[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Opticruise, word er overspannen van


deMoer

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb gekozen voor de V8 520 Euro 6 met EGR + SCR, dit in combinatie met een 9-tons luchtgeveerde vooras en Topline-cabine met een King off the Road pakket.

En waarom de V8? Omdat ik van mening ben dat in ons werk en auto met meer trekracht het werk "makkelijker" kan doen en dus zuiniger in het verbruik is.

Dit natuurlijk wel bij juist gebruik van de auto, ik heb nu een 420 en die moet altijd "slepen" en daar rijdt ik nu gemiddeld over het hele jaar 1 op 2.7 mee.

Dit is inclusief lange afstanden, pendelen en pomp-uren.

En uit ervaring weet ik dat dit met een V8 ook haalbaar is en een nog lager verbruik.

En eerlijk is eerlijk, het is ook een hobby van mij :p  :p , al hoef je er voor het geluid tegenwoordig niet meer te doen :mad:  en nog een hele belangerijke reden is dat mijn schoonvader al ruim 35 jaar monteur is bij de Scania.

Dus dan kan ik slecht met een ander merk in huis komen, straks word ik onterfd :D  :D

 

De levertijd viel mij wel tegen, bij de verkoop werd mij verteld dat het 8 weken was en dat er door de vakantie 3 weken erbij kwamen.

Maar bij de daadwerkelijke bestelling werd duidelijk dat hij 11 september(geen beste datum :nee: ) bij de dealer word afgeleverd. Dat zijn dus 14 weken.

Ga er voorlopig vanuit dat hij 27 september afgeleverd word.

 

 

Groet J.W.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kleine tip, koop er niet het eco pakket op. Je word helemaal gek van die cruisecontrol.

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

Dat kun je er ook af zetten Corné!

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Quote JW de Haan;

De levertijd viel mij wel tegen, bij de verkoop werd mij verteld dat het 8 weken was en dat er door de vakantie 3 weken erbij kwamen.

Maar bij de daadwerkelijke bestelling werd duidelijk dat hij 11 september(geen beste datum :nee: ) bij de dealer word afgeleverd. Dat zijn dus 14 weken.

Ga er voorlopig vanuit dat hij 27 september afgeleverd word.

 

Werkzaam zijnde in de machinebouw en zijdelings ook wat betrokken bij levertijden, kan ik vertellen, dat levertijden altijd tot af de lopende band zijn (transportklaar).

Daarna komt er nog transport en de hele rataplan bij.

 

Maar wel gefeliciteerd met de aankoop.

Wij wachten op de foto's.

 

Groet ron

 

(quote verpest, net ff teveel weggeveegd)

bewerkt door Teddybeer
Quote enigzins gereviseerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

11 September word hij afgeleverd bij de dealer, daarna moet er idd nog het een en ander gemonteerd en opgebouwd worden.

Maar volgens de geleerden ging dit lukken in anderhalve week dus vertrouw ik erop dat de auto 27 september afgeleverd word.

En bedankt voor de felicitaties en hoop dat het gaat lukken met de fotos, ben hier geen held mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Het word er niet beter op, laatst een storing "olieniveau koppeling laag" en verdween net zo snel als ie er was, uitgelezen, stond ie er ongeveer 85 keer in. Niks vervangen, beetje na gelopen en kabeltje ingespoten. Weer die storing, en dan doet de retarder het dus ook blijkbaar niet, want de baraque de fraiture hield ie niet. Nu hebben ze de sensor vervangen, en dat werkt..................... een paar dagen! Weer terug bij af, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Ik ben me er bewust van dat ee retarder ook zijn grenzen heeft, maar vorige week ging hij weer door zijn retarder heen op zijn maximale gewicht, motorrem erbij hielp ook niet, vervolgens zet de automaat hem in zijn neutraal en daar ga je dan, in zijn vrij de barague af. Kwam nog bij dat vervolgens alle koelvloeistof eruit kwam via de dop. Nee, het word er niet beter op, schakelen blijft een ramp, software na software update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een retarder is niet zalig makend hoor !!

hij vervangt niet je hele rem systeem maar neemt wel een groot deel over

Je moest eens weten hoe wit verziekend heet hij wordt

Heb een collega gehad die uit Italie kwam via de "Witte Berg" en toen  der tijd nog binnen door naar Macon

eten bij de "blokhut"dit was een vreetschuur , en daar ging hij spontaan door de hitte in de fik

Dit was een Telma retarder met 8 van die dikke magneten

De volgende nieuwe wagen die kwam was zo´n schamia, met de retarder aangebouwd op de versnellingsbak

dus eigen fabrikaat van schamia , nou dat was helemaal bagger , leek meer op een extra gas pedaal

maar nu praat ik over 1995 en dit waren de eerste ongeveer ,ze zullen best wel verbeterd zijn in de loop der jaren

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een retarder is niet zalig makend hoor !!

hij vervangt niet je hele rem systeem maar neemt wel een groot deel over

Je moest eens weten hoe wit verziekend heet hij wordt

Heb een collega gehad die uit Italie kwam via de "Witte Berg" en toen  der tijd nog binnen door naar Macon

eten bij de "blokhut"dit was een vreetschuur , en daar ging hij spontaan door de hitte in de fik

Dit was een Telma retarder met 8 van die dikke magneten

De volgende nieuwe wagen die kwam was zo´n schamia, met de retarder aangebouwd op de versnellingsbak

dus eigen fabrikaat van schamia , nou dat was helemaal bagger , leek meer op een extra gas pedaal

maar nu praat ik over 1995 en dit waren de eerste ongeveer ,ze zullen best wel verbeterd zijn in de loop der jaren

 

 

Nu ben je wel twee heel verschillende dingen aan t vergelijken Biek,

Een Telma had i.d.d. een remschijf die tussen groepen van magneten draaide en dus erg heet werd,als je daar onmiddelijk na n afdaling mee stopte liep je t risico dat je kunststof luchtleidingen er aan gingen.

Bij ons hadden we er ook verschillende(ik helaas niet) die reden week in week uit naar Italie,via Simplon of Mt Blanc,maar nog nooit een uitgebrand hoor.

 

Met de retarder van Scania heb ik persoonlijk wel goede ervaring;de Kasselerberg af,op de A7,één tandje terug en met 80 km/h naar beneden zonder probleem.

Ook de Simplon af,die toch 10 % daalt gedurende een twintigtal kilometers met 44 ton treingewicht houd ie gewoon vast en moet je soms alleen even afremmen als er een wende komt omdat je te snel door de bocht zou gaan.

Maar t moet allemaal wel in orde zijn ;zit er maar één liter te weinig olie in werkt ie al heel slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 years later...

Beetje laat denk ik, maar ik kreeg in 2001 bij Dekkers Transport (toen nog Gebr. A en H Dekkers) een Scania L124 420 met opticruise. Met koppelingspedaal. Reed voornamelijk naar Turkije met dat ding vanuit Schotland. Eerst via Italië en Griekenland, later over Roemenië en Bulgarije. Retarder was ook aanwezig. Dekkers had dat ding vrij voordelig, want een demo model. Topline, verborgen treden naar de cabine, L-pakket. Ik heb daarna nog vele andere wagens gehad, ook Scania's. En Dafs en Volvo's. Maar nooit meer zon fijn ding als genoemde Scania. Nooit problemen in de 3 jaar dat ik daar reed, in geen enkele omstandigheid. Bergen, sneeuw, extreme kou en hitte, slechte wegen tot en met zand- en gravelwegen. Dagen stationair aan drukke grenzen. Alleen 1 keer versleten koppelingsplaat in Istanbul op een onmogelijk steile heuvel met haakse bocht op een industrieterrein. Niks dan lof. Zou er nu weer opstappen. Ook voor dat heerlijke bed vóór, boven je hoofd. Geweldig. 

Oh ja, mijn naam is John van Hal, uit Nijmegen. En Dekkers is de beste firma waarvoor ik ooit gewerkt heb. Nog beter dan Weten InterEuropa in Heyen en de Norfolk Line in Scheveningen toentertijd. En die twee waren ook super. Heeft weinig met het onderwerp te doen, maar mag best een keer vermeld worden. Denk ik.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 21-6-2023 om 23:51 zei John van Hal:

Beetje laat denk ik, maar ik kreeg in 2001 bij Dekkers Transport (toen nog Gebr. A en H Dekkers) een Scania L124 420 met opticruise. Met koppelingspedaal. Reed voornamelijk naar Turkije met dat ding vanuit Schotland. Eerst via Italië en Griekenland, later over Roemenië en Bulgarije. Retarder was ook aanwezig. Dekkers had dat ding vrij voordelig, want een demo model. Topline, verborgen treden naar de cabine, L-pakket. Ik heb daarna nog vele andere wagens gehad, ook Scania's. En Dafs en Volvo's. Maar nooit meer zon fijn ding als genoemde Scania. Nooit problemen in de 3 jaar dat ik daar reed, in geen enkele omstandigheid. Bergen, sneeuw, extreme kou en hitte, slechte wegen tot en met zand- en gravelwegen. Dagen stationair aan drukke grenzen. Alleen 1 keer versleten koppelingsplaat in Istanbul op een onmogelijk steile heuvel met haakse bocht op een industrieterrein. Niks dan lof. Zou er nu weer opstappen. Ook voor dat heerlijke bed vóór, boven je hoofd. Geweldig. 

Oh ja, mijn naam is John van Hal, uit Nijmegen. En Dekkers is de beste firma waarvoor ik ooit gewerkt heb. Nog beter dan Weten InterEuropa in Heyen en de Norfolk Line in Scheveningen toentertijd. En die twee waren ook super. Heeft weinig met het onderwerp te doen, maar mag best een keer vermeld worden. Denk ik.

 

John, ik zie Weis staan. Neem aan voorheen Siebengewald? Ken jij dan toevallig ons aller Huub? Ben reuze benieuwd hoe het met m gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei matthieu:

John, ik zie Weis staan. Neem aan voorheen Siebengewald? Ken jij dan toevallig ons aller Huub? Ben reuze benieuwd hoe het met m gaat.

Klopt ja, Weys. Siebengewald was net voor mijn tijd daar, maar Huubke ken ik wel, hoewel ik met hem weinig opgetrokken ben daar. Als ik me niet vergis was zijn bijnaam vettig Huubke. Na mijn tijd daar ben ik nog maar weinig collega's tegengekomen van het bedrijf. Zij stopten namelijk met verder rijden dan Hongarije,terwijl ik belang had iets verderop, want inmiddels trouwplannen met een Roemeense, toentertijd. Ook bij Weys had ik een geweldige Scania trouwens, een 3 serie 380 topline. Volgens mij opgevoerd door de vorige bestuurder Elbert, bijgenaamd Dupke of Döpke.  Mooie tijd daar,qua collega's de top. Mede ook door andere bedrijven zoals DT Transport uit s' Heerenberg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei matthieu:

ons aller Huub


Huub is onlangs (vorig jaar?) nog gespot in Venraij. Hij maakte het naar verluid goed. Maar door alle gezeur hier heeft hij geen zin meer in dit forum (hij stond onder volledige moderatie, dus voordat zijn bijdragen geplaatst werden waren ze al niet meer actueel en raakten ze ondergesneeuwd en dus ongelezen) 

 

Maar hij was gezond en optimistisch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden