[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Weekend werken en relatie


Lie

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, en met reden. Ik vraag mij namelijk af hoe jullie (zal voornamelijk op de mannelijke chauffeurs slaan) het volgende thuis doen:

Ik werk fulltime op de administratie van een transportbedrijf. Mijn man is eigen rijder en zal sinds kort steeds vaker in de weekenden ook weg zijn omdat dat meer geld opleverd. Daarvoor in de plaats is hij doordeweeks wel een paar dagen thuis, ivm rust maar ik zie hem dan niet omdat ik ook moet werken.

Hoe gaat dat in andere gezinnen? Ik vermoed namelijk dat de meeste mannen een vrouw hebben die part time of niet werkt, zodat jullie elkaar nog s zien. Of heb ik dat mis?

Ikzelf ken namelijk geen vrouwen van mijn leeftijd (34) die fulltime werken, dus daarom gooi ik het hier in de groep.

Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

rob niat ,Nee dank je. Voor dat geld kan ik wel een baantje vinden voor halve dagen. Twee weekjes werken heb ik dat ook.

 

bij welke werkgever werk je dan?    ik wil ook wel net als jij in twee weken van 40 uur tien werkdagen 1900 euro beuren dat is in de 4 weken 3800,   dan hoef ik al dat gedoe van overuren omzetten enz,,  niet meer tedoen  ,dan heb ik teminste om wat uit tegeven neem ik die huurverhoging voor lief en laat die zorgtoeslag maar zitten dan,,en hoef je daarvoor geen over uren te maken?  daar wil ik werken hebben ze nog een goede chauffeur nodig? ik heb 32 jaar ervaring als chauffeur  dus weet wel waar abraham de mostert haalt 2 kleine, schade,s gehad in al die jaren,  laat maar even weten alvast bedankt,   ja nu snap ik dat jij deze problemen die ik heb niet heb   bij jou loont het werken nog!

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nu snap ik een ding effe niet .

of de woningstichting neemt jou in de boot of je gegevens kloppen niet .

de huur verhoging is wettelijk geregeld wat verhoging betreft .

onder de 34.085 bruto mag het max 4 procent verhoogd worden .

tussen de 34.085 en 43.602 mag het max 4/5 procent zijn .

boven de 43.602 komt pas 6/5 procent in beeld .

ik zou als ik jou was het maar eerst is goed nakijken .

voordat je zegt dat iabw effe de link erbij als het lukt .

 

http://www.wijzeringeldzaken.nl/levensfasen/verhuizen/inkomensafhankelijke-huurverhoging.aspx?gclid=CMrw28-kgb8CFasKwwodjjIAgA

 

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Vraagje naar aanleiding van een onderwerp hier.

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/32817-weekend-werken-en-relatie/page-6#entry614626

 

"En hoe kom je erbij dat overuren zwaarder belast worden?"

 

Omdat op overuren geen heffingskorting wordt toegepast.

Strikt genomen betaal je niet meer belasting op overuren maar kun je geen gebruik maken van de heffingskorting.

Procentueel gezien gaat er meer af van een overuur.

 

 

En voor a chauffeur; je kunt beter je eigen hoofd gaan gebruiken om je financiën op orde te brengen in plaats van het hoofd van je vrienden en kennissen.

Fijn idee ook, dat jij liever allerlei toeslagen en subsidies van de gemeenschap gebruikt in plaats van er zelf voor te willen werken.

De moraal van een europarlementariër, graaien waar kan, laat een ander maar voor mij werken.

 

 

Vergeet ik de vraag nog.

 

Die is; of heb ik het verkeerd met die heffingskorting die niet op overuren wordt toegepast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nu snap ik een ding effe niet .

of de woningstichting neemt jou in de boot of je gegevens kloppen niet .

de huur verhoging is wettelijk geregeld wat verhoging betreft .

onder de 34.085 bruto mag het max 4 procent verhoogd worden .

tussen de 34.085 en 43.602 mag het max 4/5 procent zijn .

boven de 43.602 komt pas 6/5 procent in beeld .

ik zou als ik jou was het maar eerst is goed nakijken .

voordat je zegt dat iabw effe de link erbij als het lukt .

 

http://www.wijzeringeldzaken.nl/levensfasen/verhuizen/inkomensafhankelijke-huurverhoging.aspx?gclid=CMrw28-kgb8CFasKwwodjjIAgA

 

gr piet

ze kijken naar inkomen van 2 jaar terug daar bazeren ze het, op 2012   tja weet verder ook niet maar heb er bijna 70,- bij gekregen de max huurverhoging volgens hun schrijven 6%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vraagje naar aanleiding van een onderwerp hier.

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/32817-weekend-werken-en-relatie/page-6#entry614626

 

"En hoe kom je erbij dat overuren zwaarder belast worden?"

 

Omdat op overuren geen heffingskorting wordt toegepast.

Strikt genomen betaal je niet meer belasting op overuren maar kun je geen gebruik maken van de heffingskorting.

Procentueel gezien gaat er meer af van een overuur.

 

 

En voor a chauffeur; je kunt beter je eigen hoofd gaan gebruiken om je financiën op orde te brengen in plaats van het hoofd van je vrienden en kennissen.

Fijn idee ook, dat jij liever allerlei toeslagen en subsidies van de gemeenschap gebruikt in plaats van er zelf voor te willen werken.

De moraal van een europarlementariër, graaien waar kan, laat een ander maar voor mij werken.

 

 

Vergeet ik de vraag nog.

 

Die is; of heb ik het verkeerd met die heffingskorting die niet op overuren wordt toegepast?

laat een ander maar voor mij werken??   kerel ik werk vanaf mn 15e levenjaar ben nu 50,  geen dag thuisgelopen of van een uitkering genoten mn vrouw zit met medische klachten thuis ook zij heeft geen uitkering maar nope,,  ze heeft eigenlijk verzorging nodig (dat is ook een reden dat ik tijdvoortijd neem)waar heb je het over!!  maak me leven lang al overuren erbij,   en kan bijna niet rondkomen , ben onderhand kets versleten man,maar ga gewoon door, kan de schouder soms niet opbeuren van de pijn,

maar la ma zitten,  jullie vinden het normaal,  dat je als chauffeur of gewoon als werkende 1 verdiener  met ongeveer 1900 gemiddeld per maand thuiskomt  gewoon niet of nauwelijks rond kan komen je eigen nie tfatsoenlijk voor ziekte kan verzekeren  ik kan niet naar een tandarts, wat wel hard nodig is,  kan jij je dan misschien een voorstelling maken dat je wel eens denk waar doe ik het voor voor de 400 of misschien 500,- euro die je maandelijks aan eten mag gebruiken, en als er iets stuk gaat  de was machine bijv,  geen idee heb hoe je dat nu weer moet gaan oplossen  dat je ergens in belgie of zo staat in de file  dat je denkt  wat moet ik hier wil hier helemaal niet zijn!  heb dit nooit gehad heb mn werk altijd best wel met plezier gedaan,  maar kan het nu niet meer zo makkelijk opbrengen,,  heb nooit hobby,s ofzo gehad geen tijd voor dan was ik onderweg enz..   en als het zou lonen dat werken dat je nog eens leuke dingen zou kunnen doen en niet zo overal op moet beknibbellen  wat ik in de gulden tijd nooit last van had  dan zou het misschien anders zijn..

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vraagje naar aanleiding van een onderwerp hier.

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/32817-weekend-werken-en-relatie/page-6#entry614626

 

"En hoe kom je erbij dat overuren zwaarder belast worden?"

 

Omdat op overuren geen heffingskorting wordt toegepast.

Strikt genomen betaal je niet meer belasting op overuren maar kun je geen gebruik maken van de heffingskorting.

Procentueel gezien gaat er meer af van een overuur.

 

 

En voor a chauffeur; je kunt beter je eigen hoofd gaan gebruiken om je financiën op orde te brengen in plaats van het hoofd van je vrienden en kennissen.

Fijn idee ook, dat jij liever allerlei toeslagen en subsidies van de gemeenschap gebruikt in plaats van er zelf voor te willen werken.

De moraal van een europarlementariër, graaien waar kan, laat een ander maar voor mij werken.

 

 

Vergeet ik de vraag nog.

 

Die is; of heb ik het verkeerd met die heffingskorting die niet op overuren wordt toegepast?

 

Ik ben maar een eenvoudige chauffeur,maar de heffingskorting heeft niks met overuren te maken hoor,maar met je hoofdinkomen.

Het interesseert ze bij de belastingdienst geen ene moer hoe jou belastbaar inkomen tot stand komt,je inkomen word ook niet per uur,per week of per maand belast,maar "per jaar".

Dus van een overuur word :procentueel"niks meer afgehouden dan van een "gewoon "uur.

 

Dat zou dan een mooie grap worden:  bij een bedrijf werken twee mensen,een in C 1 en een in E 6,dan zou die ene in C1 meer belasting betalen met een overuur dan die andere ,in E 6 met een gewoon uur,terwijl die E6 man meer heeft (misschien) dan die C1 man met n overuur.

Da kan nie natuurlijk.

 

Daarom krijg (of dien je te krijgen) op het einde van het jaar de o zo belangrijke "jaaropgave",daarin staat namelijk wat je baas,in jouw naam,afgedragen heeft aande belastingdienst.

 

Natuurlijk,als je bij een goed bedrijf werkt,die een goede boekhouder heeft zal hij gelijk 42 % van je overuren inhouden,want als je daar een vol,jaar werkt kom je immers diep in de tweede loonschaal( + € 18,500),wat dus inhoudt dat je iets van 10. % loonbelasting en een 32 % aan sociale verzekeringspremies betaald.

Doet dat boekhoudertje dat niet word er slechts 37 % ingehouden,5 % te weinig dus,en komt de belastingdienst op t eind van het jaar dat "te weinig betaalde "terughalen.

 

En kom je boven die 34 mille,dan betaal je daar wel 42  % belaqsting over,maar alleen 42% over t bedrag wat je meer verdient

 

Daarom;op t eind van het jaar een belastingaangifte doen en wat je te veel betaald hebt krijg je ,met rente( n klein beetje ) terug.

 

Ik,en veel mensen die ik ken als chauffeur,heb in het verleden( ik heb t eigenlijk nog steeds) heel veel overuren,zaterdag uren en zondaguren gemaakt,altijd correct alles opgegeven aan de belasting,en altijd,ik herhaal altijd geld terug gekregen over het boekjaar.

 

IK heb dit hier al een paar keer geplaats en ga t niet weer doen,maar ga eens naar:  belastingdienst.nl/belastingschalen en de eerste de beste zal begrijpen hoe t in elkaar steekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

lekker belangrijk allemaal,,  ik weet wat ik maandelijks binnenbreng en wat eruit gaat en daar zit niets overbodigs bij of waar ik nog op kan bezuinigen,,  en al die regeltjes hoe het zit met belasting en overuren word me te ingewikkeld,   wat ik wel weet, omdat ik dit aan den lijve ondervind  is dat je met 1 loontje zoals ik met een gezin  niets meer heb dan  een vergelijk baar gezin met een minimum uitkering

en dezelfde vaste lasten,   ook zij hebben elke maand de vaste lasten betaald en hebben dan nog wekelijks een beetje leefgeld  net als ik,   dit is gewoon een feit,   als dit niet zo zo zijn hadden deze mensen nu allemaal dakloos geweest,,,,   want als ik mn huur of mn gas rekening niet betaal word het afgesloten en word uit huis gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Maar, zonder aanzicht des persoons, maar uh....

Als het een bedrijf niet meer lukt om de rekeningen te betalen zoeken ze wat anders of gaan failliet.

Waarom doormodderen, klagen dat de rekeningen niet betaald kunnen worden, er geen ruimte meer is voor "leuke dingen"?

Nee, gewoon doormodderen en maar klagen!

Sorry, ik zal het wel niet snappen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar, zonder aanzicht des persoons, maar uh....

Als het een bedrijf niet meer lukt om de rekeningen te betalen zoeken ze wat anders of gaan failliet.

Waarom doormodderen, klagen dat de rekeningen niet betaald kunnen worden, er geen ruimte meer is voor "leuke dingen"?

Nee, gewoon doormodderen en maar klagen!

Sorry, ik zal het wel niet snappen....

dit begrijp ik weer niet,,

1e)              ,ik ben geen bedrijf , maar gewoon een arbeider met een gezin

2e) doormodderen?          ja snap mezelfs soms ook niet waarom ik maar doorga, misschien komt het omdat het mn plicht is om te werken voor mn gezin, heeft ook met mn opvoeding te maken

3e)  klagen?  als niemand dat zou doen is het bij niemand bekend dat een werkende 1 verdiener met een gezin er maar bekaaid vanaf komt tegenwoordig en gewoon op gelijk niveau financieel gezien met een uitkering gerechtigd gezin. en omdat ik daar ontevreden over ben en niet direct een oplossing zie. klink misschien raar maar ik hou ook niet van klagen maar weet niet wat het is het komt er zo ineens allemaal uit op dit forum in buiten dit forum heb ik dat nooit gedaan.

4e wat snap je nu nog niet?,,  heb je misschien een suggestie wat ik anders moet doen,, 7 dagen per week gaan werken misschien ? ik werk al iets meer dan 5 dagen perweek als je het zo wilt zien heb er per week 8 overuren bij dus werk er dus eigenlijk 6 per week, kom niet met(kijk eerst eens naar je uitgave dat is al tig maal gedaan, daar kan ik eigenlijk niets meer vanaf halen, of ik moet bij kaars licht gaan zitten en in de kou,

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik ken er toch een paar  als 1 verdiener die niet klagen zo als u. en die komen ook rond van minder dan 1900.00 euro in de maand. en die hebben ook kinderen die doen sporten. wat ze ook zelf betalen.

ja zou graag willen weten  hoe ze dat doen?    hebben zij misschien geen vaste lasten? of misschien veel minder dan ik ? wonen ze in een tent op het land?  en ik kom wel rond maar dan heb je ook alles gezegd, ut ken net!  er moeten geen finaciele varrassingen komen of even niet op letten want dan gaat het mis,  of kunnen zij misschien meer doen met minder geld?   ik doe wat ik kan ,,  om het te redden maar wie weet kan ik nog wat leren hoe zij het doen.  ja ik weet het ik ken ook 1 verdieners die een salaris hebben van 1500,- per maand ook zij leven en eten,   dus het kan allemaal nog slechter, maar voor mij is het punt,, is dit het nu ,,  werk ik alleen om net in leven te kunnen blijven ,,  ik bedoel alleen maar wat ik al vaker heb gezegd  het loont niet   als ik van de sociale dienst moet leven  heb ik het ook niet breed maar nu met elke dag werken ook niet,   vind dat niet kloppen  werk moet lonen.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

lekker belangrijk allemaal,,  ik weet wat ik maandelijks binnenbreng en wat eruit gaat en daar zit niets overbodigs bij of waar ik nog op kan bezuinigen,,  en al die regeltjes hoe het zit met belasting en overuren word me te ingewikkeld,   wat ik wel weet, omdat ik dit aan den lijve ondervind  is dat je met 1 loontje zoals ik met een gezin  niets meer heb dan  een vergelijk baar gezin met een minimum uitkering

en dezelfde vaste lasten,   ook zij hebben elke maand de vaste lasten betaald en hebben dan nog wekelijks een beetje leefgeld  net als ik,   dit is gewoon een feit,   als dit niet zo zo zijn hadden deze mensen nu allemaal dakloos geweest,,,,   want als ik mn huur of mn gas rekening niet betaal word het afgesloten en word uit huis gezet.

 

Maar,beste man,

waarom gooi je er dan niet een paar tientjes tegenaan en ga eens met een betrouwbare fiscalist( een boekhouder die verstand van belastingwetten heeft) praten.

Of leg je probleem eventueel voor bij de belastingconsulent van een vakbond.

 

Leuker maken ze je t niet bij de belastingdienst,welgemakkelijker.maar daar moet je zelf wel wat voor doen.

En niet in je stoel achterover leunen tot ze t bij je brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar,beste man,

waarom gooi je er dan niet een paar tientjes tegenaan en ga eens met een betrouwbare fiscalist( een boekhouder die verstand van belastingwetten heeft) praten.

Of leg je probleem eventueel voor bij de belastingconsulent van een vakbond.

 

Leuker maken ze je t niet bij de belastingdienst,welgemakkelijker.maar daar moet je zelf wel wat voor doen.

En niet in je stoel achterover leunen tot ze t bij je brengen.

ja heb ik al eens gedaan jaar of 3 geleden,was trouwens iets meer dan een paar tientjes,,  het leverde me geen voordeel op.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Vlgns mij is dat antwoord al gegeven:

Snijden in de uitgaven....

Meer opbrengst zien te genereren...

En wil dat niet lukken... laat de ondernemer de boel klappen.

OF....

gaat zich op een andere markt storten waardoor de opbrengsten weer binnen stromen, de kosten eventueel minder worden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat mij vooral stoort in jouw postings is dat je veel te veel ongefundeerde dingen roept. Dingen die je zelf die begrijpt breng je toch met de grootste overtuiging. En dat vind ik gevaarlijk. Ik zal je vertellen waarom: als ik zeg dat mn buurman met een gezin met amper 1200 euro aan bijstand  en in een zelfde huis woont als ik (rijtjeshuis)en zo ongeveer evenveel vaste lasten heeft als ik ,dat hebben we gewoon samen aan tafel vergeleken! en gewoon elke maand z,n vaste lasten betaald heeft dan toch nog wat zogenaamd leefgeld heeft (net als ik) met mn salaris van gemidd 1900 per maand wat is daar ongefundeerd aan?is wat mij betreft een feit!!

 

Waarschijnlijk zit jij 's-morgens in de kantine ook te verkondigen dat je lekker de halve zomer thuis zit. Jou collega -die zelf ook nooit heeft leren nadenken- ziet niet dat je thuis droog brood vreet. Die hoort alleen jouw jubelverhaal. En met een beetje pech krijgt hij thuis ruzie met zijn wijf als hij vraagt hoe jij wel alles aan elkaar kan breien terwijl hij zelf nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen. "Die A-chauffeur die werkt veel minder dan ik en JIJ komt altijd geld tekort"...in mijn geval,als ik alle overuren omzet in vrijtijd per maand zullen er ongeveer 30 zijn krijg de 50% toeslagen dan wel betaald uur oor een uur vrij ,, scheelt het niet eens zoveel einde van de maand ongeveer ongeveer 170 euro minder ,, maar zet nooit alles om in vrijtijd  maar wat jij nu zegt  is ook ongefundeerd want heb ergens hier al eerder gezegd dat ik buiten dit forum  over deze dingen nooit spreek en ik zou zeker niet zeggen dat ik het zo goed heb dat ik veel vrij ben en toch rijk ,,dat heb je  nu toch wel door haha

 

 

Of, nog erger, het is zo'n papagaai die op verjaardagen ook gaat zitten brullen dat "de werkende man gestraft wordt" en die dezelfde ongegronde feitjes eruit gooit zonder te weten waar hij over lult. Die zijn nog het ergste. Van een huiselijk dispuut krijgen we meest weinig mee.nou dat valt wel mee denk ik want heb hier al totaal geen bijval waarom elders dan wel

 

Reken jezelf gerust niet rijk met je toeslagen. Van werken zullen wij nooit rijk worden. Maar van niet-werken al helemaal niet. nou als ik jou salaris zou hebben vind ik mezelf wel rijk hoor!!  dan hoor je mij niet meer klagen!

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vlgns mij is dat antwoord al gegeven:

Snijden in de uitgaven....

Meer opbrengst zien te genereren...

En wil dat niet lukken... laat de ondernemer de boel klappen.

OF....

gaat zich op een andere markt storten waardoor de opbrengsten weer binnen stromen, de kosten eventueel minder worden....

snijden in de uitgave ja dat heb al daar valt niet meer te snijden kan alleen internet nog opzeggen maar dat heb ik al vaker gezegd hier,ja meer opbrengst,  pieker me suf,  het enige wat me te binnen schiet is zwart werk erbij ofzo ben ben helaas geen bouwvakker met twee rechterhanden,   ja de boel laten klappen dat houd voor mij in werkloos worden en leven van een uitkering word daar financieel niet beter van maar blijft ongeveer gelijk , moet alleen handje op gaan houden en dat heb ik van huis uit niet meegekregen.het wijf in de steek laten , is dat wat? op een ander markt storten  tja  zou misschien buitenland kunnen gaan rijden heb ik lang geleden gedaan,, verdien dan misschien iets meer, kan nu niet meer met een zieke vrouw thuis, ander werk dan  tja  en zou dat meer opleveren  pff   en kan eigenlijk niks ander dan dit ,als je een tip voor me hebt  laat maar weten  ben 50 jaar en half versleten he kan niet alles meer aan he, en zal waarschijnlijk ook niet voor het oprapen liggen,,  misschien een bank beroven maarja ben ook daar niet voor in de wieg gelegd,,   als die staatsloten eens wat goedkoper zouden worden kan ik missch eens een gokje wagen zou toch wat zijn als ik een paar miljoen zou winnen! dan trakteer ik jullie allemaal op een ijsje LOL

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Dan toch maar alle overuren uit laten betalen, en je werkgever vragen om meer werk??? Dat levert in ieder geval meer inkomsten op

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan toch maar alle overuren uit laten betalen, en je werkgever vragen om meer werk??? Dat levert in ieder geval meer inkomsten op

mag niet meer dan 48 uur maken, dat geld voor alle chauffeurs in loondienst en   daar houden ze zich aan,bij ons,dus zit aan max.. en momenteel mag ik blij zijn dat ze nog genoeg werk hebben t,is rustig  ja uren laten uitbetalen heb ik altijd al gedaan,  ben dit jaar met een proef bezig om iets minder uit te laten betalen,, maar heb dat al ontelbare keren hier uitgelegd.  eerst nog maar eens zien of uit laten betalen meer opleverd,, het levert me in iedergeval wel meer huursverhoging op, en de zorgtoeslag is daardoor dit jaar vervallen. daarbij komt ook nog dat er vroeger is gestreden voor de 40 urige werkweek,  vind eigenlijk dat je met een baan van 40 uur rdelijk  rond zou moeten komen, en dat betekent dus ook dat je gewoon naar de tandarts moet kunnen,  ik bedoel waar gaat dit eindigen  7 dagen per week 12 uur perdag werken?  kolder!! laat ze de lonen maar flink verhogen dat het weer een beetje in contrast komt met de uitgave die een mens heeft.  het is toch van de gekke als je ziet wat alles kost en kijkt naar je inkomsten dan draait je maag toch om,   maar lijkt erop dat ik de enige ben hier die dit zo ziet,,

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Werk nu bijna 2 jaar alle weekenden en alle feestdagen. Van 8 uur tot 20 uur dus dagen van 12 uur. Gebeurd weleens dat ik een dienst mee draai in de week. Vriendin werkt om de week in het weekend. En dit gaat gewoon goed. Zou niet anders willen op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

 

 vind eigenlijk dat je met een baan van 40 uur rdelijk  rond zou moeten komen, en dat betekent dus ook dat je gewoon naar de tandarts moet kunnen,  ik bedoel waar gaat dit eindigen  7 dagen per week 12 uur perdag werken?

 

 

Vroeger he, toen je besloot chauffeur te worden, heb je jezelf toen ooit wel eens verdiept in de arbeidsvoorwaarden en de beloning die daar tegenover staat.

 

Dan had je geweten dat je als chauffeur in loondienst geen topsalaris zou gaan verdienen. Dat je dan evengoed wil leven als iemand die iets meer geleerd heeft dan jou is niet de fout van de sector, dan heb je jezelf of verkeerd geinformeerd of je geeft gewoon te veel geld uit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Vreemd dat ik de chauffeurs 20 jaar terug nooit hoorde klagen over te weinig verdienen, dit is pas sinds er de laatste jaren zo goed als geen verhogingen zijn, en doordat werkgevers dan ook nog eens met een hark schrijven. Ook de 48 urige werkweek, samen met de Oost Europese invasie zorgt er voor dat er minder uren gewerkt kam/mag worden, waardoor de inkomsten dalen. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik nooit geklaagd heb over de slechte verdiensten, oke je moest er wel oren voor draaien, maar daar hoorde je zelden iemand over. 20 jaar geleden waren alle chauffeurs best te vrede over hun werk en beloning, dat is anno 2014 wel anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden