[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Aandocken met trekker oplegger


nnndoh

Vraag

  • Forumlid

Volgende week examen CE.

Waar ik best nog wat moeite mee heb is het aandocken.

Als ik vanuit een gekozen plek met een bochtje achteruit rijd en ik moet dan naar voren toe rijden om te corrigeren zegt mijn instructeur dat ik dan naar rechts moet sturen totdat ik de dock in mijn rechter spiegel ziet, daarna moet ik recht sturen. en waar ik soms een beetje van in de war raak is of mijn stuur nu wel recht staat of niet.

 

Vandeweek liet hij mij even kutten en stond ik een paar cm te ver naar links, ik naar rechts sturen, weer naar links , weer achteruit en er dan achter komen dat ik dan weer op dezelfde plek staat.

 

 

Hoe doen jullie het?

Moet wel zeggen dat ik gelukkig niet alles via de spiegels hoef te doen, en ook gewoon naar buiten mag kijken om in te schatten hoe ik staat.

Daardoor gaan bochtjes achteruit ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast Valkje

Feli met je E...

 

De enigste tip die ik ooit heb gekregen met achteruitrijden was deze.

 

Stuur je auto met de snelheid waarmee je achteruit rijd..

 

Ik heb leren rijden met een molenstel achteruit en daar gold die regel honderd procent...

Die regel hanteer ik nu nog steeds, neem je rust....pas je stuurgedrag aan de snelheid waarmee je aan probeert te docken.

Hoe meer je stuurt, hoe meer je aanhanger of trailer zijn eigen weg zoekt...

 

Succes met het aandocken waar geen strepen zijn...hahahaha

 

p.s. Ook ik zet hem er dan gerust scheef voor hoor, hahahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat Valkje zegt klopt inderdaad. En wat ik geleerd heb met trailers met stuuras: je moet de trailer het werk laten doen. Dus niet insturen zoals je bij een starre as gewend bent, maar een beetje insturen en de trailer gaat dan graag de hoek om. 

 

En voor de mensen die nog examen moeten doen: het gaat er niet om of je goed kunt aandocken. Het gaat erom dat je het veilig doet. Dat is belangrijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Scania_Sabina

Gefeliciteerd met je CE!

 

Bij mij ging het aandokken met lessen gewoon goed, en met het examen zat ik door de zenuwen alleen maar te kutten... Kreeg hem never nooit recht voor het dok.

Examinator kwam naar me toe en zei : ' Kap met tellen van de platen en rij gewoon achteruit.'

Haha je gelooft het nooit, maar ik had hem in 1 keer voor het dok.

Tralala, en geslaagd ook nog. Auto 2 keer over gedaan, bakwagen 2 keer en trekker oplegger in 1 keer.

Ze zeggen wel es, hoe groter hoe beter, nou dat was ook zo hahaha :p  :p :p  :p  :p  :p  :p  :p  :p  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gefeliciteerd met je CE!

 

Bij mij ging het aandokken met lessen gewoon goed, en met het examen zat ik door de zenuwen alleen maar te kutten... Kreeg hem never nooit recht voor het dok.

Examinator kwam naar me toe en zei : ' Kap met tellen van de platen en rij gewoon achteruit.'

Haha je gelooft het nooit, maar ik had hem in 1 keer voor het dok.

Tralala, en geslaagd ook nog. Auto 2 keer over gedaan, bakwagen 2 keer en trekker oplegger in 1 keer.

Ze zeggen wel es, hoe groter hoe beter, nou dat was ook zo hahaha :p  :p :p  :p  :p  :p  :p  :p  :p  

  ho ho hoe groter hoe beter .

dat mag alleen die badeend roepen hoor .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Dames, dames.....

Het is niet het formaat wat telt, maar wat je er mee doet!

Eerder hebben we al geconstateer dat IEDERE L :zegtniets: L een grote trekker oplegger combi kan rijden, maar respect heb ik meer voor die jongens en meisjes die met een VW crafter (of zoiets) een 75 tot 100 adressen per dag doen!

 

O ja, wat dat aandokken betreft...... gewoon op je gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bert,was dit de aanrij route???

18afaa3dc11603d3910fbd620b22f468.jpg

Grt. Weske

Kijk bij het aandocken gaat het om het volgende.

Als je aankomt rijden dan hou je het doel waar je tegen aan moet docken in de gaten.

Dan kijk je naar de lijnen want die lopen naar het dock.

Dan ga je rustig tussen de lijnen...en ga je langzaam naar het dock.

En niet in 1 keer BOEM tegen het dock aan.

Dat vinden ze niet fijn.

Nee zachtjes aandocken.

Die aanrijroute op dat plaatje das natuurlijk een bende.

Daar kun je niet aandocken.

Je hebt kale docks.

Dat zijn docks waar geen flappen omheen zitten.

Schijnt tegenwoordig hip te zijn.

Je hebt docks waar flappen aan zitten netjes recht.

Ook niks mis mee.

Maar je hebt ook docks waar de flappen

Aan de zijkant er naast hangen...dat ziet er niet uit.

En je hebt bejaarde docks.

Daar dock ik liever niet aan.

Dusssss.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden