[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Heeft het nog zin om vrachtwagen chauffeur te worden?


sate ayam

Vraag

  • Forumlid

als je midden veertig bent

geen ervaring hebt

en twee jaar geleden het C-rijbewijs heb gehaald ?

 

 

nog een paar vraagjes:

 

Is er zoiets als 'seizoenswerk' in deze bedrijfstak?

 

Ik bespeur dat het niet makkelijk is om in NL aan de bak te komen, maar ben niet vies om ergens anders in europa te beginnen. misschien heeft een forumlid suggesties of ideeen?

 

 

veel vragen maar daarom ben ik hier ook  

 

alvast bedankt 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ben het wel een beetje met shompie eens. Pakken wat je pakken kan.

Toen ik jong was, en er geen werk was, eindigde ik op een koppel verband op de rijn.

Deed dat 2 jaar, de economie trok aan, en ik was aan het rijden, 

 

Hier hetzelfde. De eerst 3 maanden dat ik werkte was schoonmaken in een ziekenhuis, in een magazijn en dat soort werk. Je mag nooit opgeven, doe iets anders voor een tijd.

Je eerste baan(en) zijn vaak niet de beste, maar als het balletje eenmaal begint te rollen gaan er overal deuren open. Je praat met iemand, of je luistert.

 

Veel geluk iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Ik kwam zojuist een vacature voor een Tuk Tuk chauffeur tegen voor op het strand van Hoek van Holland.

Ik denk dat het gros van de NL chauffeurs het daar moet zoeken als de overheid nooit eens echt maatregelen neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ik kwam zojuist een vacature voor een Tuk Tuk chauffeur tegen voor op het strand van Hoek van Holland.

Ik denk dat het gros van de NL chauffeurs het daar moet zoeken als de overheid nooit eens echt maatregelen neemt.

En wat is daar mis mee als je op.die manier je geld kunt verdienen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Vertel het hier Ron, jij verteld iemand hoe ze voor hun toekomst moeten zorgen.

Ikzelf gooi 12% in een pensioen fonds, en dan heb je hier ook pensioen wat je opbouwt, social security. Hoe later ik met pensioen gaat, hoe meer je per maand krijgt.

Nu is het ongeveer 1800 per maand als ik stop met m'n 62te jaar, en iets van 2400 per maand als ik door ga tot 68..

 

Geen geheimen hier. Oh, en spaar ook aardig, maar dat is meer voor vakanties enz.

 

Jij stort 12 % in een pensioenfonds? Van wat bruto salaris, met of zonder overuren?

 

12 % zegt mij niet zoveel. Ik betaal per maand meer dan 1500 euro aan ziekte, arbeidsongeschiktheid en Pensioen. Ik wil eigenlijk met mijn pensioen iets anders maar dat word nu uitgezocht. We zijn vorige week bij een adviseur geweest om te kijken wat er mogelijk is.

 

Als ik ziek word vang ik binnen 2 dagen geld. En niet een uitkering op bijstandsniveau.

 

Pensioen kun je op meerdere manieren opbouwen. Je kunt zelf sparen of je kunt verzekeren. Ook kun je je huis als pensioen zien.

 

Die 1500 euro die ik nu ga betalen is wel bruto, daar betaald de overheid ook een groot deel aan mee.

 

 

Vertel mij eens hoe je pensioen kan opbouwen als je al jaren werkloos thuis zit? Ik hou niks meer over na mijn vaste lasten hoor.

 

 

Ik ken u niet en ook u situatie niet. Maar ik neem aan dat u ooit gewerkt heeft. Hield u toen ook nooit wat over... Ik ben op mijn 21 ste gaan betalen voor mijn pensioen, helaas moest ik daar 3.5 jaar geleden mee stoppen omdat mijn bv failliet ging. Pensioen mogen ze niet aankomen dus dat staat er nog. Daarna ben ik 3 jaar in loondienst geweest en heb ik pensioen opgebouwd bij mijn werkgever. Dit is niet echt een vetpot maar ik wist dat er voor mij weer betere tijden zouden komen zodat ik ik zelf dat gat weer kon dichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is 12% van het bruto. Om precies te zijn, 6% van mijn bruto salaris, en het bedrijf dubbelt het tot 6% van je salaris. Dat is de max dat ze doen. Daar betaal je geen belasting over, behalve als je het vroegtijdig opneemt, met enkele uitzonderingen, zoals sterfte of ziekenhuis rekeningen. eigenlijk is het ook in mindering van de belasting, want het gaat van je bruto loon af.

Heb ook een ziekte verzekering, die betaald 3000 per maand, is eigenlijk een vrij duure verzekering, maar als ik vanavond een been verlies, kunnen we toch riant leven....

De gewoone ziekte verzekering betaald Lucas voor het heele gezin, iets wat ongehoord is alhier

 

Daarbovenop krijgt iedere amerikaan een pensioen dat je van de staat krijgt, en de hoogte is afhankelijk van je inkomen tot een bepaald bedrag, anders laggen de miljardairs zich een breuk.

Het is nog niet zo slecht als veele denken, ook Jennifer krijgt een uitkering, die nu natuurlijk naar dat tehuis gaat.

 

Oh, er zijn geen overuren, we krijgen per mijl betaald, dus het totale salaris.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Ben het wel een beetje met shompie eens. Pakken wat je pakken kan.

Toen ik jong was, en er geen werk was, eindigde ik op een koppel verband op de rijn.

Deed dat 2 jaar, de economie trok aan, en ik was aan het rijden,

Hier hetzelfde. De eerst 3 maanden dat ik werkte was schoonmaken in een ziekenhuis, in een magazijn en dat soort werk. Je mag nooit opgeven, doe iets anders voor een tijd.

Je eerste baan(en) zijn vaak niet de beste, maar als het balletje eenmaal begint te rollen gaan er overal deuren open. Je praat met iemand, of je luistert.

Veel geluk iig.

Ibo, in jou was er 1 groot verschil. Toen was er nog wel ander werk te vinden. De tijden zijn nogal veranderd de laatste jaren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Natuurlijk is er nog werk te krijgen, er zal altijd voor sommigen werk te vinden zijn, zeker als je voor iets boven minimum wil komen werken en je overuren niet al te goed natelt

Oh oh. Wat negatief weer. Er is ook werk te vinden voor mensen die iets willen en kunnen. Ook die nog goed betaalt willen worden. Het bewijs is gister weer geleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ibo, in jou was er 1 groot verschil. Toen was er nog wel ander werk te vinden. De tijden zijn nogal veranderd de laatste jaren.....

Dat was 1980, 81, de economie lag toen totaal op zijn gat, er was geen werk. Ben toen letterlijk bij honderden bedrijven naar binnen gelopen, waar ik te horen kreeg dat ze chauffeurs ont laan...

In 84 draaide de economie weer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Goeiedag gasten,
allemaal dikke zever. Ik werk in BE bij Mattheeuws, internationaal en bij Denecker, nationaal (veel Walen). Zelfde eigenaar.
Daar zoeken ze constant naar nieuwe chauffeurs. Wel CE vereist aangezien het over zwaar vervoer gaat. Jammer dat hier bij ons id streek niet veel chauffeurs op het aanbod afkomen en daarom wordt gekozen voor buitenlanders de kans te geven. Dus hier in BE grote vraag naar chauffeurs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Je ziet het echt verkeerd, er is geen werk te vinden ;-)

Als je hier zegt dar er echt nog wel werk te vinden is klets je volgens sommige uit je nek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Denken jullie dat de onervaren ook de kans wordt gegeven dan? ook al ben je werkwillend en neem je het niet zo nauw met het CAO ?

Ja, en dat heeft niets met het wel of niet met het naleven van het cao te maken.

Een goede vriend van mij is ruim een jaar geleden bij mijn opdrachtgever in loondienst gegaan. Met 0.0 ervaring in het speciaal transport. Gewoon omdat jij voor de werkgever een goede instellingen heeft.

Wat ook meehielp was dat hij niet met een heel eisenpakket kwam. Hij hoeft geen reiskosten. Ook wil hij zijn reistijd niet betaald thebben. En hij hoeft ook niet in een hotel als hij eens een weekend overstaat.

Hij wou gewoon leuk werken en dat doet hij nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Aangezien Lot0089 praat als een werkgever die met plezier MOE-landers binnenharkt, denk ik dat hij in het bestuur van één van de bovengenoemde bedrijven zit. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

post-1184-0-87074500-1400070368.jpg

Ik dacht inderdaad al dat daar een termijn aan zat. Een jaar is best kort niet? Da's gerust een vervelende situatie te noemen ja in dit geval.

 

Maar het geval in jouw voorbeeld is niet echt van toepassing hier. Ik reageerde op de heer Indenverbazing die twintig minuten rijden al een te grote opoffering vindt om aan het werk te kunnen. Dat vind ik toch wel erg sterk. Ik weet eigenlijk in mijn direkte omgeving in Nederland maar weinig bedrijven waar ik zou willen werken die op kortere afstand liggen. Geen enkele zelfs. En ik kom uit de Randstad.

 

 

Ik vind verder dat je gerust wel wat mag opofferen om aan het werk te gaan ja. In het fictieve voorbeeld van Valkje schrijft hij dat hij "graag 's-avonds thuis is". Dat kan en is hem ook gegund. Maar als je nu tot 22u werkt en je wordt om 7u geacht weer op je werk te verschijnen dan kun je net zo goed in je auto blijven pitten. Thuis slaapt iedereen al als je thuiskomt. En nog steeds als je weer de deur achter je dichttrekt.

Maar dat wil Valkje niet omdat daar geen nachtvergoeding tegenover staat...??? Een raar excuus.

 

Maar nu zal ik de boel eens omdraaien. Ikzelf ben graag 2 tot 3 weken of langer op pad. Om dan vervolgens een dag of drie thuis te zijn. (stelregel voor mij is 1 dag per week dat ik ben weggeweest) Als nu straks dat internationale werk helemaal wegvalt zoals sommige doemdenkers ons willen doen geloven, wat moet ik dan? Thuis blijven wachten tot er een bedrijf op vijf minuten rijden van mijn woning een vacature heeft voor een internationaal chauffeur?

 

Ik heb helemaal niks met dagritjes. En Nederland vind ik veel te druk om te rijden, daar heb ik echt geen schik van. Maar ik ga toch tien keer liever de winkeldistributie proberen, of voor mijn part zeecontainers uitlossen of op een stenen-auto dan dat ik thuis zou moeten zitten zonder werk. Dan pas ik me ook wel aan. En wacht ik ondertussen wel op die droombaan waarin ik kan doen waar ik zin in heb.

 

Maar zeuren over reiskostenvergoeding, cypriotische betaling, normeren of 'verkeerde' werktijden. NOOIT.

 

Zo is het maar net RobNiat

werk = werk en geld = geld.

 

Als ik naar mijn eigen leventje kijk ben ik DOL GELUKKIG dat mijn enigste droom vanaf spermazaadje is uitgekomen.

Op mijn 35e was het dan eindelijk mijn moment waarop ik al na al die jaren die jaren van mijn dromen te blijven dromen het voor elkaar kreeg.

Eindelijk met de truck op pad.

Oke oke mensen, natuurlijk gingen en gaan nog steeds mijn dromen verder de wereld over dan dat ik nu kom met mijn werkzaamheden wat ik nu heb.

 

Maar RIJDEN is voor mij RIJDEN, linksom rechtsom achteruit of vooruit het zal mij een worst zijn.

Of het nou op de dag of in de nacht is het gaat mij erom dat ik VRACHTWAGEN CHAUFFEUR ben en elk moment 24/7 happy ben in wat ik aan het doen ben.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Aangezien Lot0089 praat als een werkgever die met plezier MOE-landers binnenharkt, denk ik dat hij in het bestuur van één van de bovengenoemde bedrijven zit. ;)

Waarom altijd maar negatief.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Waarom altijd maar negatief.....

Niet negatief, maar realistisch.

Ik was vanmorgen in Hoofddorp. Daar stond een wagen van Haenen Maasbree. Ook al op Pools kenteken en dito chauffeur.

Die heeft het dus ook al uitgevonden.

Op dit moment sta ik bij een Rotterdamse containervervoeder.

Het halve wagenpark staat aan de kant.

En aan de bordjes achter de ramen te zien is dat niet omdat er een chauffeurstekort is.

Maar oh oh, wat is het toch positief allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Als er hier iemand iets positiefs zegt sta jij als eerste vooraan om te zeggen dat het gelul is. Leren jullie dat op die bijeenkomsten van de vakbond. Gewoon lekker de hele dag zeiken en jezelf een complex aanpraten.

Ik, en vele met mij werken gewoon met veel plezier en zien het iets zonniger in.

En ik blijf er bij. Er is nog werk.... Alleen wie denk jij dat een potentiële werkgever kiest. Iemand die alleen maar loopt te zeiken en klagen en die alleen maar naar andere wijst als het om hun ellende gaat of iemand die zegt, we gaan er voor.

Ik weet het, en daarom heb ik nog nooit een dag zonder werk gezeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Een werkgever verkiest mijns inziens eerder een eerlijk en oprecht iemand, dan iemand die niet met beide benen in de sector staat, niet eerlijk is, en mensen op het verkeerde been wilt zetten.

Van Wierden ken jij wel he?

Daar zijn laatst 6 ontslagvergunningen aangevraagd.

En raad eens....verleend, en inmiddels doen de Roemenen hun entree in het koelvervoer aldaar.

Gewoon lekker NL-IT rijden.

Maar een werk dat er is....

Of doel jij op de functies van voorlaad en terminaltrekker-chauffeurs?

fuck stropdas, love werkschoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Een werkgever verkiest mijns inziens eerder een eerlijk en oprecht iemand, dan iemand die niet met beide benen in de sector staat, niet eerlijk is, en mensen op het verkeerde been wilt zetten.

Van Wierden ken jij wel he?

Daar zijn laatst 6 ontslagvergunningen aangevraagd.

En raad eens....verleend, en inmiddels doen de Roemenen hun entree in het koelvervoer aldaar.

Gewoon lekker NL-IT rijden.

Maar een werk dat er is....

Of doel jij op de functies van voorlaad en terminaltrekker-chauffeurs?

fuck stropdas, love werkschoen.

Elaba elaba, mij niet als werkgever bestempelen. Mijn baas is een oprechte mens die altijd met Belgen heeft gewerkt, of hier en daar met Fransen in de tijd. Moest ik trouwens in het bestuur zitten, zou ik mn tijd niet vullen met zo'n fora te bezoeken en op berichten van zoekende chauffeurs te reageren. Belgische chauffeurs voor lange afstanden zijn gewoon moeilijk te vinden en idd dan geef je de kans aan Polen, Letten, Esten want die trucks gaan niet met zichzelf rijden. Dus uw woordkeuze 'met plezier binnenharken' is erg kort door de bocht.

Vind de opmerking van Shompie dan terecht of jullie dit leren bij een vakbond? Indien je goed behandeld wordt, hoef je geen vakbond. Wij spreken direct met de bazen. Jij hebt wat meegemaakt denk ik dan? Wens alle werkzoekende dan maar erg veel succes. Love for the road

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Dat van van Wierden is al een tijdje bezig hoor, oud nieuws.

Ik zeg toch niet dat alles koek en ei is. Maar als je maar lang genoeg blijf zeggen en denken dat je ziek bent word je het vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kom je hier weer n's terug na een tijdje, vind je een topic vol redenen om maar niet te gaan werken. Beetje jammer mensen.

 

Die reiskostenvergoeding, die staat gewoon niet in de CAO. Als je dan op je 50e rijbewijs C hebt gehaald en er is een werkgever die je 13-16 per dag aan het werk kan/wil zetten, investeer dan die paar lullige Euro's voor benzine. Pas als je in de praktijk geleerd hebt, en echt wat kunt, dan kun je heel misschien eens eisen gaan stellen.

 

Als ik op vrijdag een mailtje van de planner bij Appel krijg: "wil je morgen vrij" dan zeg ik "ja dank je, super". Maar dat is alleen omdat ik die 20 Euro per uur makkelijk kan missen. Iemand die in geldnood zat en echt wat kon, zou alleen met weekenden al 2.000 bruto kunnen verdienen. Pak er nog een vrijdag of maandag bij en je hebt een riant inkomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden