[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

bekeuring zelf betalen of werkgever?


a chauffeur

Vraag

  • Forumlid

Ooit was er een tijd nog niet zo heel lang geleden, was er bij ons een regeling betreft bekeuringen. de eerste bekeuring werd betaald  de tweede 75% werkgever 25% zelf

de derde bekeuring 50%/50%   vierde 25% / 75% wat je meer maakte was voor jezelf,,  maar er werd ook wel gekeken wat voor een bekeuring het was dus verkeersovertredingen  of   technische mankementen  waar de chauffeur niets aan kon doen bijv,  die hoefde je dan natuurlijk niet te betalen.  tegen woordig is het bij ons zo (zoals bijna overal denk ik)  alle bekeuringen voor je zelf, uitzonderingen daar gelaten(waar je echt niets aan kan doen/ jou niet aangerekend kan worden)

 

omdat ik bij fabriek met eigen wagens in dienst ben (eigenvervoer,eigen c.a.o.)   heb ik een keer een discussie  gehad,   betreft bekeuring door rood rijden

word gewoon einde van de maand zonder mededeling  van je loon in gehouden.

 

ik bedoel iedereen maakt fouten,   en ik denk de meeste hebben weleens zo.n  situatie meegemaakt    je komt aan rijden vlakvoor verkeerslicht  gaat  het naar  orange  je rijd  met aanhanger combie   ( twijvel geval)  moet gas geven of remmen  op dat moment fractie van secondes beslis je je schat in remmen gaat niet kom niet op tijd stil dus gas geven dan maar   en ja hoor  flits een bekeuring,,

 

de discussie was: ik ben door rood gegaan een foutje kan gebeuren, doe het niet expres,, mijn collega,s in de fabriek maken ook weleens een foutje  laatste zag ik reed de heftruck chauffeur een muurtje om behoorlijk wat schade,  maarja die jongen hoort daar nooit meer wat van  word gewoon weer gerepareerd ,  en de man aan de snij machine drukt op een verkeerde knop   en  het mes knapt (stuk)  de monteur komt er bij plaats een nieuw mes  en verder maar weer  foutje die jongen drukt niet expres op de verkeerde knop nu maak ik een foutje rijd door rood niet expres hoor gewoon een foutje kan gebeuren een patsboem dikke bekeuring,    waarom kost een foutje mijn wel geld en mn collega niet,     wat vinden jullie hier nou van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast shompie

dan ben u een uitzondering in mijn ogen

Dat hoop ik toch niet. Ik vind zeker als je niet met standaard voertuigen rijd je moet weten waar je mee bezig ben.

Maar iedereen is anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

je  gaat mijn toch niet vertellen dat als je morgens een lege auto pakt dat je hem ga meten dat geloof ik dus echt niet.

Dan gelooft u het niet.

Als ik met een voor mij nieuw of vreemd voertuig weg ga weet ik voordat ik ga rijden hoe lang ik ben hoe hoog ik ben en hoeveel ik mag laden.

Als ik dat niet zou doen ben ik heel snel mijn werk kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In jou werk moet je wel, maar bijna alle bedrijven hebben gewoon matriaal wat standaard is en dan ga je echt niet meten.

Je moet eens uitgaan van het normale werk, ik ken geen 1 chauffeur die een rolmaat bij zich heeft in het standaard werk.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

In jou werk moet je wel, maar bijna alle bedrijven hebben gewoon matriaal wat standaard is en dan ga je echt niet meten.

Je moet eens uitgaan van het normale werk, ik ken geen 1 chauffeur die een rolmaat bij zich heeft in het standaard werk.

Als je met aparte voertuigen rijd en daar valt een lzv ook onder moet je weten waarmee je rijd. Als het je niet intereseert moet je hem laten staan.

Maar dit is maar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja jouw mening is de enige goede, een lzv is net zo standaard als een gewone 13.60 trailer, je heb alleen wat verschillende soorten, als jij met de standaard lzv op pad gaat die al maanden zo rondrijd dan ga ik er vanuit dat het goed is, blijkt die dan bij een controle te lang te zijn dan klopt er dus maanden al niks van.

In mijn werk weet ik dat ik binnen de maat val, tenzij men mij vraagt of ik weg wil met een lange voorwagen en een lange aanhanger omdat er even niet anders is, ik ga ook rustig ermee rijden ben zeker geen heilige, maar meten doe ik niet dus hoeveel te lang, ik schat een 80 cm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Dan gelooft u het niet.

Als ik met een voor mij nieuw of vreemd voertuig weg ga weet ik voordat ik ga rijden hoe lang ik ben hoe hoog ik ben en hoeveel ik mag laden.

Als ik dat niet zou doen ben ik heel snel mijn werk kwijt.

Ron in jou werk (exceptioneel vervoer) is dit totaal anders dan in het normale vervoer. Tuurlijk hoor je te weten hoe hoog je bent. Maar de lengte is toch iets anders. Iedereen weet dat een normale oplegger 13.60 is. Een LZV mag iets van 25,25 meter zijn dacht ik (ik weet het niet zeker, ik rij er ook niet mee). Als een bedrijf (Cornelissen in dit geval) een combinatie aan een chauffeur mee geeft (er van uit gaande, dat de chauffeur zijn LZV certificaat heeft) dan mag je er toch wel van uit gaan dat deze aan de wettelijke eisen voldoet???? We praten nog steeds over normaal transport he??? Ik vindt dit niet een zaak voor een chauffeur, maar van de vervoerder. Hij zet dit (te lange) materiaal toch in???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ik vind ook dat de chauffeur die bekeuring niet hoeft te betalen laat dat voorop staan.

 

Maar als ik voor het eerst met zo'n auto ga rijden wil ik weten of alles klopt. Maar ja zo ben ik en zoals ik merk is niet iedereen zo, vandaar dat er nog steeds mensen zijn die met hun auto onder een te laag viaduct rijden.

 

En hier ga ik het dan ook maar weer bij laten denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Yep, en ik ga lekker eerst :koffie :koffie  drinken, kennis maken met mijn nieuwe collega's, wat dingetjes vragen cq opvangen over het reilen en zeilen van de firma en dan stap ik vrolijk in, na controle van de wagen, en rij weg.

En Ron staat daar met zijn rolmaatje tot groot vermaak van al zijn nieuwe collega's en is nog jarenlang het gesprek van de dag. :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Yep, en ik ga lekker eerst :koffie :koffie  drinken, kennis maken met mijn nieuwe collega's, wat dingetjes vragen cq opvangen over het reilen en zeilen van de firma en dan stap ik vrolijk in, na controle van de wagen, en rij weg.

En Ron staat daar met zijn rolmaatje tot groot vermaak van al zijn nieuwe collega's en is nog jarenlang het gesprek van de dag. :D :D :D

Ik deno dat je hier een foutje maakt. Ik werk met collega's die hetzelfde zijn als ik. Die lachen elkaar niet uit als je serieus met je werk bezig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nogmaals, jij werk nu met collega's die elke dag met andere afmetingen op pad zijn, jij heb volgens mij weinig inlevings vermogen wat standaard werk inhoud, als jij met een gewone trekker en een normale 13.60 trailer op pad gestuurd word bij welk bedrijf ook en je gaat de lengte staan meten onder het oog van je collega's lachen ze je allemaal uit, er is er geen 1 die dat ooit gedaan heeft, want het is altijd goed, hooguit kijk je even naar de hoogte, dit aan de kop want als de trekker iets hoger is staat de punt omhoog, en dan kijk je bij het eerste 4 meter viaduct even uit of het past en vervolgens neem je de rest met het gas op de plank.

 

Als ik jouw werk zou doen zou ik ook elke vracht meten, maar na 2 keer een bepaalde lege trailer te hebben aangekoppeld meet ik ook niet meer, waarom, omdat ik nadenk, mijn trekker met die trailer is x meter en x cm lang, en dat staat dan allang in mijn notitie boekje, net als dat ik nu in mijn geheugen heb staan hoeveel kippen ik laad als er een bepaald aantal in een la gaan, ik hoef niet elke keer de rekenmachine te pakken, dat moet ik wel als ik de weegbrug verlaat voor de tweede keer omdat men het gemiddeld gewicht wil weten op papier, maar als ik veel te zwaar ben bel ik de volgende die staat te laden dat ze er minder in moeten doen, maar ik ga rijden met een overgewicht, risico werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Im vind dat als je af en toe eens met een lzv onderweg gaat je moet weten wat de afmetingen zijn en of de papieren in orde zijn.

En ja oom mijn collega's meten iedere dag hun auto mocht dat nodig zijn. Ik vind dat jij er erg nonchalant over doet. 5 cm te lang in bijvoorbeeld Italië kost je gewoon je rijbewijs en dan heb ik het nog niet eens over de bekeuring en dat de auto aan de ketting gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Goed voor je uren lijst iedere dag effe meten , banden nakijken , wegen of hij niet te zwaar is, verlichting nakijken

der effe onderdoor kruipen of er niks los bij hangt te bengelen enz , 5 dagen in de week toch al gauw weer een uurtje of 5 er bij

en je kan  natuurlijk als je ´s nachts om een uurtje of 3 je voertuig opmeet en constateer dat te lang bent

ook de king pen effe een gat naar achteren zetten , scheelt denk precies die halve meter die je te lang bent

ja je moet wel wat vet weg halen voor dat je kan beginnen , oja je hebt natuurlijk buiten dat meetlint van 30 meter ook wel een momentensleutel in je tas zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

hoezo??

Ik word hier voor gek verklaard omdat ik serieus met mijn werk bezig ben. Jij rijd ook met aparte voertuigen vind ik, dan zou ik van jou als werknemer verwachten dat je alles op orde heb en dat je weet waar je mee rijd.

Het blijkt dus dat dat niet vanzelfsprekend is.

Ook goed.

Ik ben nu bij mijn auto, ik ga even mijn banden nalopen en de verlichting. Lengte meten hoeft in mijn geval nu even niet. En de trailertas zit een doorlopende ontheffing voor 27.5 meter en daar blijf ik onder.

Morgen na het laden meet ik hem wel. Hoogte en breedte.... Als die hoger is dan mijn ontheffing of breder bel ik mijn planner uit zijn bed, ik moet om 05.00 uur laden.

Ik heb geen zin om een topic te openen omdat ik een bekeuring heb gehad en ik bang ben dat ik die zelf moet betalen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rij ondertussen al en heb banden en verlichting en aanhager koppeling en mijn zeilen gecontroleerd en weet nu dat mijn collega vrijdag een lekke band heeft gehad en dat ik straks een wiel ga natrekken, maar of de papieren nog op hun plaats liggen en of ik nu wel te lang ben heb ik niet naar gekeken, en toch ben ik serieus met mijn vak bezig, net alsjij, maar jij hebt nu toch ook niet gemeten.

Dus nog 1 keer, als je met standaard materiaal op pad gaat is nameten niet noodzakelijk en dat heeft noets te maken met serieus aan het werk zijn, oja ik ben nu 5 cm te hoog omday er 1 container iets scheef instaat, kon ik nu niks mee omdat de heftruck achter slot en grendel staat, maar ik weet dat het past waar ik heen ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

^^

 

Ik ben het echt helemaal met je eens, echt waar.

 

Maar de topicstarter is inval chauffeur op een lzv. Geen standaard materiaal vind ik. Ook is het niet zijn vaste auto. Ik vind dat toch anders dan dat ik met een enkel as trekker met een 13.60 huif of koeler er achter rijdt.

 

Maar zo denk ik er over en ik wil het hier eigenlijk ook bij laten. Dat had ik eerder ook al eens gezegd geloof ik :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

met de lzv wordt al ongeveer 3 jaar mee gereden . dan geloof ik wel dat het goed is.

 

 

En dan geloof ik dat jou bekeuring gewoon netjes betaald word :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie
en dan??

Dan ben je gedekt op het moment dat je aangehouden wordt.

Maar ondertussen lees ik dat je er een hoop andere zaken bijhaalt.

-je bent bang dat je werkgever later ontkent dat je hiervoor hebt gebeld. Tsja... Zoals andere idd zeggen, zit je dan bij de juiste werkgever?

-De auto rijdt al maanden of zelfs jaren zo rond... Wederom tsja.... Als jij dagelijks mensen tien meter voor het zebrapad over ziet steken, en jij doet dit op een zeker moment ook. Je wordt vervolgens aangehouden, ga je dan lopen piepen dat andere het gisteren ook deden? Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden...

-ook al betaald de baas de boete, je vind het vervelend dat de boete op jouw naam blijft staan... Ach... Dit vergrijp zal jouw drugshandel echt niet in de weg staan. En die wet dat je bij zulke vergrijpen alleen maar via Nieuweschans middels een koprol het land mag vermaken is nog in de maak...

Kortom, als je bang bent of die boete wel betaald wordt, dan zal je dit van tevoren moeten bespreken.

Om een LZV besturen moet je een opleiding volgen. Hierin zal de lengte van het voertuig ongetwijfeld aan bod zijn gekomen. Vervolgens kom je bij je eigen LZV en dan check je dit toch de eerste keer? En als de configuratie anders is heb je het toch na het eerste ritje door? Er passen ineens 6 rolcontainers meer in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden