[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

5-jaarlijkse arbokeuring nog verplicht ?


robke

Recommended Posts

Ja vroeger leverde ik de Tacho schrijven maar nu is het een persoonlijke document geworden.dat is net je rijbewijs, die ga ik toch ook niet betalen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Tachograafschijven ben je vanaf, maar je moet wel  zorgen dat er voldoende printer rolletjes aanwezig zijn zodat de chauffeur iedere dag een print kan maken van zijn werkzaamheden, lijkt me bij sommige werkgevers niet overbodig. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Maar een chauffeur moet niet op cursus!!! Maar als ie het niet doet heeft ie geen werk meer.daar zit vaak het verschil.bijscholing zoals adr moeten halen als je veel adr rijdt is dan wel normaal maar wel met een scholingsovereenkomst. Voor heel veel vd code95 cursussen die nu aan chauffeurs word gegeven Door werknemers zit ook een scholingsovereenkomst aan vast dus als je binnen 5 jaar weg gaat moet je deel twrug betalen dus komt op het zelfde neer als zelf betalen want de meeste houden het tegenwoordig niet langer dan 1 jaar vol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Je kent je personeel al aardig. Jij weet ook al dat ze met een jaar weer weg zijn bij jou...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arne.

leuk jou reacties zullen je collega werknemers leuk vinden.

jij zet deze nu wel neer als een stelletje bloedhonden.

maar gelukkig zijn er colegas van jou die wel gevoel hebben.

zoals ik lees vooral de regel ik heb alleen maar Nederlanders in dienst zegt toch veel over de chauffeur.

ze slikken alles wat jij zeg:volgens mij bepaal jij ook wanneer ze sex mogen hebben niet te veel anders zijn ze niet goed uitgerust.

 

jij bent nu een werkgever die de naam op een slecht pad laat lopen.

dat jij hier zoiets neer durf te zetten, zegt toch wel veel van jou mentaliteit en werkwijze.

en van zulke mensen walg ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vroeger leverde ik de Tacho schrijven maar nu is het een persoonlijke document geworden.dat is net je rijbewijs, die ga ik toch ook niet betalen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Ik denk het wel, art 6 lid 5 van de CAO lijkt me duidelijk.

 

5. De kosten van de aanschaf door werknemer van de bestuurderskaart ten behoeve van de 
digitale tachograaf (1 x per 5 jaar) komen voor rekening van de werkgever. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een discussies allemaal weer, wie wat gaat betalen?

Zal alleen een ding heel duidelijk zijn als de werkgever het niet betaald en jij zelf het ook niet wilt betalen,

er maar een ding op zit en dat is dan werken in de loods als hij die gelegehied voor je heeft tenminste.

 

En freddie ff een papiertje ophalen op het gemeentehuis kost ook geld,zal nu rond de 30 euro zijn.

en met dat papiertje ga je na de arts en die kost ook weer geld.

En vergeet de pasfoto's niet die kosten ook geld.

 

Al met al ben je dik 100 euro verder voor het vernieuwen van een rijbewijs,en jullie maken zich  hier druk om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een discussies allemaal weer, wie wat gaat betalen?

Zal alleen een ding heel duidelijk zijn als de werkgever het niet betaald en jij zelf het ook niet wilt betalen,

er maar een ding op zit en dat is dan werken in de loods als hij die gelegehied voor je heeft tenminste.

 

En freddie ff een papiertje ophalen op het gemeentehuis kost ook geld,zal nu rond de 30 euro zijn.

en met dat papiertje ga je na de arts en die kost ook weer geld.

En vergeet de pasfoto's niet die kosten ook geld.

 

Al met al ben je dik 100 euro verder voor het vernieuwen van een rijbewijs,en jullie maken zich  hier druk om?

 

 

Alle beetjes helpen, en zo denkt de werkgever er ook over anders zouden ze niet zo moeilijk doen om onder de betaling van lage bedragen uit te komen, bedragen die ze ook nog eens als onkosten in hun boekhouding op kunnen voeren waardoor het hen minder kost dan wanneer jij het zelf van je netto loon moet betalen, daarbij is het gewoon een CAO regel, dus ik zie het probleem niet.

Ze vinden het toch ook niet goed als jij half gaat werken? dan weten ze ineens heel goed wat er in de CAO staat, en o wee als jij die regels aan je laars lapt, en dan zou de werknemer alles maar moeten pikken?

 

Een rijbewijs inclusief keuring voor honderd euro is misschien mogelijk, maar als je op een vraag op de eigen verklaring ,,ja,, moet antwoorden en je komt in de CBR molen terecht dan is honderd euro het starttarief en is het einde niet in zicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

het feit dat de Heer But er nog trots op is ook, dat hij dit NIET voor zijn chauffeurs betalen WIL, zegt genoeg over zijn bedrijfsvoering. Maar wel naar buiten treden met "dikke" auto's (dat doet het altijd goed bij de verladers..........) En gelukkig voor hem, zijn er altijd wel weer sukkels te vinden die alle kosten wel zelf betalen willen, als ze maar een mooie auto rijden mogen. Hoe zeiden ze dat bij Weeda ook al weer???? Een hobby mag best wat geld kosten, toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelfs dat zijn de werkgevers niet verplicht maarten.iedereen heeft 3 rolletjes bij zich om dat het verplicht is.ze kunnen wel een uitdraai krijgen vd uitgelezen data vd kaart op de zaak

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Tja, als ik de kaart van jou zelf moet betalen is dat ook prima, kost jou alleen wel geld om de data van die pas te krijgen van me, als ikzelf de pas moet betalen lees je hem echt niet uit, zijn mijn gegevens op mijn pas toch, en de rolletjes voor de uitdraai heb ik ook niet nodig, heb zelf een uitlezer voor de pas, oja en een doosje rolletjes voor de controle onderweg heb ikzelf ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het gros van de werkgevers proberen het te verdienen over de rug van de chauffeur....

 

dan bedoel ik het niet betalen van uren....bijv. wachturen....

is ook weer iets voor in het leven geroepen..

 

de kleine dingen zoals de chauffeurspas....zelf laten betalen...

 

de cursussen komen dadelijk ook wel voor de rekening chauffeur...

 

 

maar om dat daadwerkelijk door te berekenen aan de klant.....dat kan niet meer..

 

ze concurreren elkaar maar kapot....

 

dus blijft er dadelijk weinig over....in de transsport branche

 

of er staat iets drastisch te gebeuren....

 

ik kan er met me hoofd er niet bij.....dat ze niet verder denken .....dan ze nu doen 

 

ik bedoel ....die goedkope werknemers......

die er als eerste ermee is begonnen kon er goed aan verdienen..

 

maar er zijn bedrijven waar ze niet meer welkom meer zijn...

dus die Nederlandse chauffeur er naar toe......

maar de prijzen zijn inmiddels wel aangepast......

en dat kan niet meer terug gedraaid worden....

 

dus soms snap ik het niet helemaal meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ho efkes!

De nieuwste versie is gekoppeld aan de tacho, en zo kun je a. exact zien hoe je met je dagelijkse rij- en rusttijd zit (zelfs hoeveel verkorte nachten je nog mag maken) op die Cube, en b. meteen de pasgegevens uitlezen en doorsturen naar de basis. Het enige wat daar voor nodig is is een extra pakketje software... 

 

Een week of wat terug was ik ook één dag op pad met 'n auto waar de meest recente versie in zit, en dat rijtijdenoverzicht werkt perfect! En waar haalt dat ding mijn gegevens vandaan van een andere auto over de tweewekelijkse rijtijd en al-dan-niet verkorte weekenden? Juist...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tja, maar jij als chauffeur kiest er voor om jouw kaart in andermans voertuig te gebruiken ;)

Ik snap wat je bedoelt Freddie, daar niet van, maar dan verwatert het hier nog verder.

 

Back on topic: de vijf-jaarlijkse keuring. Iemand nog zinnige informatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijf er bij dat code95 een chauffeurs aangelegenheid is want het is een soort verlenging van je chauffeurs diploma. 

 

chauffeurs diploma zou nooit verlopen, dus onzin.

 

mijn verlenging van mijn rijbewijs valt gelijk met de ARBO keuring, en die betaald mijn werkgever.

rijbewijs betaal ik zelf, maar dat vind ik prima, die heb ik altijd al betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, mijn vrouw moet ook jaarlijks cursussen doen om haar werk te mogen uitvoeren, krijgt netjes een brief met een uitnodiging om ergens te verschijnen, en alles, tijd en reis, word gewoon betaald. Niks geen gezeur over het is jou eigen verantwoording.

Jaarlijks krijgt ze ook de.mogelijkheid om de griepprik te nemen, fruit op het werk, koekje bij de koffie, en een lekker soepje, en op andere.momenten staat ze weer in de douchecel met een vreemde vent, ja het vak van bejaarde verzorgende is best zwaar maar ook een mooi beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Dan heb ik het ook nog niet zo slecht getroffen bij mijn werkgever  :rolleyes:

Bestuurderskaart wordt betaald, evenals de cursussen code 95 

De cursusuren worden ook betaald, alleen voor 100%, en niet voor 150%, terwijl de cursussen op zaterdag zijn.

Daar kan ik wel mee leven.

Ik werk bij een groot logistieke dienstverlener zoals dat zo mooi heet.

Hier voor bij een kleine baas gewerkt, die wilde nog niet eens handschoenen betalen :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden