[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Aandocken met trekker oplegger


nnndoh

Vraag

  • Forumlid

Volgende week examen CE.

Waar ik best nog wat moeite mee heb is het aandocken.

Als ik vanuit een gekozen plek met een bochtje achteruit rijd en ik moet dan naar voren toe rijden om te corrigeren zegt mijn instructeur dat ik dan naar rechts moet sturen totdat ik de dock in mijn rechter spiegel ziet, daarna moet ik recht sturen. en waar ik soms een beetje van in de war raak is of mijn stuur nu wel recht staat of niet.

 

Vandeweek liet hij mij even kutten en stond ik een paar cm te ver naar links, ik naar rechts sturen, weer naar links , weer achteruit en er dan achter komen dat ik dan weer op dezelfde plek staat.

 

 

Hoe doen jullie het?

Moet wel zeggen dat ik gelukkig niet alles via de spiegels hoef te doen, en ook gewoon naar buiten mag kijken om in te schatten hoe ik staat.

Daardoor gaan bochtjes achteruit ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

4 maanden me CE, nog maar 1 keer met trekker/oplegger aangedockt, Moet ik maar extra lessen nemen voor het geval dat ik het verleer? :D

Gaat niet zoals gehoopt dus.

Heb al 12 jaar me ce en kan het nog steeds niet :D

Komt misschien ook wel omdat ik altijd met iets anders rijd.

Red me altijd wel. Als het gevoel erin zit....

Rijd al 25 jaar combi/oplegger dat verleer je niet, je moet af en toe de kennis ff bijschaven.

checked by my phone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb al 12 jaar me ce en kan het nog steeds niet

 

Ohhh dan kan je het wel opgeven , maar eens op een dag heb je het door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dat je teveel stuurt    (nou praat ik uit eigen werk hoor)    :ja:  :ja:  :ja:  :ja:

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb al 12 jaar me ce en kan het nog steeds niet

 

Ohhh dan kan je het wel opgeven , maar eens op een dag heb je het door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dat je teveel stuurt    (nou praat ik uit eigen werk hoor)    :ja:  :ja:  :ja:  :ja:

 

 

ooit komt het goed...... Rij overal mee ook met lzv bij ons op het plein, heb daar nog geen papieren voor, maar stelt ook niks voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Toen ik voor het eerst ging aandocken met een trailer was ik werkzaam bij een transportbedrijf in de magazijn, ik moest een trailer voor de dock zetten terwijl ik nooit in een vrachtwagen had gezeten. het duurde wel een dikke 20 minuten en veel gezweet  :D  :D  :D

 

En daarna bleef ik maar oefenen en oefenen tot het automatisch ging, had veel geleerd van mijn rijschool instructeur maar uiteindelijk had ik niks onthouden en ging het op gevoel en heb er tot nu toe geen problemen mee.

Mijn geheim is er niet teveel aandenken want dan ga je stressen en zenuwen terwijl het niet hoeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik hoop ook dan examen te doen voor de Lzv ik had nog 7 uren praktijk nodig voor mijn code 95 ik ga deze doen

Praktijk LZV (vrachtwagen met dolly en oplegger oplegger )

Basis Compactopleiding bestaande uit:

- 12 rijlessen LZV, op basis van 1 persoon

- officiële CCV- praktijkexamen

Ik wens je veel suc6 lijkt me wel leuk hoor z'n Lzv ze hebben wel wat eisen zeg :

Om de opleiding te mogen volgen, gelden de volgende minimum eisen;

1. U bent tenminste 5 jaar in het bezit van het rijbewijs E achter C.

2. Er mag u de laatste 3 jaar de rijbevoegdheid niet zijn ontzegd en het aan u afgegeven

rijbewijs is niet ongeldig verklaard of ingevorderd. :D:D

In zweden zijn de eisen hiervoor een beetje makkelijker....

C E rijbewijs (van een EU lidstaat) is voldoende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

He Eduard jongen ben je daar eindelijk

De forum leden hebben je al opgegeven bij OPSPORING verzocht

zal ze morgen effe bellen dat uitzending niet doorgaat om dat je weer boven water bent  LOL

maar alle gekheid op een stokkie

dat is zeker niet leuk , maak je je eigen zenuwachtig voor niks

maar je zal best eerdaags wel met een oplegger magge stoeien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik lieg. Heb 1 dag voor postNL gereden. En alhoewel ik de werkwijze van dat bedrijf niet ken voor het eerst met een trekker oplegger wegging naar Zeeland me verantwoordelijk voelde wanneer ik rolcontainers afleverde en er niemand aanwezig wat. Voor het eerst door tolpoortjes reed richting hulst. De westerscheldetunnel niet kon vinden en overal te laat aan kwam. Vind ik het toch aardig oké gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik dacht dat als ik vanuit goes richting bergen op zoom zou rijden en dan antwerpen aanhield ik vanzelf bij de tunnel zou uitkomen, maar dat was een andere :-)

en op me tomtom vertrouwde ik niet zo om door een klein dorpje te rijden, maar die bleef maar blaten van "keer om".

Nu weet ik tenminste waar hij wel ligt mocht er ooit een volgende keer komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik dacht dat als ik vanuit goes richting bergen op zoom zou rijden en dan antwerpen aanhield ik vanzelf bij de tunnel zou uitkomen, maar dat was een andere :-)

en op me tomtom vertrouwde ik niet zo om door een klein dorpje te rijden, maar die bleef maar blaten van "keer om".

Nu weet ik tenminste waar hij wel ligt mocht er ooit een volgende keer komen.

Tussentijds wel een CMR geschreven of met een nationale vrachtbrief van TNT de grens gepasseerd?

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoefijzer vervoer betekend dat je een stukje door het buitenlang rijdt om vervolgens weer in het eerste land te gaan lossen.

 

Dan is een gewone vrachtbrief voldoende.

Nu een andere vraag hierover:

Veel distributiebedrijven werken met aftekenlijsten en hebben geen vrachtbrieven.

Bij ons krijgen we voor Belgie wel CMR's mee maar voor de adressen daarna in Nederland zeggen ze op kantoor dat de lijst voldoende is.

Klopt dit ?

 

Groet harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden