[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Goes transport failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

Helaas bereikte ons vandaag het treurige bericht dat de directie van 

 

Goes Transport het faillissement van het bedrijf heeft aangevraagd.



De financiële problemen bij Goes Transport waren al geruime tijd bekend. Derhalve heeft Goes begin maart een grootschalige reorganisatie aangekondigd. Vakbonden zijn toen met Goes in gesprek getreden over een sociaal begeleidingskader, waarin wat afspraken zijn gemaakt voor de werknemers die gedwongen ontslagen werden.
Helaas heeft dit Goes Transport niet meer kunnen redden. Er is geen overeenstemming bereikt met de Belastingdienst over de schuld die er bij de Belastingdienst was. Bovendien heeft de bank aangegeven het krediet te verlagen. Derhalve heeft de aandeelhoudersvergadering besloten zelf het faillissement aan te vragen.

 

Hoe nu verder?
In de loop van volgende week zal de rechtbank het faillissement uitspreken en een curator aanwijzen. Het CNV en het FNV zullen dan proberen om zo spoedig mogelijk een afspraak te maken met de curator. Daarna zal er een persooneelsbijeenkomst worden georganiseerd, waar jullie met al je vragen terecht kunnen. Vanzelfsprekend zullen wij jullie hiervan op de hoogte houden.

 

Vragen?
Wil je van gedachten wisselen over jouw situatie of heb je nog vragen over het faillissement, neem dan vooral contact met mij op! Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar s.vandermeulen@cnvvakmensen.nl of te bellen naar 06 – 22 39 29 64.

 

Tjitze van Rijssel & Sanne van der Meulen
Bestuurders CNV Vakmensen 

 

Bron: http://www.cnvvakmensen.nl/caos/beroepsgoederenvervoer/nieuws/item/goes-transport-failliet/18261/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat het niet goed ging, klanten failliet en hopeloos concurrentie uit de "moe"landen" en nog wat meer van dat werd me steeds duidelijker

en dat is voor mij de reden geweest om iets anders te zoeken wat ik vorig jaar gevonden heb al is het dan totaal ander werk maar we krijgen steeds minder keus voor zover dat er nog was.......

zie eerdere berichten hier over in topic: http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/32672-goes-de-meern-ontslaat-chauffeurs/

 

Zou jammerlijk zijn als alles zou "ploffen" daar want ik ben van mening dat Goes binnenland wél goed bezig is/was en dat dát juist wél goed en ordentelijk verliep!!

 

Alleen als de interim directie van de hele boel één grote "mix" gemaakt hebben (waarvoor ik vrees) krijg je toch een heel erg vergiftigte cocktail.............

bewerkt door turboRoodkapje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

DE MEERN - Goes Transport in De Meern heeft noodgedwongen zelf faillissement aangevraagd. Naar verwachting zal dat komende dinsdag door de rechtbank Midden Nederland in Utrecht worden uitgesproken. De Belastingdienst heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat het doek valt voor het 100-jarige transportbedrijf onder de rook van de Domstad. Bij het bedrijf wilde niemand iets vertellen over het naderende faillissement. Ook bij de Belastingdienst houden ze de kaken stijf op elkaar. Bestuurder Marco Bouma van FNV Bondgenoten is vrijdag gebeld door verontruste chauffeurs van de onderneming en nam vervolgens contact op met de interim directie van het bedrijf. Schuldeisers "Ik heb vrijdag inderdaad met ze gesproken en de reden die opgegeven wordt is dat ze geconfronteerd zijn met diverse problemen. Er zijn verschillende schuldeisers", laat hij aan de nieuwsredactie van Transport Online weten. "Bij de Belastingdienst gaat het om een schuld van 5 miljoen euro. Het is niet gelukt om afspraken te maken en daardoor moeten ze faillissement aanvragen", vertelt hij verder. Vrachtwagenchauffeurs De ondergang van het bedrijf komt hard aan bij de 200 medewerkers, waaronder veel vrachtwagenchauffeurs. Een deel is direct door het management ingelicht, de medewerkers bellen elkaar op en er is een brief onderweg. Bouma: "De chauffeurs vinden het ontzettend jammer dat dit gebeurt. De interim-directie had aanvankelijk goede hoop dat er een oplossing zou komen met de Belastingdienst. Omdat het nationale transport het redelijk doet."

 

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Hoeveel mensen werkte er? 200 of 250. Weet jij wat je per maand per persoon aan loonbelasting betaald? En dan de btw per maand?

Als Goes dat 2 maanden niet betaald heeft zitnje aan dit bedrag schat ik....

Dus als je het zo bekijkt valt het wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dat je berekening mank gaat shompie. Als ze alleen aan loonbelasting 2.5 miljoen zouden moeten betalen dan zouden er iets meer mensen werken.

 

 

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

bewerkt door Marotrans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik zat het later eens terug te lezen maar je heb gelijk.

 

Maar wat ik er mee aan probeerde te geven is dat het harder gaat dan je denkt.

 

Maar stel dat er 200 mensen werkte. en stel dat je aan premies en loonbelasting 1000 euro per maand betaald, dat is al 400.000 euro per maand. Hoeveel auto's reden er totaal, ik hoorde 200 chauffeurs, zullen het er 150 zijn? Die maken allemaal een omzet van rond de 3500 euro per week ex btw Als je dat keer 150 auto's doet en dat keer 2 maanden zit je al bijna op een miljoen in 2 maanden alleen al aan btw.... Nu denk ik dat er buiten die 150 auto's nog wel het een en ander werd uitgecharterd dus is het nog even meer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dat je berekening mank gaat shompie. Als ze alleen aan loonbelasting 2.5 miljoen zouden moeten betalen dan zouden er iets meer mensen werken.

Loonbelasting,wegenbelasting en onroerendgoed belasting.

Tel die 3 bij elkaar van die 2 maand.

Maar wie zegt dat het van die 2 maand is? Misschien speelde het al langer?

 

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

bewerkt door Marotrans
Reactie uit quote gehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat was wel te verwachten. De inzet van Poolse en Roemeense charters was een mijninziens de laatste stuiptrekking van een ten onder gaande onderneming.

Nee Gydo,dit is het ware verhaal.. Firma waar ze voor reden laten ploffen en meerdere met mijoenenschulden laten zitten..

 

DE MEERN - Transportbedrijf Goes in De Meern moet het faillissement aanvragen. De onderneming kan de hoog opgelopen belastingschuld niet betalen en krijgt geen uitstel meer van de fiscus.

Een woordvoerder van het bedrijf zegt dat de ondergang werd ingeleid door het bankroet van een grote opdrachtgever, bloemenexporteur Ciccolella.

Goes Transport vierde vorig jaar nog het honderdjarig bestaan en kreeg in september het predicaat Koninklijk.

Bron Rtv utrecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Klopt helemaal (daar heeft het predicaat Koninklijk verder niets mee van doen). Alleen jammer dat de eters uit die ruif steeds groter worden, en de ruif dus nog sneller leeg is. Dus na de firma Goes (weer back on-topic) komt het faillissement van de BV Nederland ook vanzelf dichter bij

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Dus na de firma Goes (weer back on-topic) komt het faillissement van de BV Nederland ook vanzelf dichter bij

 

Dat is Nederland toch al, maar ze zijn nog in de ontkenningsfase...... :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 

 

  •  

 

 Uw oriënteren even de voorgaande geschiedenis opdiepen, dat scheelt een heleboel oeverloos gelul en aannames die nergens op slaan.

De enigste die een tipje van de sluier licht is turboRoodkapje maar die heeft er gewerkt.  En hierbij mijn tipje van de sluier!!!!!

 

 

Susannah Goes: "Alles wordt in werk gesteld om Goes Handling Centre door te zetten"

Tholen - gos.gifTransportbedrijf Goes in De Meern moet het faillissement aanvragen. De onderneming kan de hoog opgelopen belastingschuld niet betalen en krijgt geen uitstel meer van de fiscus. Eerder dit jaar stelde de bank al een nieuwe directie aan. In maart vielen al ontslagen, waarbij Poolse chauffeurs het werk overnamen. Susannah Goes benadrukt dat alles in het werk wordt gesteld om de activiteiten van Goes Handling Centre wel door te zetten.

Goes Internationaal Transport is specialist in geconditioneerde groupage naar Duitsland en Frankrijk (omgeving Rungis). Vanuit de Meern wordt alle transport vanuit Nederland naar Duitsland en Frankrijk gecoördineerd. Afgelopen jaar vierde het transportbedrijf nog haar eeuwfeest en werd tevens door de burgemeester het predicaat 'Koninklijk' uitgereikt.Een woordvoerder van het bedrijf zegt tegen RTV Utrecht dat de ondergang werd ingeleid door het bankroet van een grote opdrachtgever, bloemenexporteur Ciccolella.

Decennialang werd het bedrijf geleid door telgen uit de oprichtersfamilie Goes. Maar begin 2013 raakte de Utrechtse familieonderneming in ernstige liquiditeitsproblemen. In 2012 leed Goes een nettoverlies van €3,9 mln op een omzet van €56 mln. De onderneming kreeg daardoor in de loop van 2013 een negatief eigen vermogen. De cijfers over 2013 zijn niet bekendgemaakt.

ING Bank, de huisbank van het transportbedrijf, haalde daarop de teugels strak aan. Er werd een interim manager aangesteld, Roland van Veen, die de leiding op zich nam. Net voor zijn komst, op 1 januari 2014, verkocht Goes een klein deel van het wagenpark. De opbrengst van deze zogeheten sale-and-leaseback constructie bedroeg €1,7 mln. Tegelijk verlaagde ING Bank het rekeningcourant-krediet aan Goes. De bank gaf de onderneming ook nog vier maanden uitstel van aflossing op bestaande leningen. Deze en andere maatregelen gaven Goes weer wat lucht. Maar de verstoorde balans tussen inkomsten en uitgaven verbeterde niet. De nieuwe directeur Van Veen besloot in maart tot een forse reorganisatie. De ingreep kostte bijna honderd werknemers hun baan en moest een forse kostenbesparing opleveren. 

Directeur Peter Sierat van Transport Logistiek Nederland (TLN) sprak tijdens het jubileumfeest van Transportbedrijf Goes het volgende: "De crisis is voorbij. We leven in de nieuwe realiteit. De marktomstandigheden zijn moeilijk, maar ik ben ervan overtuigd dat we er met de nodige ondernemerschap goed uitkomen. Voor Goes Transport was afgelopen jaar moeilijk. Het zal je maar gebeuren als een grote klant failliet gaat. Ik geloof dat Goes hier ook wel weer bovenop gaat komen."

Het mocht voor de transporttak niet baten. Naar verwachting zal het faillissement komende dinsdag door de rechtbank Midden Nederland in Utrecht worden uitgesproken. Voor Goes Handling Centre geldt dit dus niet. 

 

Bron AGF

 

 

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar welk bedrijf laat de rekening bij zijn klant zo hoog oplopen ? Helaas gebeurd dit zo vaak dat de transportondernemer zijn krediet voor zijn klant gebruikt. Hij is als het ware een bank voor zijn klant. En als de klant dan failliet gaat, word de transportondernemer vaak meegesleurd. Bij de firma Goes heeft gewoon weg mismanagement plaat gevonden en daar zijn de gewone werkers zoals de chauffeurs en magazijnmedewerkers de dupe van. Op dit moment 9 % werkeloze al in Nederland en het percentage loopt nog steeds op. En iedereen maar roepen, het gaat beter met Nederland en haar economie. Nou ik merk er nog niets van. Zie alleen iedere dag mededelingen van bedrijven die failliet gaan dan wel enorm snijden in personeelbestand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of je krediet verzekeren. Maar we laten het oplopen omdat als je stopt met rijden voor z on klant er tig bedrijven zijn die wel willen rijden.

De transportsector is gewoon ziek of verziekt. Als je marges ziet dan is dit een van de slechtst verdienende branches. Als je wilt ondernemen steek je daar toch geen geld in?

En ja, alleen met wielen kun je ze ook niet meer verdienen. Er zal ook een stuk warehousing oid bij moeten en als je beide voor een klant doet kun je die klant soms makkelijker onder druk zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Targaman: sorry als ik het zeg maar je lult uit je nek. Zoals roodkapje heb ik ook lang voor goes gereden.als je eens wist hoeveel vracht per dag/per week/per maand gedaan werd door goes van ciccolella dan weet je pas wat voor omzet er werd gedraaid. Het is erg jammer dat het zo is gelopen.tuurlijk de aandeelhouders hadden eerder in kunnen grijpen maar blijven mensen.kan je wel zeggen dat Ed, Ad, Herman, John Goes met hun ziel onder hun armen nu lopen hoor.hopelijk wordt een goed sociaal plan nog opgesteld en dat de chauffeurs , loods medewerkers en kantoorpersoneel ergens anders geplaatst worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Targaman: sorry als ik het zeg maar je lult uit je nek. Zoals roodkapje heb ik ook lang voor goes gereden.als je eens wist hoeveel vracht per dag/per week/per maand gedaan werd door goes van ciccolella dan weet je pas wat voor omzet er werd gedraaid. Het is erg jammer dat het zo is gelopen.tuurlijk de aandeelhouders hadden eerder in kunnen grijpen maar blijven mensen.kan je wel zeggen dat Ed, Ad, Herman, John Goes met hun ziel onder hun armen nu lopen hoor.hopelijk wordt een goed sociaal plan nog opgesteld en dat de chauffeurs , loods medewerkers en kantoorpersoneel ergens anders geplaatst worden.

Denk dat targaman bedoelde dat ze bij goes misschien iets eerder hadden moeten reageren op het faillissement van een grote klant,zoiets komt toch niet van de een op de andere dag lijkt mij.

Maar ja achteraf...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dat targaman bedoelde dat ze bij goes misschien iets eerder hadden moeten reageren op het faillissement van een grote klant,zoiets komt toch niet van de een op de andere dag lijkt mij.

Maar ja achteraf...........

Dat hadden ze ook.maar uiteindelijk toch geld verloren in deze zaak.de investeerders achter ciccolella hebben nog wel 3,4 miljoen toegezegd maar kwam met mondjes maat binnen bij goes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Naam:Gebr Vijn Transport Opperdoes Bv

Plaats:De Meern (Utrecht)

Provincie:Utrecht

Status:Faillissement

KvK nummer:36048522

Insolventienr.:F.14/14/163

Rechtbank:Noord-Holland

vestiging Alkmaar

Rechter-commissaris:mr. P.J. Neijt

Medewerkers:13

Rechtsvorm:Besloten vennootschap

Datum oprichting:01-03-1979

Gestort kapitaal:€ 18.151 / € 18.151

Soort KvK:Hoofdvestiging

Status KvK:Faillissement

BTW nummer:NL805077832B01

Website:http://www.vijndemeern.nl

Telefoon:030-6697060

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden