[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

hoe zit het nu


Gast rik bos

Recommended Posts

  • Forumlid

niet moeilijk doen, het kost je een keer geld en het loop gelijk, klaar. :bey:

oke ja heb net gezien dat schema code 95 ze tellen dus 5 jaar vanaf 2016 dus tot 2021 geldig ookal zet ik het in 2014 0f 15 als ik rijbewijs vernieuw erop ,,,, heb eigenlijk ook geen idee  hoe het met rijbewijs vernieuwen gaat  met de andere catogarieen  a  b  be   want ik heb ze allemaal  maar vrachtwagen en bus zijn tot 24-12 2014 geldig de rest tot 2017   dus  als ik rijbewijs verleng dit jaar voor 24 12 2014   word dan a b be  ook meteen 10 jaar verlengt of  komt die zelfde datum van 2017 er weer op.  zelf vermoed ik dat diezelfde datum er dan weer op komt 2017  dus  als dat zo is! betekend dat voor mij  2014 verlengen  2016 weer i.v.m code 95    en dan 2017 weer  i.v.m  a.b.be dan in 2021 weer.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

oke ja heb net gezien dat schema code 95 ze tellen dus 5 jaar vanaf 2016 dus tot 2021 geldig ookal zet ik het in 2014 0f 15 als ik rijbewijs vernieuw erop ,,,, heb eigenlijk ook geen idee  hoe het met rijbewijs vernieuwen gaat  met de andere catogarieen  a  b  be   want ik heb ze allemaal  maar vrachtwagen en bus zijn tot 24-12 2014 geldig de rest tot 2017   dus  als ik rijbewijs verleng dit jaar voor 24 12 2014   word dan a b be  ook meteen 10 jaar verlengt of  komt die zelfde datum van 2017 er weer op.  zelf vermoed ik dat diezelfde datum er dan weer op komt 2017  dus  als dat zo is! betekend dat voor mij  2014 verlengen  2016 weer i.v.m code 95    en dan 2017 weer  i.v.m  a.b.be dan in 2021 weer.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is lekker dan, als je C en D hebt moet je elke 5 jaar en als je alleen A en B hebt blijft het tien jaar geldig, leuk zooitje word het zo, vroeger werd alles gelijk getrokken. :confused: :confused: :confused: :confused:

En dan valt het nog mee, als er sprake is van een medische termijnbeperking dan kan je zomaar hebben dat je ieder jaar je rijbewijs moet vernieuwen, inclusief de verplichte medische keuringen ben je dan eigenlijk constant bezig met het vernieuwen en behouden van je rijbewijs, en dan heb ik het nog niet eens over de kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja en dan heb je nog je bestuurdertacho pas  om de 5 jaar  en bijv: je id kaart,,  zo blijf je wel mooi bezig,  ja je moet er wat voorover hebben LOL,   maar kan me best voorstellen dat jonge jongens geen chauffeur meer willen worden, eigenlijk is er een bal meer aan, voordat zij alle rijbewijzen hebben zijn ze jaren verder, en een stuk armer, de lonen zijn ook niet super,,  de 48 urige werkweek, en het vrijberoep is er ook wel af ( het meest gecontroleerde beroep tegenwoordig)  bijv: dat volgsysteem ,,     een voorbeeldje:   had laatst een ritje naar hoogeveen moest om 7 uur vertrekken want is 2 uur rijden

en moest 9.00  lossen  afgesproken tijd.  rijd er ook precies 2 uur op als ik niks tegen heb 83 op cruiscontrol   dus ik klok in op de zaak  om kwart voor 7  loop naar de toetoet  stond de ah  nog los   dus  ff aankoppelen enz     rijd weg 8 minuten over 7,    precies om 9 uur ging mn telefoon  reed net voor de afslag hoogeveen   het was het plannertje,,    hij zei me  waarom ik er nog niet was  en dat ik op tijd diende te vertrekken  want als ik te laat was  gebeurd het vaak dat er dan een andere wagen voor gaat en dat ik dan te laat terug ben voor de 2e rit,  en hij zei dat ik 8 min te laat vertrokken ben,dat kon die allemaal zien op de pc,   ik werd toen toch wel lichtelijk boos, heb um gezegd waarom zet je me niet een half uur eerder op half 7 vertrekken  kan dan onderweg  als het moet ook nog even scheiten ofzo

of ben je bang dat je me een half uurtje meer moet uitbetalen,  van dit soort dingen spring ik uit mn vel  dit bedoel ik met het meest gecontroleerde beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Kijk, soms komt het per toeval goed uit, aangezien mijn rijbewijs tot december 2016 geldig is....

Aanvraag nieuw rijbewijs in Augustus 2016, dan retour in september 2016 en dan loop ik vrij synchroon met die 5 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ ,maar hij had wel gelijk  :D  ;)

nee had ie niet,,  ik moet 7 uur beginnen,  ik ga toch niet olie pijlen ah aankoppelen in mn eigen tijd dan kan ik beter vrijwillegers werk gaan doen,, dus als ik kwart voor 7 in klok  ben ik toch ruim op tijd  tja en als dan de boel niet klaarstaat  om meteen te vertrekken  heeft ie geen gelijk en als ik wel precies om 7 uur vertrek en ik krijg een beetje file  of ik moet even naar de wc onderweg ben ik ook te laat,  tja het is gewoon miereneukerij en een half uurtje bezuinigen op de chauffeur.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Voordeel als je te laat bent, als ze op je zitten te wachten ben je vaak zo leeg, in mijn geval zo vol, afgelopen nacht was ik 10 minuten te vroeg, en ja ik heb heerlijk 2 uur liggen slapen omdat het niet opschoot,

was ik een half uur te laat geweest dan was het waarschijnlijk paniek geweest, het laadadres kennende.

Maar ik heb wel een geluk, ik word niet gecontroleerd, bij mij zitten ze niet in mijn nek te hijgen, sterker nog ik ben springer en moet zelf maar kijken welke auto ik kan meenemen, zelfs dat regelt de plannert niet. :confused: :confused: :confused:

Nu Zondag/Maandag eens kijken of ik op tijd in Duitsland kan komen, moet om 21 uur laden en je mag de grens pas over op 22 uur, dus kijken of ze me niet spotten, boette word betaald en die punt nou ja je mag er 9 hebben is me verteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

 

Nu Zondag/Maandag eens kijken of ik op tijd in Duitsland kan komen, moet om 21 uur laden en je mag de grens pas over op 22 uur, dus kijken of ze me niet spotten, boette word betaald en die punt nou ja je mag er 9 hebben is me verteld.

 

Mag ik lachen ???

 

De afspraak is laden om 21.00 uur....

Rijverbod gaat in Duitsland in om 00.00 uur tot en met 22.00 uur op een zondag..

Feitelijk zou jij dus zaterdagavond moeten vertrekken om zeg 22.00 uur...

Stel, jij houd je aan de wet en vertrekt dus zaterdagavond ?

Is dat een weekend dan wat je stil staat ??

Moet jouw werkgever jouw dan een weekend overstaan betalen ??

Maar heb jij zwart op wit staan dat jouw werkgever die bekeuring betaald ??

 

Maar omdat je werk hebt, ach, regels...wie boeit dat...ach, dat ik eigenlijk op zaterdag dan moet vertrekken...kost mij mijn zondag....

de baas betaald de rekening, als ik net tussen 21.00 uur en 22.00 uur word gepakt op zondag...

 

Tja....das meten met 2 maten vind ik persoonlijk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor, ik ga zondag om vijf uur de dam af, en het gaat al jaren zo, overstaan doen we niet, dus ja we overtreden de wet, 1 mei denderden we ook door duitsland maar toen hadden we ontheffing.

En 1001 ik kan morgenavond prima op weg, ik heb al weekend vanaf 3 uur vanochtend dus om morgen om 17 uur zit ik al ruim aan de rust.

En de planners kunnen wel plannen, we moeten juist zo vroeg laden omdat het donker moet worden, als de laatsye in het licht laden hebben we de partij voor de dieren op ons dak.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Maar je word wel gedwongen om de wet te overtreden...... Nu mag die zondag rust regel ook van mij wel in de prullenbak hoor, daar niet van. Waarom denken bedrijven toch altijd dat regels voor hun anders zijn, omdat hun dat beter uit komt????

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja joh al die regeltjes van verschillende partijen om het zo maar te zeggen,word je toch gek van,,  en als chauffeur zit je overal tussen in  de wensen en opdrachten van de baas,  de rijtijdenwet, de regeltjes in de verschillende landen, dan moet je weleens wat he, je moet weleens een gokje maken, en hopen dat je niet aangehouden word de eerste 28 dagen, gaat meestal wel goed,     (afgelopen woensdag kwam ik terug van duitsland ongeveer 2,5 uur rijden terug naar huis mocht ook nog 2 uur en 35 min rijden van de tacho had geen zin om nog een keer dat half uur pauze te nemen,   dus probeerde tuus te komme zou moete kunnen toch,   haalde het net niet kwam toch paar minuten te kort  heb ik bij laatste tankstation de pas eruit gehaald en op out gezet ,   heb ff een stukje op out gereden oprit op en looptdoor naar afrit en stukkie binnendoor  minuut of 10 denk ik  ,,moet kunnen toch  je moet wat.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  En jij denkt dat ze achterlijk zijn, pas er uit en gelijk gaat er weer iemand rijden, ik denk dat als ze je aanhouden jij een hééél zware controle krijgt

gebeurt regelmatig   als ik op de zaak aankom  word ie regelmatig meteen overgenomen door de mannen van het laden  dus,,,  ze staan soms al aan mn deur te wachten dat ik eruit stap,  dus dat mag ook  niet,,  net als het verhaal dat ik vertelde  als ik smorgens in stap 2 min verder naar het koffie hok rijd  en 15 min pauze pak,.....  staat hier een tijd voor?    ik kan zeggen tegen de jongens die aan mn deur staan te popelen  nee jullie mogen nu niet instappen in aan het dock zetten  over een uur ofzo pas   ,,,   maar dan maak ik geen vrienden denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kunt ook zeggen ik zet hem wel even op de laadplaats voor ik naar huis ga, dan hoeft er voorlopig even niemand meer mee te rijden  ;)

dat kan,  maar er word op verschillende plekken geladen vaak  andere kant van fabriek bijv,,  deed dat vroeger vaak wel, heb vaak gehad dat je dan net op de verkeerde plaats zet ofzo krijg je ook nog comentaar , want ze hebben dan nog wensen ook,,of kan dan meteen even zelf dat palletje gaan laden ofzo en dan weer naar andere kant want daar staat de rest of je rijd naar de andere kant van de fabriek blijkt datje de wagen niet kwijt kan op de juiste plaats je bent zo ook gouw weer een uur verder nee dankje ,nee daar zijn al chauffeurs vergaderingen over geweest toen is afgesproken aankomst is einde, voor de chauffeur daar brand ik mn handen niet meer aan,     die tijd is geweest thuis is thuis en daarna is het een ander z,n beurt ieder z,n taak.

 

 

maar het ging erom waarom als ik uitstap niet meteen  een ander weer verder mag,,?    laat me de regel in de wet eens zien!

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

@ Peter...

 

Sorry, maar iets kan ikzelf niet echt goed verklaren.

Jij zegt, wij gaan zondag om 5 uur van de dam...

Ik neem aan dat je bedoeld: 17.00 uur ?

Dan zeg je eerder dat je om 21.00 uur de grens overgaat...

Dan weet ik niet wat er klopt in het verhaal, maar om 4 uur erover te doen om aan de grens te komen ????

Vanuit Nederland ????

 

WIj doen dit al jaren zo en daaruit maak ik op dat dit bedrijf dus al jaren de wet doelbewust overtreed...

 

Je bent pas in dienst getreden bij deze werkgever, roept trots, dat je lekker het eigen vervoer in bent gegaan en de betaling prima is, blij bent dat je van het goederenvervoer en het randgebeuren af bent en dat heb jezelf geplaatst op het forum alhier.

 

Dus een werkgever is een goede werkgever als hij doelbewust de wet overtreed, mag ik hieruit opmaken ?

Staat er trouwens zwart op wit dat de bekeuringen door je werkgever betaald worden ?

 

p.s. Hier de link waarin je het zelf hebt medegedeeld:

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/32810-staking-7-april/page-2#entry602487

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Idioot ben ik al, maar de 8 punten zal ik niet halen hoor, en na verloop van tijd vervallen ze ook als je je gedraagd.

@Valkje, mijn werkgever is zeker een goede werkgever, alleen nog een beetje ouderwets, en soms erg koppig, ik sta nu een half uurtje van de grens af een bakkie te doen dus zal om ongeveer half 8 er over gaan, en ja dan ga ik bewust de regels overtreden, hij kan ook een vergunning aanvragen voor de wagens maar wat ik al zei, zoals het nu gaat gaat het al jaren goed, en gaat het fout dan hoef ik niet zwart op wit te hebben dat hij betaald, zijn woord is voldoende het is een man van zijn woord, elke boette is voor hem, uitgezonderd vetwijtbare boettes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar je word wel gedwongen om de wet te overtreden...... Nu mag die zondag rust regel ook van mij wel in de prullenbak hoor, daar niet van. Waarom denken bedrijven toch altijd dat regels voor hun anders zijn, omdat hun dat beter uit komt????

Even wel 1 ding uit de wereld hebben, ik word niet gedwongen word gewoon gevraagd ik kan en mag nee zeggen, nadeel daarvan is dat ik nu een mooi ritje heb en anders vannacht om een uur of twee kan bertrekken en dan twee ritjes om de hoek kan doen en dit de hele week verpest met korte ritjes omdat je dan elke dag op rot tijdden kan en mag beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Geplaatst Vandaag, 8:29

je hebt bij het CCV diploma twee soorten namelijk het van de beroepsgoederen en van het personen transport.

is dit bij code 95 ook zo dus dat als je de 35 uur goederen erop hebt dat je alleen maar goederen mag rijden en geen personen.

 

 

Geachte code 95 hoef je maar 1 maal te halen in welke sector van transport/personen vervoer je dat doet is aan u,  mits je de benodigde rijbewijzen daar voor hebt.

Dus heb je rijbewijs  A tot en met D  dan mag u kiezen hebt u code 95 behaald in een van de 2 sectoren dan is het geldig voor bijde zowel transport als personen vervoer... de keuze is aan u hoe u de code 95 op uw rijbewijs krijgt...

 

Mvg Moontje.... code 95 bezitster

 

mag het ook bij beide?   bus/ vrachtwagen  

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iets ongelukkig uitgedrukt, ik bedoel de meerkosten zoals de keuring en de eigen verklaring, tenminste die zijn elke keer nog voor mij betaald door de werkgevers.

 

@A chauffeur, en dat moet nu allemaal elke 5 jaar, voorheen om de 10 jaar, gelukkig hoef je nu maar 1 keer in de 10 jaar voor een nieuwe ID kaart en/of paspoort, dus dat heft elkaar weer een beetje op.

ik was ervan overtuigd dat alles werd betaald door werkgever,behalve de kosten voor het rijbewijs vernieuwen dan,  maar moet daar toch even op terug komen,  ik heb vorige week bij het service kantoortje

van de gemeente een eigenverklaring met geneeskundige verklaring gekocht en vandaag contact op genomen met de bedrijfsarts voor een afspraak voor de mediche keuring (krijg daar een uitnodiging van thuis )...  ben meteen maar even naar het chefje gelopen met de kwitantie van die eigenverklaring met geneeskundige verklaring, 32,95...   was verbaasd,, hij gaat deze niet vergoeden,  hij vertelde me dat aleen de curcussen  en de kosten van de arts betaald werden,  en deze formulieren dus niet,want het rijbewijs verlengen/vernieuwen was voor mezelf  zei die,  maarja deze eigenverklaring en geneeskundige verklaring heeft de arts toch nodig zei ik,, maar nee hoor,   hij wilde hier niets van weten..    weet iemand hoe het nu precies zit wat de werkgever wel of niet verplicht is te betalen??

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

dilemma,,, mijn rijbewijs verloopt op 24-12-2014  ik heb nu 4 x 7 uur curcus gehad dus 28 uur,  mn laatste benodigde 7 uur krijg ik tussen kerst en nieuwjaar geregeld door mn werkgever, dus krijg mn code 95 er niet op (komt slecht uit die laatste curcus, te laat) wat is wijs laat ik mn rijbewijs verlopen een week of 2/3, dat zijn net de weken rond de feestdagen ben dan toch al veel vrij neem er zonodig wat vrijedagen bij zodat ik niet vrachtwagen hoef te rijden. dan heb ik begin 2015 een nieuw rijbewijs met code 95.

dat leek mij tot voor kort verstandig. code 95 en rijbewijs lopen dan ook mooi gelijk.

 

maar nu heb ik pas te horen van mn werkgever.. (wij krijgen elk jaar dus 1 keer per jaar 1 x 7 uur curcus tussen kerst en nieuw.)   dat de curcus van 1015 gaat vervallen de reden die hij opgeeft is,,   want je hoeft pas in sept 2016 de code op je rijbewijs te hebben. en aangezien ik en mn colega,s, dec 2014 de benodigde 35 uur gehad hebben.

 

dit betekent dus als ik begin 2015 mn mooi gelijklopende rijbewijs met code 95 heb ,,   er over 5 jaar weer een probleem heb want als ik dan mn rijbewiis moet verlengen kom ik weer 7 uur curcus te kort.

 

nu denk ik,, om het een beetje te gelijk te laten lopen (anders blijf je bezig met verlengen vernieuwen en bijschrijven), mn rijbewijs nu maar gewoon op tijd te verlengen dus voor 24-12-2014 de code 95 pas bij te schrijven op het laatste moment net voor sept 2016 zo dat ik iet in de problemen kom met telkens 7 uur curcus te kort te komen met verlenging rijbewijs,,     tja word ingewikkeld en lastig  gemaakt om chauffeur te blijven.

Gewoon zelf een cursus regelen, rekening naar je baas, je bent niet verplicht zijn traject tevolgen. Volgens mij was hier ook ergens op het forum een onderwerp over.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon zelf een cursus regelen, rekening naar je baas, je bent niet verplicht zijn traject tevolgen. Volgens mij was hier ook ergens op het forum een onderwerp over.

 

ja had ik inmiddels ook al aan gedacht ja dat kan.. pff   wat een gedoe allemaal eigenlijk helemaal geen zin in, weer een vrije (zaterdag) dag opofferen, maarja ik kijk wel,,  ik ben inmiddels medisch gekeurd,dat stelde ook geen reet voor , de ingevulde eigenverklaring met geneeskundig verslag is op gestuurd, 32,95 plus postzegel haha,(had ik liever een paar biertjes voor gehaald onder het genot van een potje darten ofzo) dus nu in de afwacht fase  wanneer ik bericht terug krijg. dan kan ik rijbewijs verlengen/vernieuwen,kan dat doen ,als ik de laatste benodigde 7 uur curcus heb waarschijnlijk tussen kerst en nieuwjaar ,dan verloopt het rijbewijs wel even,, maar ik zie wel misschien wacht ik niet zolang ,scheef loopt het toch wel,,sept 2016 moet je toch weer vernieuwen/verlengen om het een beetje gelijk te laten lopen, t,is toch allemaal niks,  vind het allemaal maar een moeilijkdoenerij /geld klopperrij. zoals wel meer dingen hier in nederland

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden