[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'De Klok Logistics wil schade ladingdiefstal op chauffeurs verhalen'


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

^^ ho even M/A ik weet uit ervaring dat er wel dingen zijn die in een handboek staan en die een rechter klakkeloos over neemt, zo stond er bij ons in het handboek dat er maar 2 uur voor laden en lossen werd betaald, stond je langer dan had je een handtekening nodig van de klant, zo niet dan kreeg je de resteren tijd niet betaald, daar zijn rechtszaken op verloren door de vakbonden.

Ik moet even vermelden dat klanten op een gegeven moment niet meer tekenden als je er 3 of 4 uur had gestaan, ze stuurden namelijk gelijk een rekening voor de wachturen.

En als de klant dan niet tekende, kreeg de chauffeur die uren dan niet betaald???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  ho even M/A ik weet uit ervaring dat er wel dingen zijn die in een handboek staan en die een rechter klakkeloos over neemt, zo stond er bij ons in het handboek dat er maar 2 uur voor laden en lossen werd betaald, stond je langer dan had je een handtekening nodig van de klant, zo niet dan kreeg je de resteren tijd niet betaald, daar zijn rechtszaken op verloren door de vakbonden.

 

Ik moet even vermelden dat klanten op een gegeven moment niet meer tekenden als je er 3 of 4 uur had gestaan, ze stuurden namelijk gelijk een rekening voor de wachturen.

 

Kunt U er als chauffeur wat aan doen dat de klant u te lang wachten op bemonstering, of dat ze een vlakke 3" losleiding hebben van 100meter onder de grond door waardoor u 2-3 uren alleen al aan (extra) lostijd kwijt bent? Er zijn adressen in de bulkelarij, waar maar met 1 auto gelost mag worden, en niet met 2 tegelijk, omdat er met fabriekslucht maar 1 compressor is, of dat ze bang zijn dat er eentje omvalt, hij de ander meeneemt? Zoveel mogelijkheden bij bulk-rijden, waar de klant het de chauffeur/firma moeilijk maakt door vreemde regels van de klant zijnde.

 

Betreffende de topiconderwerp; er zijn (bulk) bedrijven die werken met het pricinpe, chauffeur lost op verkeerde silo? Wordt de aansprakelijkheidsverzekering van de chauffeur aangesproken en niet van de transportfirma, en dat zijn dure foutjes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goed, kan ik nog enigszins inkomen.
Maar verantwoordelijk voor diefstal waar het hier over gaat lijkt me een brug te ver.
Ook zal mijn persoonlijke WA volgens mij niet uitkeren als het voorval op en tijdens mijn werk is gebeurd.
Net zo min als een reisverzekering die niks uitkeert als je als chauffeur word bestolen tijdens je werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub, ik zeg alleen maar hoe het wettelijk geregeld is, de regel zal wel niet overal de praktijk zijn, dat weet ik ook wel.

 

Maar een werkgever kan in zijn handboek schrijven wat hij wil, hij zal niet af mogen wijken van de CAO regel of de wet, tenzij dit bij wet of CAO is toegestaan.

 

En je kan natuurlijk overal om lachen, maar het is natuurlijk om te huilen dat er werkgevers rondlopen die hun bedrijfsrisico met slinkse trucjes proberen af te wentelen op hun chauffeurs. 

 

 

 

 

Het klopt van de cao mag je niet van af wijken Daarom is het ook een aanvulling En het bedrijf mag zo,n hand boek gerust maken om hun zelf

 

bepaalden dingen vrij te zijn.Want een recht bank vraagt er na En is de chauffeur buiten zijn boekje gegaan Dan is het zijn verantwoording. 

 

En kan zelfs voor de schade op komen Daarom zeg ik altijd Zorg dat je een eigen verzekering hebt

 

Er zijn gevallen genoeg bekend En bluf poker heb ik niks aan

 

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk ook niet dat het zo gemakkelijk gaat Harrie, maar wat als het dezelfde chauffeur 2x overkomt 

 

Dan zal de recherche daar eens goed naar moeten kijken.

Maar zolang er niks bewezen kan worden zal er in de onschuld van de chauffeur geloofd moeten worden.

 

Als je jaren niks anders als diefstal gevoelige lading vervoerd zou het natuurlijk zomaar kunnen dat je dit meerdere malen overkomt.

Dat wil nog niet zeggen dat je er iets mee te maken hebt.

Een conducteur die 10x een zelfdoder voor zijn trein krijgt is ook geen moordenaar.

bewerkt door Harrie76
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heren , heren !! Orde in de zaal alstublieft !

Wat Klok wil , kan nu eenmaal niet wettelijk gesproken.

De werkgever is altijd verplicht bij de uitoefening van zijn bedrijf om zijn materialen verzekerd te hebben (dat zijn de auto's en de prullen die daarmee vervoerd moeten worden).

Doet een werkgever dat niet dan zal hij ook nog maar héél weinig klanten en opdrachtgevers hebben.

Bovendien, er is geen enkele verzekeraar die werknemers willen verzekeren tegen dit soort onheil. Hier is gewoonweg niet tegen te verzekeren want diefstal vindt té willekeurig overal en nergens plaats.

In Nederland hebben de verzekeraars alle , de te verzekeren objecten, ongevallen, onroerend goed en mensen , keurig volgens collectieve afspraken verzekerd.

Voor werknemers zijn er de Zorgverzekeringen (al dan niet met een 'Eigen risico') en voor de werkgevers zijn er de 'risico-verzekeringen' mbt. de 'Bedrijfsvoering' en deze zijn allemaal verplicht. Zonder deze ben je als werkgever strafbaar in de uitoefening van je bedrijf.

Dit alles met de gedachte dat je nu eenmaal niet schade op werknemers kunt verhalen omdat de omvang van die schade vaak bij lange na niet vergoedt kunnen worden met een modaal werknemerssalaris.

Het is leuk gevonden van Klok maar die kan niemand dwingen dit convenant te ondertekenen (dat dit evt. wel consequenties kan hebben voor je functioneringsgesprek <Valkje>, tja, dat is dan wel minder fijn). Het is mij 3 jaar geleden ook al es opgedrongen en ik heb níet getekend (ben me daar helemaal van de plaat gerukt). Die baan ging dus heel fijn en blij aan mij voorbij.

Die werkgever zoekt nog altijd een sukkel om op die basis voor hem te rijden. Dat zegt volgens mij genoeg.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lekker je baas heeft geen verzekering en jij bent strafbaar???

 

 

 

voor de werkgevers zijn er de 'risico-verzekeringen' mbt. de 'Bedrijfsvoering' en deze zijn allemaal verplicht
Zonder deze ben je als
werknemer strafbaar in de uitoefening van je bedrijf.

 

kijk ff je posts na scheelt weer een hoop gedoe

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gooi die bewuste pagina van dat handboek eens hier neer Huub.

Inscannen of via een foto .....  

 

Zou het graag doen

 

De reden dat ik het niet doe is Er staat ook in Dat ik het niet openbaar mag maken

 

En het zijn prive gegevens. van een bedrijf En hier is alles algemeen Daarbij de bonden weten er alles van Maar praten er niet over  

 

Er zijn er bij hier op het forum die hebben ook zo,n hand boek

 

En wat klok gedaan heeft Is iets heel normaal Iedereen heeft zich aan de bedrijf regels te houden En aan de arbo regels

 

Wat bij veel ontbreekt Kijk maar naar de controlles onder weg

 

Tacho lading niet in orde Auto slechte staat Ga zo maar door

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet er een beetje om lachen

 

 

Als je bij een bedrijf aan genomen wordt Dan krijg je meestal een handboek onder jou neus. Het is een aanvulling op de cao.Ieder bedrijf mag dat.

 

En als je niet tekend wordt je niet aan genomen Voorbeelden genoeg

 

Ook met de uren Dat soort dingen staat er allemaal in. Heel vaak is het eigen verantwoording waar veel niet bij stil staan  

 

Je hebt je gewoon te houden aan de bedrijf regels Er zijn recht zaken genoeg over geweest Waar de chauffeur geen gelijk kreeg

 

En op staande voet ontslag.Je moet maar zo denken voor jou 10 anderen

 

Ik heb nog een handboek thuis van een bedrijf waar de werkgever een geld boete mag geven

 

Dat hand boek is ook ondertekend door het F.N.V.

 

Huub

Dat handboek had je in moeten leveren ...........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou het graag doen

 

De reden dat ik het niet doe is Er staat ook in Dat ik het niet openbaar mag maken

 

En het zijn prive gegevens. van een bedrijf En hier is alles algemeen Daarbij de bonden weten er alles van Maar praten er niet over  

 

Er zijn er bij hier op het forum die hebben ook zo,n hand boek

 

En wat klok gedaan heeft Is iets heel normaal Iedereen heeft zich aan de bedrijf regels te houden En aan de arbo regels

 

Wat bij veel ontbreekt Kijk maar naar de controlles onder weg

 

Tacho lading niet in orde Auto slechte staat Ga zo maar door

 

Huub

Handboek heb ik wel maar bewust alleen getekend voor ontvangst, moet het nog steeds lezen. Wil het eerst lezen....... Dus kan ik ook niet tekenen voor wat er in staat en of ik daar mee akkoord ga. Het is dan toch een soort contract he?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Handboek heb ik wel maar bewust alleen getekend voor ontvangst, moet het nog steeds lezen. Wil het eerst lezen....... Dus kan ik ook niet tekenen voor wat er in staat en of ik daar mee akkoord ga. Het is dan toch een soort contract he?

Heb er nog van andere bedrijven Zijn er bij daar ben ik het ook niet mee eens

 

Wie controleert het De O.R.raad heeft het ook ondertekent Ik zeg het in algemeen

 

Heel veel staan er niet bij stil wat de gevolgen kunnen zijn.

 

Ger ik ken het nieuwe bedrijf niet Want ik was al weg daar

 

Maar mensen die het voor het zeggen hebben die zijn er nog steeds

 

Dus de streek zullen er nog wel zijn

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
over die 2 uur regeling in het handboek-chauffeur ja daar heb ik op een gegeven moment korte metten mee gemaakt. kom bij een "beruchte" klant aan op het opgedragen tijdstip, maar wist dat het zou gaan duren tot lossen, maar moest wel voor de ramp gaan staan. m,a,w ben eigenlijk al aan lossen. heb toen na twee uur zeilen dicht gedaan en ben aangereden. was noch niet bij de poort of de planner hing al aan de telefoon,

wat ik aan het doen was??

ik heb twee uur gestaan en rij nu aan,

maar maar dat gaat zo maar niet.

oke dan worden vanaf nu alle losuren betaald??

oke jij krijgt je uren betaald. probleem opgelost.

zo nu back on topic.

even een vraagje als ik mij niet vergis rijd de Klok toch met tapijt winkel-distributie?? altans dat deden ze een paar jaar geleden wel.

een jaar of wat geleden reed Correct-Express s,nachts voor Mercedes parts. dat doen ze geloof ik nog steeds.

maar er zat daar bij Correct-Express op kantoor een of ander "slim" ventje en die vond dat hun auto,s op hun rondje nog wel een paar extra pakjes mee konden nemen.

op zich een heel normale gedachte want daar zijn vrachtwagens toch voor gemaakt of niet dan??

het enigste probleem was dat die bewuste pakketjes meer waarde hadden als die hele vrachtwagen inclusief parts voor Mercedes.

die berichten zijn toen bij de bond beland met als eind resultaat dat die pakketjes niet meer mee gaan op zulke auto,s.

hee Kees, Correct Express bestaat al een jaar of 8 niet meer hoor....

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden