[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brinkman Logistiek BV failliet verklaard


Recommended Posts

Gast Biertje

Brinkman is toch verleden jaar overgenomen door Transtolk, of is dat weer een andere Brinkman?

Alblas s'Gravendeel? Rijd met Filipijnen.

Jongens verdienen 3 euro per dag.

2 wagens op NL kenteken, de andere 52 zowel met Russisch als met Bulgaars kenteken.

Dacht ook dat een topsleeper in het internationaal ''volume'' transport niet meer mocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oke, genoeg gezeverd over oude auto's en plakband.

 

Kan er iemand mij vertellen wat het verband is tussen Van Opijnen en Brinkman? Volgens mij is er een link, maar ik weet even niet welke.

Heeft Brinkman jaren geleden (het werk van) Van Opijnen overgenomen?

Een gedeelte van het werk was ooit van InTraDo Doorn (Fam.van Verseveld). Ergens eind jaren 80,begin jaren 90 is dit bedrijf in Doorn verkocht aan van Opijnen Deventer en is er een van de familieleden van de Fam.van Verseveld begonnen met het transportbedrijf Vetrans ( later gedeelte naar Boekhout). Uiteindelijk werd door van Opijnen het bedrijf in Doorn weer gesloten en nam Brinkman wat personeel en werk over van dit bedrijf.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Van Opijnen bestaat heus nog wel hoor.

Ze zijn alleen allang niet meer zo groot als vroeger.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Brinkman is toch verleden jaar overgenomen door Transtolk, of is dat weer een andere Brinkman?

Alblas s'Gravendeel? Rijd met Filipijnen.

Jongens verdienen 3 euro per dag.

2 wagens op NL kenteken, de andere 52 zowel met Russisch als met Bulgaars kenteken.

Dacht ook dat een topsleeper in het internationaal ''volume'' transport niet meer mocht?

Af fabriek inderdaad niet meer, maar achteraf op/ombouwen dat mag gewoon. Raar maar waar :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is de meest kansloze opmerking ooit. Brinkman Logistiek bv is nog nooit failliet gegaan. De zaak is mede failliet gegaan door grote bedrijven die alleen maar Hongaren en Oostblokkers aan het werk hebben. Die mannen leggen prijzen neer die ver onder kostprijs liggen.

 

Nog 5 jaar en dan zijn er geen bedrijven meer die buitenland rijden met een auto of 25- 30.

Volgens mij is de oorzaak toch vooral de (Nederlandse) transport sector zelf en was dit al aan de gang voor de Oost Europese chauffeurs hier mochten rijden. Elkaar het licht en verlies niet gunnen. Of de prijzen vroeger echt gigantisch veel hoger waren weet ik niet, er was alleen veel meer werk en veel minder concurentie voor de Nederlandse vervoerder. Een Nederlands vervoerder kon leveren, kwam afspraken na, had state of the art materiaal en goed opgeleide chauffeurs om de klussen te klaren.

 

Door Keiharde straffen binnen Europa op prijs afspraken en kartel vorming gaf en geeft de verlader een zeer riante positie en langzaam kon het uitkleden van de vrachtprijzen beginnen. Oost europese chauffeurs reden hier nog niet en we waren immers nog met twaalf West Europese landen, dus van goedkope krachten was nog niet echt spraken  mischien een spanjool, portugees, en een verdwaalde Griek. De transport ondernemer wilde graag zijn werk houden en dus gingen de prijzen steeds een stukje verder naar beneden en er was immers werk genoeg, Verladers wisselde steeds meer van vervoeder als het een kwartje goedkoper kon. Verladers werden door de globalisering steeds groter immers free enterprise werd er geroepen door Thatcher en Reagan, dus nog meer macht en op weg naar concurentie op arbeids voorwaarden.

 

En toen kwamen de Oost Europese landen er bij en een paar crisissen en toen (was) (is) er geen weg meer terug 

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Het wagenpark plus trailers staan in Oosterhout (NB) van Brinkman.

Behalve een Bulgaarse trekker van hun.

Daarmee rijden ze nu voor Schavemaker lijkt het....:(

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Het meeste spul staat bij Van Wanrooy op het terrein, niet het eerste terrein, het tweede...

Voor zover mijn informatie reikt, is Brinkman dus helemaal failliet, geen doorstart of overname...

Dat zulk spul geliefd is voor overname, staat niet op zichzelf, zijn meerdere transportfirma`s die gewoon het wagenpark overnemen tegen een spotprijs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Van Opijnen bestaat heus nog wel hoor.Ze zijn alleen allang niet meer zo groot als vroeger.Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

En nu verder gegaan met Litouwers op de bok.

Jammer van dit ooit zo een mooi bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden