[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

bekeuring zelf betalen of werkgever?


a chauffeur

Vraag

  • Forumlid

Ooit was er een tijd nog niet zo heel lang geleden, was er bij ons een regeling betreft bekeuringen. de eerste bekeuring werd betaald  de tweede 75% werkgever 25% zelf

de derde bekeuring 50%/50%   vierde 25% / 75% wat je meer maakte was voor jezelf,,  maar er werd ook wel gekeken wat voor een bekeuring het was dus verkeersovertredingen  of   technische mankementen  waar de chauffeur niets aan kon doen bijv,  die hoefde je dan natuurlijk niet te betalen.  tegen woordig is het bij ons zo (zoals bijna overal denk ik)  alle bekeuringen voor je zelf, uitzonderingen daar gelaten(waar je echt niets aan kan doen/ jou niet aangerekend kan worden)

 

omdat ik bij fabriek met eigen wagens in dienst ben (eigenvervoer,eigen c.a.o.)   heb ik een keer een discussie  gehad,   betreft bekeuring door rood rijden

word gewoon einde van de maand zonder mededeling  van je loon in gehouden.

 

ik bedoel iedereen maakt fouten,   en ik denk de meeste hebben weleens zo.n  situatie meegemaakt    je komt aan rijden vlakvoor verkeerslicht  gaat  het naar  orange  je rijd  met aanhanger combie   ( twijvel geval)  moet gas geven of remmen  op dat moment fractie van secondes beslis je je schat in remmen gaat niet kom niet op tijd stil dus gas geven dan maar   en ja hoor  flits een bekeuring,,

 

de discussie was: ik ben door rood gegaan een foutje kan gebeuren, doe het niet expres,, mijn collega,s in de fabriek maken ook weleens een foutje  laatste zag ik reed de heftruck chauffeur een muurtje om behoorlijk wat schade,  maarja die jongen hoort daar nooit meer wat van  word gewoon weer gerepareerd ,  en de man aan de snij machine drukt op een verkeerde knop   en  het mes knapt (stuk)  de monteur komt er bij plaats een nieuw mes  en verder maar weer  foutje die jongen drukt niet expres op de verkeerde knop nu maak ik een foutje rijd door rood niet expres hoor gewoon een foutje kan gebeuren een patsboem dikke bekeuring,    waarom kost een foutje mijn wel geld en mn collega niet,     wat vinden jullie hier nou van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ik rij ondertussen al en heb banden en verlichting en aanhager koppeling en mijn zeilen gecontroleerd ....

.

Heb je de olie wel nog gepeild? En de diesel?

Tsssssjjjjjj, wel ff serieus met je vak bezig blijven he?!? LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Dus nu rijd je met alles gewoon aan baas betaald of toch iets geleerd .... Ben bang van n..

Ik heb hier ook een mening over maar zal die wijselijk voor me houden. Net als dat ik een mening heb over iemand die zijn oliepijl niet controleert omdat het zondag is en hij toch geen olie kan pakken.

Je stopt toch pas als de computer van de auto dat zegt....

Dat die onder het rijden pas bigint te mekkeren als de oliedruk helemaal wegvalt is bijzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja Ron wilde niets zeggen over dat oil peil maar mij is altijd geleerd indien lampje gaat branden is het te laat gaan er heel wat liters bij.

Wij doen wel olie bij vullen terwijl motor loopt van machines als olie druk zakt omdat we niet altijd kunnen stoppen.

Moet zeggen bij mijn eigen luxe auto doe ik het ook niet iedere dag maar eens in de week en elke 10,000 km nieuwe erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik lees hier een hoop geneuzel en gemierenneuk, en volgens mij zijn er diverse werkgevers bij,of anders van types, die het baasje altijd naar de mond praten,  want in het voordeel van de collega chauffeur word hier niet veel gezegd, (betreft betalen van bekeuringen en maten van opleggers en etc...    dan nog even een vraagje,     wat zouden jullie doen als je s,morgens (s,winters in het donker 15 graden oner nul) gaat vertrekken en op de grote baan vliegen er allemaal ijsschotsen van de wagen af.    ik vraag dit omdat het mij overkwam,   werd door personen auto ingehaald  en gebaarde me naar de kant ging voor me rijden met alarm lichten aan enz..      ben gestopt op vluchtstrook wilde weten wat die kerel van me wilde,   nu bleek dat ie een ijsschots op het dak kreeg met een grote klap en dacht dat ie veel schade had en zich kapot schrok en ik de schade moest betalen,,  na even kijken of er schade was bleek er geen schade te zijn,  kijk ik kan me best in zijn situatie verplaatsen ,,   maar wat zou ik hieraan moeten doen  s,morgen in het donker in de vrieskou een ladder regelen en met mn ouwe botjes tegen een gladde en bevroren wagen klimmen en dan met een bezempje ofzo het dak ijsvrij gaan maken?

nou ik dacht het niet dat gaat deze jongen niet doen he,  de wagen laten staan dat de boel ontdooit is is ook geen optie,    nou zeg het maar wat is jullie oplossing,  ben benieuwd,    enne  deze keer niet zo in het straatje van de werkgever praten he  dank u  haha  LOL    p.s  en ja ik weet het er komen vast wel weer antwoorden dat ik zelf verantwoordelijk ben, nou ik ga toch echt wel gewoon van huis gaan met die banaan.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb hier ook een mening over maar zal die wijselijk voor me houden. Net als dat ik een mening heb over iemand die zijn oliepijl niet controleert omdat het zondag is en hij toch geen olie kan pakken. Je stopt toch pas als de computer van de auto dat zegt.... Dat die onder het rijden pas bigint te mekkeren als de oliedruk helemaal wegvalt is bijzaak.

 

Tja ik heb er niet bij gezegd dat het zaterdag al is gedaan na het wassen van de wagen.

 

En dan nog, men heeft al vaak genoeg aangedrongen op een busje van 5 liter olie in elke wagen, maar het baasje wil er niet aan, als er olie in moet moeten we langs de dealer, en als ik straks om 22 uur start krijg ik ook geen olie meer maar mag ik na mijn rit op de dag bij laten vullen, dus de baas neemt zelf het risico denk ik dan, is zijn wagen en zijn keuze, ik meld het en klaar.

 

Maar gelukkig ben jij de TOPPER hier die nooit iets doet wat buiten het boekje valt of wat je hoort te doen als chauffeur, je meet elke wagen op voordat je er mee gaat rijden, ook al zei je zelf ergens weer van niet, dus ja als jij de werkelijk niet wil zien prima hoor, maar wat doe jij als je op de parkeerplaats staat bij Apeldoorn en je oliepijl is te laag en je hebt geen olie bij je, ga je dan een stukje wandelen of toch rijden naar de dichtstbijzijnde garage.

Misschien eens een beetje inlevingsvermogen krijgen in anderen, want banen liggen er volgens jou ook voor het oprapen, je hoeft niet werkeloos te zijn, nou ik weet wel beter.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik wou dat ik dat ook bij me had, maar ik ga het echt niet zelf betalen om het eventueel bij te kunnen vullen, zeker niet nu ik springer ben.

ik heb ook geen tankpas, we hebben een eigen installatie op de zaak en er word ook niet bijgehouden wat het verbruik is, is de tank bijna leeg komt de olie boer weer brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik ben ook weleens in de olie maar dat terzijde ,,   maar peilen kan je het beste smorgens doen voor het starten bij koude motor  dan staat het peil hoger LOL

als avonds het lampje dan brand is het jouw schuld niet toen jij peilde zat er nog genoeg in.

 

 

maar ook staat het peil op minimum  dan zit er nog veel in ,,  je rijd de boel maarzo niet kapot kan je nog lang mee rijden LOL

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik weet niet bij welk bedrijf je werk. maar een chauffeur is altijd verantwoordelijk waar die mee op pad gaat.

 

Klopt, maar mijn werkgever vindt dus ook dat degene die de chauffeur met die lading weg stuurt er voor moet bloeden.  En daar ben ik wel voor eigenlijk. Heb ook al vaak genoeg collega's van andere filialen gevraagd of ze wel helemaal goed bij hun hoofd waren omdat ze wilden dat ik een schaarhoogwerker van 1700 kilo op een busje wilde zetten met een laadvermogen van 990 kilo.  :stom:  Nou nee, dat wilde ik dus niet. Vervolgens kwam het argument dat hun chauffeur dat wel deed. Ja leuk, maar als hij hem in de sloot lazert, moet ik dat dan ook doen? Vervolgens heb ik duidelijk gemaakt dat het geen discussie was maar een mededeling en heb ik de hoorn er op gedonderd en hem later fijntjes uitgelegd wat er gebeurt als er plotseling een fietser oversteekt en wat voor gevolgen dat heeft als de bus overbeladen is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 op mn laatste loonbrief is 42,- euro bekeuring afgehouden, zonder vooraf enige mededeling,  mag dit?     ik denk dat ik toch even naar degene ga die dat gedaan heeft,  wil toch wel graag weten wanneer en waar deze boete is opgelopen, wil deze bekeuring graag even zien, i.v.m   dat ik de laatste tijd veel vrij ben en dus andere met mn wagen rijden,  en misschien als ie dan toch van mij is wil ik er misschien wel een rechtzaak van maken,die kans moet ik krijgen, ben bang dat dat nu niet meer kan (bekeuring hebben ze al betaald)   ik vind dat ik op z,n minst wel van te voren even op de hoogte gesteld mag worden voordat ze het van mn loon inhouden

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Het is niet netjes dat ze het zonder te melden van je salaris inhouden.

42 euro, dat zal een snelheids overtreding zijn. Ga je daar een rechtzaak van maken? Lijkt mij een kansloze missie, jij bent degene die tehard rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is niet netjes dat ze het zonder te melden van je salaris inhouden.

42 euro, dat zal een snelheids overtreding zijn. Ga je daar een rechtzaak van maken? Lijkt mij een kansloze missie, jij bent degene die tehard rijd.

dat doet er niet terzake,,  ik moet in iedergeval wel die kans krijgen, rijd niet voormezelf te hard doe ik om net voor 16.30 uur bij de klant dat palletje nog te lossen zijn ze op de zaak ook weer blij ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ze zijn bij ons daar heel makkelijk in,  bijv: een collega had schade aan mn wagen gemaakt toen ik vrij was  ,,weken later  moest ik even komen bij de admi   die het schade formelier ondertekend wilde hebben van mij, terwijl ik niet de schade maker was,,  ja zei die teken nou maar even maak toch niet uit ,  dan kan ik het opsturen naar de verzekering joh,,    maar hij vergeet  dat bij funtionering gesprek

 een jaar later ofzo die schade op mijn conto komt want niemand weet meer wie die schade dan gemaakt heeft , maarja heb maar gewoon een krabbel gezet ben de moeilijkste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

dat doet er niet terzake,,  ik moet in iedergeval wel die kans krijgen, rijd niet voormezelf te hard doe ik om net voor 16.30 uur bij de klant dat palletje nog te lossen zijn ze op de zaak ook weer blij ,

Het word blijkbaar niet gewaardeerd dat jij die ene klant net nog lost dus moet je niet te hard rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

ze zijn bij ons daar heel makkelijk in,  bijv: een collega had schade aan mn wagen gemaakt toen ik vrij was  ,,weken later  moest ik even komen bij de admi   die het schade formelier ondertekend wilde hebben van mij, terwijl ik niet de schade maker was,,  ja zei die teken nou maar even maak toch niet uit ,  dan kan ik het opsturen naar de verzekering joh,,    maar hij vergeet  dat bij funtionering gesprek

 een jaar later ofzo die schade op mijn conto komt want niemand weet meer wie die schade dan gemaakt heeft , maarja heb maar gewoon een krabbel gezet ben de moeilijkste niet.

Ik teken helemaal geen schade formulier die ik niet zelf ingevuld heb. En een schade die ik niet gemaakt heb zal ik ook nooit invullen klaar......... Als hij zo graag een handtekening er op wil, zet hij zijn eigen handtekening maar. Komt er ellende van, kan ik aantonen dat het niet MIJN handtekening, en dus valsheid in geschrifte. Lekker baasje heb je trouwens vriend pfffffff Ik zou er snel weg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

dat doet er niet terzake,,  ik moet in iedergeval wel die kans krijgen, rijd niet voormezelf te hard doe ik om net voor 16.30 uur bij de klant dat palletje nog te lossen zijn ze op de zaak ook weer blij ,

Dus jij vindt het ook belangrijker dat ze op de zaak blij met je zijn (door overtredingen te begaan), ook als je dan bij een ongeluk betrokken raakt??? Denk daar maar eens goed over na.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het word blijkbaar niet gewaardeerd dat jij die ene klant net nog lost dus moet je niet te hard rijden.

ja heb je gelijk in,  maarja aard van het beestje he, je wil het toch proberen kwijt te raken, anders moet er de volgende dag een collega weer naar toe he,  dat kost ook weer alles,  nee inderdaad je hebt je zelf er mee ten pakken. en toch doe ik het ellke keer weer raar he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dan nog even een vraagje,     wat zouden jullie doen als je s,morgens (s,winters in het donker 15 graden oner nul) gaat vertrekken en op de grote baan vliegen er allemaal ijsschotsen van de wagen af.    ik vraag dit omdat het mij overkwam,   werd door personen auto ingehaald  en gebaarde me naar de kant ging voor me rijden met alarm lichten aan enz..      ben gestopt op vluchtstrook wilde weten wat die kerel van me wilde,   nu bleek dat ie een ijsschots op het dak kreeg met een grote klap en dacht dat ie veel schade had en zich kapot schrok en ik de schade moest betalen,,  na even kijken of er schade was bleek er geen schade te zijn,  kijk ik kan me best in zijn situatie verplaatsen ,,   maar wat zou ik hieraan moeten doen  s,morgen in het donker in de vrieskou een ladder regelen en met mn ouwe botjes tegen een gladde en bevroren wagen klimmen en dan met een bezempje ofzo het dak ijsvrij gaan maken?

nou ik dacht het niet dat gaat deze jongen niet doen he,  de wagen laten staan dat de boel ontdooit is is ook geen optie,    nou zeg het maar wat is jullie oplossing,  ben benieuwd,    enne  deze keer niet zo in het straatje van de werkgever praten he  dank u  haha  LOL    p.s  en ja ik weet het er komen vast wel weer antwoorden dat ik zelf verantwoordelijk ben, nou ik ga toch echt wel gewoon van huis gaan met die banaan.

 

Daar zijn in het verleden tig gerechtelijke uitspraken over gemaakt,in binnen en buitenland,en die uitspaken citeer je eigenlijk zelf al in je vraag:

 

©maar wat zou ik hieraan moeten doen  s,morgen in het donker in de vrieskou een ladder regelen en met mn ouwe botjes tegen een gladde en bevroren wagen klimmen en dan met een bezempje ofzo het dak ijsvrij gaan maken?©.

 

Niemand doet t hoor ,ik ook liever niet,maar die vent met die luxe wagen staat volledig in zijn recht toen hij je liet stoppen.

Je moet blij zijn dat die ijsschots niet door zijn voorruit gegaan is en er geen gewonden( of doden) gevallen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus jij vindt het ook belangrijker dat ze op de zaak blij met je zijn (door overtredingen te begaan), ook als je dan bij een ongeluk betrokken raakt??? Denk daar maar eens goed over na.......

ja ik snap het helemaal, ik rijd al een paar jaar, maarja je probeert je best te doen en mee tedenken ,, maar wat je ook doet je doet het toch nietgoed ,,  degene die overal maar lak aan hebben en alleen aan zichzelf denken, die worden op handen gedragen  ik weet het best wel,,  maarja aard van het beestje he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

ja heb je gelijk in,  maarja aard van het beestje he, je wil het toch proberen kwijt te raken, anders moet er de volgende dag een collega weer naar toe he,  dat kost ook weer alles,  nee inderdaad je hebt je zelf er mee ten pakken. en toch doe ik het ellke keer weer raar he.

Ik rijd normaal altijd 80. Ik laat me ook wel eens opjagen door een klant. Ik weet dat ik ook de bekeuring zelf moet betalen. Dat risico neem ik dan zelf. Dan moet ik ook niet piepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden