[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boot gemist


Bromsnor

Recommended Posts

  • Forumlid

Zo, ik heb een tijdje geleden de kogel maar eens door de kerk gejaagd en mijn poot stijf gehouden.

Moest de DFDS pakken van Denemarken naar Immingham (UK). Een oude stinkende vrachtboot met 0,0 service aan boord.

Geen keuze in voedsel, ontbijt is al vroeg, kom je een uur te laat dan is het of al opgeruimd, of opgegeten/verzameld door MOE-landers. Hetzelfde gaat voor de lunch. Voor het avondeten ben je afhankelijk van wat de kok je voorschotelt, maar totaal geen keuze. Hoef je het niet, dan heb je pech.

De bemanning is overwegend oost-europees en spreekt moeilijk Engels, of Duits.

Op de vrachtboor zijn 6 hutten beschikbaar voor chauffeurs en men heeft het liefst zoveel mogelijk bemande voertuigen aan boord. Dat word dus cabine delen voor een overtocht van iets meer dan 21 uur.

Men heeft de mond vol van delen moet met iemand uit hetzelfde land, doch deze regel is op deze boot niet bekend, of ze begrijpen het niet.

Zodoende gebeurd het regelmatig dat een nederlander bij een MOE-lander op een hut gezet word. Ik heb hierover al eerder gereclameerd (cq. gemekkerd) bij de autoriteiten, maar zonder succes. Zij bepalen hoe en wat er gebeurd aan boord.

De eerste keer ben ik terug naar mijn auto gegaan en de gordijnen dicht gedaan. De boot mag dan niet vertrekken zolang er iemand op het autodeck is. Na een hoop heen en weer getrek en gepraat met de bemanning en mijn standpunten duidelijk uiteen te hebben gezet, kwam op het laatst de kapitein samen met de eerste officier naar beneden om mij te vertellen dat ik een hut kreeg voor mijzelf. Toen was er wel ineens hut beschikbaar.

Een tijd geleden weer hetzelfde gezeur, alleen toen ben ik na een hevige discussie van boord gereden. Je begrijpt het, opdrachtgever over de rooie, baas wist het niet en ik terug aan land.

 

Ik bedoel maar te zeggen, voor een kort overtochtje van 3 a 4 uur, heb ik niets tegen het delen van cabines, mits het een bekende is.

Voor een overtocht van meer dan 20 uur neem ik aan dat ik als mens zijnde toch een beetje recht heb op iets van privacy.

Ik ben als mens op deze wereld gekomen, ben als mens opgegroeid en wens als mens behandeld te worden. En niet zoals op deze ferry's als een varken met meerdere in een hok word geschopt. Men loopt overal te schreeuwen over "Respect voor onze Truckers", maar hier gaat men helemaal aan voorbij en laat het gewillig over zich heen komen. 

De ferry maatschappijen verdien goud geld aan de transportsector, maar van enig menselijk gedrag richting de chauffeur is totaal geen sprake. Zolang het niet druk is, bijvoorbeeld in de wintermaanden, zijn truckers welkom, daarna moeten zij zich stilhouden en absoluut niet zeuren en het liefst met 10 man in een hut. Scheelt schoonmaken en kunnen ze meer toeristen bergen.

 

Ben ik nu de enige die strijd voor mijn rechten en voor mijn erkenning als mens, of zijn er meerdere die hier aan mee doen. Ik werd door deze actie in elk geval uitgemaakt voor alles wat wenselijk was, het was maar goed dat dit door de telefoon gebeurde anders waren er zeer zeker zware ongelukken gebeurd. Maar ja, Social Dumping zie je links en rechts om je heen en is gemeengoed geworden. Alleen jammer dat ik me niet in een hoekje laat schoppen, door niemand. Ik ben een mens. Simpel toch.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Slaap zo vaak met 8 man in een oude portocabin met verschillende nationateiten ook het eten is daar iets minder als het gemiddelde v.d.Valk maar je went er aan hoor ik heb er geen probleem mee, slaap overigens wel het liefste thuis in mijn eigen bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de DFDS vlaardingen is dat ook zo een drama,moet je echt woordenboek bij je hebben voor de bemanning.. Eten echt een drama,en als je op 1 van de oudste boten zit en je moet dubbelbemand slapen heerlijk een stapelbed,waar je bovenin shockingklem ligt tussen plafond en bed... Zat toen wel met een hollander op de hut,de beste man had slaapapneu,ik heb er niks van gehoord vanwege oorpluggen die ik standaard meeneem.. Trilde alleen mn nest uit door die oude schuit,een rot lagertje hier of daar denk ik??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan jullie geen ongelijk geven.

Tot het moment dat de werkgever/klant eronder moet lijden.

 

De werkgever/klant deelt zijn slaapkamer ook met een wildvreemde uit een ander land?? 

 

Volgens mij is juist de werkgever degene die z'n bek open moet trekken naar de ferrymaatschappij. De werkgever is namelijk een klant van die maatschappij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ OKEEEEEEE, zal effe wennen zijn na de onderhandelingen met de 'klant' over de tarieven !!

 

De klant (nou, z'n portemonaie) bepaalt !!!

 

 

Wij 'varkens'  (jij bepaalt hé !!!!!!!!!!!!!!!!!)  accepteren, ontberen, en .............................ja, nu een ander !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

keertje vreselijke kutschuit van Cean naar Portsmouth, 4 man in 1 hok waarin 2 stapelbedjes en een douche/toilet (zelfde afvoer) van ? 1½M² ofzo..........

ik met 3 van die (wath ever you will name it) oosterlingen op een warme zomerdag.

tot overmaat van ergernis heb ik nog een band moeten wisselen omdat op de midden-as van de trailer er één lek was

dan ik de eerste keer sinds jaren (en op zeker de LAATSTE) op een schuit snakte naar een verfrissende douche.

eenmaal in de hut (lees dat hok) waren er al 2 Ukraïners en 1 één Roemeen aanwezig die elkaar zaten aan te staren maar verder niks deden en er ook geen aanstalten naar maakte.

ik binnen zette mijn tas op enigste vrije bed, rechts-boven en bekeek die 1½M² wat dan douche moest voorstellen....

probeerde het water uit en ja, dat was ook het enige wat dan in orde kon zijn, ik wijs naar die plaats en vroeg; je permisse tener a le douche?? (is het goed dat ik een douche neem)

ok, ik spreek geen Russisch en hun niet anders en er kwam geen enkele reactie los dus ik gewoon kleren uit en op m'n bedje leggen en voilá, turboroodkapje gaat douchen.

daar er in die douche geen ruimte was voor het omkleden met handdoek jezelf afdrogen etc....etc... was er ook geen andere optie dat te doen in bijzijn van die drie oosterlingen die geen reactie afgaven

maar me wel aan bleven staren maar goed, wat valt er te zien? ook hun in de leeftijd dat je gerust wel weet hoe een naakte man eruit ziet.....................

eenmaal mijn schone kleren weer aan deed ik mijn vuile was in mijn tas zo van; uitluchten morgen maar ergens en dat weer op "mijn" bedje en ik ging eens kijken of er iets te eten viel......

leek wel een gaarkeuken in een vluchtelingenkamp, heb ook niet kunnen slapen want de heren Ukraïners en Roemeen hadden een conversatietaal gevonden die ze deelde met enkele liters wodka en veel gelal......

en de volgende ochtend was mijn tas met vuile was spoorloos verdwenen.........

dan van boord af liet de planning weten dat ze dezelfde kutschuit hadden geboekt om terug te komen en toen heb ik ze de keuze gegeven;

óf New-Castle (daar kwam ik leeg) retour IJmuiden NL óf de wagen staat op Heathrow airport en ik land neer op Schiphol.!!

Reactie: of er iets mis was...............

of ik daar nog een antwoord op zou geven en hoe gaat dat nu zo'n 25 á 30 jaren later?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Wordt je op een trein geschopt, en zit (dat dan weer wel) je naar een spraakloze te staren die nog steeds geen van de gangbare talen spreekt  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

^^ Wordt je op een trein geschopt, en zit (dat dan weer wel) je naar een spraakloze te staren die nog steeds geen van de gangbare talen spreekt  :D

 

Misschien spreken wij geen gangbare taal meer :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is dus nog steeds een drama op die boten......in de jaren 90 gingen wij altijd van Mukran naar Klaipeda of Lipaja en dat was toen al een drama met die gasten ( ik heb niks tegen die gasten ) maar om een hut met ze te gaan delen ...nee dat zeker niet ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien spreken wij geen gangbare taal meer :angel:

Zou zo maar kunnen Ron, weet alleen wel dat ik op een Franse asfalt molen niet in het Lets, Pools of Ukrains hoef te beginnen !

 

"sé pas" zou dan zo maar eens het antwoord kunnen zijn  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden