[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'Werknemers Lidl moeten te hard werken'


Gast El Mas Loco

Recommended Posts

Gast shompie

Ik vind ook dat ze die zware dozen van wel 10 kilo voortaan met zijn tweeen moeten tillen.

 

Zijn we gelijk van de werkeloosheid af. Of zullen ze daar geen Nederlanders voor willen hebben. Ik deed vroeger containers laden toen ik een jaar of 15 was, dat deden we met zijn tweeen en kregen daar 25 gulden per persoon per container voor. Een leuk bedrag voor 1.5 uur werken toen. 24 ton ging er in een container waarvan de helft los.

 

Niets geen gezeur en gezeik dat het te zwaar was, we willen nu niet meer werken voor ons geld, zeiken en zeuren wel, en het liefst een directeur salaris voor niets doen. De mentaliteit van vroeger is er niet meer, ik vind het niet gek dat er veel mensen thuis zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Er is nog precies dezelfde mentaliteit als vroeger, geld verdienen en liefs zo gemakkelijk mogelijk.

 

Vroeger deden ze met een pikhouweel het land bewerken, tot ze er achter kwamen dat het met paard/os en ploeg gemakkelijker ging, tsja die boeren waren gewoon lui en wilden niet meer hard werken. ;)  

 

En nu verzinnen we zoveel mogelijk regels om maar zo weinig mogelijk te doen. Mij best hoor, maar dan moeten we ook niet lopen klagen dat we zo weinig verdienen. We willen namelijk niet meer hard werken.

 

Wel veel geld verdienen, dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Ron, ik zie dit anders dan jij, ik vind dat je met gewoon 40 uur werken de kost moet kunnen verdienen in het land waar je woont, en er iets aan kunt overhouden ook zodat er soms nog een extraatje in kan zitten.

Vroeger werkte men hard, maar men werd ook niet zo oud als dat men nu word, ook moest men doorwerken terwijl het eigenlijk niet meer ging, nu hebben we het beter, maar het kost wel wat en dat zal verdient moeten worden.

Maar slavenarbeid is al een tijdje geleden afgeschaft, en met een hoop dingen heb ik het idee dat jij daar weer naar terug wilt, we moeten maar meer uurtjes werken om aan de kost te komen, de tijd dat wij veel verdiende is allang over, we dwarrelen zelfs inclusief de meer uren die we maken af naar de grens van vakkenvuller van 16 in de supermarkt als we zo doorgaan, en dan mogen wij van geluk spreken dat we ons lijf niet naar de donder hoeven te helpen door in verkeerde houdingen te zware dozen van een pallet af te hoeven halen zoals men bij de lidl wel moet doen, en in het DC andersom omdat die pallet volmoet en de heren die de picklijsten in elkaar zetten het een worst zal zijn want die hebben nog nooit een doosje in het DC aangeraakt, die vinden hun muis al te zwaar want daar krijgen ze een muisarm van. :rolleyes: :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

 Ik deed vroeger containers laden toen ik een jaar of 15 was, dat deden we met zijn tweeen

 

Ja in de tijd dat men nog met paard en wagen transport deed :eek:

 

 

Ik mag dan nog een broekie zijn maar ik heb werken met de paplepel ingegoten gekregen. Ik kreeg niets en als ik wat wilde moest ik er voor werken. Toen ik 15 was was ik iedere dag op het bedrijf te vinden waar mijn vader eerst chauffeur was en later planner. Ik werkte daar iedere dag na schooltijd en in het weekend. Toen ik 16 was kocht ik een nieuwe brommer en toen ik 18 was een auto, zelf voor gewerkt.

 

Toen ik 20 was kochten wij een huis waar ik behoorlijk op kon aanbetalen en het compleet kon inrichten. Dit omdat ik altijd werkte. Kom bij mij niet met zulke opmerkingen aan want ik weet wat werken is en ik loop niet te zeieken over een uurtje meer of minder of dat ik een kilo te zwaar moet tillen. We schieten aan alle kanten door met onzinnege overbodige regelgeving en helpen ons zelf naar de klote. En maar blijven zeuren en zeiken. Alles is teveel en niets is goed, we verdienen te weinig en werkgevers zijn zakkenvullers, we zijn gewoon een hele trieste beroepsgroep geworden die niets meer wil en als ze eens wat moeten ons verschuilen achter de bond en regelgeving.

 

Echt triest.

 

Ik werk, ik kan met mijn werk van 40 uur rond komen, hoe..... ik weet het niet. Misschien leg ik mijn prioriteiten ergens anders. Je hoort mij ook niet klagen, ik heb het goed dus kom bij mij niet met deze stompzinnige opmerkingen aan, ik weet hoe het werkt en als ik hier af en toe opmerkingen en antwoorden van collega's lees schaam ik me wel eens....

 

 

Echt triest

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

rustig aan denk aan je hart.

 

Mijn hart hebben ze twee jaar terug gereviseerd doormiddel van een aantal omleidingen. Die raakt voorlopig een niet van slag LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

dat is wel een gevaarlijke uitspraak die u nu doet.

 

Ik zeg alleen maar wat de cardioloog mij laatst weer vertelde. Alles was weer in orde. En als ik een beetje blijf letten op hoe ik leef kwam het wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Shompie....ik ga er verder niet diep op in, maar mijn zoontje heeft een lichamelijke beperking die mij (omdat de verzekering bijna niets vergoed) maandelijks bijna 400 euro kost.

Mijn vrouw kan hierdoor ook niet meer werken ivm zorg en begeleiding.

Als ik het basissalaris neem, en ik haal de vaste lasten er af, en de kosten van zijn handicap, dan loop ik in het rood, zonder daar iets "luxe" voor gedaan te hebben.

Dus lul alsjeblieft niet zo stom, door te zeggen dat we zo goed verdienen, en dat het allemaal makkelijk te betalen moet zijn.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Shompie....ik ga er verder niet diep op in, maar mijn zoontje heeft een lichamelijke beperking die mij (omdat de verzekering bijna niets vergoed) maandelijks bijna 400 euro kost. Mijn vrouw kan hierdoor ook niet meer werken ivm zorg en begeleiding. Als ik het basissalaris neem, en ik haal de vaste lasten er af, en de kosten van zijn handicap, dan loop ik in het rood, zonder daar iets "luxe" voor gedaan te hebben. Dus lul alsjeblieft niet zo stom, door te zeggen dat we zo goed verdienen, en dat het allemaal makkelijk te betalen moet zijn.:angry:

 

Nu zal ik het proberen voorzichtig te formuleren. Als dit niet helemaal lukt is het niet de bedoeling om jou persoonlijk te kwetsen.

 

Jij heb een kind met een handicap, daardoor kan jou vrouw terecht niet werken. Wij doen aan pleegzorg en mijn vrouw werkt daardoor ook niet.

 

Als jij nu een gezond kind had gehad had jij dus 400 euro meer te besteden gehad en had je vrouw eventueel kunnen gaan werken. Dan veranderd de situatie gelijk of heb ik dat mis/

 

Jij bent dus in mijn ogen een uitzondering en dat kun je dus op geen enkele manier projecteren op de hele beroepsgroep, dus ik lul niet stom Routier. En misschien verdienen we wel te kort, ik weet het niet. Maar ik kan het er voor doen en al mijn kennissen die in het transport zitten ook.

 

Je moet alleen niet verwachten dat je als redelijk ongeschoolde arbeider een top salaris gaat verdienen, dan had je door moeten leren. Ik vind dat we een redelijk marktconform salaris hebben, het mag altijd meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik mag dan nog een broekie zijn maar ik heb werken met de paplepel ingegoten gekregen. Ik kreeg niets en als ik wat wilde moest ik er voor werken. Toen ik 15 was was ik iedere dag op het bedrijf te vinden waar mijn vader eerst chauffeur was en later planner. Ik werkte daar iedere dag na schooltijd en in het weekend. Toen ik 16 was kocht ik een nieuwe brommer en toen ik 18 was een auto, zelf voor gewerkt.

 

Toen ik 20 was kochten wij een huis waar ik behoorlijk op kon aanbetalen en het compleet kon inrichten. Dit omdat ik altijd werkte. Kom bij mij niet met zulke opmerkingen aan want ik weet wat werken is en ik loop niet te zeieken over een uurtje meer of minder of dat ik een kilo te zwaar moet tillen. We schieten aan alle kanten door met onzinnege overbodige regelgeving en helpen ons zelf naar de klote. En maar blijven zeuren en zeiken. Alles is teveel en niets is goed, we verdienen te weinig en werkgevers zijn zakkenvullers, we zijn gewoon een hele trieste beroepsgroep geworden die niets meer wil en als ze eens wat moeten ons verschuilen achter de bond en regelgeving.

 

Echt triest.

 

Ik werk, ik kan met mijn werk van 40 uur rond komen, hoe..... ik weet het niet. Misschien leg ik mijn prioriteiten ergens anders. Je hoort mij ook niet klagen, ik heb het goed dus kom bij mij niet met deze stompzinnige opmerkingen aan, ik weet hoe het werkt en als ik hier af en toe opmerkingen en antwoorden van collega's lees schaam ik me wel eens....

 

 

Echt triest

Ik heb het alweer gezien hier, aangezien je hier wel de dictator van het forum lijkt die iedereen die iets anders als jij is de les leest.

Tabee ermee :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

 

Ik deed vroeger containers laden toen ik een jaar of 15 was, dat deden we met zijn tweeen

 

Ja in de tijd dat men nog met paard en wagen transport deed :eek:

 

 

Ik reageer op een kansloze opmerking van u.

 

Onderbouw zoiets dan, hier kan ik helemaal niets mee. Ik krijg het idee dat u mee voor leugenaar uitmaakte..... 

 

Maar als u de discussie niet aan durft of kan gaan.... :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind dat je af en toe iets kroms recht probeert te lullen.

Als 1 verdiener moet je de kost kunnen verdienen voor je vrouw en zeg twee kinderen met 40 uur werken, en dat lukt allang niet meer, het extra werken moet dan de krenten in de pap zijn, nu is het net de pap zelf.

En dan heb ik het over een normaal gezin.

En ja ik werk ook al vanaf jonge leeftijd, ben boerenzoon en als 5 jarige liep ik al met pappa mee, later was het 25 kilo zakken lossen uit een 3 laags veewagen, en daarmee heb ik mijn rug aardig verziekt, een week lang pallets stapelen hou ik niet meer vol, hoe graag ik ook wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik sta misschien wat positiever in het leven ja.

Maar waarom vind ik dat ik het niet zo slecht heb dan? Ik verdien ook geen topsalaris.

Ik zie ook om me heen dat mensen de kost kunnen verdien len als chauffeur. Ik zie ook mensen om me heen die niet rond kunnen komen van een netto salaris van 4000 euro. Dat bedoel ik met prioriteiten stellen. Je weet dat als je chauffeur bent niet ieder jaar een nieuwe auto kan rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het ook over normaal doen net als jij, maar een basis van 1600 netto wat D5 zo'n beetje opleverd is geen vetpot, terwijl je van D5 pak em beet 10 jaar terug aardig wat meer overhield, kijk eens naar de vaste lasten die je hebt zonder groot huis of te dure auto, ik kom er het jaar niet van rond,, mijn vaste lasten zijn al 1450 in de maand en dan blijft er bar weinig over van de basis.

En ik heb het prima hoor, vrouw werk ook en ik maak voldoende overuren en heb 1 kind, dus ik klaag niet, maar ik kan me wel inleven in anderen die het wel van de basis moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden