[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Weekend werken en relatie


Lie

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, en met reden. Ik vraag mij namelijk af hoe jullie (zal voornamelijk op de mannelijke chauffeurs slaan) het volgende thuis doen:

Ik werk fulltime op de administratie van een transportbedrijf. Mijn man is eigen rijder en zal sinds kort steeds vaker in de weekenden ook weg zijn omdat dat meer geld opleverd. Daarvoor in de plaats is hij doordeweeks wel een paar dagen thuis, ivm rust maar ik zie hem dan niet omdat ik ook moet werken.

Hoe gaat dat in andere gezinnen? Ik vermoed namelijk dat de meeste mannen een vrouw hebben die part time of niet werkt, zodat jullie elkaar nog s zien. Of heb ik dat mis?

Ikzelf ken namelijk geen vrouwen van mijn leeftijd (34) die fulltime werken, dus daarom gooi ik het hier in de groep.

Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Sommige noemen het ongeschoold werk. Zal wel. Denk we toch best wel wetenschappelijk en slim zijn.  Steeds oplossingen zien te vinden om een lading verantwoord te laden of te lossen en te zekeren.

In het buitenland je proberen de taal gewoon te maken of in ieder geval met veel handen en voeten duidelijk maken wat je komt doen.

Het papierwerk zoals documenten en zo weten we toch wat er mee te doen.

We rijden met materiaal rond van een paar ton en nog duurder af en toe en weten daar verantwoord mee om te gaan. (uitzonderingen zijn er altijd).

We weten heel veel pk,s naar onze hand te zetten zodat die doen wat jij wilt in de regel.

Met 420 pk kon ik lezen en schrijven en met die 1 pk ging dat niet altijd.

En zo zijn er wel meer dingen op te noemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mathijs, wat heb jij eigenlijk geleerd qua ladingzekering, rij- en rusttijden ed. ?

Ik mag toch hopen meer als mijn.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Ik heb alleen puur theorie gehad en had nog niks met code 95 en de rij en rust tijden was toen nog wat makkelijker hahaha en ladingzekering was puur op papier.

Maar ik blijf erbij,hoeveel papieren je ook hebt, eigen inzicht blijft het belangrijkste.

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Sommige noemen het ongeschoold werk. Zal wel. Denk we toch best wel wetenschappelijk en slim zijn.  Steeds oplossingen zien te vinden om een lading verantwoord te laden of te lossen en te zekeren.

In het buitenland je proberen de taal gewoon te maken of in ieder geval met veel handen en voeten duidelijk maken wat je komt doen.

Het papierwerk zoals documenten en zo weten we toch wat er mee te doen.

We rijden met materiaal rond van een paar ton en nog duurder af en toe en weten daar verantwoord mee om te gaan. (uitzonderingen zijn er altijd).

We weten heel veel pk,s naar onze hand te zetten zodat die doen wat jij wilt in de regel.

Met 420 pk kon ik lezen en schrijven en met die 1 pk ging dat niet altijd.

En zo zijn er wel meer dingen op te noemen.

Het salaris moet dus eigenlijk gewoon verdubbeld worden ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom kan een magazijn bediende wel rond komen van dat salaris?

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

en kan die ronkomen dan? zo ja weet je dat zeker?   ligt er aan wat zijn leef situatie verder is, als ie alleenstaand is en in een heel goed koop woninkje woont weinig vaste lasten enz.. heeft,   dan misschien wel.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb in mijn leven risico's genomen. DAt heeft niet altijd al te best uitgepakt maar ik klaag niet. Ik ben weer opgekropen en heb het weer goed. Maar dat heb ik bereikt o

door keihard te werken. En door niet te klagen.

 

En Dan, jij vind dat we onder betaald worden in verhouding tot andere sectoren????

 

Kom dan eens met voorbeelden? Er zijn hier al zat mensen geweest die dit hebben weerlegt, wij worden helemaal niet onder betaald. Zeker niet voor een beroep wat onder "ongeschoolde" arbeid valt....

dat we onderbetaald worden dan andere sectoren heb ik nooit gezegd dat waren woorden van iemand anders, dat kun je even terug kijken,   nee denk dat velen ook in andere sectoren in het zelfde schuitje zitten,  je wilt niet weten hoeveel armoede er is en niet aleen onder de werloze,n maar ook onder de werkende,  en denk je dat ik niet weer op wil kruipen door hard te werken,,  ik werk nog steeds hard,  maar kom geen steek verder,   kan alleen volgens mij op de illigale manieren  , want daar word je bijna toe gedwongen  , om uit de shit te komen in mijn geval kan ik het hoofd nog net boven water houden,   maar er zijn er genoeg die het niet meer redden, die dingen moeten verzinnen om het hoofd boven water te houden daar bedoel ik dus mee  hennepteeld  stelen  zwart werk  enz....    op de gewone eerlijke manier lukt het in deze tijd niet meer.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

en kan die ronkomen dan? zo ja weet je dat zeker? ligt er aan wat zijn leef situatie verder is, als ie alleenstaand is en in een heel goed koop woninkje woont weinig vaste lasten enz.. heeft, dan misschien wel.

Ik ben ook 1 verdiener en kan ook rondkomen

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

 

op de gewone eerlijke manier lukt het in deze tijd niet meer.

 

 

Volgens sommige hier is hard werken ook al illegaal.

 

Ik heb aardig diep gezeten. Ik zal geen bedragen noemen maar neem het maar van mij aan.

 

Ik ben gaan werken, soms 4 a 5 weken achter elkaar weg. Nooit zeuren en altijd maar lachen (je moet toch wat)  Ik maakte onderweg gemiddeld 10 euro per dag op. Ik kookte (en kook) vaak zelf.

 

Als je dan een maand van huis ben en je heb 1300 euro onkostenvergoeding tegen 300 euro daadwerkelijke kosten, dan hou je geld over. 1000 euro in de maand. Plus de uren die ik maakte, daar kon ik aardig van sparen cq schulden afbetalen.

 

Maar wij leefde sober, geen dure spullen in huis en mijn kinderen liepen niet in merkkleding. De laptop waar ik nu mee op internet zit heb ik gekregen van een forumlid waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben.  

 

Sinds vorige week ben ik< buiten mijn hypotheek schuldenvrij. Dat heeft alles bij elkaar dus 3 .5 jaar geduurd. Van die 3.5 jaar heb ik 3 jaar en 3 maanden alles aan de kant gezet voor mijn werk.

 

Het kan dus wel, al moet je er wel heel veel voor laten.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens sommige hier is hard werken ook al illegaal.

 

Ik heb aardig diep gezeten. Ik zal geen bedragen noemen maar neem het maar van mij aan.

 

Ik ben gaan werken, soms 4 a 5 weken achter elkaar weg. Nooit zeuren en altijd maar lachen (je moet toch wat)  Ik maakte onderweg gemiddeld 10 euro per dag op. Ik kookte (en kook) vaak zelf.

 

Als je dan een maand van huis ben en je heb 1300 euro onkostenvergoeding tegen 300 euro daadwerkelijke kosten, dan hou je geld over. 1000 euro in de maand. Plus de uren die ik maakte, daar kon ik aardig van sparen cq schulden afbetalen.

 

Maar wij leefde sober, geen dure spullen in huis en mijn kinderen liepen niet in merkkleding. De laptop waar ik nu mee op internet zit heb ik gekregen van een forumlid waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben.  

 

Sinds vorige week ben ik< buiten mijn hypotheek schuldenvrij. Dat heeft alles bij elkaar dus 3 .5 jaar geduurd. Van die 3.5 jaar heb ik 3 jaar en 3 maanden alles aan de kant gezet voor mijn werk.

 

Het kan dus wel, al moet je er wel heel veel voor laten.

je oke respect daarvoor,  maarja jij zat in een andere situatie dan ik  ,ik heb geen schulden , daarbij komt nog ik kan geen weken van huis met een zieke vrouw thuis,ik heb het met dit zelfde werk en bij de zelfde werkgever nu 26 jaar altijd goed gehad totdat de euro kwam toen ging het langzaam bergafwaards doe nog steeds chauffeuren daar is niets in veranderd, daar ging het me om, gewoon werken net als ik altijd al gedaan heb en dan nu ineens (lanzaamaan vanaf de euro) bijna niet finacieel rond kunnen komen, en alles word alleen nog maar slechter,  voorlopig. en dan kan je wel het weekend erbij gaan werken of 8 dagen per week maar ik vind het uit de klouwen lopen  dat zou niet moeten hoeven waar gaat het dan eindigen. ik bedoel ik word ook ouder, heb altijd hard gewerkt en uren gemaakt,  en dan moet ik op de oude dag telkens meer gaan werken,  kan dat op de eerste plaats niet meer opbrengen en zou eigenlijk nu een beetje moeten kunnen afbouwen.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

De komst van die ellendige euro heeft geen goed gedaan. Prijzen verdubbeld, lonen gehalveerd.

Er zijn laatste Europese verkiezingen geweest. Daaruit is gebleken dat de meerderheid voor Europa is. Waarom is er toen niet massaal tegen Europa gestemd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zijn laatste Europese verkiezingen geweest. Daaruit is gebleken dat de meerderheid voor Europa is. Waarom is er toen niet massaal tegen Europa gestemd?

Europe heeft zijn voor en nadelen, en uit de eu stappen is ook niet de oplossing lijkt mij.

Al is het alleen maar om de kosten.

Maar ja er zullen over dit thema veel meningen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zijn laatste Europese verkiezingen geweest. Daaruit is gebleken dat de meerderheid voor Europa is. Waarom is er toen niet massaal tegen Europa gestemd?

Misschien omdat de meeste bang zijn voor het onbekende en kiezen dan voor de hun "veilige" weg. Nu weten ze wat ze (niet) hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat een lulkoek, reken je ook nog om? (en dan voor het gemak ff de inflatie niet meetellen he :bey: )

ja dat word vaak naar voren gehaald de inflatie zal ook best wel meespelen natuurlijk,   maar ik verdiende in de gulden tijd met wat overuren erbij  zo,n 3.600/3.800, gulden per maand netto, nu jaren later met hetzelfde werk en zelfde werkgever het zelfde huurhuis eigenlijk alles hetzelfde behalve de overbode luxe dingen heb ik er allang uit geflikkerd ongeveer  1900,euro als je om zou rekenen zal het ongeveer het zelfde zijn misschien iets meer denk ik,  maar je bent nu dus wel jaren verder,  en alle kosten die een mens heeft zijn zeker op z,n minst verdubbeld ja was trouwens al meteen merkbaar de week erna toen het van gulden naar euro ging ,dus wil maar zeggen  dat alles echt heel veel duurder is geworden,  en de lonen zijn behoorlijk achtergebleven,  de euro nu is op dit moment minder waard dan de gulden toen zeker weten. had toen zo,n 1000, a 1500,- gulden maandelijk over kon dat gewoon sparen,   kom ze nu bijna elke maand te kort(wat overdreven maar ik bedoel maar) ik had graag tegen de euro willen stemmen toen en waarschijnlijk velen met mij,  maar dat kon niet het volk werd niets gevraagd maar werd gewoon gedaan.

je kan het ongeveer vergelijken wat je toen alleen verdiende aan salaris verdien je nu met z,n tweeen   dus twee lonen man en vrouw,   is ongeveer gelijk aan 1 salaris toen. want als ik het weer net zo goed wil hebben als toen zou ik nu dubbel zo veel moeten werken wat natuurlijk niet kan, want dan zitten er niet genoeg dagen in een week,LOL maarja niks aan te doen het is niet anders..

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als voormalig (mede)eigenaar van een kroeg, kan ik je vertellen, dat tijdens de omschakeling van gulden naar euro, er ook een belastings/accijns verhoging heeft plaatsgevonden.

Dus jouw opmerking betreffende het minder waard zijn in de eerste week na omschakelen, klopt maar ten dele....

De roverheid, heeft alleen geen ruchtbaarheid gegeven aan deze opschaling.

Gelukkig was bij ons de tent in december ervoor verkocht (onze medevennoot heeft ons deel erbij gekocht).

 

Groet ron

bewerkt door ayla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als voormalig (mede)eigenaar van een kroeg, kan ik je vertellen, dat tijdens de omschakeling van gulden naar euro, er ook een belastings/accijns verhoging heeft plaatsgevonden.

Dus jouw opmerking betreffende het minder waard zijn in de eerste week na omschakelen, klopt maar ten dele....

De roverheid, heeft alleen geen ruchtbaarheid gegeven aan deze opschaling.

Gelukkig was bij ons de tent in december ervoor verkocht (onze medevennoot heeft ons deel erbij gekocht).

 

Groet ron

ja hoe dan ook ze kunnen zeggen wat ze willen,  ik merkte het meteen al vlak na de omschakeling gulden/ euro, om je klein voorbeeldje te geven ik en mn collega gingen altijd een bakkie doen op de heenreis van de route we gooiden een gulden in de automaat voor een bakkie koffie toen even een week niet want de automaat werd omgezet naar euro ,, en ja hoor een week later moest er opeens 80 eurocent in,  en zo ging het eigenlijk met bijna alles. en het is nooit meer beter geworden wel slechter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben ook 1 verdiener en kan ook rondkomen

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

precies,, nou da,s toch mooi,  velen kunnen het niet meer,, dan bof jij!   misschien heb je dan niet zulke dure lasten ofzo?? of je hebt een geweldig loon/ inkomen?? of beide?? of misschien heb je wel een rijke schoonvader die je soms wat toestopt?........  ,kunnen van allerlei dingen zijn,  ik weet het niet ,,,dat weet jij alleen,  ik bof ook !!ik kan het ook net redden moet er wel heel veel voor laten kan niet naar de tandarts want kan de rekeningen ervan niet betalen ,,,mn dochter kan niet naar de sportvereninging en nog zowat van die dingen maarja dat zijn geen dingen om te klagen,  ik heb verder geen schulden en kan nog eten kopen, dus de moeite waard om voor te werken dacht ik zo ahum. daar sta ik graag elke morgen om half 4 voor op of niet dan. je moet werk ook een beetje zien als hobby toch.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou zit ik al een tijdje deze discussie te volgen maar ik krijg steeds meer het idee dat a chauffeur een beetje uitgeblust raakt. Volgens mij maakt het geen zier uit of hij nou chauffeur is of in de productie had gewerkt maar de uitkomst is hetzelfde, niet met de tijd meegegaan. Ik ben het met je eens dat met de komst van de euro alles veel duurder is geworden, daar verander je niks aan en geldt voor iedereen ongeacht welk beroep. Je zal de tering naar de nering moeten zetten.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat een lulkoek, reken je ook nog om? (en dan voor het gemak ff de inflatie niet meetellen he :bey: )

Reken  niet om maar soms gebeurd dat het dat ik er weleens over nadenk. Simpel voorbeeldje: Ben een groot liefhebber van friet en heel af en toe ga ik naar de cafetaria om daar te halen omdat die echt lekker is daar.

Neem voor €2 friet en 2 snacks. Totaal komt dat tussen de €5 en €6 dan. Denk dan ff terug naar die mooie gulden. Dan had ik nooit daar 13 gulden voor betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat de mensen in de tijd van de gulden ook goedkoper leefden.

De euro is de tijd van hebben, hebben, hebben

want de buurman/ buurvrouw heeft het ook.

En als je zo wilt leven zal je in de meeste gevallen ook samen de kost moeten verdienen.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden