien!!

Het was een bere-sterk bedrijf waar je graag bij gezien werd maar de concurrentie met behulp van lage-lonen-landen begon hard te knagen en zou met de overname van TOP-transport en Logistiek opgelost moeten worden.

In de beginne leek het erop dat dat ook werkelijk gebeurde en de hele toko liep als een tierelier en dat maakt je weer bere-sterk!!

Maar als dan je aller belangrijkste opdrachtgevers failliet gaan, (Fresh-Discount, Sierex, uiteindelijk de hele Chiccolella groep, Sierafor, Max-Bahr) dan word het een ander verhaal

want dan krijgt zo'n firma een snoei harde trap in de ballen en dan kan je nóg zo groot en bere-sterk zijn maar "die" komt vreselijk lelijk aan!!

Daarom ben ik ander werk gaan zoeken en heb dat gevonden en heb ik gelijk aangepakt!

Toen het effect van de problemen bij Goes merkbaar werd heb ik daar op 18 maart2014 een topic van gemaakt: http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/32672-goes-de-meern-ontslaat-chauffeurs/ waarin

ik min of meer voor gek werd verklaard omdat ik in een gekopieerde brief een grof taalgebruik niet erg vond.

Je zal er maar 30 jaar gewerkt hebben en dan door een vreemde interim directie op straat geflikkerd worden............ dan zeg je dus geen "dank U wel"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe iedereen er over denkt maakt niet meer uit voor Firma Goes want er komt geen doorstart dus ook geen moelanders op de auto's .veel succes voor de chauffeurs die nu zonder werk zijn komen te zitten.

Ik heb wat geruchten opgevangen dat er in zeer afgeslankte vorm misschien nog een doorstart inzit.

Laten we het hopen voor de mensen die daar werk(t)en....

bewerkt door KingKong
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar gaat die weer geruchten, Uw oriënteren even de voorgaande geschiedenis opdiepen, dat scheelt een heleboel oeverloos gelul en aannames die nergens op slaan.

De enigste die een tipje van de sluier licht is turboRoodkapje maar die heeft er gewerkt.  En hierbij mijn tipje van de sluier!!!!!

 

 

Susannah Goes: "Alles wordt in werk gesteld om Goes Handling Centre door te zetten"

Tholen - gos.gifTransportbedrijf Goes in De Meern moet het faillissement aanvragen. De onderneming kan de hoog opgelopen belastingschuld niet betalen en krijgt geen uitstel meer van de fiscus. Eerder dit jaar stelde de bank al een nieuwe directie aan. In maart vielen al ontslagen, waarbij Poolse chauffeurs het werk overnamen. Susannah Goes benadrukt dat alles in het werk wordt gesteld om de activiteiten van Goes Handling Centre wel door te zetten.

Goes Internationaal Transport is specialist in geconditioneerde groupage naar Duitsland en Frankrijk (omgeving Rungis). Vanuit de Meern wordt alle transport vanuit Nederland naar Duitsland en Frankrijk gecoördineerd. Afgelopen jaar vierde het transportbedrijf nog haar eeuwfeest en werd tevens door de burgemeester het predicaat 'Koninklijk' uitgereikt.Een woordvoerder van het bedrijf zegt tegen RTV Utrecht dat de ondergang werd ingeleid door het bankroet van een grote opdrachtgever, bloemenexporteur Ciccolella.

Decennialang werd het bedrijf geleid door telgen uit de oprichtersfamilie Goes. Maar begin 2013 raakte de Utrechtse familieonderneming in ernstige liquiditeitsproblemen. In 2012 leed Goes een nettoverlies van €3,9 mln op een omzet van €56 mln. De onderneming kreeg daardoor in de loop van 2013 een negatief eigen vermogen. De cijfers over 2013 zijn niet bekendgemaakt.

ING Bank, de huisbank van het transportbedrijf, haalde daarop de teugels strak aan. Er werd een interim manager aangesteld, Roland van Veen, die de leiding op zich nam. Net voor zijn komst, op 1 januari 2014, verkocht Goes een klein deel van het wagenpark. De opbrengst van deze zogeheten sale-and-leaseback constructie bedroeg €1,7 mln. Tegelijk verlaagde ING Bank het rekeningcourant-krediet aan Goes. De bank gaf de onderneming ook nog vier maanden uitstel van aflossing op bestaande leningen. Deze en andere maatregelen gaven Goes weer wat lucht. Maar de verstoorde balans tussen inkomsten en uitgaven verbeterde niet. De nieuwe directeur Van Veen besloot in maart tot een forse reorganisatie. De ingreep kostte bijna honderd werknemers hun baan en moest een forse kostenbesparing opleveren. 

Directeur Peter Sierat van Transport Logistiek Nederland (TLN) sprak tijdens het jubileumfeest van Transportbedrijf Goes het volgende: "De crisis is voorbij. We leven in de nieuwe realiteit. De marktomstandigheden zijn moeilijk, maar ik ben ervan overtuigd dat we er met de nodige ondernemerschap goed uitkomen. Voor Goes Transport was afgelopen jaar moeilijk. Het zal je maar gebeuren als een grote klant failliet gaat. Ik geloof dat Goes hier ook wel weer bovenop gaat komen."

Het mocht voor de transporttak niet baten. Naar verwachting zal het faillissement komende dinsdag door de rechtbank Midden Nederland in Utrecht worden uitgesproken. Voor Goes Handling Centre geldt dit dus niet. 

 

 

Bron  AGF

 

Lees ook maar even post 107 is van ong. gelijke strekking. 

bewerkt door Knuk1945
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag is (bijna) al het materiaal uit De Meern weggehaald en stond een groot gedeelte vandaag in Barneveld. Helaas... Overigens was AB Texel nog wel aan het rijden voor Goes, en van het weekend waren er ook nog diverse charters aan het werk. Afgelopen zaterdag zag ik nog een wagen van Patrick vd Hoeven uit Woerden aan het werk voor Vijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden