[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

bekeuring zelf betalen of werkgever?


a chauffeur

Vraag

  • Forumlid

Ooit was er een tijd nog niet zo heel lang geleden, was er bij ons een regeling betreft bekeuringen. de eerste bekeuring werd betaald  de tweede 75% werkgever 25% zelf

de derde bekeuring 50%/50%   vierde 25% / 75% wat je meer maakte was voor jezelf,,  maar er werd ook wel gekeken wat voor een bekeuring het was dus verkeersovertredingen  of   technische mankementen  waar de chauffeur niets aan kon doen bijv,  die hoefde je dan natuurlijk niet te betalen.  tegen woordig is het bij ons zo (zoals bijna overal denk ik)  alle bekeuringen voor je zelf, uitzonderingen daar gelaten(waar je echt niets aan kan doen/ jou niet aangerekend kan worden)

 

omdat ik bij fabriek met eigen wagens in dienst ben (eigenvervoer,eigen c.a.o.)   heb ik een keer een discussie  gehad,   betreft bekeuring door rood rijden

word gewoon einde van de maand zonder mededeling  van je loon in gehouden.

 

ik bedoel iedereen maakt fouten,   en ik denk de meeste hebben weleens zo.n  situatie meegemaakt    je komt aan rijden vlakvoor verkeerslicht  gaat  het naar  orange  je rijd  met aanhanger combie   ( twijvel geval)  moet gas geven of remmen  op dat moment fractie van secondes beslis je je schat in remmen gaat niet kom niet op tijd stil dus gas geven dan maar   en ja hoor  flits een bekeuring,,

 

de discussie was: ik ben door rood gegaan een foutje kan gebeuren, doe het niet expres,, mijn collega,s in de fabriek maken ook weleens een foutje  laatste zag ik reed de heftruck chauffeur een muurtje om behoorlijk wat schade,  maarja die jongen hoort daar nooit meer wat van  word gewoon weer gerepareerd ,  en de man aan de snij machine drukt op een verkeerde knop   en  het mes knapt (stuk)  de monteur komt er bij plaats een nieuw mes  en verder maar weer  foutje die jongen drukt niet expres op de verkeerde knop nu maak ik een foutje rijd door rood niet expres hoor gewoon een foutje kan gebeuren een patsboem dikke bekeuring,    waarom kost een foutje mijn wel geld en mn collega niet,     wat vinden jullie hier nou van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Daar zijn in het verleden tig gerechtelijke uitspraken over gemaakt,in binnen en buitenland,en die uitspaken citeer je eigenlijk zelf al in je vraag:

 

©maar wat zou ik hieraan moeten doen  s,morgen in het donker in de vrieskou een ladder regelen en met mn ouwe botjes tegen een gladde en bevroren wagen klimmen en dan met een bezempje ofzo het dak ijsvrij gaan maken?©.

 

Niemand doet t hoor ,ik ook liever niet,maar die vent met die luxe wagen staat volledig in zijn recht toen hij je liet stoppen.

Je moet blij zijn dat die ijsschots niet door zijn voorruit gegaan is en er geen gewonden( of doden) gevallen zijn.

ja precies maarja wat moet je dan he,  kan me voorstellen als ik met mn luxe autotje achter zo,n ijschotsenregen zou rijden dat ik daar ook niet blij mee ben,  maar dit is een goedvoorbeeld dat je weleens wat moet als chauffeur,  je komt weleens in situatie,s dat je bij: wel rechts dat straatje in moet waar je eigenlijk niet in mag hoe zou je anders moeten draaien of wegkomen daar .  dus daarom word ik weleens niet goed van die antwoorden hier die veelal de werkgever van elke blaam zuiveren ik bedoel je probeert je werk goed te doen je klanten kwijt te raken,  en je word tenslotte gestuurd door je werkgever en om alle schuld dan maar gewoon bij de chauffeur te leggen vind ik niet altijd eerlijk, zoals hier door veel chauffeurs gepraat word denk ik soms   jullie moeten bij het baasje in de kont kruipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rijd normaal altijd 80. Ik laat me ook wel eens opjagen door een klant. Ik weet dat ik ook de bekeuring zelf moet betalen. Dat risico neem ik dan zelf. Dan moet ik ook niet piepen.

nee ik piep ook niet, aleen dan dat ik niet v.t.v geinformeerd ben,   ik rijd op tomtom normaal 83 op teller 84/85   gaat prima word ik niet geflitst maarja als we met z,n tweeen oprijden smorgens en mn collega rijd 88 ofzo  dan volg ik wel,  anders raak ik um kwijt  (bereik bakkie)  haha   tja  je moet weleens wat he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

ja precies maarja wat moet je dan he,  kan me voorstellen als ik met mn luxe autotje achter zo,n ijschotsenregen zou rijden dat ik daar ook niet blij mee ben,  maar dit is een goedvoorbeeld dat je weleens wat moet als chauffeur,  je komt weleens in situatie,s dat je bij: wel rechts dat straatje in moet waar je eigenlijk niet in mag hoe zou je anders moeten draaien of wegkomen daar .  dus daarom word ik weleens niet goed van die antwoorden hier die veelal de werkgever van elke blaam zuiveren ik bedoel je probeert je werk goed te doen je klanten kwijt te raken,  en je word tenslotte gestuurd door je werkgever en om alle schuld dan maar gewoon bij de chauffeur te leggen vind ik niet altijd eerlijk, zoals hier door veel chauffeurs gepraat word denk ik soms   jullie moeten bij het baasje in de kont kruipen.

Mijn baasje heeft lang blond haar en ziet er verder "goed" uit zeg maar. Dat zou dus niet echt een straf zijn. Alleen denk ik niet dat zij er op zit te wachten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn baasje heeft lang blond haar en ziet er verder "goed" uit zeg maar. Dat zou dus niet echt een straf zijn. Alleen denk ik niet dat zij er op zit te wachten....

 

nou misschien veranderd dat, als je gewoon veel blijft slijmen, en telkens zegt ja je heb gelijk is mijn schuld die bekeuring betaal ik lekker zelf waar ik 5 km te hard reed om die klant nog weg tebrengen en ja geeft niet van die bekeuring waar ik even stilstond waar het niet mocht om dat palletje er uit te gooien betaal ik graag ,  misschien gaat je dan meer lukken bij haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Mijn baasje heeft lang blond haar en ziet er verder "goed" uit zeg maar. Dat zou dus niet echt een straf zijn. Alleen denk ik niet dat zij er op zit te wachten....

nou misschien veranderd dat, als je gewoon veel blijft slijmen, en telkens zegt ja je heb gelijk is mijn schuld die bekeuring betaal ik lekker zelf waar ik 5 km te hard reed om die klant nog weg tebrengen en ja geeft niet van die bekeuring waar ik even stilstond waar het niet mocht om dat palletje er uit te gooien betaal ik graag , misschien gaat je dan meer lukken bij haar.

Nee hoor. Slijmen werkt bij ons niet. Met mooie praatjes val je vanzelf door de mand. Je moet gewoon je werk doen en je aan de wet houden. Als dat op enige manier niet gaat overleg je dat. Neemt de werkgever het risico betaald hij de eventuele bekeuring. Doet hij het niet overtreed je de wet niet, simpel toch. Als ik dus zonder overleg besluit om harder dan 80 te rijden is dat mij pakkie aan en naar mijn mening ook terecht en dat heeft niets met slijmen te maken.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee hoor. Slijmen werkt bij ons niet. Met mooie praatjes val je vanzelf door de mand. Je moet gewoon je werk doen en je aan de wet houden. Als dat op enige manier niet gaat overleg je dat. Neemt de werkgever het risico betaald hij de eventuele bekeuring. Doet hij het niet overtreed je de wet niet, simpel toch. Als ik dus zonder overleg besluit om harder dan 80 te rijden is dat mij pakkie aan en naar mijn mening ook terecht en dat heeft niets met slijmen te maken.

en hoe doe je dat als je op een druk punt staat met een rij auto,s erachter  alles blokkeert     en gezien je lengte van de wagen het aleen mogelijk is rechtaf te slaan waar je niet in mag  bel je dan eerst ff die mooie blondine op.        maar nu blijkt ze is er even niet pakt de tel niet op,  dan overtreed jij de wet niet   en laat daar alles in het honderd lopen,, ja of je kunt natuurlijk rechtaf slaan , maarja jou kennende blijf je staan (want jij overtreed de wet niet) met de deur op slot tegen de woedende menigte

 

simpel toch       (of kom jij nooit voor situatie,s te staan, weet niet hoelang je al chauffeur bent maar dan komt dat vast nog wel)

 

maar inderdaad ik vind dat jij gewoon voor al je overtredingjes  moet opdraaien gebeurt toch niet ,want die maak jij toch niet, jij bent een braaf ridder

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dat wil ik niet weten maar ik heb vandaag een bekeuring gekregen op naam opdat de combinatie 26 meter lang was wie gaat dat betalen??op papier is het een lzv de politieagente zegt dat ik had moeten controleren voor ik de weg opging. maar ik heb mijn werkgever vertrouwd die vertelde mijn toendertijd dat die combinatie 25.50 is.

 

Een LZV heeft een ontheffing die via de RDW afdeling Toelating Exceptioneel Transport (TET) wordt geregeld, Deze ontheffing moet in het voertuig aanwezig zijn. Op deze ontheffing staat wat wel en niet mag, hoelang en hoe zwaar hij mag wezen en waar je niet mag rijden. Is deze ontheffing niet in het voertuig aanwezig dan ben je in overtreding.

 

En misschien ben ik met mijn hart toch meer machinist dan chauffeur, je hoort gewoon te weten hoelang, zwaar en hoog je voetuig is, zeker als je met een ontheffing rijdt.

 

Vraag je rij je ook met dichte mist gewoon door ?

 

En nee heb geen LZV papieren, alleen (gezond) verstand

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

en hoe doe je dat als je op een druk punt staat met een rij auto,s erachter  alles blokkeert     en gezien je lengte van de wagen het aleen mogelijk is rechtaf te slaan waar je niet in mag  bel je dan eerst ff die mooie blondine op.        maar nu blijkt ze is er even niet pakt de tel niet op,  dan overtreed jij de wet niet   en laat daar alles in het honderd lopen

Nu kan ik wel zeggen dat je vooraf moet bekijken hoe je moet rijden en zo maar dan word ik weer voor dictator uitgemaakt. En bij mij staat er regelmatig een hele rij achter. Maar daardoor laat ik mij niet verleiden tot foute beslissingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

en hoe doe je dat als je op een druk punt staat met een rij auto,s erachter  alles blokkeert     en gezien je lengte van de wagen het aleen mogelijk is rechtaf te slaan waar je niet in mag  bel je dan eerst ff die mooie blondine op.        maar nu blijkt ze is er even niet pakt de tel niet op,  dan overtreed jij de wet niet   en laat daar alles in het honderd lopen,, ja of je kunt natuurlijk rechtaf slaan , maarja jou kennende blijf je staan (want jij overtreed de wet niet) met de deur op slot tegen de woedende menigte

 

simpel toch

 

 Voorbereiding is het halve werk dus zal je dan ook niet zomaar bij die straat terecht komen en is er in dit geval gewoon met de wegbeheerder afgesproken en geregeld(dat heeft die mooie blonde dame dan al gedaan, is haar werk) dat er zonder problemen toch door heen mag met behulp van de begeleiders en of oom agent.

 

Zwaar/ bijzonder transport is toch teamwork

 

En alles wat toetert ademt nog, dus gewoon laten gaan niets aan de hand 

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 Voorbereiding is het halve werk dus zal je dan ook niet zomaar bij die straat terecht komen en is er in dit geval gewoon met de wegbeheerder afgesproken en geregeld(dat heeft die mooie blonde dame dan al gedaan, is haar werk) dat er zonder problemen toch door heen mag met behulp van de begeleiders en of oom agent.

 

Zwaar/ bijzonder transport is toch teamwork

 

En alles wat toetert ademt nog, dus gewoon laten gaan niets aan de hand 

 je hebt het over een ander transport dan ik, dat schijnt van a naar b al geregeld  te zijn   ,,    waar jij het over hebt ,     dat is een ander verhaal dan ik bedoel  bij mij is niks afgesproken met de wegbeheerder

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Wat ik een beetje jammer vind van deze discussie is dat we, omdat we zelf niet onder druk kunnen werken wij de werkgever verantwoordelijk houden voor onze fouten.

Maar ik zal hier wel weer alleen in staan.

En in mijn werk is lang niet alles van te voren bekend en moet je zelf beslissingen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 je hebt het over een ander transport dan ik, dat schijnt van a naar b al geregeld  te zijn   ,,    waar jij het over hebt ,     dat is een ander verhaal dan ik bedoel  bij mij is niks afgesproken met de wegbeheerder

Ja maar Shompie zit wel in die business en daar gaf jij weer antwoordt op en je had het ook nog over een blonde dame op kantoor.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik een beetje jammer vind van deze discussie is dat we, omdat we zelf niet onder druk kunnen werken wij de werkgever verantwoordelijk houden voor onze fouten.

Maar ik zal hier wel weer alleen in staan.

En in mijn werk is lang niet alles van te voren bekend en moet je zelf beslissingen maken.

Oh nee hoor als ik een fout maak is het mijn fout en van niemand anders, heb al zo weinig zou ik dat ook nog gaan weggeven zekers  :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Maar waar begint dit verhaal nu mee?

Met iemand die zonder dat hij het wist met een voertuig onder weg is wat te lang was en daar een bekeuring voor kreeg. Hijzelf wist nietdat het vvoertuig te lang was omdat hij dit niet had gecontroleerd.

En nu wist hij niet of de bekeuring betaald werd.

Ook was er iemand die een bekeuring had gehad voor te hard rijden (waarschijnlijk) en eigenlijk vind dat dat niet zijn schuld is en dat hij dat niet hoeft te betalen.

Bekijk het nu eens voor de gein vanuit het oogpunt van de werkgever. Die heeft dus allemaal personeel die het wel goed vind. Er rijd al 3 jaar een te lange auto rond en waarschijnlijk heeft niemand dat ooit gemeld anders was er ook nooit een discussie geweest over wie de bekeuring moet betalen, want dan wist iedereen dat de auto te lang was.

Diezelfde werkgever krijgt iedere week ook tig bekeuringen van chauffeurs die te hard rijden, door rood rijden of net even een kwartiertje te lang rijden omdat ze echt niet bij een pomp gaan overnachten.

Maar als werkgever moet je gewoon maar accepteren dat jou chauffeurs willens en wetens de wet overtreden. Als je dat namelijk niet doet ben je weer een hond van een baas.

Een beetje apart toch.... Ik begrijp hem wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij is de tijd dat de baas alle bekeuringen betaald al lang voorbij

ja zeker weten,  maar vind het niet altijd terecht  moet per geval bekeken worden en het beste is ook per chauffeur, per situatie, heeft de chauffeur heel vaak en ook nog de zelde soort bekeuringen enz.. ik bedoel iedereen maakt fouten,    als ik door rood rij  bij een twijvel geval   hoeft dat toch niet altijd als eigen schuld te worden gezien,   mn collega in de fabriek drukt ook weleens verkeerde knop van de snij machine in dat kapotte dure mes van 1000,-  word dan gewoon vervangen kost de verkeerde knopdrukker niks.

 

en we werken alle twee bij de zelfde werkgever we hebben de zelfde c.a.o.    je kan het zien als dicriminatie

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een verkeede knop indrukken is toch iets anders dan verkeersregels overtreden, als je dat doet en je zegt je dat een zelfde soort fout vindt, zou ik stoppen met alle andere dingen op dat moment en je bezig gaan houden met het verkeer je bent dan duidelijk afgeleid.

Die collega in de fabriek was er ook duidelijk niet met zijn hoofd bij en wordt misschien wel bij het apparaat vandaan gehaald

 

Bij twijfel nooit door en Oranje / Rood licht rijden.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een verkeede knop indrukken is toch iets anders dan verkeersregels overtreden, als je dat doet en je zegt je dat een zelfde soort fout vindt, zou ik stoppen met alle andere dingen op dat moment en je bezig gaan houden met het verkeer je bent dan duidelijk afgeleid.

Die collega in de fabriek was er ook duidelijk niet met zijn hoofd bij en wordt misschien wel bij het apparaat vandaan gehaald

 

Bij twijfel nooit door en Oranje / Rood licht rijden.

wat me hier opvalt is dat je altijd commentaar krijgt iedereen kijkt hier door de ogen van de werkgever lijkt het wel, (ik zou zeggen kom voorjezelf en je collega chauffeurs op)   en waarom is een verkeerde knop in drukken heel iets anders dan een verkeersregel overtreden dan ,,nee niet een dezelfde soort fout heb je gelijk in, de ene fout word gemaakt in de fabriek de ander op de weg, ja en? een foutje is een foutje maak toch niet uit waar dat gebeurt!.. Die collega in de fabriek was er ook duidelijk niet met zijn hoofd bij en wordt misschien wel bij het apparaat vandaan gehaald nou dat heb ik nog niet meegemaakt maar hetzelfde geld voor de chauffeur hebben ze ook daarvoor niet van de wagen gehaald,  1) Bij twijfel nooit door en Oranje / Rood licht rijden.  zo heb ik er ook nog wel 1.... 2)bij twijvel nooit op de verkeerde knop drukken    slaat nergens op wat je zegt, maarja zal wel aan mij liggen.

 

dus met andere woorden het is inderdaad niet een zelfde soort fout (lekkerbelangrijk) dat hoeft ook niet elke fout is anders,, maar wat het wel gemeen heeft is precies wat je zegt

die collega was er mischien met z,n hoofd even niet bij, mischien was de chauffeur op de weg er ook wel even niet met z,n hoofd bij dat kan, of besliste hij in een fractie van seconden dat hij niet op tijd stil kon komen met z,n zware combinatie en besloot dat het beter was om gas te geven en de aanhanger net te laat over de streep kwam

 

feit blijft de chauffeur moet er voor finacieel voor boeten z,n collega in de fabriek niet.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

op mn laatste loonbrief is 42,- euro bekeuring afgehouden, zonder vooraf enige mededeling,  mag dit?     ik denk dat ik toch even naar degene ga die dat gedaan heeft,  wil toch wel graag weten wanneer en waar deze boete is opgelopen, wil deze bekeuring graag even zien, i.v.m   dat ik de laatste tijd veel vrij ben en dus andere met mn wagen rijden,  en misschien als ie dan toch van mij is wil ik er misschien wel een rechtzaak van maken,die kans moet ik krijgen, ben bang dat dat nu niet meer kan (bekeuring hebben ze al betaald)   ik vind dat ik op z,n minst wel van te voren even op de hoogte gesteld mag worden voordat ze het van mn loon inhouden

Bedrijven die de bekeuringen min of meer automatisch inhouden zorgen meestal wel dat de chauffeurs dat weten lijkt mij. Voor beide partijen duidelijk en als ze het goed doen scheelt het ook wat in de schade. Wij krijgen er in voorkomend geval een kopie van de beschikking bij; ook daar worden wel eens foutjes gemaakt door de bekeuring van A bij B neer te leggen maar dat wordt zonder pardon hersteld als het terecht is. Een goed ingevulde agenda is dus nooit weg, zeker met veel koppelwerk.

 

En in het algemeen moet iedereen een bekeuring eerst betalen bij het CJIB voordat er ook maar gekéken wordt naar een bezwaarschrift; daar is dus niets verkeerds aan en liggen er nog kansen voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedrijven die de bekeuringen min of meer automatisch inhouden zorgen meestal wel dat de chauffeurs dat weten lijkt mij. Voor beide partijen duidelijk en als ze het goed doen scheelt het ook wat in de schade. Wij krijgen er in voorkomend geval een kopie van de beschikking bij; ook daar worden wel eens foutjes gemaakt door de bekeuring van A bij B neer te leggen maar dat wordt zonder pardon hersteld als het terecht is. Een goed ingevulde agenda is dus nooit weg, zeker met veel koppelwerk.

 

En in het algemeen moet iedereen een bekeuring eerst betalen bij het CJIB voordat er ook maar gekéken wordt naar een bezwaarschrift; daar is dus niets verkeerds aan en liggen er nog kansen voor je!

ja precies , even laten weten aan mij dat ik een bekeuring op een bebaalde datum en tijd heb gekregen en eventueel de bekeuring aan me te laten zien lijkt me niet meer dan normaal maar doen ze bij ons niet is al eens wat van gezegd,  maar er is nog steeds weinig veranderd, laatst was er bij een collega ook een bekeuring in gehouden en moest er ook achteraan om de datum enz  aan het licht te krijgen maar daar hebben ze op kantoor niet veel zin in is weer exstra werk voor ze ofzo maar uiteindelijk bleek dat hij 80 km zou hebben gereden op een stukje waar je 50 km mag uiteindelijk bleek dat hij daar nooit 80 had kunnen halen op zo,n korte afstand,  het bleek om een vergissing te gaan is uiteindelijk goed gekomen was een foutje bekeuring was van een personenauto  die ook rond dezelfde tijd daar reed.  dus alleen om die reden wil ik al weten hoe of wat,  maar ga daar volgende week even achteraan.

kan ook heel goed zijn dat ik die dag vrij was en een ander met mn wagen heeft gereden dat zal ook niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt,   tja het is gewoon ook veel makkelijker voor de heren om even naar het kenteken te kijken en meteen maar bij mijn loon in te houden. wat kan hun het bommen. of jantje of pietje het betaald als ze het zelf maar niet hoeven te betalen.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Maar waar begint dit verhaal nu mee?

Met iemand die zonder dat hij het wist met een voertuig onder weg is wat te lang was en daar een bekeuring voor kreeg. Hijzelf wist nietdat het vvoertuig te lang was omdat hij dit niet had gecontroleerd.

En nu wist hij niet of de bekeuring betaald werd.

Ook was er iemand die een bekeuring had gehad voor te hard rijden (waarschijnlijk) en eigenlijk vind dat dat niet zijn schuld is en dat hij dat niet hoeft te betalen.

Bekijk het nu eens voor de gein vanuit het oogpunt van de werkgever. Die heeft dus allemaal personeel die het wel goed vind. Er rijd al 3 jaar een te lange auto rond en waarschijnlijk heeft niemand dat ooit gemeld anders was er ook nooit een discussie geweest over wie de bekeuring moet betalen, want dan wist iedereen dat de auto te lang was.

Diezelfde werkgever krijgt iedere week ook tig bekeuringen van chauffeurs die te hard rijden, door rood rijden of net even een kwartiertje te lang rijden omdat ze echt niet bij een pomp gaan overnachten.

Maar als werkgever moet je gewoon maar accepteren dat jou chauffeurs willens en wetens de wet overtreden. Als je dat namelijk niet doet ben je weer een hond van een baas.

Een beetje apart toch.... Ik begrijp hem wel.

wat mij in deze nogal verbaast, is dat een werkgever (blijkbaar) een voertuig aanschaft (een LZV in dit geval) waarvan het voertuig dus niet aan de geldende eisen van de wegen verkeerswet voldoet. Een carrosserie bouwer en truck dealer weten drommels goed wat mag en niet mag qua lengte en configuratie samenstellingen, zeker bij een LZV. Ik kan haast niet geloven dat hier dan al 3 jaar mee gereden wordt......... Mocht dit dus toch echt zo zijn, is dus de eigenaar van het voertuig verantwoordelijk voor de bekeuring, en niet de chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

ja zeker weten,  maar vind het niet altijd terecht  moet per geval bekeken worden en het beste is ook per chauffeur, per situatie, heeft de chauffeur heel vaak en ook nog de zelde soort bekeuringen enz.. ik bedoel iedereen maakt fouten,    als ik door rood rij  bij een twijvel geval   hoeft dat toch niet altijd als eigen schuld te worden gezien,   mn collega in de fabriek drukt ook weleens verkeerde knop van de snij machine in dat kapotte dure mes van 1000,-  word dan gewoon vervangen kost de verkeerde knopdrukker niks.

 

en we werken alle twee bij de zelfde werkgever we hebben de zelfde c.a.o.    je kan het zien als dicriminatie

Wat ben jij toch naïef zeg. Op de openbare weg heb je nu eenmaal met de wegenverkeerswet te maken (anders dan in een fabriek). En daar horen andere weten/regels bij. Tja het is inderdaad discriminatie. Chauffeurs worden al jaren gediscrimineerd ten opzichte van andere volkeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden