[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

VRAAG: Welke Smartphone te kiezen?


AngeliqueBS

Vraag

  • Forumlid

Al mijn nieuwe collega's hebben onderhand zo'n ding ;  een smartphone  en ik doe het altijd nog met mijn Sony Ericsson die ik ooit bij de Truckstar heb gewonnen ;)
Bellen en SMS'en was voor mij eigenlijk ruim voldoende.

Maar nu zijn die app's toch wel erg handig.
Weersverwachting, fileinformatie en app's  voor ADR etc. 

Goed:  Er is keuze uit zo'n  en wellicht overdrijf ik het nu een beetje ;)   501 verschillende toestellen.
Ook binnen merken zoals Samsung is de keuze Reuze.

Nu is de ene telefoon sneller dan de andere (zelfs bij dezelfde verbinding)


Welke Smarpthone heb jij?
Wat zijn de positieve punten en waar ben je minder tevreden over, zou bijvoorbeeld een groter scherm toch handiger geweest zijn?
Een van mijn collega's heeft een Samsung mini   welk type weet ik niet precies.

Zelf heb ik nog een abbo bij Tmobile en hier nog ruim 240 euro tegoed opstaan.  Dat wil ik dus niet weggooien hetgeen je zelfs bij contractverlenging (abo bestaat niet meer) zou kwijtraken, dat gaat dus niet gebeuren en dus ben ik op zoek naar een losse simlockvrije smartphone.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dan nog is de keuze reuze ....
Henri het gaat mij er juist om  WELKE  merk + type   

Het scherm hoeft niet reuze groot te zijn, maar ik wil wel dat het toestelletje snel/vlot werkt zonder haperingen als je bijvoorbeeld iets aan het opzoeken bent.
Sommige toestelletjes schijnen daar aanmerkelijk trager in te zijn  onafhankelijk van de verbinding die de provider biedt.

Dat maakt het juist moeilijk.  Ik wil geen miskoop doen zie je.
Verkopers (denk zwarte markt) zullen een vlotte babbel hebben maar dat hoeft dan nog niet te zeggen dat het toestel wat men je aanraad je-van-het is.  (als ze maar verkopen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ligt er geheel aan wat je wilt hebben. Wil je een koelkast (Samsung Galaxy serie, LG, Sony, HTC etc.) of wil je een handzaam type en een die nooit vastloopt en altijd verzekerd zijn van updates? Zou ik iPhone zeggen (meeste apps) of wil je een met fysieke knoppen? Blackberry Q10/Q5 (wat minder BB apps, echter zijn ook Android apps beschikbaar voor de BB) 

Windows toestellen zijn tegenwoordig ook goed, zeer stabiel, van klein formaat tot type koelkast. Nokia heeft de meeste keuze plus gratis navigatie! 

 

De keuze voor een smartphone is zeer persoonlijk. Zet een aantal belangrijke punten op een rijtje wat je precies verwacht van een toestel, het OS, de grootte, apps, camerafunctie etc. En ga dan de toestellen vergelijken. Neem een toestel die je bevalt qua specs, niet een toestel vanwege zijn uiterlijk of merk. Het toestel moet wel een aantal jaar mee kunnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

heb na die kleine nokia's diverse gehad....blackbrry etc.....nu een samsung galaxy S3 en die bevalt me het beste wat betreft bediening als je van zo'n alleen maar sms en bel toestel afkomt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Net als josimo heb ik een galaxy s3 werkt super eenigste nadeel van al die apps is dat je batterij snel op is vooral nieuws apps (ad televaag etc etc Facebook) vragen veel van je batterij voordeel van android apps is dat ze niet zo preuts zijn als bij iPhone (Apple)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En wat zouden leuke en nuttige APPS zijn?
ADR app natuurlijk ( van het beurtvaart adress)



Samsung S5 die is nogal erg aan de prijs (voor mij dan).
Ik vind het maar moeilijk. Eigenlijk zoek ik iets tot 200 euro  maar als je 100 meer uit zou geven, kijk en dan is het einde bijna zoek ;)

S5  los gekocht ligt toch zo rond de € 500 a 600 euro?
Los gekocht omdat ik nog dik 240 euro heb staan bij Tmobile. 
Aantal maanden zonder werk gezeten en dus niet veel gebeld.  Abo omzetten naar ander abo (verlengen) zou ik dat bedrag dus al kwijtraken.
Best vreemd van Tmobile eigenlijk dat je dat bedrag niet van het ene abo naar het andere kunt meenemen.  Zwaar minder zelfs.



 

bewerkt door AngeliqueBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt ik heb een aldi toestel, beval t goed wel kijken dat je voldoende ram geheugen hebt en een snelle processor (tis gewoon een kompjoeter)

Veder onder de twee honderd euro en snel .....succes

Groeten martje

zullen we er nog eens over praten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oja er is ook weinig flauwekul vast geinstalleerd en android 4.2....1 gig ram quad core proc. batterij bijna twee dagen mee prijs ik dacht 160 € ong. Dasr kunnen er veel een puntje aan zuigen iphone zal technies goed zijn maar duur en als je geen imac hebt voor een evt koppeling maakt het al niet meer uit.....het nadeel is wel dat je een evt batterij ook ( nog) via aldi zult moeten bestellen ( nog geen aftermarket)

Succes in je beslissing

zullen we er nog eens over praten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Mijn jongste zoon heeft ook een Wolfgang van de Aldi, en voor middelbare school- en zwaar spelletjesgebruik voldoet dat ding in ieder geval prima. Dus zullen 'normale' apps het ook goed doen lijkt mij.

 

Iets anders wat je niet zou verwachten: de after-sales zijn goed. Er was iets met z'n toestel qua stroomverbruik waardoor dat ding uiteindelijk minder dan 'n dag werkte. Bij levering zit er al een adres in de verpakking van een service- en reparatieorganisatie in Nederland waar je contact mee op kunt nemen. De eerste reparatie cq. test was niet geheel naar wens (maar met 'n week weer terug); vervolgens na één belletje wederom opgestuurd en nu is het wel goed opgelost: kosteloos een nieuw toestel. Er bleek sluiting in de batterij te zitten.

 

Wat ik maar zeggen wil: daar hoef je de Wolfgang niet voor te laten liggen :nee:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Is een leuk toestel, maar zoals met alle toestellen, heb nu zelf een Huawei hoe gaat het met updates en hoe is de stabiliteit van de software.

Mijn toestel zou een update krijgen naar 4.3 ivm veel problemen met een paar zaken, heb nu een chinese rom er op die het redelijk doet, maar er komen geen update's meer, voel ik me toch echt bekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Goedkoop is misschien dan toch weer duurkoop. Dat is ook zo met die goedkope navigatie systemen, bijna geen nieuwe kaart voor te krijgen, terwijl de iets duurdere Tomtom .........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou op zich is het toestel wat ik heb niet slechter dan een ander, elk toestel heeft zijn mankementen, probleem is dat men de bootloader heeft vrijgegeven voordat 4.3 klaar was, en als de bootloader word vrijgegeven is het end of live.

Dat ze dat doen is ook wel mooi, nu zijn er mooie roms door anderen te maken, maar de officiële fabrieksondersteuning is er niet meer, maar ik heb nog wel 2 jaar garantie op het toestel.

 

Moet wel zeggen dat die met de Chinese rom prima draait, je mist alleen wat dingen die de Europese wel heeft, en sommige apps zijn Engels ipv in de NL taal zoals de sms app.

 

En mijn duurdere TomTom die ik nu heb kon niet op tegen mijn vorige goedkope toestelletje, wel zelf software er op gezet maar die was 5 jaar geleden al beter dan waar TomTom nu is, en ik heb nu een TomTom omdat ik snel wat moest hebben, mijn andere nav deed niets meer na 3 jaar in de kast te hebben gelegen, zonder stroom is het toch echt gebeurt, ook met een tomtom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden