[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportondernemer gepakt voor mensenhandel


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Een 56-jarige transportondernemer is aangehouden in Goeree-Overflakkee op verdenking van mensenhandel. Deze eigenaar van een transportbedrijf zou volgens de Inspectie van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Hongaars-Servische chauffeurs hebben uitgebuit.


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3653802/2014/05/12/Transportondernemer-gepakt-voor-uitbuiting-en-mensenhandel.dhtml


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tis toch wat, hebben ze weer wat te vertellen in mijn oude buurt. :bey: :bey:

 

Nog een stukje op TO:

 

DEN HAAG - De directie Opsporing van de Inspectie SZW heeft vrijdag 9 mei in de gemeente Goeree-Overflakkee een 56-jarige man aangehouden op verdenking van mensenhandel. De man, eigenaar van SC Expres & International Transport uit Sommelsdijk, zou Hongaars-Servische chauffeurs hebben uitgebuit.

 

 

http://www.transport-online.nl/site/47671/eigenaar-sc-expres-international-transport-aangehouden-voor-mensenhandel/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Zo wil je niet in het nieuws komen als Estron zijnde.

Daar vragen ze toch zelf om.

Estron is ook al zo'n eerste klas uitknijper...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Dat is dan weer wel een goeie.

Hoe bedoel je dit Bas?

Meijnders hanteert ook de cyprus-route voor zijn Duitse en Poolse chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Ja maar als de servisch-hongaarse chauffeurs nederlands loon volgens cyprus krijgen, mogen ze niet klagen, toch? Dan is bruto bijna netto. Dan verdienen die mannen een vermogen voor hun maatstaven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik mag hopen dat dit de aanzet is voor meer van dit soort zaken.

Er zijn nog wel meer bedrijven waarvan de directie in de gevangenis thuis hoort.

En ook de opdrachtgevers verantwoordelijk houden is ook prachtig als dat doorgaat.

Want als ik een nieuwe fiets koop voor een geeltje op het centraal, weet ik ook dat dat niet kan.

En ben ik ook strafbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is dan weer wel een goeie. 

Alleen bij Meinders worden Nederlandse chauffeurs in het tankcontainer transport weggepest door hun alleen maar Rotterdam-Antwerpen te laten rijden. Als ze dan geladen hebben bij b.v BASF, SHELL, BAYER enz mogen ze buiten de poort omkoppelen  met een Pool die dan de rit mag doen. De nederlander mag weer gaan laden voor de volgende buitenlander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe bedoel je dit Bas?

Meijnders hanteert ook de cyprus-route voor zijn Duitse en Poolse chauffeurs.

Voor een pool(of nederlander of wat dan ook) die met een auto van een maand oud opzettelijk over een biggenrug rijd op een terminal omdat keren niet zo makkelijk gaat en vervolgens geen schade meld vind ik elke euro salaris te veel. Ze mogen blij wezen dat Meijnders ze überhaupt geld geeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

controle, controle en nog eens controle is het toverwoord!

Stond zondagmiddag ff op Portland (parking Shell Rotterdam) pauze te maken, ben maar bij de benzinepomp blijven staan want op de parking was geen plek meer. Maar, gewoon even iedereen op die parking controleren en denk dat je 95% zaken tegenkomt die niet door de beugel kunnen.

Wat mij vooral opviel was het aantal toch wel, zeer aziatisch ogende chauffeurs afgezien van de pestbende verder op die parking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

^^  Dat is niet waar, de gebrekkige controle maakt het mogelijk, volgens Brussel mag je ook geen mensen uitbuiten  ;)

Okay dan. Brussel is goed bezig.

 

Controle waarop? De IVW die op mensenhandel moet gaan controleren bedoel je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Maar het gaat om mensenhandel, dan kom jij met CAO controle aan. Dat hoort volgens mij niet echt bij elkaar. 

 

Voor mensenhandel, en zoals toen dus bij Krismar in België, waar het verhaal ging dat chauffeurs opgesloten werden (lijkt me raar, maar toch), moet een andere instantie komen. Maar wie? Politie heeft andere dingen te doen (zeggen ze). Fred Teeven praat alleen populistisch in de tijd van de verkiezingen. En die servisch-hongaarse chauffeurs zullen wel geen Nederlands kunnen praten. Vraag me dan wel weer af hoe de planning van Mijnders met ze communiceert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
De buitenlandse chauffeurs hebben in ieder geval niet te klagen , hun pakken zelf het werk/loon aan.

Verder een erg triest verhaal natuurlijk.

U hebt niet helemaal goed gelezen....... Ze zijn hier heen gehaald onder valse beloften...... En die beloften zijn niet na gekomen. Hebben deze MENSEN geen recht van klagen dan????

Inderdaad een heel triest verhaal

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En die servisch-hongaarse chauffeurs zullen wel geen Nederlands kunnen praten. Vraag me dan wel weer af hoe de planning van Mijnders met ze communiceert. 

De directeur/eigenaar van SC Expres is zelf een Serviër dus communicatie met de uitgebuitene chauffeurs was/is geen probleem. Ook wel triest dat hij z'n eigen volk hierheen lokt en uitbuit voor geldelijk gewin van zichzelf, opdrachtgevers (JL Mijnders) en verladers! Zijn Facebookpagina is inmiddels ofline na enige reacties hierop van collega chauffeurs!!

 

post-2442-0-57967200-1400100379_thumb.jp

bewerkt door Zeeuwsventje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden