[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

bekeuring zelf betalen of werkgever?


a chauffeur

Vraag

  • Forumlid

Ooit was er een tijd nog niet zo heel lang geleden, was er bij ons een regeling betreft bekeuringen. de eerste bekeuring werd betaald  de tweede 75% werkgever 25% zelf

de derde bekeuring 50%/50%   vierde 25% / 75% wat je meer maakte was voor jezelf,,  maar er werd ook wel gekeken wat voor een bekeuring het was dus verkeersovertredingen  of   technische mankementen  waar de chauffeur niets aan kon doen bijv,  die hoefde je dan natuurlijk niet te betalen.  tegen woordig is het bij ons zo (zoals bijna overal denk ik)  alle bekeuringen voor je zelf, uitzonderingen daar gelaten(waar je echt niets aan kan doen/ jou niet aangerekend kan worden)

 

omdat ik bij fabriek met eigen wagens in dienst ben (eigenvervoer,eigen c.a.o.)   heb ik een keer een discussie  gehad,   betreft bekeuring door rood rijden

word gewoon einde van de maand zonder mededeling  van je loon in gehouden.

 

ik bedoel iedereen maakt fouten,   en ik denk de meeste hebben weleens zo.n  situatie meegemaakt    je komt aan rijden vlakvoor verkeerslicht  gaat  het naar  orange  je rijd  met aanhanger combie   ( twijvel geval)  moet gas geven of remmen  op dat moment fractie van secondes beslis je je schat in remmen gaat niet kom niet op tijd stil dus gas geven dan maar   en ja hoor  flits een bekeuring,,

 

de discussie was: ik ben door rood gegaan een foutje kan gebeuren, doe het niet expres,, mijn collega,s in de fabriek maken ook weleens een foutje  laatste zag ik reed de heftruck chauffeur een muurtje om behoorlijk wat schade,  maarja die jongen hoort daar nooit meer wat van  word gewoon weer gerepareerd ,  en de man aan de snij machine drukt op een verkeerde knop   en  het mes knapt (stuk)  de monteur komt er bij plaats een nieuw mes  en verder maar weer  foutje die jongen drukt niet expres op de verkeerde knop nu maak ik een foutje rijd door rood niet expres hoor gewoon een foutje kan gebeuren een patsboem dikke bekeuring,    waarom kost een foutje mijn wel geld en mn collega niet,     wat vinden jullie hier nou van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast shompie

ja je kunt rustig controleren maar om 3.00 uus nachts is er maar weinig mensen te bereiken die bij de papieren kunnen komen.

Als ik een probleem heb kan ik 24 uur 7 dagen in de week iemand bereiken om de verantwoordelijk te nemen als ik wel ga rijden. Dat zijn helaas lessen die ik uit het verleden heb moeten leren.

En dan praat ik niet over 5 minuten dienstijd te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ja, elke dag weer

Onzin dus.

Jij rijd met standaard trailers met standaard maten. Het ging hier over een lzv waar hij zomaar mee op pad gestuurd werd.

Daarvan zou im de maten willen weten ja voor ik vertrek. Maar ik ben dan ook wel heel serieus met mijn werk bezig ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie
voorlopig staat die op mijn naam en als de werkgever niet betaald teddybeer.

Als dat je angst is.... Dan had je je werkgever wel moeten bellen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

ik kan ook wel iemand bellen maar die ligt thuis op zijn louweren te slapen denk ik hij wordt boos als je belt en je moet maar gewoon gaan zegt die.

Maar als je dan word aangehouden en je krijgt een bekeuring heb je jezelf wel ingedekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

ik heb gebeld krijg antwoord ga maar rijden. doe ik gaat verkeerd bel weer maar hij ontken dat ik hem eerder heb gebeld.

Werk jij bij zo'n werkgever?

Ik zou daar per direct weg gaan, als ze tegen mij gaan liegen en de boel gaan bedonderen ben ik gelijk weg. Maar ik ben dan ook niet bang dat ik dan zonder werk zou komen te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als dat je angst is.... Dan had je je werkgever wel moeten bellen....

ik heb een werkgever gehad ,,,,die kwam pas kennis maken toen ik der al 3 kwart jaar werkte....

 

en toen moest ik ook nog vragen wie hij was .....

 

nadat hij zei...dat ik daar niet mocht parkeren LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Henri even voor de duidelijkheid de combinatie is te lang, uitgaande dat dit niks met jou te maken heeft, lijkt het mij toch vrij normaal dat de werkgever in dit geval betaald. Zijn combinatie blijkt toch te kang te zijn ? Of had jij niet iets aan kunnen doen ? Ik hebn geen verstand van lvz dus vandaar mijn vragen

het wordt nu allemaal wel allemaal naar 1 kant geschoven...

 

de chauffeur is verantwoordelijk met hetgeen hij op pad gaat..

 

maar ook de werkgever secu planning...moet weten welke afmetingen de voertuigen hebben..

 

hoe kunnen ze anders verantwoord plannen??

 

ik vind het wel heel makkelijk om weer iemand iets in de schoenen te schuiven..

 

en als je altijd met vaste spullen rijd....kan ik me best voorstellen...dat je  niet iedere morgen 

gaat staan meten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

ja ik had de 2de trailer kunnen laten staan.

 

Durf jij nu met droge ogen te beweren dat jij met een combinatie rijd die dagelijks ingezet word en die te lang is een bekeuring heb gekregen die je zelf moet betalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Durf jij nu met droge ogen te beweren dat jij met een combinatie rijd die dagelijks ingezet word en die te lang is een bekeuring heb gekregen die je zelf moet betalen?

is dat iets abnormaals dan?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

is dat iets abnormaals dan?????

 

 

Dat je met een auto rijd die te lang is, je krijgt een bekeuring die je vervolgens zelf moet betalen en jij vind dat normaal.

 

Ik had geweten dat die auto te lang was, ik had hem gemeten. Ik wil toch weten waarmee ik op pad ben. Maar die bekeuring had de werkgever betaald, daar had ik mij geen minuut druk om gemaakt.

 

Klein voorbeeldje. Een vriend van mij werkt bij een gerenomeerd bedrijf waar ook sowieso 2 forumleden werken. Een net bedrijf waar ze zich correct aan de regls en de cao houden. Daar hebben ze een aantal nieuwe trailers. Als je die achter een wat oudere trekker hangt word je hoger dan 4 meter en kun je dus (in dit geval) niet door de velsertunnel heen.

 

Dan moet je maar omrijden kreeg hij te horen.

 

Hij meld dat hij te hoog is aan de planning, stel nu dat hij een bekeuring krijgt, moet de chauffeur die betalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Nee ron, want dan kom je gewoon bij mij rijden

 

Je heb wel heel leuk werk, dat dan weer wel. Maar ik ben geen Scania man. Koop maar een leuk dafje (spacecab met 460 pk of zo) zonder te  veel toeters en bellen en er valt over te praten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zelf heb geen ervaring met LZV maar van mijn collega's die het wel hebben, heb ik gehoord dat je via de kentekenbewijzen moet kunnen uitrekenen hoe lang je combinatie is. Als je de kenteken bewijzen al niet hebt, dan gaat dat natuurlijk lastig. Dit vind ik persoonlijk een gebrek aan voorbereiding en nalatenschap van degene die je er mee op pad stuurt. ( ik heb natuurlijk geen idee in welke situatie jij op pad ben gestuurd, dus is niet persoonlijk op jou gericht hoor)

 

Maar Henri ben je nu bang dat je hem evt moet betalen of is het al duidelijk en heb je al betaald.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De lonen zijn gewoon belachelijk. We werken voor een appel en een ei. Eigenlijk zou je gewoon dik 4.000 euro per maand netto moeten hebben. Ga maar eens met je partner uit eten in een leuk restaurant. 100 euro ben je zo kwijt, en dan moet je nog geen duur wijntje erbij hebben. Daarna even naar de bioscoop met popcorn en drinken ook zo 50 euro. Nog even stappen erna, weer gauw 100 euro. Da's al 250 euro op een avond. En wij maar werken voor een peulenschil.

 

Netto 5139 Verblijfskosten vergoeding (onbelast)     898,75         3496,08 5226 Inhouding Ziektekosten       125,00       -625,00         5230,58 1659,26         Totalen 9900 Totaal netto     3571,32        

 

de ziekte kosten moeten daar nog bij      3571.32 + 125 = 3696,32

 

Maar dit is 4 weken salaris volgens mij als je het omrekend kom je wel op de 4000 euro in de maand waar jij het over hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

ik ben reserve inval op de lzv in deze werdt ik savonds gebeld dat ik met de lzv snachts weg moest .er is nog niet betaald nee ben niet bang dat ik hem zelf ga betalen.

 

Dan is het toch goed. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons zijn snelheidsovertredingen voor ons zelf. Maar er zit wel een coulance in. De eerste twee bekeuringen halen ze van je netto salaris af en storten ze er bruto weer bij. 

 

Laatst is een uitzendkracht fors overbeladen de weg opgestuurd door een filiaalleider en die bekeuring is door het bedrijf niet naar de chauffeur maar naar de filiaalleider gegaan.  :ok:

 

Terecht, er werken op de filialen hordes idioten bij ons die maar menen dat je alles op dat busje kunt pleuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

henri, een wijze les, als je de auto opmeet en hij blijkt 10 cm te lang dan ben je een zeur als je er niet mee wegrijd volgens de meeste hier, rij je er wel mee weg en krijg je een bekeuring dan ben je dom bezig volgen de meeste hier. JE KUNT HET GEWOON NIET GOED DOEN.

Onzin Ger.

Je meet hem en constateert dat hij te lang is. Dit meld je aan de planning en gaat dan gewoon lekker aan het werk.

Maar dan ben je volgens sommige forumleden een crimineel.

Je kan het dus echt nooit goed doen, daarin heb je gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden