[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

geen zin meer


gijsbert

Vraag

  • Forumlid

na meer dan 200 sollicitaties afwijzingen omdazt men zegt sorry u bent 51 en nog maaar 7 uur nascholing hebt past u niet in ons profiel vraag ik me steeds vaker af

heeft het nog wel zin om te solliciteren iedere keer af gewezen worden mijn gezin te kort doen . 

kan ik niet beter gewoon de stekker er uit trekken bij mij zelf?????

is iedereen beter af mn gezin en de staat der nederlanden? weer een wwer minder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

hoezo zou ik egoisties zijn ?

heb alles geprobeerd om aan werk te komen

vanaf augustus zit ik in de bijstand veel mensen hebben mij afgebrand omdat ik geprobeerd heb om aan het werk te gaan

genaaid door mensen die mij zouden helpen (niet dus hun eigenbelang was groter) geprobeerd als eigen rijder aan de slag te gaan ,maar die persoon die zijn bekwaamheid inbracht was een fantast

 

wil wel eens echt met iemand kunnen praten zonder afgebrand te worden .

ben bij zoveel mensen en bedrijven geweest om te praten maar  alleen maar loze belofte gehoord geen van hen kon zij n belofte nakomen

drachten niet ridderkerk  die werk had in zeecontainers niet hulshorst  niet

hoe hou je dan geloof en vertrouwen in  in mensen?

als iemand mij helpt kan ik aan het werk bij van thiel in hierden

heb alleen het vertrouwen in de mensen verloren

dus vandaar dat ik zeg voor mij hoeft het niet meer

het uwv helpt je ook niet zeggen alleen ja u bent 51 jaar 2% van uw groep komt nog maar aan het werk ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hoezo zou ik egoisties zijn ?

heb alles geprobeerd om aan werk te komen

 

Als je van de brug springt, dat is egoisties. Je schuift dan alle problemen naar een ander, en zelf heb je nergens meer mee te maken. Wel, je word natuurlijk wel beoordeeld...... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Gijbert, Ik kan je frustratie wel begrijpen. Telkens om een of andere kulreden afgewezen worden is fnuikend. Vooral al het solliciteren wat moet van het UWV sloopt je. Werkgevers hebben lang niet altijd vacatures en als er eentje is hebben ze liever een jonkie. Die werkgevers zullen er ook wel een beetje moe van worden om alle brieven, mails enz te lezen. Zelf heb ik de moed ondertussen ook al wat opgegeven. Ben 61 en wordt meewarig aangekeken als ik zeg dat ik graag wil werken en hoor vervolgens niets meer. Vorig jaar nog wel werk gehad, maar na een paar 1/2jaar contracten ben je niet meer nodig.Hoe verder te gaan? Geen idee. Als je leven zich op de weg heeft afgespeeld zijn er weinig andere mogelijkheden. Alleen een advies: Blijf optimistisch!! Leven is de moeite waard ondanks alle problemen. Vroeg of laat komt een oplossing. De gemeente laat je niet verhongeren. Bijstand kun je altijd krijgen. Niet leuk maar probeer er dan iets van te maken. Kop omhoog en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

misschien vrijwilligerswerk gaan doen 2 dagen in de week

dan ben je van je sollicitatie plicht af

je blikveld word even anders en je kan als nog uit kijken naar een nieuwe baan

Vrijwilligerswerk moet je telkens weer doorgeven aan het UWV en je moet blijven solliciteren.

Stel dat het onregelmatig vrijwilligerswerk is dan zal je iedere keer opnieuw aan de telefoon moeten hangen om dit door te geven.

Zo wordt vrijwilligerswerk nog eens afgestraft door de telefoonkosten die je moet maken.

 

M.v.g. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Gijbert, Ik kan je frustratie wel begrijpen. Telkens om een of andere kulreden afgewezen worden is fnuikend. Vooral al het solliciteren wat moet van het UWV sloopt je. Werkgevers hebben lang niet altijd vacatures en als er eentje is hebben ze liever een jonkie. Die werkgevers zullen er ook wel een beetje moe van worden om alle brieven, mails enz te lezen. Zelf heb ik de moed ondertussen ook al wat opgegeven. Ben 61 en wordt meewarig aangekeken als ik zeg dat ik graag wil werken en hoor vervolgens niets meer. Vorig jaar nog wel werk gehad, maar na een paar 1/2jaar contracten ben je niet meer nodig.Hoe verder te gaan? Geen idee. Als je leven zich op de weg heeft afgespeeld zijn er weinig andere mogelijkheden. Alleen een advies: Blijf optimistisch!! Leven is de moeite waard ondanks alle problemen. Vroeg of laat komt een oplossing. De gemeente laat je niet verhongeren. Bijstand kun je altijd krijgen. Niet leuk maar probeer er dan iets van te maken. Kop omhoog en sterkte.

ik blijf solliciteren  alleen mijn gezin is al de moeite waard om door te blijven gaan

zij zijn mijn grootste rijkdom

word alleen moedeloos van het uwv

zie ook in mijn vriendenkring dat er steeds meer zonder werk komen dus ben ik niet de enigste die zo zit

ik heb gelukkig ook houvast in mijn geloof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die ziel onder je arm uit, buik in borst vooruit en bij bedrijven langs gaan.
Net zo lang en zo vaak tot ze je aannemen of een contact verbod opgelegd krijgt van een rechter.
Brieven en mailtjes sturen is pure tijd verspilling, daar ben ik nog nooit mee aan de bak gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

geachte gijsbert...

 

als jij nu denkt om op te geven .....

 

ben je ver gezakt...

 

wordt het nu eens tijd ...om hier is iets aan gaan te doen???

 

die afwijzingen zijn niet aan jouw te wijten..

maar aan tekortkomingen van de mensheid...

 

ongetwijfeld zie je toch wel hoe het gaat hier in nederland??

 

hoe kun je aan jezelf twijfelen??

 

je zegt zelf je gezin en je geloof houd je boven water...

 

doe dat dan ook!!!!!

 

en ja ...ik weet donders goed wat het uvw met je doet...

 

maar laat je zeker niet meeslepen in dat traject...

 

dit is een fase in je leven...dit gaat een keer over...

 

dus kop op.....en probeer het luchtig te zien..

 

en schrijf de problemen van je af ....als dit helpt..

 

of zoek andere manieren...

 

maar geef noooit op.....

 

dat is niet fair tegenover je gezin en de andere mensen die om je geven....

 

ik wens je succes hiermee...

 

en ik wacht op...... betere berichten van je te horen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu weet ik niet of je enige eisen hebt en hoe goed je bent met andere mensen, maar ik zag dat Breewel nog chauffeurs zoekt voor hun dubbelbemande ritten. Het is hard werken maar ze betalen netjes en het materiaal is ook prima. Het enige nadeel is dat je er voor naar Hazeldonk of Honselersdijk moet, maar in Hazeldonk kun je eventueel blijven slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

heb je al een uitzend bureau  geprobeerd?    vast werk voor onbebebaaldetijd  dat is bijna niet meer,   maar wie weet je kan er op deze manier wel inrollen zij kunnen misschien ook je curcussen verzorgen code 95.

 

bij ons kwam regelmatig zo,n chauffeur als we wat zieken hadden hij is na enige tijd bij ons in dienst gekomen, hij werkte voor randstad en was ook zo ongeveer 45/50 jaar is nu bij ons voor onbebebaalde tijd in dienst.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

heb je al een uitzend bureau  geprobeerd?    vast werk voor onbebebaaldetijd  dat is bijna niet meer,   maar wie weet je kan er op deze manier wel inrollen zij kunnen misschien ook je curcussen verzorgen code 95.

 

bij ons kwam regelmatig zo,n chauffeur als we wat zieken hadden hij is na enige tijd bij ons in dienst gekomen, hij werkte voor randstad en was ook zo ongeveer 45/50 jaar is nu bij ons voor onbebebaalde tijd in dienst.

u bedoeld denk ik "onbepaalde"tijd toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

met zo'n 20.000 werkzoekende vrachtwagenchauffeurs zullen er altijd zijn die geen werk kunnen vinden in deze tijd.
Het is gewoon onzin om te zeggen als je maar genoeg je best doet dan vind je altijd wel wat.  Dat is gewoon weg niet waar.  Je moet ook mazzel hebben en hoe ouder je wordt hoe moeilijker het is om aan een baan te komen.

Zeker voor mensen boven de 50jaar.  Dat blijkt ook uit statistieken van het UWV.
Ja, die sollicitatieplicht die zul je houden ook als je afzakt naar de Bijstand.  Gewoon je best doen en blijven doorademen.
Snijden in de kosten waar je kunt, nu al.  Wacht daar niet te lang mee.  Probeer geld opzij te zetten voor slechtere tijden.  Niet alles zichtbaar op de bank laten staan dus.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Rutte relativeert economische krimp
Premier Mark Rutte relativeert de economische krimp in het eerste kwartaal. "We hadden graag een plus gezien. Maar de onderliggende waarden zijn nog steeds goed."
rutte-relativeert-economische-krimp.jpgFoto:  ANP

Dat zegt Rutte in een reactie op de jongste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De toegenomen werkloosheid is "vreselijk voor mensen zonder baan", maar was wel voorzien. "Nederland heeft een open economie, het begint met de export. De bedrijfsinvesteringen nemen toe en daarna de werkgelegenheid. Dat is altijd later", aldus Rutte.

De bestrijding van de werkloosheid blijft de belangrijkste prioriteit van het kabinet, gaf Rutte verder aan. ''We zijn nu zo mogelijk nog gemotiveerder om de werkloosheid te laten dalen'', stelde hij.

 

Tegenvaller

 

"Zoals het CBS stelt is...

 

Lees verder op de bron:

http://www.nu.nl/economie/3776022/rutte-relativeert-economische-krimp.html

 

 

Jaja, de gevestigde politiek weet het mooi te brengen. Er wordt met geen woord gerept over de Oost Europese goedkope arbeidskrachten die "onze" banen overnemen..........

bewerkt door Marotrans
Quote ingekort
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb in feb te horen gekregen> ontslagaanvraag om bedrijfseconomische reden.

Nou das jammer dan, 50 jaar oud en je hoort alleen maar horrorvehalen.
Geen dag thuis gezeten, en nu winkels bevooraden, en werk zat, wat ja de mensen moeten toch eten he.

Ik weet dus niet wat je zoekt Gijsbert en hoe je fysiek is, maar tis maar een hind.

Morgenvroeg start 3.45    1e rit Ouddorp +Hoogerheide
                                         2e rit  Maastricht

Dit is een mooie dag met 2 ritten (KW) , maar er zijn ook dagen met 3 ritten en dat is ook goed te doen.

Oww ja vanuit Veghel

 

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Blijven proberen. Heb ook een half jaar thuis gezeten maar nu na tweemaandelijks via uitzendbureau. Een half jaar contract bij een bedrijf gekregen en ik heb ook mijn code 95 nog niet maar dit was geen probleem... Dus gewoon proberen en hopen

op meer

bewerkt door Johnuitr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb in feb te horen gekregen> ontslagaanvraag om bedrijfseconomische reden.

Nou das jammer dan, 50 jaar oud en je hoort alleen maar horrorvehalen.

Geen dag thuis gezeten, en nu winkels bevooraden, en werk zat, wat ja de mensen moeten toch eten he.

Ik weet dus niet wat je zoekt Gijsbert en hoe je fysiek is, maar tis maar een hind.

Morgenvroeg start 3.45    1e rit Ouddorp +Hoogerheide

                                         2e rit  Maastricht

Dit is een mooie dag met 2 ritten (KW) , maar er zijn ook dagen met 3 ritten en dat is ook goed te doen.

Oww ja vanuit Veghel

 

Hallo Jumbo? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gijsbert, misschien is het tijd om te stoppen. Als je niet aan de bak kan komen als chauffeur dan is ander werk goed genoeg om brood op de plank te krijgen.

ik ken het uwv goed genoeg om te begrijpen dat mensen de auto door de gevel rijden van frustratie.

ik zit zelf in de puree, in engeland voor mijn medische behandelingen, mijn wia is 400 brutto dus geen geld om iets te kunnen doen. geen bijstand vanwege woonachtig in engeland, zelfs scholing krijg ik niet. ik jaag voor vlees, soms rijd er iemand een hert aan en dat eten we ook.

vanuit een diepte punt komt hoop en handigheid om de hoek kijken. straks word mijn verleden opgerakeld over mijn klote jeugd, wederom een onderzoek en wederom diepe stinkende wonden open.. je ben niet alleen, via pb kan je altijd praten, mijn geloof verplicht mij mensen te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden