Spring naar bijdragen

Weten we de weg nog?


 Share

Recommended Posts

  • Forumlid

Om het nog maar eens te herhalen en te benadrukken; Ik kom niet uit 'het milieu van Echte Vrachtwagenchauffeurs' en was en ben eigenlijk nog steeds niet gewend aan 'werkdagen' van 10 uren en meer.

Mind you, chauffeurs maken al gauw werkdagen van 10 tot 14 uur per dag. Voor een werknemer in een normale 8-uurse werkdag geldt dan dat de 'chauffeur' op diezelfde dag dan wel Anderhalve Werkdag erop had zitten.

Dus; waar iedereen anders dan de chauffeur al lekker om 5 uur 's middags thuis was en om 6 uur aan kon schuiven voor de warme hap, daar was de 'chauffeur' (waaronder ikkuh) dus nog steeds 'onderweg'!

In de wereld van de 'chauffeurs' en 'transporteurs' mag dat als héél normaal gevonden worden, in de wereld van de '8-uurse' werknemer en ondernemer (ook niet allemaal hoor), worden dit soort lange werkdagen als absurd en bizar beschouwd. Wie kent de uitspraken van vele werknemers nog die op de vraag van de werkgever of ze nog even wilden 'overwerken', daarvoor als antwoord commentaren en opgestoken vingers kreeg. Ttttsss.. Overwerken ?? Jaaaaaaaaa !! Maar dan alleen tegen een Extra vergoeding of Toeslagen !!! Gvd.. Gvd... ! En anders bekijk je het maar !!

 

Zo heb ik ook nog steeds weinig op met de uitspraken van sommige chauffeurs alhier die maar blijven verkondigen dat het volstrekt normaal is om zoveel uren per week (en ook dan hebben de heren het echt niet over 'periodes') te maken en als je dat dan niet blieft , dan heb je maar op te rotten of anderzins niks te zoeken in dit vak.

En dat is prima.

Helaas voor die heren zal ik er ook in de toekomst naar blijven streven me niet op te laten naaien en gewoon te willen blijven kiezen voor dan toch enigzins 'normale' werktijden. Wanneer ik die werktijden dan moet maken, in de nacht, overdag, 's ochtends of 's middags, dat maakt mij niet zo heel veel uit.

Ik ben daar best wel flexibel in . Best wel... vind ik. :D 

<Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar hier wil ik toch wel even op inhaken>

En ik geef hier nu mijn persoonlijke mening weer dat je dat maar even begrijpt.  

Jij wilt kennelijk een 'normale'   40 urige werkweek?

Is dat zo?  

En jij vind kennelijk ook dat wij  - die al langer chauffeur in hart & nieren zijn - daar ook maar zo over moeten gaan denken????

Ja, in dit vak is het van oudsher normaal om lange werkweken te maken.  En daar klagen de meeste vrachtwagenchauffeurs dan ook niet over.

Voor ons  zeg oude rotten in het vak is dat dus normaal.

Als jij minder uren wilt maken, dan zul je daar een baan bij moeten zoeken waarin dat kan.

Daar ben je geheel vrij in.

Maar laat ons ook in onze eigen waarde.

Ik vind dit vak toevallig een topvak.  Uren maken maakt mij dus niet uit.  Dat hoort er dus daadwelkelijk bij.  Waarbij ik meteen dan weer zeg dat er best banen zijn in het beroepsgoederenvervoer waarbij minder lange dagen worden gemaakt van zeg tussen de 8 en de 10 uren.    Je kunt bijvoorbeeld bij de Gemeente op de Vuilniswagen gaan rijden,  of in ploegendienst zeg op een brandstoffenwagen gaan rijden waarbij de dagelijkse diensten ook zo tussen de 8 - 10 a hooguit 12 uren liggen.   Jouw keuze.

Mijn keuze is het nu om gewoon lekker op de baan te zitten en ja daar hoort dus  het in de gaten houden van de rij&rust-tijden bij. 

Helaas zijn er meer en meer van die ****vul zelf maar in****   mensen die denken dat als ze vrachtwagenchauffeur van beroep worden dit binnen kantoor tijden te kunnen doen, en ja nu druk ik mij zwart-wit uit.

Dat soort gasten vind dan  (net zoals mensen die nieuw onder de rook gaan wonen van zeg schiphol of een varkensboerderij) dat de situatie maar aan hun wensen moet worden aangepast.

Nee, zeggen ze er breken geheel nieuwe tijden aan en je vaste wagen is verleden tijd en we gaan het allemaal normaal binnen 40 uren verdienen.

Daarbij voorbijgaand aan al die chauffeurs waarvoor het vak dus meer is dan enkel en alleen een baan waarmee je je inkomsten verdient.

Zo.

En dat is mijn bescheiden mening.

Doe er mee wat je wilt.

 

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Deuren openen en klep uitvouwen zwaar?  Waar zijn de tijden dat je minimaal 3x in de week een ouderwetse "kap"stond af te breken?

Gelukkig zijn wat dat betreft de tijden veranderd , ten goede.

 

Zo werd 'fijnmazige distributie' tot voor een aantal jaren geleden gewoon gedaan door jongens op 'bestelbusjes'. Die 'koerierden' dan op topsnelheid 20 tot 30 adressen (en misschien wel meer) per dag af. Die 'fijnmazige distributie' is vervolgens uitgebreid (gegroeid zeggen ze liever) naar de Bakwagen en zelfs de trailer want immers, daar kun je meer en grotere vrachten mee afleveren. Allemaal leuk en aardig maar de snelheid van laatstgenoemden is maar 85 km. per uur dus 'topsnelheid' ho maar en toch.... vind men (de transp.ondernemer/planner) , het dan ook hoogst normaal dat hetzelfde aantal adressen met die snelheid ook afgewerkt kunnen worden.

Noem mij gek maar ehhh.... (nee , doe gerust.. )

Nooit van firma's gehoord zoals WEGTRANSPORT dus?

Heel veel van dat fijnmazige distributie zoals jij dat noemt wordt al decennia lang gedaan met bakwagens  en ook GROTE BAKWAGENS   of met   city-hoppers (opleggers).

Die bussies zijn met name in de laatste 10 jaren in opkomst gekomen zou ik durven stellen.

In 1995 ging ik al op pad met een kleine of grotere bakwagen en een jaar later met twee-assige opleggers    om per dag tot zo'n 60 adressen af te leveren!

Met de opleggers had je minder adressen maar toch nog zo'n 10 tot 20 stops.

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na alles zo'n beetje gelezen te hebben kom ik tot de slotsom dat jdinverbazing liever een beroepswerkeloze is.
Hij stelt zijn eisen zo op dat hij nergens zal worden aangenomen   of op zijn minst de kans gering daar op is.

Goed; dan is hij dus ook geen concurrent voor echte werkwillenden.

Als je 8 uren op een dag wilt gaan werken   moet je ook zo'n baan zoeken en dat zal zeker voor 99,0 zich buiten het beroepsgoederenvervoer bevinden!
Als je 8 uren wilt werken probeer het eens bij de Gamma.


Wat een oeverloos gelul in de ruimte zeg; hypotheken erbij halen en alles.
 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maar om daar op je sollicitatie al gelijk een probleem van te maken vindt ik wel heel ver gezocht

Ehh ... Pardon ???

Ik maakte er geen probleem van. Dat deed die vent ! Hij wees mij af !! Ik wees die baan niet af ! Ik gaf het aan om een 'probleem' daarmee te voorkomen !

Voor de volledigheid en duidelijkheid misschien nog even het volgende (had potver het hele verhaal ook nog niet verteld); Ik was uitgenodigd voor een gesprek waarin die vent mij vertelde dat zij maar heel moeizaam hun 'vakantie-planning' hadden rondgekregen.

En net toen alles in kruiken was, gaf één van hun vakantie-krachtchauffeurs aan ergens anders te gaan rijden (de h*fter, de verraai... r.. , de onbetrouwbare h*nd.. , ow nee, oeps... , kut..., daar was die beste man (of vrouw) natuurlijk helemaal vrij in..., jeetje J.D. .., wat zeg je nou allemaal weer...!? ).

 

Zíj zaten dus te springen om een chauffeur en ik was beschikbaar...

Kut in het bakkie (ow sorry, alwéér J.D. !) , Kat (!) in het bakkie zou je dan zeggen ...

Maar neuhhhh........... dat wilde meneer niet !

En ik maar denken dat die jongens van de planning zo hartstikke creatief konden en moesten zijn ..

De beslissing was dus niet aan mij... Ik herhaal 't nog maar es; Die Beslissing Was Niet Aan Mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar tot aan die tijd zal hij het kennelijk moeten doen met een uitkering ....  en daar zit Jd  zo te zien niet over in.
Oke zijn probleem.

Voordat er mogelijk een chauffeurstekort gaat komen zijn we al 5 jaren verder, zoals ik het inschat.
Veel mensen zullen ervoor kiezen (of noodgedwongen) om tot hun 67ste door te werken.   En dan schijnen er op dit moment maar liefst meer dan 20.000 werkeloze vrachtwagenchauffeurs te zijn.
Die zullen die jobs voor een gedeelte gaan invullen, zeer waarschijnlijk mensen die willen aanpakken en die het ook weinig uitmaakt dat ze per week zo'n 60 uren zullen werken.

Mensen die 40 uur of minder willen werken, ik denk niet dat daar veel banen voor beschikbaar zullen komen.
Als het al kan dan is het verdeeld over 3 a 4 werkdagen per week.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

welkom JD in de wereld van het transport, en natuurlijk de moeilijke kant van de werkgever, maarja, na jou stonden er nog 50 op de rol voor een gesprek en daar zit er vast wel 1 tussen die wel komt werken op de eisen die de werkgever stelt.

Er zijn nog wel goede en sociale werkgevers die meedenken, het is alleen jammer dat die nu net geen personeel nodig hebben of ze gaan failliet, ik heb het idee dat je als baas wel een h*fter moet zijn om te overleven in deze tijd.

 

Maar gezien jou eisen zijn er ook zeer weinig sociale werkgevers die jou een kans willen geven, veel van jou eisen (wensen) passen niet in het transport die passen misschien bij de vuilnisman of bij een groothandeltje, of als chauffeur bij een bouwmarkt.

Zelfs een bedrijf wat ik ken in de bouwmaterialen waar voorheen het chauffeurtje om 8 uur begon en om 17 uur naar huis ging is dat over, hij moet nu om 7 uur op een bouwplaats staan met de spulletjes en om 15.30 moet die nog even de laatste dingetjes lossen een 2 uur rijden verderop, want ja ook daar word het steeds meer on-time leveren ipv gooi het er maar een keer neer, volgende week timmeren we het er wel in of metselen we dat muurtje wel.

 

De hele maatschappij veranderd, of we willen of niet, we zullen mee moeten, de oude rotten op de auto zijn dat al gewent, en als nieuwkomer is het misschien lastig maar je zul je dan moeten aanpassen, en dat is overal zo, ook in de winkels werk je niet meer netjes 8 uur per dag als je fultimer bent, maar ook op de rustige tijd weinig en tijdens de drukte veel.

 

En ja ook kantoren gaan langzaam mee, mijn schoonzusje werkt van 17 uur tot 22 uur op een advocatenkantoor, dan liggen de dossiers klaar die zij kan verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maar u was vast niet de enige die gelijk beschikbaar maar een andere had minder wensen en daar hebt die voor gekozen denk ik?? of is die nog zoekende?

Dat denk ik niet meer maar dit verhaal/voorbeeld speelde 3 jaar geleden.. en ik gaf het aan als ervaring die ik meemaakte...

Of er na mij nog 50 andere chauffeurs op gesprek zijn geweest , dat weet ik natuurlijk niet al heb ik zo'n donkerbruin vermoeden van niet... immers, Zij stonden te springen om iemand en dat op hele korte termijn.

Maar het bedrijf bestaat nog (denk ik) dus ach.... het zal wel goed gekomen zijn... De hele boel staat of valt natuurlijk niet met één chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

<Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar hier wil ik toch wel even op inhaken>

En ik geef hier nu mijn persoonlijke mening weer dat je dat maar even begrijpt.  

Jij wilt kennelijk een 'normale'   40 urige werkweek?

Is dat zo?  

En jij vind kennelijk ook dat wij  - die al langer chauffeur in hart & nieren zijn - daar ook maar zo over moeten gaan denken????

Ja, in dit vak is het van oudsher normaal om lange werkweken te maken.  En daar klagen de meeste vrachtwagenchauffeurs dan ook niet over.

Voor ons  zeg oude rotten in het vak is dat dus normaal.

Als jij minder uren wilt maken, dan zul je daar een baan bij moeten zoeken waarin dat kan.

Daar ben je geheel vrij in.

Maar laat ons ook in onze eigen waarde.

Zo.

En dat is mijn bescheiden mening.

Doe er mee wat je wilt.

"uitspraken van sommige chauffeurs alhier ",  Sommige zei ik , sommige chauffeurs , niet allemaal , sommige...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het al begint met een vrije dag vanwege de apk van jou auto, hoe moet dat dan als je kat aambeien heeft.

Dat denk ik dan hè. Dan zie ik problemen. Allemaal problemen. NEXT!

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar tot aan die tijd zal hij het kennelijk moeten doen met een uitkering ....  en daar zit Jd  zo te zien niet over in.

Oke zijn probleem.

Voordat er mogelijk een chauffeurstekort gaat komen zijn we al 5 jaren verder, zoals ik het inschat.

Veel mensen zullen ervoor kiezen (of noodgedwongen) om tot hun 67ste door te werken.   En dan schijnen er op dit moment maar liefst meer dan 20.000 werkeloze vrachtwagenchauffeurs te zijn.

Die zullen die jobs voor een gedeelte gaan invullen, zeer waarschijnlijk mensen die willen aanpakken en die het ook weinig uitmaakt dat ze per week zo'n 60 uren zullen werken.

Mensen die 40 uur of minder willen werken, ik denk niet dat daar veel banen voor beschikbaar zullen komen.

Als het al kan dan is het verdeeld over 3 a 4 werkdagen per week.

 

"Oke zijn probleem".

 

Iets in mij zegt dat 'anderen' hier eerder een probleem mee hebben dan ik als ik de reacties zo es turf hier..

Ik vind het echter geen probleem want nog maar es, ik kan veel maar niet alles.

Nog even en ik geef het hier op want nu wordt het dan toch weer op de persoon gespeeld terwijl er grotere en algemenere onderwerpen aangeroerd werden ivm. de Rij - en rusttijdenwet.

Ik zou zeggen; Laat mij toch lekker in een uitkering wegrotten en ontmoedig mij daarbij ook nog even verder in het zoeken naar een baan want zelfs mijn bescheiden wensen en eisen worden al als 'overkill' ervaren.

Maar geef nie hoor.. Ik voel me nog altijd niet schuldig over het ontvangen van een Bijstandsuitkering. Die is er gelukkig en idd. , die baan in de toekomst komt echt wel weer.. Geduld is een schone zaak. Hoffelijkheid ook. En beleefdheid. Open en eerlijk communicatie ook. Samenwerken ook.

Maar nu overdrijf ik zeker... :ja: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welkom in de wereld die internet heet, als je ze op de man hebt praten ze vaak anders, hier is het lekker anoniem, ik blijf erbij dat je met deze wensenlijst geen werk vind in het transsport, dit had 10 of 15 jaar geleden nog gekund maar de tijden veranderen.

Veel dingen ten goede en veel dingen ook de verkeerde kant op, we moeten mee of we willen of niet, en dit hebben we indirect aan onszelf te danken, we staan erbij en kijken er naar.

 

En nee, ik heb er geen probleem mee dat jij een uitkering hebt, ik ben wel van mening dat je een baan kan vinden, maar dan zal er water bij de wijn moeten, en misschien wel meer dan je zou willen, is nu niet anders.

Ik heb altijd gezegd, ik doe geen nachtwerk, de nacht is voor het ongedierte, ik kwam ook thuis te lopen en ik kreeg dit aanbod, was een hoop water bij de wijn, maar ik heb het naar mijn zin, of dit werk mij jaren blijft trekken en bevallen weet ik nu niet, wat ik wel weet is dat ik twee keer zoveel in de maand binnenhaal als met thuiszitten, en dat met thuiszitten ik een ander mens word en niet ten goede.

 

Maar ik denk zelf dat het in het transport niet meer goedkomt, tenzij er echt wat gaat veranderen het komende jaar, anders zijn alle niet uitvlaggers en onderbetalers/urenstrepers snel verdwenen van de aardbol.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Ik maakte er geen probleem van. Dat deed die vent ! 

En net toen alles in kruiken was, gaf één van hun vakantie-krachtchauffeurs aan ergens anders te gaan rijden (de h*fter, de verraai... r.. , de onbetrouwbare h*nd.. , ow nee, oeps... , kut..., daar was die beste man (of vrouw) natuurlijk helemaal vrij in..., jeetje J.D. .., wat zeg je nou allemaal weer...!? ).

 

Zíj zaten dus te springen om een chauffeur en ik was beschikbaar...

Kut in het bakkie (ow sorry, alwéér J.D. !) , Kat (!) in het bakkie zou je dan zeggen ...

Maar neuhhhh........... dat wilde meneer niet !.

 

Je klinkt rancuneus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

kom op een werkgever kan toch ook wel iets te gemoet komen richting jd. er komt een tijd dat er een chauffeurs tekort is en dan staan de werkgevers bij jd in de rij en daar wacht die op denk ik en dan lach die ons allemaal uit.

 

Jij komt me bekend voor. Heb jij vroeger bij Transterra gereden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Ik mag geen nee zeggen maar de werkgever kan mij wel nee verkopen ; "Sorry maar ehh...., morgen heb ik even geen werk voor je. Ik roep je wel weer op wanneer ik je nodig ben". "Maar dat kan ook volgende week of maand wel zijn hoor"!

Ik voorspel u allen dat dit mechanisme volledig omgedraaid zal tussen nu en 2 jaar.. Maar dat denk ik.

 

Eerst eens jezelf bewijzen voordat je noten op je zang hebt. 

 

En dit mechanisme opgedraaid zal zijn? Dacht het niet. Of denk je dat oostblokkers geen kinderen fokken. Dat er daar geen gasten van 16-17-18 nu rondlopen. Weet je hoeveel mensen er in het oostblok wonen? Wat denk je, meer of minder dan 200 miljoen? En hoeveel daarvan er binnenkort 18 worden? En hoe makkelijk je daar aan een rijbewijs komt? En dat je dan hier nog steeds 2-3 keer zoveel kan verdienen als daar?

 

Dus: ik zie het voor jou somber in, in tegenstelling tot wat je zelf ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welkom in de wereld die internet heet, als je ze op de man hebt praten ze vaak anders, hier is het lekker anoniem, ik blijf erbij dat je met deze wensenlijst geen werk vind in het transsport, dit had 10 of 15 jaar geleden nog gekund maar de tijden veranderen.

Veel dingen ten goede en veel dingen ook de verkeerde kant op, we moeten mee of we willen of niet, en dit hebben we indirect aan onszelf te danken, we staan erbij en kijken er naar.

 

En nee, ik heb er geen probleem mee dat jij een uitkering hebt, ik ben wel van mening dat je een baan kan vinden, maar dan zal er water bij de wijn moeten, en misschien wel meer dan je zou willen, is nu niet anders.

Ik heb altijd gezegd, ik doe geen nachtwerk, de nacht is voor het ongedierte, ik kwam ook thuis te lopen en ik kreeg dit aanbod, was een hoop water bij de wijn, maar ik heb het naar mijn zin, of dit werk mij jaren blijft trekken en bevallen weet ik nu niet, wat ik wel weet is dat ik twee keer zoveel in de maand binnenhaal als met thuiszitten, en dat met thuiszitten ik een ander mens word en niet ten goede.

 

Maar ik denk zelf dat het in het transport niet meer goedkomt, tenzij er echt wat gaat veranderen het komende jaar, anders zijn alle niet uitvlaggers en onderbetalers/urenstrepers snel verdwenen van de aardbol.

Ik denk dat jij helemaal gelijk hebt.

Zo bepaal ik ook iedere keer weer opnieuw wat ik nog kan en mag eisen bij ieder nieuw sollicitatiegesprek maw. , wil ik op basis van wat zij dan bieden wel rijden? Tot nog toe bepalen allerlei onwenselijke randvoorwaarden mijn keuze. Denk daarbij nog maar es aan mijn vraag een aantal weken geleden aan die uitzendconsulente of er ook een reiskostenvergoeding gegeven werd en hoe hoog deze dan was (1,47 euro... per dag).

Vrienden die ik dit vertelde vroegen heel verbaasd of ik dat per kilometer kreeg !

Niet dus.

Voor één dag werk (want dat was het) is dát dan wel heel erg weinig voor iemand met een Bijstandsuitkering.

Want ik heb dat ook es een keer uitgerekend. Met 14 uren rijden hield ik 2 jaar geleden onder aan de lat 2,67 euro over... netto (want immers moet ik alle verdiensten nog wel even laten verrekenen met Sociale Zaken).

Die 1,47 euro, dat kost het me al als de motor van mijn otootje start en dan ook nog maar één dag werken... tja, dan krap ik me echt even achter de oortjes.

Ook het argument dat je je dan toch even hebt kunnen presenteren aan het bedrijf in kwestie is heel geldig echter, vaker dan mij lief is word mij altijd wel even verteld dat het maar voor slechts één dag is.

Tja.....

Morgen mag ik weer op gesprek.... ben benieuwd...

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eerst eens jezelf bewijzen voordat je noten op je zang hebt. 

 

En dit mechanisme opgedraaid zal zijn? Dacht het niet. Of denk je dat oostblokkers geen kinderen fokken. Dat er daar geen gasten van 16-17-18 nu rondlopen. Weet je hoeveel mensen er in het oostblok wonen? Wat denk je, meer of minder dan 200 miljoen? En hoeveel daarvan er binnenkort 18 worden? En hoe makkelijk je daar aan een rijbewijs komt? En dat je dan hier nog steeds 2-3 keer zoveel kan verdienen als daar?

 

Dus: ik zie het voor jou somber in, in tegenstelling tot wat je zelf ziet.

Allemaal aannames die inmiddels voor een groot deel beantwoord zijn in de diverse vakbladen en media. Nederland is niet het enige europese land dat in de nabije toekomst met hele grote chauffeurstekorten te maken krijgt.

Klachten daarover komen al voor in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Roemenië, Polen en ga zo maar door.

Eerst zien , dan geloven dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vol verwondering heb ik deze discussie, met name de reacties van TS gelezen....

Ik vind het vooral vreemd dat zijn motivatie om niet meer dan 6-7 uur pd te werken zijn gebaseerd op ongelukken (al dan niet veroorzaakt door vermoeidheid). Als je al met angst achter t stuur kruipt, dan hoor je, mijn inziens, daar niet thuis...

Heel vreemd allemaal...

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vol verwondering heb ik deze discussie, met name de reacties van TS gelezen....

Ik vind het vooral vreemd dat zijn motivatie om niet meer dan 6-7 uur pd te werken zijn gebaseerd op ongelukken (al dan niet veroorzaakt door vermoeidheid). Als je al met angst achter t stuur kruipt, dan hoor je, mijn inziens, daar niet thuis...

Heel vreemd allemaal...

En wie is 'TS' eigenlijk ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nooit van firma's gehoord zoals WEGTRANSPORT dus?

Heel veel van dat fijnmazige distributie zoals jij dat noemt wordt al decennia lang gedaan met bakwagens en ook GROTE BAKWAGENS of met city-hoppers (opleggers).

Die bussies zijn met name in de laatste 10 jaren in opkomst gekomen zou ik durven stellen.

In 1995 ging ik al op pad met een kleine of grotere bakwagen en een jaar later met twee-assige opleggers om per dag tot zo'n 60 adressen af te leveren!

Met de opleggers had je minder adressen maar toch nog zo'n 10 tot 20 stops.

Good old times 60 was standaard, 88 tot 100 in drukke tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zal je verbazen, maar dat ben jij, TS staat voor Topic Starter, forum jargon.:o:o :o:o:o:o toch niet jij bent dit niet begonnen, sorry.-_--_-

Aaach zoo.. en idd., nee ik was niet diegene die dit alles gestart was.... :p 

Dankjewel voor duidelijkheid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden