[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Uitspraak Vos Limburg


maarten/andre

Vraag

Hier een zeer recente en interessante uitspraak over het naleven van diverse onderwerpen  uit de CAO.

 

Verder blijkt hieruit dat het FNV wel degelijk opkomt voor de belangen van chauffeurs, en dat verklaringen die je individueel ondertekend niet zomaar ongedaan te maken zijn.

 

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBOVE:2014:971&keyword=diensturen

bewerkt door maarten/andre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Oh, maar daar ben ik het volmondig mee eens hoor.

De CAO is dan niet heilig, maar wel een groot goed.

Ik doel hiermee alleen maar de praktijk aan, waarin werkgevers schijt hebben aan de cao, en die lachend wegwuiven.

En vooral deze firma is ook zo, en heeft bepaald niet het beste met het Nederlands personeel voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit gaat toch over die chauffeurs die foto's van hun BC hadden gemaakt?
Met zon planner die niet kan plannen en dan de chauffeurs de rotzooi op laat lossen door hun kaart kapot te laten rijden en andere wetsovertredingen te laten maken maken?

Ik stond daar wat sceptisch tegenover, maar blijkbaar had ik het mis.
Mooi dat ze dan ook hebben gewonnen, maar de problemen zullen nog wel niet uit de lucht zijn nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ En zo weten we toch weer een negatieve draai aan iets positiefs te geven  :rolleyes:

Je hebt gelijk, er word al genoeg negatief geluld hier.

Al had ik het niet zo negatief bedoeld, ik zal het anders formuleren.

Mooi dat ze die zaak gewonnen hebben.

Hopelijk krijgen zij het vertrouwen terug en kunnen de neuzen dezelfde kant uit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ ^^ ^^ Hoezo de neuzen dezelfde kant op, lees de uitspraak nu eens goed, 40 man zijn er mee gegaan in de overname/doorstart, en de FNV vertegenwoordigt er 9 :confused: :confused: , waar zijn die andere 31 neuzen dan. :bey: :bey:

 

Zolang men als collega's op deze manier blijft werken en praten word het nooit wat, alle neuzen moeten dezelfde kant op, dan kan een werkgever niet anders, maar een chauffeur is nu eenmaal een individu die alleen aan zichzelf denkt, en zelfs de mooie ritjes van zijn collega's wil afpakken, maar snapt niet dat die zich door die instelling makkelijk laat inpakken en weer geen betere CAO krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden