Spring naar bijdragen

De buurt waar ik woon.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Zo is eigenlijk 90% van het land.... Maar het is zeer goed voor je gemoed, thuis hoor je enkel de vogels en natuur, soms een boot die voorbij komt, maar de meeste zijn fluisterstil.

Voor slechts 700 per week kun je het huren, plus je mag dan om de dag het gras maaien, kan niet beter toch. :ja:  ;)

Dat winkeltje is wel grappig, die verkopen veel snoep en ik vertelde hun voor 6 maanden dat ze ook drop moesten verkopen, en uiteindelijk heeft ie een doos katjes drop besteld. Kijk, dat is service. Ze verkopen er ook eten, maar zijn vrouw is een ongeloofenlijk slechte kok, jammer maar misschien ook wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die winkel bedoel je?

Hij is een verpleger in een ziekenhuis. Het is eigenlijk voor de toeristen, veel mensen rijden hier rond in het weekend en in vakanties. Rijk zullen ze niet worden, maar ze leven ervan.

 

Soms snap je dingen toch niet, 1 van de aller duurste hotels in de VS staat net om de hoek, een uurtje rijden. In dat dorp is verders ook niks te doen.

 

700 teveel... hhmm. OK, je mag ook mijn vehicle gebruiken. Op eigen risico.... :D

Het is heel goed voor je geestelijk welzijn, je word hier gewoon weer normaal, niks stress of overspannen. Het dichts bijzijnde stoplicht is 25 km verderop..... :p

 

Zet het volgende filmpje er vanmiddag op, zie je ook een duw eenheid en nog meer filosofie.... Ga zometeen naar de bossy boss woman en aansluitend vanavond naar de eerste klant, gelukkig geen NYC maar de midwest.

bewerkt door corydon
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze die kwam langs. Op de ohio varen ze met 15 bakken, een enkele keer meer, maar zo passen ze in de sluizen. Iedere duwbak is ongeveer 1500 ton, een stuk kleiner dan op de rijn, waar ze een 2300 ton zijn. Maar ze duwen daar 4 en in D soms 6. Misschien doen ze dat nu ook in NL.

7rt4g.jpg

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En het tweede filmke. Als je het niet kunt zien, heb geduld. De truck staat nu bij miss J voor de deur, schat nog een uurtje en dan is het geladen. Bekijk het in de hoogst mogenlijke pixel stand, best wel scherp beeld.

Have a nice day....

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ben jij een prachtig mens. Goed voor elkaar zo!

Lekker genieten. Ook leuk dat je er de moeite voor neemt om iets leuks in mekaar te zetten voor op het forum.

Is het ook wel eens voor gekomen dat iemand bij jou een bakkie kwam doen? :p ziet er leuk uit voor een vakantie :)

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ziet er inderdaad super mooi uit.

Het is natuurlijk ook mooi weer, dan ziet alles er beter uit dan op een regenachtige dag.

Als ik dat zie krijg ik aan de ene kant zin om ook die kant op te komen, ipv de Vinex wijk waar ik woon.

Al weet ik dat dat ook nog niet zo simpel is, maar regelmatig zit die gedachte in mijn hoofd.

Hier rijtjeshuis verkopen en van de overwaarde een vrijstaand huisje kopen in de VS met wat grond voor een paard voor de vrouw, en geen hypotheek.

 

Aan de andere kant beangstigd die rust en ruimte me op een of andere manier.

Het doet me wat denken aan Noord-Oost Groningen, Zeeland of de Flevopolder..

Niet zo zeer de omgeving, maar meer de afstanden tot een flink dorp of stad.

Misschien zijn we de rust en ruimte niet meer gewend en went het snel.....

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie filmpjes, Ibo.

 

Niet zo zeer de omgeving, maar meer de afstanden tot een flink dorp of stad.

Misschien zijn we de rust en ruimte niet meer gewend en went het snel.....

Ook ik woon lekker ruim. :p

 

Die afstand is wel eens een nadeel. Heel veel moet simpelweg met de auto omdat er geen alternatief is. 

 

Maar vaker een voordeel. Geen last van de buren. :D

 

En dat wennen is ook erg persoonlijk. Ik zelf zou niet graag in een stad willen wonen. Wat moet, dat moet maar niet van harte.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen buren, parkeerproblemen, of hangjongeren is natuurlijk heel wat waard :D

Dat die afstanden met de auto moeten, is in de VS ook niet zo'n probleem.

Auto rijden is daar wat minder een kostbare aangelegenheid dan hier, zeg maar ;)

Ik krijg meer een soort melancholisch gevoel, bij die filmpjes van Corydon, komt denk ik door die houten elektriciteitspalen.

Die stonden in de jaren 80 ook in onze straat, in het dorp waar ik toen woonde.

Nu zit daar alles al jaren onder de grond. :p

 

Bij de VS denk ik ook vaak aan grote steden als LA, NY, Vegas of Miami, of aan grote ranches in Texas

Komt natuurlijk door al die films.

Maar de realiteit is meer zoals Corydon aangeeft, 90% van het land is ongeveer zoals op het filmpje.

Nederland is ook geen Amsterdam, maar ook geen Friesland  :D

bewerkt door Showfeur
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Houten stroom palen.....

Hmmmmm, dat is hier dus ook nog gewoon standaard.

Buren heb ik ook niet, tenminste, niet binnen een 2,5 km de ene kant en ca 5 km de andere kant uit...

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Noorwegen is ook mooi, rust en ruimte, maar die winters duren mij wat te lang.

Ben eens in IJsland op vakantie geweest, nog voor daar de crisis uitbrak.

Ook rust en ruimte, hele vriendelijke mensen, geen criminaliteit.

Fantastisch land, wilde er wat dat betreft zo gaan wonen.

Maar ja, die winters he :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ria en ik hebben 1e filmpje gekeken

 

leuk verslag en ja ik heb geen harley maar een yamaha....is dat nou post midlife :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ik neem aan dat een ieder hier de buurt waar ie woont mag plaatsen.

 

een paar plaatjes van ons straatje op park duivenbos en ons hoekje

 

zoals je ziet ben ik op dit moment van truckertje in bouwvakker veranderd

ik ben bezig met terras verlegging en de laatste blokken en stenen zijn aanstaande vrijdag wel klaar.

heb zojuist een vriend van me gebeld en die zat in italie ( ver weg hoor :D ) en die vertelde dat ie met de pinksteren al weer weg moest :confused:     kan dat allemaal zomaar...... een mens heeft toch ook recht op wat rust....

 

 

maar lara zag je vroeger toen dit muurtje er nog niet stond niet ivm een buxushaag.

ik had ria voorgeslagen om haar 1x met de buxushaag te helpen toen ze die wilde gaan knippen.

 

nou dat is fysiotherapeutisch niet verantwoord, dus ik heb ze er allemaal uitgetrokken en toen moest er een afscheiding komen en hebben we de blokken geplaats en het geheel ziet er bijna weer strak uit.

 

lara kan nu mooi net over de muur kijken en die muts snapt niet dat ze er zo overkan .....

 

 

de 1e is van een gedeelte van het park waar we al weer bijna 14 jaar te vinden zijn.

vanaf de 2e is het ons hoekje.

we hebben ook mooi wijds uitzicht.

 

en ja ibo er is net een buitje overgeweest en de plantjes hebben weer gratis water gehad....je moet toch een beetje op de kleintjes letten .....

post-213-0-04910000-1401879542_thumb.jpg

post-213-0-69093600-1401879553_thumb.jpg

post-213-0-19383900-1401879730_thumb.jpg

post-213-0-21550000-1401879740_thumb.jpg

post-213-0-28008800-1401879749_thumb.jpg

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ziet er zeer netjes en rustig uit John. Sinds je zo handi...oeps, zo aardig bent, wil ik je hierbij uitnodigen om eens langs te komen. :cool:

 

Zie dat je wat hosta's hebt groeien, de plant die alles overleeft... kun je gewoon niet kapot krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie filmpjes Ibo :ok:

Het valt me op dat de duwvaart je nog steeds interesseert.

15 bakken ga je hier niet tegenkomen, 6 is nog steeds de max.

Worden die bakken daar anders gekoppeld dan hier?

Ik zie weinig koppellieren op de bakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze gebruiken een soort hendel met een veer, maar dat deed iemand in NL ook, koppelde in 2 minuten.

De lieren zijn denk ik electries, ze zijn vrij klein en je ziet dat wiel niet.

Eigenlijk is alles op t water wel interesant, maar er gaat zelfs meer tijd in zitten dan het chaufeuren. Jij komt ook vaak in aanraking met de (binnen) vaart toch Marco?

 

bewerkt door corydon
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden