[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

45 uur in cabine? Dikke boete in Fr. en B.


JWZ

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik geloof je graag.

 

Ik zou op geen enkele parking willen (gaan) bivakeren.

 

Maar het maakt volgens mij wezenlijk verschil als ze er uit eigen vrije wil gaan staan, of dat "het baasje" zegt dat ze daar moeten gaan staan..................

 

Je hebt altijd nog zelf het stuur in handen en wielen onder je kar om op een andere plaats te gaan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier, dan stappen ze op de trein en gaan ze naar huis.

 

Heel simpel.

 

Dat kost geld ja, willen ze dat daar niet aan uit geen? Dan blijven ze toch lekker staan. Ik kan daar geen problemen mee hebben. Geven ze hun (Nederlandse) werkgever er de schuld van dat ze daar geen geld voor hebben. Dan gaan ze toch lekker terug naar hun eigen land om daar te werken.

 

Ik zie echt het probleem niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de rest van Rotterdam moeten ze betalen, dat betaald de werkgever natuurlijk weer niet terug.

 

Mijn werkgever betaald gewoon de parkeer kosten hoor Ger, de jouwe niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je punt wel, en ik heb er ook geen medelijden mee.

Maar je moet dit wel van 2 kanten bekijken vind ik.

Een sociale werkgever stuurt ze met pasen laten staan.

Een asociale werkgever laat hun personeel op een pisparking bivakeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik bedoelde dat een sociale werkgever hun personeel met pasen naar huis stuurt.

 

 

ook hier geld voor, je maakt zelf de keuze om dit werk te gaan doen. En als je dit werk gaat doen weet je dat je veel weg bent en ook met pasen of kerst. Maar je kan naar huis hoor, ze zitten niet achter het stuur vastgebonden.

 

En er rijden zat van die mannen hier rond waaraan de nieuwelingen kunnen vragen hoe het is als ze de ambitie hebben om hier voor het grote geld te gaan. Daar kunnen ze het aan vragen. Bijvoorbeeld, slapen jullie echt in het weekend in een hotel? Nee joh, dat is klets, we slapen gewoon in onze cabine, nou dat zie ik niet zitten, ik blijf wel thuis in Roemenië....

 

Voorbeeldje he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dit nu voor vergelijking?

In het ziekenhuis werkt men een paar uur, en daarna gaat men naar huis.

Dat is heel wat anders dan dat je 3 lange dagen in de wagen duimen zit te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk niet dat de meeste chauffeurs het heel 'leuk' vinden om een paar dagen langs de A15 te staan. En als ze een reële optie hadden om naar huis te gaan, ze dat ook echt wel zoudendoen.

Het idee van Ron dat de keuze zo vrij is, is een fabel. Er zullen kanten aan de zaakzitten die zowel Ron als ik, alswel de rest hier niet kennen.

 

Vergeet niet: in de tijd dat 'wij' nog lang van huis beleven, hadden we wel goede salarissen en onkostenvergoedingen. Deze mannen rijden echt geen 4000 euro per maand naar huis hoor.

 

Praktijk gevalletje: tijdje terug maakte ik een praatje met een Roemeense chauffeur die reed voor Delta Transport Services. Hij was 23. Sprak alleen Roemeens. Gelukkig voor mij was zijn vriendinnetje er ook. Zei is 21 en sprak wel Engels.

Ze reden tussen Benelus, UK, D, en soms wat I.

 

 

Ze vertelde me dat haar vriendje zich op een gegeven moment zo eenzaam en miserabel voelde dat ie het niet meer trok. Ze besloot om met m mee te gaan rijden, om hem wat gezelschap te houden. 

Waarom niet ophouden, iets anders gaan doen vroeg ik. Ze zei: we zouden niets liever willen, maar er is verder niets voor ons in Roemenië. Behalve armoede en corruptie. Veel van haar vriendinnen hadden hun toevlucht genomen tot de sexindustrie. En niet omdat ze neuken zo lekker vinden hoor. Maar vanwege de armoe. Hoe 'vrijwillig' is dat? Hoezo 'keuzevrijheid'.

Ze hadden tussen de 800 tot 1000 euro in de maand. Van dat bedrag moesten ze hier maar zien te overleven.

 

Niemand, helemaal niemand kan mij vertellen dat er geen sprake is van uitbuiting. Pas als er geen sprake meer is van uitbuiting, kunnen we gaan praten over vrijheid van keuze. 

 

Tot die tijd is het gewoon en misstand.

 

-

bewerkt door JWZ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jwz, zulke huilverhalen leg ik naast mij neer.

Roemenië hoort nu ook bij de EU, en men kan dus ook hier komen wonen en werken, tegen onze cao

Maar dat wil men niet, want met dat salaris wat ze nu krijgen, hebben ze daar een godenbestaan.

4x het minimumloon, dat gaan wij niet bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wie heeft hun verplicht om daar op die parkeerplaats te gaan staan?

 

Of was het hun eigen keuze?

 

Daar zit, naar mijn idee, veel verschil in.

 

Dit slaat de spijker op zijn kop:

Ik heb vroeger geregeld een weekend moeten staan omdat mijn uren gewoonweg op waren, alhoewel de visa-card hierin ook vaak tot een leuke oplossing kwam.

We werden nooit 70 uur ergens geparkeerd, maar meer gesommeerd om de visa-card te gebruiken.

Wij deden dit, daar de betaling en de boetes netjes geregeld waren destijds.

Men hoefde er niet om te vragen hoe het ervoor stond, het lag gewoon in een envelop in je kastje.

Mijn baas zorgde wel ervoor dat ik niet onnodig meer rust had dan nodig was.

 

België en Frankrijk zijn die wildkampeerders moe en die beginnen nu bekeuringen uit te schrijven voor die 45-uur regeling.

Dat wij als Nederlander daar ook de dupe van worden, heeft niks te maken dat men ons op de korrel heeft, dat wij niet meer mogen bepalen waar wij overnachten, maar dankzij werkgevers die bij geen aanbod van werk gewoon hun goedkope werknemers ergens lukraak parkeren.

 

Vroeger waren deze regels er ook, maar omdat wij garant stonden voor geen overlast, geen troep, geen rommel, geen steekpartijen, geen ruzie, mochten we dus lekker vertoeven waar we maar wilden.

Nu is het 1 grote bende op een parking of een truckstop, vooral de gratis parkings.

 

Dat sommige overheden niet meer wachten op Brussel om gelijkheid te creëren in de transportwereld, leid dat overheden zelf actie gaan ondernemen.

Dan maar bekeuringen uitdelen.

 

In plaats van dat Nederland maar blijft roepen in de woestijn als enigste, misschien een goed idee om deze lijn door te trekken ook in Nederland.

Bedrijven die hun buitenlandse medewerkers parkeren op hun eigen terrein, gelijk te voorzien van een pittige boete.

 

Eens benieuwd hoe de bonden dan reageren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En personeel dan in een ziekenhuis ? Zijn dat slechte werkgevers ? Er zijn nou eenmaal beroepen die 365 dagen per jaar doorgaan toch ? Of rijden er geen wagens rond met reclame zonder transport staat alles stil ?

Wat een verschil

 

Een ziekenhuis of transport

 

Daarbij je hebt onkosten vergoeding voor het weekend Daar is wel het geld voor En niet voor andere dingen

 

Ik zou als werk gever zeggen pak het vliegtuig want voor 50 a 60 Euro ga je heel Europa door En de werkgever hoeft de onkosten niet te betalen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jwz, zulke huilverhalen leg ik naast mij neer.

Roemenië hoort nu ook bij de EU, en men kan dus ook hier komen wonen en werken, tegen onze cao

Maar dat wil men niet, want met dat salaris wat ze nu krijgen, hebben ze daar een godenbestaan.

4x het minimumloon, dat gaan wij niet bereiken.

 

Als er een tegen mij begint te janken dat hij het slecht heeft lach ik hem recht in zijn gezicht uit. Als je het thuis beter heb moet je thuis blijven ipv hier de boel te komen verzieken. Onderweg dagenlang hebben ze het blijkbaar toch nog beter dan thuis....

 

Niet lopen huilen dat je heimwee heb of zo, dan moet je het bijltje er bij neergooien en weer gaan doen wat je voor die tijd deed.... wat dat ook moge geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jwz, zulke huilverhalen leg ik naast mij neer.

Roemenië hoort nu ook bij de EU, en men kan dus ook hier komen wonen en werken, tegen onze cao

Maar dat wil men niet, want met dat salaris wat ze nu krijgen, hebben ze daar een godenbestaan.

4x het minimumloon, dat gaan wij niet bereiken.

 

 

En dan van je werkgever horen: da's leuk voor jou, dat je nu hier woont, maar vanaf nu ben je te duur. Ik neem wel een andere Roemeen.

 

 

Als je nooit in Roemenië bent, is 1000 euro armoe.

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kiezen voor armoede? Geloof niet dat dat zo werkt.

 

 

De werkelijke 'veroorzakers' van deze ellende zijn de verladers en de vervoerders. Die toen het kon, onmiddellijk goedkoop arbeid begonnen in te kopen in het oosten. Ten koste van jouw en mijn baan. 

Als je het over vrijheid van keuze wilt hebben: die hadden ervoor kunnen kiezen om die oost Europese chauffeurs fatsoenlijk te belonen. Op ons niveau. Hadden we nu niet die ellende gehad. Maar ja: niet gedaan. Alleen aan zichzelf gedacht. Nog bedankt daarvoor. Ook namens de boys uit het oosten.

 

Ik zie in de huidige ontwikkeling voornamelijk verliezers.

 

Terzijde: de empathie hier op het forum is bij sommigen geweldig ontwikkelt....

 

-

 

Mss is het voor een enkeling een goed idee om zich eens te verdiepen in het dogma van de 'keuzevrijheid'. De vrijheid die je geacht wordt te hebben hieromtrent is feitelijk minimaal. Kijk het eens na. Google is your friend.

bewerkt door JWZ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Wie heeft hun verplicht om daar op die parkeerplaats te gaan staan?

Of was het hun eigen keuze?

Daar zit, naar mijn idee, veel verschil in.

Beetje lastig naar huis gaan he, als je rijtijd er op zit, of moeten ze lopen naar huis????? En NEE het is niet hun keuze, maar een opgedrongen feit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Wat een verschil

Een ziekenhuis of transport

Daarbij je hebt onkosten vergoeding voor het weekend Daar is wel het geld voor En niet voor andere dingen

Ik zou als werk gever zeggen pak het vliegtuig want voor 50 a 60 Euro ga je heel Europa door En de werkgever hoeft de onkosten niet te betalen

Huub

En jij denkt dat de chauffeur zijn voertuig zomaar ergens mag laten staan onbeheerd?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huub, op zich misschien een gat in de markt, parkeerterreinen inrichten voor vrachtwagenchauffeurs op vliegvelden.

Alleen dan vraag ik me wel af, de tijd die men doorbrengt in het vliegtuig, en dan vanaf het vliegveld naar huis, het ophalen en brengen van thuis af, voor wiens rekening komt dat ?

Vallen die uren dan onder mijn weekendrust of begint mijn weekendrust pas als ik thuis een fles bier opentrek ?

 

Of moet moeke de vrouw me dan zelf komen ophalen vanaf zeg, bijvoorbeeld Rotterdam, met eigen auto, of moeten we dan gezamenlijk wachten op een pendelbus die dus eerst 20 adressen afrijd eer je thuis bent ?

 

Hoop dat jij hier ook antwoord op hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even en dan wordt het verboden om te overnachten in een vrachtwagen.

 

Voordeel: er kan weer een krappe dagcabine op waardoor er meer lading mee kan, van de extra opbrengst betaald de baas dan weer het hotel waar jij kan overnachten, inclusief de maaltijden, zo stimuleer je de economie en voor de baas is de oplossing budget neutraal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog even en dan wordt het verboden om te overnachten in een vrachtwagen.

 

Voordeel: er kan weer een krappe dagcabine op waardoor er meer lading mee kan, van de extra opbrengst betaald de baas dan weer het hotel waar jij kan overnachten, inclusief de maaltijden, zo stimuleer je de economie en voor de baas is de oplossing budget neutraal.

 

 

Ik heb jou al meer verteld dat je voor een behoorlijk ontwikkeld iemand,verschrikkelijk dom kunt lullen. :D  :ja:  :D  :ja:

 

(Of had je wat smileys vergeten bij je posting) :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas geeft Huub nooit antwoord op vragen, alleen commentaar op anderen.....

Het antwoordt kan ik snel geven

 

Ik huurde vroeger veel een auto voor het weekend

 

En ging met een huur auto naar huis De onkosten dat ging gewoon door Omdat de baas de huur auto niet wilde betalen

 

Zeg is Je staat midden Duitsland Je huurt een auto voor een weekend Koste ongeveer 150 Euro

 

Dus maandag morgen die auto weer terug Heb er nooit problemen mee gehad

 

Ben ook wel eens met de trein naar huis gegaan

 

Daarbij als je het weekend over staat gaan jou onkosten er ook aan

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb jou al meer verteld dat je voor een behoorlijk ontwikkeld iemand,verschrikkelijk dom kunt lullen. :D  :ja:  :D  :ja:

 

(Of had je wat smileys vergeten bij je posting) :kiss:

Dom lullen is af en toe best ontspannend en makkelijk, daarom nog een nieuwe poging.

 

Over enige tijd zijn al de vrachtwagens gerobotiseerd, voordeel: de cabine is overbodig, zelfs de chauffeur is overbodig geworden.

 

Daardoor kan de gehele lengte gebruikt worden voor vracht, en dat is niet alles, nu er geen chauffeur meer is die moet rusten kan de wagen 24/7 zonder loonkosten ingezet worden wat je beslist een efficiënte inzet kan noemen.

 

Verder kan de Europese en landelijke regelgeving die waken over het welzijn van de chauffeur de vuilnisbak in, en omdat de chauffeur is afgeschaft kan de CAO ook afgeschaft worden.

 

Ook kunnen de inspectiediensten inclusief het bijbehorende boete circus afgeschaft worden, eigenlijk kan alles wat met chauffeurs te maken heeft afgeschaft worden. 

 

En omdat de transporteurs verlost zijn van die ,,enorme,, loonkosten kan hij goedkoper gaan vervoeren wat zal resulteren in lagere prijzen in de winkel, toch?

 

Wat niet afgeschaft kan worden zijn de bergingsbedrijven, zij zullen floreren als nooit tevoren zodat de overbodig geworden chauffeurs daar emplooi kunnen vinden, en omdat bergingsbedrijven bijna van alle regelgeving zijn vrijgesteld is het daar met de flexibiliteit vrijheid blijheid.

 

Nadeel, of voordeel (maar net hoe je het bekijkt) zal zijn dat je 24/7 gratis beschikbaar moet zijn en alleen de gereden ritten tegen een laag loon betaald krijgt.

 

Maar dat zal wel niet bezwaarlijk zijn want die kant moet en zal het volgens de meesten hier toch op gaan, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden