[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Cyprusroute


ArneBut

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

AOW opbouw  doe je ook door gewoon in NL woonachtig te blijven lees ik net.

https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/hoeveel_aow_later/

Niet helemaal correct AngeliqueBS,

Zijn namelijk kleine lettertjes in het verzekerd zijn gedeelte

Deel 1

Wanneer bent u niet verzekerd als u wel in Nederland woont?

U werkt in het internationale transport voor een buitenlandse werkgever, vervoert personen of goederen en doet dat vooral buiten Nederland. Binnen de EU gelden andere regels. Zie werken in twee of meer landen.

Deel 2

 

Als u in twee of meer landen werkt, kunnen voor u andere regels gelden.

Werkt u in twee of meer EU-landen in loondienst?

Dan bent u verzekerd in het land waar u woont als u daar:

  • meer dan 25% van uw tijd werkt of
  • als uw werkgever is gevestigd in het land waar u woont.

U bent ook verzekerd in het land waar u woont als u voor verschillende werkgevers in verschillende EU-landen werkt.

Deze regels gelden ook voor werknemers in het internationale transport.

 

Deel 1: Je werkt voor een buitenlandse werkgever (Cyprus), dus niet verzekerd.

Deel 2: Je werkt NIET in twee of meer landen, je werkt puur vanuit Cyprus en je werkgever is daar gevestigd, en vanwege cabotage wetgeving kom je waarschijnlijk ook niet aan de 25% van je tijd in Nederland werken.

Met andere woorden zoals ik het interpreteer, je bent niet verzekerd.

 

 

vroeger zeurden we niet zo.

 

Vroeger kon je nog geld verdienen door te werken.

Dat wordt ook steeds moeilijker gemaakt door alle technologische vooruitgang en al die regeltjes en wetjes, en dan heb ik het nog niet eens over die door onze strot gedrukte (pl)euro(p) en bijbehorende unie.

 

bewerkt door LiquidAtoR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mm, Het zijn allemaal speculaties, niemand weet 100 procent zeker wat de negatieve gevolgen zijn.

En het is niets nieuws,de binnenvaart betaald al jaren legaal via Amfb / Cyprus zijn personeel!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mm, Het zijn allemaal speculaties, niemand weet 100 procent zeker wat de negatieve gevolgen zijn.

En het is niets nieuws,de binnenvaart betaald al jaren legaal via Amfb / Cyprus zijn personeel!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Dat bedoel ik, in wegtransport nog niet groot maar in de scheepvaart wel.me vader kent het zelfs en die is al paar jaar met pensioen bij Nedlloyd en Maersk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus het zijn niet alleen de moelanders die de boel hier naar de klo.. helpen, sommige werkgevers werken daar net zo hard of veel harder aan mee, wel de lusten in Nederland maar niet de lasten, terecht dat de bonden zeggen dat ons stelsel daardoor ondermijnt wordt.

De MOE-landers helpen de boel niet naar de kloten. Dat zijn de werkgevers en de opdrachtgevers die dit soort dingen allemaal verzinnen, die helpen het naar de kloten. Die MOE-lander kun je toch geen ongelijk geven: verre ritten, een voor zijn doen behoorlijk salaris. Dat zouden we allemaal wel willen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het ideaal van buitenland chauffeur wat dat ook robniat, maar tegenwoordig lopen de heren chauffeurs te roepen dat ze E6 betaald willen worden, alle uren en Wacht uren betaald willen krijgen maar ze willen geen weekenden maken,moeten op woensdag thuis zijn voor de voetbal en enzzzz. En daar gaat het buitenlandse transport aan kapot.de Nederlandse chauffeur is een Verschrikkelijke luie chauffeur die wel geld wilt verdienen maar er niks voor over heeft op uitzonderingen van een paar chauffeurs.net als de meeste hier op forum maar lopen zeiken en zeuren over moelanders hier en daar maar ze hebben er zelf aan mee gewerkt door hun gedrag.zit al een tijdje in transportsector als: chauffeur, planner, eigen rijder en als werkgever en dat valt me gewoon op van de laatste 10 jaar.vroeger zeurden we niet zo.

 Nee, hadden jullie vroeger maar meer gezeurd, dan was het transport nu nog wat geweest. En jij wil toch ook alle uren betaald worden die je werkt? Of zeg jij tegen je opdrachtgever ook:"Nee hoor, betaal me naar niet, dat uurtje werk ik wel voor niks." 

 

Dan snap ik wel dat je je tot dit soort vage constructies moet verlagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ook de Nederlandse werknemers bij Nederlandse werkgevers?

Gewoon een vraag omdat ik het niet weet en een mens nooit te oud is om te leren.

En zo ja , geldt hier dan niet de 183 dagen regel voor dan??

Ik heb geinformeerd bij de belasting dienst  als je gaat werken via Cyprus heb je geen recht meer op zorgtoeslag huurtoeslag en men krijgt evengoed een aanslag inkomstenbelasting.

volgens het uwv heb je geen recht meer op ww uitkering omdat er geen afdracht word gedaan door de werkgever aan de svb .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kijk hier ga je de fout in, omdat je gewoon aangifte doet in Nederland van inkomstenbelasting (ongeveer 1000 euro per) mag en kan je van alle sociale voorzieningen van Nederland gebruik maken, dus gewoon ww, wao, ziektewet, huur/zorg toeslagen en hypotheek aftrek.je betaald gewoon dus hier belasting ipv in cyprus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 kan je van alle sociale voorzieningen van Nederland gebruik maken, dus gewoon ww, wao, ziektewet, huur/zorg toeslagen en hypotheek aftrek

Durf jij je daar voor garant te stellen?

 

Dus als o.a. de belastingdienst zegt dat je hier geen recht op hebt, dan betaal jij de "schade" die iemand hier door oploopt :confused:  :confused: :confused:  :confused:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wie zegt dat je geen recht heb op ww en aow en pensioen.

Dan weet je niet hoe het zit

 

Wie zegt dat je geen recht heb op ww en aow en pensioen.

Dan weet je niet hoe het zit

 

Leg jij t eens uit dan, :rolleyes:

W.W.en  A.O.W. zijn volksverzekeringen die verankert zijn in het NEDERLANDSE  sociale stelsel.

De W.W. eienlijk niet meer,.die word betaald door de werkgever,dat is zo afgesproken( hoeveel betaalt een NL werkgever aan premie WW op Cyprus om zijnn chauffeur hier in NL een inkomen te garanderen als ie zonder werk komt????)

Het (aanvullend) pensioen is ook een typisch NEDERLANDS beginsel,met alle belasting voordelen vandien( als er in Nedeeland belasting voor betaald is)

 

Dus als jij t wel weet;la maar komen dan,misschien is het Cypriotische stelsel wel veel beter dan t onze  :D en lopen wij aljaren inkomsten mis.

 

Ik denk,maar wie ben ik, dat het voor de salarisbetaler( de baas) een lucratieve weg is,maar voor de werrknemer zeer zeker niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik werk momenteel voor Arne, ook via Cyprus. Oké, ik heb mijn bedenkingen, maar na tig sollicitaties nadat ik mijn ADR heb gehaald in oktober 2013 en meer afwijzingen binnen gekregen met de meest idiote smoezen (te ver, geen ervaring, kan niet overnachten in voertuig, ect) gaf Arne mij wel de kans om buitenland ervaring op te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat iedereen er bedenkingen over heeft is ook niet erg, maar Boers transport werkt er al 3 jaar mee en de chauffeurs willen niet anders meer.dat zegt al genoeg.wij hopen op deze manier gewoon Nederlandse chauffeurs aan het werk te krijgen ipv om te schakelen naar moelanders. Iedereen moet het leren maar wel de kans krijgen.ben ooit met 18 jaar ook ergens begonnen en daar de kans gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

Dus als o.a. de belastingdienst zegt dat je hier geen recht op hebt, dan betaal jij de "schade" die iemand hier door oploopt :confused:  :confused: :confused:  :confused:  

Zelf heb ik ook contact gehad met de belastingdienst, en ja je hebt gewoon recht opgebouwd.

 

Het antwoord van de belastingdienst klopt ook niet: 

 

 

Ik heb geinformeerd bij de belasting dienst  als je gaat werken via Cyprus heb je geen recht meer op zorgtoeslag huurtoeslag en men krijgt evengoed een aanslag inkomstenbelasting.

 

Iedereen weet dat in jouw belastingaangifte ook rekening wordt gehouden of je zorgtoeslag, huurtoeslag krijgt. Wanneer jij veel huur betaald en weinig verdiend en bij deze vraag "nee" invult houd het programma er zelf rekening mee of je hier recht op hebt. Dan verder kan de belastingdienst makkelijk zeggen dat jij geen toeslagen krijgt, de gemiddelde chauffeur die werkt via de Cyprus route verdiend überhaupt te veel om toeslagen te krijgen. 

 

 

Volgens het uwv heb je geen recht meer op ww uitkering omdat er geen afdracht word gedaan door de werkgever aan de svb .

Het UWV lult hier uit zijn/haar nek. En heeft zich niet goed ingelezen in de materie, de salarisverstrekker uit Cyprus betaald gewoon afdracht naar salaris aan het UWV ( het is een verzekering dus kan ook vanuit het buitenland ) net als bijv. ex-pads en anderen die in het buitenland werken en/of wonen en in Nederland staan ingeschreven.

 

En voor dat iemand gras wil maaien voor mijn voeten, nee ik maak geen gebruik van deze constructie.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou heb wel geen loon via Cyprus maar in de United Arab Emirates komt op het zelfde neer, woon ook niet in Nederland maar in Dubai.

Antwoord op al die vragen is volgens mij vrij simpel als je niet betaald krijg je ook niets zo simpel is het.

Ik betaal niets ook geen belasting maar krijg als het fout gaat ook nul, nul kan zelfs het land uit als ik 30 geen werk zou hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je via zo'n constructie gaat werken en je wilt je AOW voor jezelf of de ANW voor je vrouw en kinderen niet verpesten, dan kun je je altijd vrijwillig verzekeren bij de SVB.
Moet je echter wel doen binnen een jaar na 'vertrek' uit Nederland, dus maximaal een jaar na stopzetting verzekering voor AOW/ANW.
Je kunt ze apart verzekeren (dus als je geen vrouw en kinderen hebt hoef je ook geen ANW te verzekeren).

Let er echter wel op dat een vrijwillige verzekering maximaal 10 jaar kan duren.
Daarna zal je terug in Nederland moeten werken om verder te kunnen gaan met de verzekering.
Ik heb niet de kleine letters allemaal gelezen, maar me dunkt dat als je dan een maand in Nederland werkt en daarna weer vertrekt, dit voldoende is om weer 10 jaar te werken onder die constructie.
 

Meer info hier:

https://www.svb.nl/int/nl/vv/

 

bewerkt door LiquidAtoR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb zelf dus verzekeringen voor AOW en Ziektekosten gewoon in Nederland bij de Amertsfoordse en OOM houd er wel rekening mee dit kost rond de 500 euro per maand, of ze wat uitkeren als je ze nodig hebt weet niet blijven verzekeringsmaatschappijen.

Pensioen ja dat kun je zelf invullen heb hier zelf geen verzekering voor maar een huis op de filipijnen wat betaald is dus we zien wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik woon al jaren in het buitenland, jaren verzekerd geweest bij OOM, en zeer positieve ervaringen. Ben recentelijk overgestapt naar de Goudse vanwege voorwaarden wbt eigen risico met een gezin.

Heb zelf dus verzekeringen voor AOW en Ziektekosten gewoon in Nederland bij de Amertsfoordse en OOM houd er wel rekening mee dit kost rond de 500 euro per maand, of ze wat uitkeren als je ze nodig hebt weet niet blijven verzekeringsmaatschappijen.

Pensioen ja dat kun je zelf invullen heb hier zelf geen verzekering voor maar een huis op de filipijnen wat betaald is dus we zien wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Er Zijn blijkbaar nogal wat mensen die deze constructie wel zien zitten, als ik zo lees hoeveel ze er al van af weten. Nou van mij mogen jullie hoor, naar niet huilen als het niet "het beloofde land" blijkt te zijn. Mij is altijd geleerd, dat als te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook altijd. Er is er maar 1 die er beter van wordt, en dat is de werkgever.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er Zijn blijkbaar nogal wat mensen die deze constructie wel zien zitten, als ik zo lees hoeveel ze er al van af weten. Nou van mij mogen jullie hoor, naar niet huilen als het niet "het beloofde land" blijkt te zijn. Mij is altijd geleerd, dat als te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook altijd. Er is er maar 1 die er beter van wordt, en dat is de werkgever.........

Nou ik ben zelf de werkgever dus moet het goed komen volgens jou weer een gerust stelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^ Open een topic, en laat eens lezen hoe, en vooral wat !

 

Met heeeeel veeel foto's !

 

 

 

Heb je dat al gedaan beschouw deze post dan als 'niet gepost' , en geef zo'n >klik< link (sprak de digibeet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Open een topic, en laat eens lezen hoe, en vooral wat !

 

Met heeeeel veeel foto's !

 

 

 

Heb je dat al gedaan beschouw deze post dan als 'niet gepost' , en geef zo'n >klik< link (sprak de digibeet)

Wil ik best doen maar heeft niet echt iets meer met transport vandoen nu in Oil & Gas industry behalve dan de vrachtwagen die ons equipment vervoeren hier in de Middle East.

post-2448-0-73365600-1403266154_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden