[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Heeft het nog zin om vrachtwagen chauffeur te worden?


sate ayam

Vraag

  • Forumlid

als je midden veertig bent

geen ervaring hebt

en twee jaar geleden het C-rijbewijs heb gehaald ?

 

 

nog een paar vraagjes:

 

Is er zoiets als 'seizoenswerk' in deze bedrijfstak?

 

Ik bespeur dat het niet makkelijk is om in NL aan de bak te komen, maar ben niet vies om ergens anders in europa te beginnen. misschien heeft een forumlid suggesties of ideeen?

 

 

veel vragen maar daarom ben ik hier ook  

 

alvast bedankt 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Geen 1 en nooit gehad ! Ibo

Zou ook nooit werkgever willen zijn of worden

Als je dit allemaal leest man man , dat zijn nou de beste chauffeurs van Europa e.o.

je kan in deze beroeps tak maar heel weinig plannen tussen 7 en 5 of je moet op een zandwagen of in de pakketdienst gaan rijden ,

een vuilniswagen kan ook nog.

Als je personeel zulke eisen gaat stellen neem je toch eigen rijders in de arm

die willen wel 

en als je veel aan de balie staat te zeiken weet die planner het echt wel voor elkaar te krijgen dat je 40 uur en geen overuren maakt

volgens mij stond er in de CAO toen der tijd 160 uur in de 4 weken en dan ging je pas overuren maken buiten de zaterdag en zondags uren

 

Ps ik zit al een paar jaar thuis nu : ouderdom

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

volgens mij stond er in de CAO toen der tijd 160 uur in de 4 weken en dan ging je pas overuren maken buiten de zaterdag en zondags uren

 

 

 

 

Dat moet je me eens laten zien dan,zover ik t me kan herinneren( ik werk volgens CAO sinds +/-1978) is het altijd 40 uur/week geweest.

160/4 weken is een wens vanuit de werkgevers maar is evenals de wens van de werknemers voor 5x8 /week nooit van de grond gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat moet je me eens laten zien 

Dat gaat me niet lukken heb geen CAO boekje meer

Trouwens we kregen (verplicht) iedere keer een nieuw boekje

en de meeste chauffeur pleurden het gelijk weg

en een paar konden het uit hun hoofd , die hadden het in het netje in de slaap cabine zitten

maar dat waren wel bonds mannetjes hoor (echt van die fanatiekelingen , wel rechten maar geen plichten

Het bedrijf waar ik aanwezig was betaalde je 40 uur per week , en als je die niet gemaakt had werd dat aangezuiverd met TVT uren

iedere maand werd je per 4 weken uitbetaald en liep je iedere maand achter met uit betalen van een paar dagen 

tot de 10 de maand dan kreeg je 8 weken en liep je weer gelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zou zo maar kunnen alleen die lange stamtafel daar gingen we nooit aan zitten

maar er zit ook een maxium aan overuren wat je uit mag betalen

bij ons zaten ze aan de top met 20 uur

en wij maakte gemiddeld per jaar 70 uur in de week dus weinig last van aan zuiveren

maar wel als je vrij was kreeg je per dag 4 tvt uren betaald dus het hele jaar door een redelijk goed uienschillen zakje

en uren maken was geen probleem ,dus wij hadden niks te mauwen zo als ik hier al 20 pagina´s leest

 

Ik deel de mening van Rob Niat LOL in je werk en niet zoveel zeiken

en als ik een eigen bedrijf had nam ik daar voor al : alleen Oostblokkers in dienst    :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die maken ook de vaste mannen bijna niet meer

een goede kennis van mij rijdt bij een goed bedrijf hier in het Westland

maar van uit het kantoor worden ze echt wel in de gaten gehouden dat ze niet over hun uren gaan

en als dat zo is mogen ze thuis blijven en gaat er een ander op die auto

als oproep kracht kreeg ik alles gewoon uit betaald

 

 dank zei zulke mensen hebben we nu een wereldloon

Ik ben ook lid geweest van zo´n club

en als je daar op zo´n vergadering kwam deed bijna niemand zijn bek open

ik heb het altijd nog zelf verdiend , door als er werk was , onder mijn steen vandaan te komen en niet te mauwen geld verdienen

ik klaag niet hoor , lacht alleen maar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^Daarbij komt ook nog dat het exceptioneel transport van de bedrijven in die landen nog genoeg betaald om niet naar het buitenland te hoeven kijken.

 

Zoals bijvoorbeeld het bedrijf METRANS ( 34 trekkende eenheden en 60 getrokken eenheden ) waarvoor vd Vlist ook rijdt, de eigen auto's komen Polen bijna niet uit omdat het goedkoper is om derden in te huren. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden