[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uto Transport Ulft failliet en doorgestart


Recommended Posts

  • Forumlid
UTO Transport en Containers BV failliet [update]

UTO-Ulft.jpg

ULFT - [update 10:31 uur] Voor de rechtbank van Gelderland is, naar nu bekend is geworden, op 28 mei UTO Transport en Containers BV failliet verklaard. Het bedrijf is gevestigd aan de Ettenseweg 3 in Ulft.

Bij het bedrijf werken, volgens curator mr. Herstel, 17 werknemers. De reden van het faillissement ligt, volgens de curator, in het wegvallen van een klant. "Daarnaast lopen de marges in het transport niet over. Als je dan een tegenvaller krijgt te verwerken moet je wel behoorlijk spek op de botten hebben. Dat was in dit geval niet zo", zegt mr. Herstel.

Het faillissement is door het bedrijf zelf aangevraagd.

 

 

Link: http://www.transport-online.nl/site/48349/uto-transport-en-containers-bv-failliet-update/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De UTO staat sinds 2007 onder dagelijkse leiding van Damers Klunder. Ergens staat mij bij dat die ook wat van doen had met Klunder Transport uit Deventer, maar ik weet dat niet zeker. Kan iemand dat bevestigingen of ontkrachten? Het heeft toen in ieder geval wel in het nieuws gestaan dat de UTO was overgenomen.

Aan de ene kant wel fijn dat ze doorgestart zijn, ondanks dat het zo een flits doorstart is geweest waarschijnlijk, maar het is toch een stukje werk gelegenheid wat behouden wordt hier in de regio. Laatste tijd viel het mij op dat de auto's juist veel op pad waren, terwijl er eerder wel regelmatig een paar auto's bij huis stonden. Nou denk ik wel dat de bakwagens s'nachts auto materialen doen rijden want die staan s'ochtends vroeg ook nog wel eens bij de lokale opel dealer te lossen. Laatste tijd stond er ook nog een nieuwe Renault en verder hadden ze ook net materiaal. Rijden voor verscheidene bedrijven charter, maar ook wel eigen vervoer en twee auto's in de oud ijzerhandel en nog een vuilniswagen.

bewerkt door Holland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat verhaal van Dames Klunder klopt Gydo: dat was ( is misschien nog wel) dé man bij Klunder Deventer door generatie-opvolging. Een oud collega van mij heeft daar 'n tijdje op de planning gezeten, en moest iedere dag op dezelfde tijd dezelfde vragen weer met Dames overleggen. Lees: iedere dag weer die auto leeg in A, moet die laden bij dezelfde B? Dat idee... 

Enkele jaren terug heeft Klunder wel de failliete boedel van Van Der Haar Transport uit Epe overgenomen, ws vooral vanwege het WIBRA-werk.

 

Maar goed, dat terzijde. UTO en Klunder is nieuw voor mij; UTO heeft toch een vrij nieuw pand op De Rieze, of is dat alleen stalling?

Ze doen allerlei werk, dat klopt. Dascher, UBI bijvoorbeeld, en inderdaad wat in het ouwe eiser ;) 

Hopen dat het goed komt met de doorstart!

Maarten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uto zit naar mijn weten alleen bij de rotonde. Die op de Rieze bedoel je denk ik TCU mee, die zitten ook in Dinxperlo. Vroeger waren UTO en TCU dacht ik wel één. TCU doet nog meer in t oude ijzer en minder regulier transport. Is ook familie van elkaar dacht ik (broers?) Is ook nog ergens familie van mij maar persoonlijk ken ik ze niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

....... maar het is toch een stukje werk gelegenheid wat behouden wordt .....

 

Dat is een drogreden. Het werk moet toch gedaan worden, is het niet door een werknemer van de gefailleerde dan is het wel door iemand van een ander bedrijf.

Het argument van werkgelegenheid wordt er maar te pas en te onpas bijgehaald. De economische schade die een faillissement oplevert, daar rept geen mens over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat klopt helemaal, maar ik kom nou met het argument als achterhoeker woonachtig in die hoek waar UTO ook zit. De achterhoek is tot krimp regio gebombardeerd en dan is het ergens toch wel fijn dat er niet weer een bedrijf verdwijnt en t werk bijvoorbeeld richting Duiven ofzo gaat. Maar verder heb je gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is een drogreden. Het werk moet toch gedaan worden, is het niet door een werknemer van de gefailleerde dan is het wel door iemand van een ander bedrijf.

Het argument van werkgelegenheid wordt er maar te pas en te onpas bijgehaald. De economische schade die een faillissement oplevert, daar rept geen mens over.

Dit is de handigste manier om van een paar lastige chauffeurs af te komen en de rest kan je een loonschaaltje terug zetten. Bijkomend voordeel, je kan nog wat, veelal belastingschulden, saneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mijn vader staat er echt niks meer op het terrein van de UTO, geen container niks meer, op een carnavals wagen na. Dus als ze doorgestart zijn zoals in t nieuwsartikel staat, dan waarschijnlijk wel vanaf een andere locatie.

bewerkt door Holland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stond gisteren te lossen in Ermelo en daar stond ook een auto van UTO en de chauffeur (al een ouder iemand) vertelde dat er een vies spelletje was gespeeld maar hij wilde daar niet meer over vertellen.

Had ook nog geen vakantiegeld gehad en nog het nodige achterstallig loon te goed.

Hij moest er 2 pallets lossen en had ook niet meer in de auto.

Groet Harrie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden