[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De toekomst auto zonder chauffeur


Recommended Posts

  • Forumlid
daar hoef je dus niet lang meer op te wachten

de productie is begonnen

en eind dit jaar te bestellen

http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/detail/3650140/2014/05/07/Vliegende-auto-in-de-verkoop-voor-vijf-ton.dhtml

Dat is geen auto die kan vliegen maar gewoon een luxe gyrokopter die kan rijden, die dingen zijn al zo oud als de weg naar rome.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rustig Rob, denk je echt dat het zo'n vaart zal lopen, weet jij wat de kosten zijn om het te kunnen realiseren, men zal dan het hele wagenpark in 1 keer moeten vervangen, want de kneuzen achter het stuur in hun oude gebakjes kan dan niet meer, mixen gaat niet goed.

Men zal dit eerst op het spoor inzetten, en over een tijd als wij er niet meer zijn zal het ooit eens zover komen, maar nu er zelfs autofabrikanten robots de deur uitgooien voor het ouderwetse hand en kijkwerk maak ik me niet zo druk.

Net zo min als dat ik me er druk om maak dat een oostblokker het werk overneemt, het zij dan zo, zo zijn er al veel meer beroepen verdwenen door de voortschrijdende techniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van Avond was op de Limburger T.V. Dat ze op het ogenblik in Maastricht zelf rijende auto's zijn

Heel veel geleerden mensen uit de auto industrie over de hele wereld zijn bij elkaar zeg maat technische mensen zijn in Maastricht

Want de techniek is al heel ver Er kan al proef gereden worden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Nu zit ik op Nederland 2 EZ te kijken, zeer leuk programma hoe de automatisering zijn weg vind anno nu.

Leuke in deze aflevering is namelijk dat niet alleen het beroep van chauffeur bedreigt word door de automatisering.

Als aflevering gemist de uitzending heeft geplaatst dan zou ik de link wel even plaatsen..

 

 

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1423264

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu zit ik op Nederland 2 EZ te kijken, zeer leuk programma hoe de automatisering zijn weg vind anno nu.

Leuke in deze aflevering is namelijk dat niet alleen het beroep van chauffeur bedreigt word door de automatisering.

Als aflevering gemist de uitzending heeft geplaatst dan zou ik de link wel even plaatsen..

Ik heb het gezien Het is in Helmond Waar ze mee aan het oefenen zijn Bij Volvo fabriek

Ze spreken al over 2015 Dat het op de markt komt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...benieuwd hoe de heren die zeggen dat dit nooit mogelijk gaat worden hierop gaan antwoorden...

 

http://www.transport-online.nl/site/48729/schultz-gaat-zelfrijdende-vrachtwagens-en-autos-testen/

 

De eerste aanvraag voor een test is al binnen. Het gaat om een proef van een consortium van TNO met onder andere DAF, Havenbedrijf Rotterdam en Transport en Logistiek Nederland. Het consortium wil testen met autonome vrachtwagens die ‘treintje’ rijden. Inzet van het consortium is om binnen vijf jaar een techniek op de markt te brengen waarmee logistieke bedrijven met dergelijke vrachtwagens de openbare weg op kunnen

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1 andwoord Valkje. Als iedereen thuis zit, wie koopt de spullen die deze logistieke bedrijven vervoeren.

Als er geen mensen nodig zijn, dan blijft er maar 1 ding over........

Trouwens, dat proberen ze al jaren. Maar bedank DAF maar als je thuis op een houtje zit te bijten.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tuurlijk word de wetgeving aan gepast, de politiek doet precies wat de gulle geldgevers willen....

Maar vertel me nog eens waarom bv. een trein niet automaties de lange afstanden rijd.... Dat moet toch een stuk eenvoudiger zijn dan een auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, heel listig... lastig Rop.

Maar initiatief, of innovatief zal het wel zijn. Zie je dat mensen, hij woont nu in een eiland gevangenis, dat is wat Australie is, en dat gajes daar denkt dat ze alles beter weten... :D

Heb 6 jaar LTS gehad, dus kom maar op. :p  :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is waar Huub, zoals dat niemand nog werkt, er dus geen sociale lasten worden betaald en Huub geen pensioen meer ktijgt......

 

Ben niet negatief, maar realisties. ;)

Als ik niks meer krijgt Dan kom ik bij jou wonen En eet mee uit jou pot

En het mooie is Dan iedere dag bek vechten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de landbouw of akkerbouw is het al heel normaal

 

 

Het ongeluk vond plaats op een perceel tussen Walsmühlen en Stralendorg in Mecklenburg-Vorpommern. Ondanks de grote ravage raakte de chauffeur van de trekker niet gewond. De hulpdiensten waren snel ter plaatse om de ontstane brand te doven.

Over de toedracht van het ongeluk is nog niets bekend. Wel is bekend dat de chauffeur van de trekker stoppelland aan het bewerken was. De besturing liep op GPS. Waarom de chauffeur niet ingreep bij het naderen van de hoogspanningsmast is onduidelijk. Omwonenden hadden tijdelijk geen stroom. Door een omlegging werd dat verholpen. De schade aan de hoogspanningsmast en –kabel wordt geschat op 300.00 euro. De geraamde schade aan de Fendt is 20.000 euro.

 

008_boerderij-image-1320694.jpg

Bron: Boerderij.nl

 

GPS en stuurautomatiek in de landbouw is zeker heel gebruikelijk geworden.

 

Maar ABSOLUUT niet onfeilbaar of 100% betrouwbaar. Vraag een gebruiker maar eens hoe vaak er storingen zijn door signaal uitval. Wat onder ander gebeurt onder invloed van andere straling. Bijvoorbeeld van zendmasten.

 

En deze, zeer nauwkeurige (1 cm of minder), besturingssystemen moeten ongeveer 2 x per uur handmatig gecallibreerd worden omdat door de rotatie van de aarde het signaal iets verloopt.

 

Zal niet zeggen dat het onmogelijk is om in bepaalde vervoerssystemen met minimale aantallen bestuurders te werken, maar er is nog een lange weg te gaan voor het eindelijk zo ver is. En dan nog alleen maar bij bepaalde vervoersstromen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

lees het nog eens Ibo  :D Radio 1 is Hilversum 1 in jou tijd

Oh, sorry Ger... dacht dat jullie een eigen nieuws verspreidings organisatie hadden in het plaatselijke dialect.. :angel:  :D

 

Als ik niks meer krijgt Dan kom ik bij jou wonen En eet mee uit jou pot

En het mooie is Dan iedere dag bek vechten

Huub

Geen bekvechten in mijn huis, het is er zeer vreedzaam. Maar...... na een 6tal maanden kun je, als je wilt, net zo slim als mij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Oorlog voeren doen ze ook vanuit een commandocentrum in Amerika.

Op afstandbestuurbare drones laten ze in het midden oosten vliegen.

Zoiets zal het ook gaan worden.

Dus de trucker met klompen en witte sportsokken klapt smorgens zijn laptop open en gaat aan het werk. ..gewoon vanuit huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden