[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brandend lampje


scenic20

Recommended Posts

  • Forumlid

In de oldtimer waar ik wel eens mee rijd zit de meter uit de foto met oa. brandstof / oliedruk / lucht en temperatuur.

 

Sinds kort is het lampje links boven gaan branden maar ik heb geen idee wat de bedoeling daarvan is. Helaas geen boekje meer bij het (mercedes) voertuig. Wie herkent het? Wagen rijd goed.

 

Gecontroleerd:

- Oliepeil

- Koelvloeistofpeil

- Brandstof

 

Dat is allemaal in orde. Dat de meter voor de brandstof op "0" staat is bekend en al langer zo. Tankvlotter is niet goed.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

post-2427-0-23783700-1399649786_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je wat meer technische informatie van het voertuig ?

 

Type, bouwjaar....enz..enz.. :D

Tuurlijk.

 

Meters zitten ingebouwd in een Setra S213H (een bus dus). Maar dit combi instrument is gebruikt in veel typen touringcars. Oa. VanHool heeft hem lang gebruikt tot halverwege de jaren 90. Maar nergens een boekje te vinden helaas.

Voorzien van Mercedes 8 cilinder motor. Bouwjaar 1980.

 

Dynamo heeft een apart lichtje met accu symbool. En geen stroomproblemen aan boord. 

bewerkt door scenic20
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is oranje, dus een waarschuwings lampje, van laage koel vloeistof tot een waarschuwing voor je rem. Er staat dus geen teken bij schat ik zo.

 

Nou, kan je wel helpen.

Dit is zeer speciaale tape dat je over het lichtje plakt. Waarschuwings lampje is weg, dus het probleem is weg, zeer doeltreffend.

1 rolletje zet je 28 euro (plus verzend en administratie kosten)  achteruit, een vrienden prijsje enkel voor CF leden.

06415_black_vinyl_tape_471.jpg

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoor naast mij zeggen bij het zien van de foto: "Hee een Mercedes!" Ik zeg het gaat om dat lampje, "ohh ik dacht dat dat van het luchtfilter was, dat dat verstopt zit".

 

Dus het luchtfilter kan het misschien zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het even gevraagd op een ander forum en ik kreeg dit antwoord. Het lijkt met de reminstallatie van doen te hebben. Ik weet niet precies wat een Federspeicher is maar alles wijst naar remmen.

-> bei meinem Setra ist die gelbe Lampe an, wenn der Federspeicher drinn ist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het even gevraagd op een ander forum en ik kreeg dit antwoord. Het lijkt met de reminstallatie van doen te hebben. Ik weet niet precies wat een Federspeicher is maar alles wijst naar remmen. -> bei meinem Setra ist die gelbe Lampe an, wenn der Federspeicher drinn ist

 

 

Een federspeicher is de rembooster,met daarin een zware veer die de parkeer rem aandrukt en ontlast word door er luchtdruk op te zetten.

 

https://www.google.nl/search?q=federspeicherbremse&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=P9JtU7IEzuA4u9qBkAM&ved=0CDIQsAQ&biw=1600&bih=775

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Het is oranje, dus een waarschuwings lampje, van laage koel vloeistof tot een waarschuwing voor je rem. Er staat dus geen teken bij schat ik zo.

 

Nou, kan je wel helpen.

Dit is zeer speciaale tape dat je over het lichtje plakt. Waarschuwings lampje is weg, dus het probleem is weg, zeer doeltreffend.

1 rolletje zet je 28 euro (plus verzend en administratie kosten)  achteruit, een vrienden prijsje enkel voor CF leden.

Voor die € 28 euro is het misschien handiger om gewoon het lampje eruit te halen ? :p 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien iets met de handrem dan ?

 

 

Een federspeicher ís de handrem,

een zware veer drukt de remschoen/remblok tegen de trommel/schijf,door er luchtdruk op te zetten word de veer ingedrukt zodat de schoen/blok vrij komt en het wiel rond kan draaien.

 

als een voertuig lucht verliest word dus vanzelf de remschoen tegen de trommel gedrukt( door die veer) en remt n wiel af of kan het niet meer draaien.

 

T is een Duits woord :D : feder betekent veer en speicher betekent zoveel als: opbergen,opslaan,opruimen

Also: ein vorrichtung wo ein feder gespeichert ist. :bey:

 

En als je daar een geel lamje op zet zou t wel eens kunnen dat dat gaat branden als er te weinig lucht is om die federspeicher te ontlasten. :angel:

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik verwacht niet dat er op een Setra van 1980 ABS zit.

ABS zit er niet op idd.

 

Handrem zou kunnen, alhoewel het lampje nooit gebrand heeft wanneer de parkeerrem erop staat. Wagen houd de lucht behoorlijk lang vast en kring 1 & 2 staan keurig op 8bar. Maar parkeerrem zal wel de '3e' kring zijn en die heeft geen meter. Heb niet het idee dat de parkeerrem moeilijker loskomt of iets dergelijks. 

Vraag me af of de remboosters een lampje hebben bij een wagen uit 1980, en anders lijkt dat me meer iets voor een rood lampje. De brede lamp bovenin die brand bij onvoldoende lucht, icm. de zoemer.

 

Dank allemaal alvast voor het meedenken!

(stukje tape kan natuurlijk, maar het lichtje hoort gewoon niet te branden natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden