[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

HELP: rijden in Frankrijk op 1 mei


Gast jes

Recommended Posts

Lieve truckers,

Ik ben totaal onervaren in de vrachtwagen wereld en stuit i.v.m. de organisatie van een transport op een voor mij nieuw probleem: het schijnt dat je in Frankrijk niet mag rijden op 1 mei tot 22:00 uur (Dag van de arbeid). Hoe doen jullie dat?

Ik dacht slim te zijn en mijn chauffeur 's nachts te laten rijden (wat hij zelf ook wel zag zitten), maar nu heb ik een ander probleem. Waar kun je nou toch slapen overdag langs de weg. Ik heb een aantal hotels gebeld en ze houden voet bij stuk. Ook ben ik benieuwd naar hotels waar je je vrachtwagen bewaakt kan parkeren, ben benieuwd naar jullie ervaringen..:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lieve truckers,

Ik ben totaal onervaren in de vrachtwagen wereld en stuit i.v.m. de organisatie van een transport op een voor mij nieuw probleem: het schijnt dat je in Frankrijk niet mag rijden op 1 mei tot 22:00 uur (Dag van de arbeid). Hoe doen jullie dat?

Zorgen dat je niet op 1 mei in Frankrijk rijdt ... en 1 mei valt dit jaar op een maandag toch?

Kun je die lading niet in een grote bus stoppen? En moet hij dan op 1 mei Lossen??? Weet je zeker dat die klant van jouw op 1 mei goederen wil ontvangen???

Wil je je chauffeur dan op zaterdag laten oprijden naar die klant in Frankrijk of hoe zit dat???

Op hoeveel rijuren zit die klant dan over de grens???

Rijverbod: Zaterdag of de dag voorafgaande aan een feestdag van 22u00 tot de zon- of feestdag 22u00.

16-04Pasen

17-04Paasmaandag

01-05Feest van de Arbeid

08-05Wapenstilstand 1945

Rijverbod:

Voor vrachtwagens met een toegestaan totaalgewicht van meer dan 7,5 ton, evenals trekkers zonder oplegger. Een trekker zonder oplegger valt in de categorie voertuigen met een toegestaan totaalgewicht van meer dan 7,5 ton, wanneer de 'maximum massa beladen voertuig' zoals op het inschrijvingsbewijs staat aangegeven de 7,5 ton te boven gaat.

Het rijverbod is van toepassing op het gehele wegennet, inclusief de Fréjus- en Montblanc tunnel.

Ik dacht slim te zijn en mijn chauffeur 's nachts te laten rijden (wat hij zelf ook wel zag zitten), maar nu heb ik een ander probleem. Waar kun je nou toch slapen overdag langs de weg. Ik heb een aantal hotels gebeld en ze houden voet bij stuk. Ook ben ik benieuwd naar hotels waar je je vrachtwagen bewaakt kan parkeren, ben benieuwd naar jullie ervaringen..:confused:

Dus er is sprake van een dagcabine?

Heeft die dagcabine net zoals die DAFjes (heb ooit met een 800 en een 45 gereden) een passagiersbank??? Dus stoel + bankje (ruimte voor 3 personen) ... kortom hoe 'gek' is die chauffeur van jouw?

Mijn (ex)werkgever had twee van die 'halve zolen' in dienst die liever hun daggeldvergoeding kregen dan in een hotel te gaan ... ;)

Over wat voor'n vrachtwagen hebben we het hier eigenlijk?

Ik neem aan een bakwagen???

Die kun je best wel ergens stallen bij een Formule 1 (F1) hotel.

Hoe zwaar is die bakwagen eigenlijk????

(ledig gewicht + laadvermogen onder de 7.5 ton heb je immers geen rijverbod!!!)

Zondag is er namelijk ook een rijverbod voor Frankrijk (elke zondag) tot 22,00 uur ... en nu dus op maandag 1 mei ook!!! Kortom Je staat ZONDAG en MAANDAG dus stil...

Ik vrees dat je voor die vracht toch een andere oplossing zult moeten vinden ... of dinsdag gaan lossen (je mag maandag pas om 22,00 uur Frankrijk in ... een hele speciale ervaring voor je chauffeur wanneer die zoiets nog nooit heeft meegemaakt overigens ... immers iedereen gaat haast tegelijkertijd rijden)

Wat is je emailadres overigens .. of stuur me een PB of email.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor een bakwagen is het, toevallig een koelauto, want ik geloof dat daarvoor toch andere regels gelden, maar wat ik uit het verhaal opmaak, is dit niet het geval. Dan wordt het dinsdag 2 mei lossen. Succes ermee........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koelwagens en vers zoals melk in bulk enzo hebben wel doorgang heb ik me altijd laten vertellen, nee?

Tja ik vrees er ook voor dat je chauffeur een weekendje Frankrijk tegemoed gaat oftewel zal die vracht er hoogstwaarschijnlijk niet geraken op maandag 1/5... tenzij je het risico neemt, maar kvrees dat de boetes hoog zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dank voor jullie antwoorden, dat was heel fijn. Ze gaan gewoon 's nachts rijden en wachten voor de grens... deze beperking geldt zeker niet voor België, toch??. Ik hoop het niet want anders hebben we alsnog een probleem. Ik heb een boekje aangeschaft met alle hotels langs de weg en daar staan icoontjes bij die met een bewaakt parkeerterrein. Het gaat volgens mij wel allemaal goedkomen.

Wat een geweldig forum is dit! (O ja, nee het zijn geen koelwagens). We gaan een film opnemen in Spanje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
O jee! Dus zondag is het ook al in België?

Hm ... ?

Zondag mag je in Belgie gewoon rondkarren hoor!

Maar bij de grens moet je dus stoppen.

Filmapparatuur? ===>>> kun je de laadruimte goed afsluiten?

Bewaakt of niet bewaakt .. een inbraak inde laadruimte is zo gedaan!

Tenzij je dus een goed slot hebt deze af te sluiten.

Het 1 mei weekend.

Zondag + maandag mag je dus niet rijden.

Maandag avond pas na 22.00 uur.

Je staat dus twee dagen stil. Nu kun je wel zeggen ... dan gaan we 's nachts gewoon rijden op die dagen, maar de boetes in Frankrijk zijn niet misselijk ... zou je het erop wagen?

Ik zou het niet aandurven .. bij de eerste beste Peage kan het einde oefening zijn ... en het je dus ook veel geld gaan kosten aan boetes!

Ga je nu met een bakwagen of ... ? (vertel)

Slaapcabine ... dubbel bemand ... ?

Ik weet niet of dit nog een optie is ... maar kan de apparatuur niet worden vervoerd in een grote CAMPER??? Dan heb je niets te maken met rijverboden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Da valt allemaal nog wel mee. Gewoon 90 euro voor het rijden tijdens een rijverbod en de auto aan de kant zetten.

Echt waar slechts € 90,- ???

Weet je dit zeker???

Koopje!!! :)

kun je niet zeggen dat je van de papparazzi-pers bent?

die rijden ook op zondag in heel Europa,vanwege je filmapparatuur.

Dat je van de pers bent moet je kunnen bewijzen dmv een Perskaart ... hm ... maar als je een beetje handig bent maak je die zelf op de PC ... wel ff plastificeren, lijkt het echter!!! ;)

Adresgegevens van de TLN,  maar of je van hen de gevraagde info 
zult krijgen?   Nou ja, niet geschoten is altijd mis!
Ze geven zelfs geen info aan chauffeurs die meer info wensen te hebben!!!  
Verwijzen ze je naar je werkgever  die lid moet zijn!!! Willen ze uberhaupt
info geven.  

TLN

Postadres:

Postbus 3008

2700 KS Zoetermeer

Telefoon: 079-3636 111

Fax: 079-3636 200

E-mail:info@tln.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de ambassade in Frankrijk gesproken en zij wisten me te vertellen dat er voor filmopnamen/apparatuur geen uitzondering wordt gemaakt. Zojuist voor de zekerheid ook de wegeninfo in België gesproken en ze zeggen dat er in België überhaupt geen rijverboden gelden. Dus dat is mooi. Ik snap alleen niet waarom ik dan toch een boete zou riskeren als ik 's nachts ga rijden. Dat doet toch juist iedereen? Tenminste dat maak ik op aan al jullie reacties. Ik weet niet wat een bakwagen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zal je even laten zien, een bakwagen =foto 1 een auto zonder aanhanger (PIETER SMIT)..

FOTO 2, MOTERWAGEN MET AANHANGER(VD WAL)

FOTO 3. TREKKER -OPLEGGER(BIEZE).

En bakwagen kunnen ook kleiner zijn, bijv tot 3.5 ton.............ik hoop je zo geholpen bent...............

post-330-1394778935,1243_thumb.jpg

post-330-1394778935,3076_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb de ambassade in Frankrijk gesproken en zij wisten me te vertellen dat er voor filmopnamen/apparatuur geen uitzondering wordt gemaakt.

Denk je nou echt dat een ambassade van de verkeerswetgeving op de hoogte is? Bel nou gewoon de juiste instantie(s), of ga lekker s'nachts rijden als je dat zo graag doet. Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt inderdaad wat er al eerder gezegd werd,rijverbod begint in dit geval zaterdag avond tot maandagavond 22:00,probleem files bij de peage want iedereen gaat om 22:00 rijden.Belgie ook maar de vraag of er iets los is,maar daar zou onze belgische vriend(Rufus) misschien meer van weten.

Voor de anderen onder ons op zondag/feestdag in frankrijk GEEN rijverbod voor bederfelijke goederen(vlees,vis,melk,groente echter wel allemaal "vers" geen diepvries,snijbloemen en luchtvracht.Geloof dat ik het nu zo'n beetje allemaal genoemd heb en speciale uitzonderingen daar gelaten!

In België is er zowiezo geen rijverbod (of tmoet op zeer korte termijn veranderd zijn). In België mogen we de baan op wanneer we het maar willen... De files aan de grens op maandagavond zullen je er echter moeten bijnemen vrees ik. Zoals eerder gezegd schieten ze om iets voro 22h allemaal in hun sloefen om toch maar als eerste de grens over te tuffen... Bedrijven in België daarentegen gaan meestal allemaal toezijn, tenzij fabrieken die voortdurend blijven doordraaien. In België zal je van je vracht dus hoogstwaarschijnlijk moielijk vanaf geraken op 1 mei...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de ambassade in Frankrijk gesproken en zij wisten me te vertellen dat er voor filmopnamen/apparatuur geen uitzondering wordt gemaakt.

Denk je nou echt dat een ambassade van de verkeerswetgeving op de hoogte is? Bel nou gewoon de juiste instantie(s), of ga lekker s'nachts rijden als je dat zo graag doet. Matthieu.

Ik betwijfel echt dat men voor filmapparatuur een uitzondering zou hebben... Ook vermoed ik dat ze dit niet gaan catalogeren onder cultuur... Dan moet je maar eerder vertrekken zal de man aan de peage zeggen... of mijnheer de agent.

de nacht van maandag op dinsdag kan je idd rijden, om 22h kan je de grens over naar Frankrijk... maar de nacht van zondag op maandag zou ik het me toch niet risceren.

succes en goeie rit! hou ons op de hoogte hoe je het geklaard hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid
Filmapparatuur voor opnames valt onder cultuurgoed. Cultuurgoederen en sportactviteiten (bv Vervoer van Formule1 auto's) zijn vrijgesteld van het rijverbod, net als bederfelijke waar. Zou maar eens beter informeren, bv bij tln. Goeie reis, Matthieu

yep er zijn ontheffingen te krijgen voor evenement gerelateerd transport, zoals concerten, podium, light en sound etc.

ik rij al jaren door div. eu landen met ontheffingen etc als dat nodig is, gewoon een brief maken met er duidelijk opstaan dat het voor een concert is etc, natuurlijk wel als je daadwerkelijk ermee rijd, tevens ontheffingen laten regelen door je baas of contact ter plaatse, voldoende copien meenemen voor overijverige agenten en tja de taal spreken en ze overtuigen dat alles op/in je trailer echt naar een concert etc moet en je zijn/haar naam wel ff wilt weten als e.e.a. niet doorgaat en dat erg goed en overtuigend laten weten aan deze persoon. en rustig blijven, werkte altijd bij mij als k weer s on tour ben met n bandje etc

tja als er 1 vd trucks niet arriveert op een concert terrein heb je algauw erg veel mensen kwaad en kan een concert etc niet doorgaan, dan heb je in iedergeval de naam vd agent :-)

is gelukkig nog nooit bij mij overkomen.

soms helpt t als deze agenten ff mogen kijken, niet moeten kijken in de trailer, deur open en ze zien direct flightcases etc , ff foto moment vd agent en gauw weer op weg :-)

ps alle relevante documenten oplaten zoeken en mee laten geven voordat je met je lading gaat rijden helpt erg goed :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden