[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mijn eerste auto(s)


matthieu

Recommended Posts

  • Forumlid

post-11-1394779569,1319_thumb.jpg

Hier ben ik op begonnen in 1980, hij was toe ik geloof 1,5 jaar oud. Dat was nog in de tijd dat je na 4uur slapen de bajonetsluiting onder de klok lostrok en na 5uur weer aansloot:D Ondanks alle grensformaliteiten toch 2 ton per jaar. Leuk om meegemaakt te hebben hoor, maar heb het nu iets rustiger

post-11-1394779569,3362_thumb.jpg

Een stokbrood met een hoge hoed. De eerste in NL. Hij kreeg m bijna voor niks. Was 10x soepeler dan de vorige auto, dan was dan ook al gelijk het enige pluspunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Foto 1 met zo'n volvo truck ben ik begonnen 1980

Foto 2 Mijn eerste nieuwe truck,speciaal voor trucktransport.

Foto 3 Met die gele mercedes heb ik 3 jaar in Engeland gereden(elke keer 10 weken weg)Nu willen ze nog geen 1 nachtje in zo'n cabine slapen.

Foto 4 Zo reden ze in 1966 naar Italie

post-2787-1394779569,6997_thumb.jpg

post-2787-1394779569,8986_thumb.jpg

post-2787-1394779569,9903_thumb.jpg

post-2787-1394779570,0799_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

hier een paar auto's van mijn eerste baas:D

aangezien ik beginneling was, kreeg ik niet echt een vaste wagen.

om de 3 a 4 weken een andere

en mijn eerste vaste wagen, scania 111 staat niet op foto......

post-76-1394780855,203_thumb.jpg

post-76-1394780855,3904_thumb.jpg

post-76-1394780855,5367_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie

mijn eerste combi, dit was in 1987. met deze auto heb ik toen 3 dagen gereden en kreeg later een vaste combi omdat ik op scandinavie ging rijden. wel komisch aan het hele verhaal is dat ik mijn eerste overnachting ooit, ongeveer 10 kilometer van waar we nu wonen heb gemaakt

post-2528-1394780856,5414_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hey Tiny, deze MAN diesel heb ik nieuw gehad bij Nabuurs, volledig luchtgeveerde motorwagen en een bladgeveerde aanhanger, verzin het maar.......

Gr. Koos.

mmmm...naar mijn weten...had de aanhanger ook voor en achter luchtvering.

het reed in iedergeval super:tu:

was makkelijk met uitspuiten....liep het water gemakkelijk eruit:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[ATTACH]7046[/ATTACH]

Hier ben ik op begonnen in 1980, hij was toe ik geloof 1,5 jaar oud. Dat was nog in de tijd dat je na 4uur slapen de bajonetsluiting onder de klok lostrok en na 5uur weer aansloot:D Ondanks alle grensformaliteiten toch 2 ton per jaar. Leuk om meegemaakt te hebben hoor, maar heb het nu iets rustiger

[ATTACH]7047[/ATTACH]

Een stokbrood met een hoge hoed. De eerste in NL. Hij kreeg m bijna voor niks. Was 10x soepeler dan de vorige auto, dan was dan ook al gelijk het enige pluspunt.

Die onderste foto, was er vroeger niet een ander bedrijf die ook zo'n trekker had? Ik dacht iets met 'Onderwater' of zo.

Die trekker was ook de 1e van Nederland als ik de vroegere chauffeur moet geloven:confused:

Trekker was rood met wit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die trekker was ook de 1e van Nederland als ik de vroegere chauffeur moet geloven:confused:

Trekker was rood met wit.

Volgens de dealer in Schiedam was het de eerste. Hij wilde ook met alle geweld op de nieuwe Renault-kalender staan. Piet betaalde - als ik me het goed herinner - 74000 gulden. En dit incl spuiten, schotel, achterspatborden, radio en meer van die ongein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mmmm...naar mijn weten...had de aanhanger ook voor en achter luchtvering.

het reed in iedergeval super:tu:

was makkelijk met uitspuiten....liep het water gemakkelijk eruit:D

Deze aanhanger heeft achter die motorwagen gehangen, de laadbak is ook afkomstig van deze Vabis.

In pakweg 1984 heeft Nabuurs 2 van deze combi's gebruikt aangeschaft. Deze zijn oorspronkelijk van J. van Die uit Ridderkerk geweest.

Dit waren een 111 en een 141-er.

De 111 is toen meteen in de Hencu kleuren gespoten met als vaste chauffeur J. Vogels en de 141 werd in de huiskleuren van Nabuurs gespoten, met mij als vaste berijder.

De 111 ging weg nadat er een Griekse opkoper kwam en een leuk prijsje bood voor de motorwagen. De wagen stond toevallig thuis en werd terplaatse ontdaan van z'n laadbak. Hier is toen een MAN 321 met gewone slaapcabine voor in de plaats gekomen.

Nadat ik in korte tijd diverse keren met de 141 onderweg met stukken kwam te staan is de 141 toen ingeruild op een 331 MAN met topsleeper, omdat hij met gewone slaapcabine een tikje te lang was.

Toen is tevens de complete combi in Hencu-kleuren gespoten, maar de aanhanger was echt bladgeveerd hoor........,net zoals de Scania die er voor stond.

Gr. Koos.

post-931-1394780860,2246_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tsja koos.....

nu ik er over nadenk....heb je toch gelijk denk ik:D

heb later nog een m.a.n. commander gehad, en die was wel compleet geveerd

maar is een hele tijd geleden, en als je iedere 3 a 4 weken een andere auto

krijgt,......hou het dan maar eens uit elkaar:p

dankzij die enorme personeels manger:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn eerste daf. Een oud maar sterk beesie.

Ik reed toen uien.

Zonder luchtvering :eek:

Gelukkig kwam er daarna een oplegger met schuifwanden.

Dat ging al een stuk lichter.

Alleen was het een mercedes die amper tegen wind op gang kwam als ik ode dijk reed. Maar dat had ook wel weer wat, en je was blij dat je in die tijd aan het werk was. Zeker als vrouw zijnde.

post-1198-1394780860,982_thumb.jpg

post-1198-1394780861,2862_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumlid
[ATTACH]7046[/ATTACH]

Hier ben ik op begonnen in 1980, hij was toe ik geloof 1,5 jaar oud. Dat was nog in de tijd dat je na 4uur slapen de bajonetsluiting onder de klok lostrok en na 5uur weer aansloot:D Ondanks alle grensformaliteiten toch 2 ton per jaar. Leuk om meegemaakt te hebben hoor, maar heb het nu iets rustiger

[ATTACH]7047[/ATTACH]

Een stokbrood met een hoge hoed. De eerste in NL. Hij kreeg m bijna voor niks. Was 10x soepeler dan de vorige auto, dan was dan ook al gelijk het enige pluspunt.

Wel leuk om dit topic eens af te stoffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden