[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Goes transport failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

 Hoorde laatst dat de meeste binnenland chauffeurs mee konden naar de nieuwe bedrijven die het werk van ah bij gekregen hebben .

 

Het weekend voordat het faillissement definitief door de rechter uitsprak heeft Albert Heijn de stekker voor Goes eruit gehaald en dat werk verdeeld onder de andere huisvervoerders

in er zijn een aantal van die chauffeurs daar meteen op gesprongen en met succes.

Deze week verscheen er een foto in mijn Facebook van 10 man die naar van Wezenberg zijn gegaan.

Maar voor de meesten en met name de buitenlandrijders is het natuurlijk helemaal ruk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco
Het weekend voordat het faillissement definitief door de rechter uitsprak heeft Albert Heijn de stekker voor Goes eruit gehaald en dat werk verdeeld onder de andere huisvervoerders

in er zijn een aantal van die chauffeurs daar meteen op gesprongen en met succes.

Deze week verscheen er een foto in mijn Facebook van 10 man die naar van Wezenberg zijn gegaan.

Maar voor de meesten en met name de buitenlandrijders is het natuurlijk helemaal ruk

jammer dat het er zo weinig zijn die aan het werk blijven . ik hoop dat ze snel wat anders vinden al blijft het moeilijk in deze tijd de meeste chauffeurs waren harde werkers met het hart op de goeie plaats . Sterkte mensen .

Verzonden met Peer 5S .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

Heeft niets met transport te maken. Laat hem alleen maar naar de foto kijken die ze zelf bijgeplaatst hebben.......

Wat is er mis met deze foto ???

post-8527-0-17948500-1400596789_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

ach het toevallig moment hielp een handje haha,

 

en ja, Goes had ook een paar tanks rijden, was voor BASF op het zelfde industrieterrein Strijkvierteil en daar mee reden ze water naar de zee.

dat klinkt natuurlijk als een grap maar is toch echt zo, op één of andere manier heeft BASF overtollig zout water waar ze van af moeten en dat mag met de milieueisen niet zomaar het riool in.

Het was koelwater wat ontstond bij het fabriceren van de katalysatoren om de machines te koelen waarna na de koelcyclus zoutwater werd .

Het mocht niet in het riool gelost worden daarom werd het gelost bij de coentunnel [noordzeekanaal ] ik mocht het een paar keer doen was echt mooie werk alleen als de fabriek vol draaide moest je echt doorrijden met 3 auto's jammer als ik die foto zie van de tank komen al die herinneringen weer naar boven snik  :ja:  jammer dat het zo moet af lopen overal met zulke dagen als deze [mooi weer ] was het geen straf om te rijden .

bewerkt door El Mas Loco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Wat is er mis met deze foto ???

attachicon.gif3102_109904445820592_428738616_n.jpg

totaal niets, op die foto staat juist de naam Goes transport goed geschreven, en niet zoals die popie jopie van RTV Utrecht schrijft "van der Goes" transport........ Daarom verwees ik naar die foto van een overigens zeer mooie Scania torpedo

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Een oproep op facebook van chauffeurstoekomst.samen sterk;

Oproep voor voormalige chauffeurs van Goes Transport

Bij ons zijn enkele gevallen bekend van chauffeurs die al enige jaren een loonvordering hadden op Goes transport.ging hier hoofdzakelijk om niet uitbetaalde toeslagen. Namens enkele van deze chauffeurs hebben wij bijna 2 jaar geleden het FNV verzocht meer actie te ondernemen omdat de procedure al geruime tijd stil lag waarna er ook actie werd ondernomen.Echter is de toen opgestarte actie weer ergens blijven steken en is nu de kans dat deze chauffeurs hun geld krijgen nagenoeg verkeken door het faillissement van Goes Transport.
Zuur, te meer ongeveer een jaar geleden Directeur Herman Goes min of meer toegaf dat de vordering juist was maar hij niet van zins was te gaan betalen waarop echter niets op is ondernomen.

Wij zouden graag willen weten of er nog meer chauffeurs zijn die een dergelijke vordering hadden en zich in deze lieten vertegenwoordigen door vakbonden/verzekeraars.
reageren op contact@chauffeurstoekomst.nl
https://www.facebook.com/chauffeurstoekomst.samensterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het werk zal toch gedaan moeten worden.

En als iemand een groot pakket werk heeft vergenomen maar niet het materiaal heeft kun je toch materiaal van Goes gebruiken?

Ik zou eigenlijk we een reactie willen horen van TurboRoodkapje op de posting van zeeuwsventje. Of hij wel eens wat te kort is gekomen. Ik zal hem eens een smsje sturen of hij hierop wil reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het werk zal toch gedaan moeten worden.

En als iemand een groot pakket werk heeft vergenomen maar niet het materiaal heeft kun je toch materiaal van Goes gebruiken?

Ik zou eigenlijk we een reactie willen horen van TurboRoodkapje op de posting van zeeuwsventje. Of hij wel eens wat te kort is gekomen. Ik zal hem eens een smsje sturen of hij hierop wil reageren.

 

Bij Goes binnenland liep en verliep alles bijzonder goed en gesmeerd, geen vuiltje aan de lucht.

Bij Goes buitenland (Goes export bv Goes Antwerpen bv Goes gebr Vijn bv Goes Hillegom bv en Goes Aalsmeer bv) stapelde de problemen zich op.

Veel werk in het fruit naar Duitsland verplaatste zich naar bedrijven die middels oost €uropese wetgeving voor een habbekrats dat kunnen rijden.

Toen nam Goes Top transport & logistiek (Goes Aalsmeer bv) over om vooral dat werk binnen te halen

maar de belangrijkste GROTE klanten (Freshdiscount, Sierex, Chiccolella, Sierafor, Max Bahr, Praktiker) ging bankroet failliet met enorme betalingsachterstanden.

Mede hierdoor werd de verstandhouding in de familie Goes er niet beter op, Ed Goes stapte op en eiste zijn aandelen op, dat leidde ertoe dat Goes Hillegom (Berbee) werd verkocht aan Brewel Mijdrecht / Breda.

Er was geen bijzondere economische kennis nodig om te kunnen zien dat er van alles en nog wat aan de hand was en dat dit echt niet lang moest duren!!

Dan heb ik niet echt slechte ervaringen met het ontvangen van mijn geld al moest er verschillende keren wel om getouwtrekt worden!!

Uiteindelijk ben ik ander werk gaan zoeken en die heb ik ook gevonden.

Dat het duidelijk werd dat het niet langer dan een weekend zou duren dat het gitzwarte doek voor Goes zou vallen

heeft Albert Heijn ook nog de stekker eruit getrokken (80% van Goes binnenland) en dat werk verdeeld aan de andere huisvervoerders. (Loos, Appel, Wezenberg, Speksnijder en Cornelissen)

Als ze nou Goes binnenland er helemaal uit gehaald hadden zou dat een goede doorstart met succes kunnen maken maar dat is niet gebeurd, het interim-directie die de ING bank daar heeft geplaatst heeft alles op één hoop gegooid.

De concurrentie is zo bikkelhard dat die bedrijven nog niet één schroefje van Goes wilde overnemen en hebben elders extra materiaal vandaan getoverd.

Een lang verhaal waar de moraal in een paar woorden vertaald kan worden, na een snoeiharde schop in de ballen was het zeer eenvoudig er een nek-klap aan toe te voegen waardoor je echt niet meer opstaat.

 

Dan ben ik zelf persoonlijk niet echt te kort gekomen van Goes maar hoorde wel (nadat ik ze had verlaten) dat het een regelrechte ramp werd

en vooral ook veel charters zijn vreselijk in het nadeel! (behalve Moeijes, die was van eerst geld daarna actie)

Zo heeft Henry Verklei de letten Goes van de trailer afgeplakt met de tekst: Hier voert Henry Verklei transport zijn retentierecht uit.

M.a.w.; die komt nog flink geld te kort en ook ABT (Arne But Trading) is een pak geld kwijt aan het Goes verhaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Gelukkig kunnen de charters wel "gewoon" voor AH blijven trekken, maar nu inderdaad met trailers van de andere vervoerders er achter............. Ik kom er tenminste zat tegen rond Utrecht die er eerst een Goes oplegger er achter hadden en en nu (meestal) een Speksnijder Logistiek oplegger ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

U zegt dat ABT een pak geld kwijt is? Bent u de boekhouder van Goes of van de heer But? Wellicht heeft men een kredietverzekering afgesloten?

Verschil is dat hij me kent en jij niet.

Dus dat hij iets meer informatie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Nu lees ik net op logistiek. Nl iets over een waarschijnlijke doorstart bij goes

Dat gaat zeer waarschijnlijk over Goes Handling Centre.

Dat is die grote loods erachter.

Maar met het transport is het momenteel gedaan.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verschil is dat hij me kent en jij niet.

Dus dat hij iets meer informatie heeft.

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is het volgende;

Iets meer als een jaar geleden waren er al redelijk grote problemen gaande bij de fa.Goes. Wat waarschijnlijk al bij een grote groep mensen hier op dit forum en in de rest van transporterend Nederland bekend was.Verschillende chauffeurs zijn (gelukkig) net op tijd vertrokken en zagen dit failissement al aankomen.

Ook charters en opdrachtgevers zijn al vroegtijdig uitgestapt om zo niet voor verassingen komen te staan. Door die ontwikkelingen zijn er volgens mij toen oost Europese charters en vervoerders begonnen die al deze voorkennis niet hadden? Wat was de rede dan van jou om door te blijven modderen voor deze club ?

Ik bedoel dit niet hatelijk !

Ik probeer alleen te begrijpen waarom je met al deze kennis toch het schip ben ingegaan wat achteraf (mijn inziens) niet nodig was geweest.

Zou erg voor jou en je werknemers zijn als je hierdoor ook weer in de problemen komt en er weer een transportbedrijf door failissement stopt te bestaan. En de leveranciers-dealers en chauffeurs weer met lege handen achter blijven....

bewerkt door KingKong
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden