[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Cyprusroute


ArneBut

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoe dat zat met die VOC mentaliteit, dat wil je niet weten Murphy. De glorietijd voor de handelaren en keihard werken voor een hongerloon was het lot van de bemanning. Arbeiders waren overgeleverd aan de willekeur van de heren.

Toch heb je ergens wel een beetje gelijk al ben ik ook geen voorstander van die Cyprus route,maar ja ik behoor ook tot de oude garde.OOit begonnen met een scania 75 zonder slaapcabine, zonder standkachel en zonder airco. Daarmee reden we ook Europa rond voor welgeteld 90ct per uur was mijn eerste uurloon. Wel werden we alle uren betaald van vertrek tot terug thuis. Ik heb dat nooit een slavenleven gevonden,we werkten voor een relatief klein familiebedrijf en het was ook een soort familie. Als we maandagmorgen om 5 uur vertrokken stond ma Adriaansen eieren te bakken voor haar jongens.Het was ook hard werken maar een prachtige tijd geweest, ook de collegialiteit onder de chauffeurs was groot.

Om de bocht te nemen Murphy,ik heb altijd gewerkt en gewoon belasting en alle andere zaken betaald en daarnaast ook goed mijn boterham verdiend en nu komt men met een Cyprus route wil men nog aan de bak komen. Ik vind het gewoon schandalig want iemand betaald altijd de rekening en dat is niet de werkgever,mogelijk zijn er dan toch enige gelijkenis met de Voc tijd?????? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat inderdaad.

 

En ik heb echt een teringhekel aan die waardeloze ondernemers die de hele sector naar de kloten helpen met dit soort constructies. 

Dit soort constucties wordt toegepast om nog een beetje rendement te halen, in welke zakken dat geld dan verdwijnt laat zich raaien.

Een deel voor een west europese chauffeur (bv een Nederlander) en de rest zal ongetwijfeld weer aan de verladers worden geschonken 

 

Ik ben het geheel met je eens er is maar een remedie om deze sector weer levensvatbaar te maken en dat is simpeler gezegd dan gedaan : De tarieven moeten gewoon omhoog en flink ook !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

De glorietijd voor de handelaren en keihard werken voor een hongerloon was het lot van de bemanning. Arbeiders waren overgeleverd aan de willekeur van de heren.

We zijn nu een paar honderd jaar verder, en feitenlijk is er nog maar weinig veranderd. ;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij lenen niet in.

De jongens rijden ook op auto's die eigendom zijn van Cyprus.

Rijden nu nog op Nederlands kenteken maar de eerste 15 zijn al gekeurd voor on te zetten op Cypriotisch kenteken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zitten daar nog meer voordelen aan dan alleen het feit dat het een Cypriotisch auto wordt,  bv apk en verzekeringen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb hier op het Forum al vaker de volgende uitdrukking gelezen, als je denkt dat je het beter kan, dan moet je het zelf doen.

ik lees hier over het algemeen alleen maar negatieve reacties.

laat ik het zo zeggen, als ik Arne was zou ik eerst maar eens kijken hoe er hier word gereageerd en wat voor vuil wij hier over dit "plan" uitstorten.

maar ik vermoed dat Arne bewust niet het achterste van z,n tong laat zien. diegene die ECHT geintereseerd zijn zullen denk ik wel direkt met Arne contakt opnemen. simpel je stuurt gewoon een pb,tje. 

Negatief en vuil storten?

 

Volgens mij wegen wij hier alleen maar de voor en tegens en hoe het eventueel anders kan of zou moeten en ben erg geintereseerd, maar met de info die ik nu heb kan ik mijn mening ook niet bijstellen.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij een persoonlijk gesprek kan je veel meer bespreken als op een forum. Marcel die hier ook op het forum zit heeft toevallig vandaag opgezegd.had zich toch verkeken op het int.transport! Maar hij is wel stuk ervaren weer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mogelijk zit je op het verkeerde forum voor juichverhalen Kees, of je kan ook even om je heen kijken hoe het gesteld is met de bedrijfstak die transport heet. Iemand die echt geintereseerd is zal heus wel een pb.tje sturen maar als je echt leest zal je merken dat de mensen die er mee in zee gaan het water aan de lippen staat en als iemand aan het verzuipen is, is elke grasspriet houvast.

Niemand betaald graag belasting en sociale wetgeving maar iedereen wil er wel graag gebruik van kunnen maken als de nood aan de man is. Als Cyprus het heilige land is, ga er dan heen, dan heb ik er nog respect voor ook. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet het niet zeker maar volgens mij bouw je geen pensioen op als je in het buitenland werkt maar je bouwt een pensioen gat op, wat je dus zelf moet bij betalen, wat dus ook weer van je loon afgaat.

Je bouwt een pensioen op in Cyprus,en in Nederland heb je pensioensgat. Die kan je bij pensionsgerechtige leeftijd samen voegen en je hebt beter dan de meeste hier in Nederland omdat de pensioenen in Cyprus beschermd Zijn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja hoop voor marcel ook dat ie wat leuks weer kan vinden,hij wou de vakanties nog doorwerken dus hij heeft nog even tijd. Het lig je wel of niet het buitenland rijden en de hele week van huis.

Sent from my iPhone using Tapatalk

bewerkt door ArneBut
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja tuurlijk,je bouwt hoe dan ook pensioen op,maar je houdt er meer aan over als je via Cyprus werkt. Ik heb wel eens zo lijstje gezien van mijn pensioen hier in nl en daar wordt je niet vrolijk van,gelukkig heb ik zelf nog een pensioen lopen in Spanje want anders had ik straks biet zo veel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hier wordt geïndexeerd en daar niet,daar krijg je gewoon 70% van je laatst verdiende loon,hier kunnen de regeringen aan je pensioen komen en daar niet.is het sterkste pensioenfonds van Europa,tijdens de bankencrisis hebben ze daar gestemd over.ze mogen nooit aan de pensioenen komen daar en je gaat daar met 65 met pensoi

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou hier wordt al een paar jaar niet meer geindexeerd eerder gekort maar ze beweren nog steeds dat Nederland een van de best geregelde pesioenen heeft en dat zou ook best kunnen want in andere landen is het vaak een stuk minder wat ze krijgen (als ik de media mag geloven)

Dat bedoel ik er eigenlijk ook mee,je wordt hier gekort en waarom? Omdat de regering er te veel uit trekt. En in Cyprus mogen ze er niet aan komen. Als jij een standaard pensioen heb hier van transport kan je niet van leven maar uit Cyprus wel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laat ik het zo zeggen,ik vind dat iedereen een normaal salaris heeft en straks ook normaal geld.ben zeker niet van plan om iemand te besodemieteren. Maar op deze manier is het een win win situatie,begint volgende week 1 bij mij die een vaste baan heeft opgezegd bij Peter Appel dus het zal allemaal niet zo negatief zijn als de meesten zeggen denk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor cypritische begrippen verdienen de chauffeurs hier veel via de Cyprusroute,een normale werknemer in Cyprus verdient per maand Zo'n 1560 euro terwijl de chauffeurs bij mij tussen de 2150 en 2450 per maand. Dus je bouwt ook hoger pensioen daarmee op in Cyprus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

GER ik vind het meer dan goed dat Jij sceptisch bent over "constructies" waarvoor jij/wij later zouden kunnen opdraaien. MAAR wat ik probeer te zeggen is het volgende.

waarom zou zo,n constructie bij voorbaat FOUT zijn? omdat de bond of allerlei instanties het zeggen??

want dat staat voor mij gelijk aan "wat de mensen" zeggen. en heelaas voor jou en mij en iedereen maar daarvan kan ik mijn gezin echt niet te eten geven.

ik heb al eerder geschreven als er iemand langs zou komen die alle voor,s en tegen,s in Jip en Janneke-taal een rijtje kan en wil zetten, kijk ik er met de nodige argwaan tegen aan MAAR doe ik Arne het voordeel van de twijfel geven.

Jij schreef in een ander topic: 

 

Geplaatst Vandaag, 7:55

weet je, als ik dit zo eens een beetje doorlees en ik denk dan even aan het topic van Arne over de Cyprus-route, dan kan ik maar tot 1 conclusie komen.

 

als je in dit land denkt dat je door soms denkbeeldige mazen in de wet in staat bent om een paar eurie te verdienen, dan ben je een crimineel en moet je aan de hoogste boom worden opgehangen ofzo.

bah bah zoiets lijkt mij eerder een HEEL sterk gevalletje van afgunst en/of broodnijd

 

Wat is het nu?

Voordeel van de twijfel of crimineel die aan de boom mag hangen???

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^

 

Er is helemaal niets mis met het geld verdienen via mazen in de wet, ben alleen bang dat het gross van het geld gelijk weer wordt gebruikt om de vrachttarieven nog maar eens te verlagen, er is meer dan eens gebleken dat alleen zo een transportbedrijf (goeie daar gelaten) anno nu kan overleven.

 

Het bedrijf krijgt zo geen vlees op de botten en dus zouden bij een volgende tegenslag(tarief verlaging) de Hollanders er alsnog uitgaan.

 

Cyprus moet ook zijn staatsvorm hervormen om aan de Europese regels te voldoen en naar aanleiding van de bankcrisis, dus hoelang hun pensioenstelsel nog wordt beschermd is koffiedik kijken.

 

Voor beide geld: Garantie krijg je alleen op koelkasten  :ja:

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik de indruk heb gewekt dat ik jou persoonlijk wou aanvallen dan was dat echt niet de bedoeling Kees, ik zou niet weten waarom dat nodig is. Ik heb een bepaalde mening gevormd door mijn karakter en de dingen die ik meegemaakt heb. Een ander heeft weer een heel andere mening en gelukkig maar want anders werd het helemaal zo eentonig hier.

Wat ik in de het hele Cyprus verhaal mis is gewoon objectieve uitleg. Arne gooit een balletje op en kijkt hoe erop gereageerd word, pas na een hele discussie komen een paar antwoorden en zijn deze dan objectief???????? Dat is ook geen veroordeling naar Arne toe, Arne is ondernemer en heeft het recht de randjes op te zoeken om nog wat te verdienen op zich helemaal niets mis mee.

Blijft de vraag wat is eigenbelang en wat de realiteit?????

Als we een tweedehands auto kopen laten we hem het liefst eerst keuren door iemand die er echt verstand van heeft en als het over ons inkomen gaat nemen we genoegen met het voordeel van de twijfel.... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast rik bos

Arne weer een antwoord waar wij niets aan hebben.

er word gevraagd brutto netto.

inclus okv.

maand of vier weken.

dit laatste mis ik weer.

geef nu eens concreet op wat.

geef een overzicht over de afdraag kosten.

je geef aan dat je de pensioenen kunt koppelen.

ik vraag mij af hoe want het lijkt mij als je in nederland een aan vulling krijg uit cyprus dat de belasting daar van mee wilt snoepen.

dus nogmaals geef nu eens concrete info of weet je het zelf niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je in Nederland woont betaal je belasting over je inkomen waar dat inkomen vandaan komt maakt voor de belastingdienst  niet uit. Op het net is wel wat te vinden over pensioen in Cyprus maar daar gaat men er vanuit dat je in Cyprus woont en werkt.

Trouwens een al in salaris van 2150 tot 2450 incl overuren en onkosten lijkt me ook niet bepaald een vetpot, voor de werknemer dan. Als ik dit lees snap ik niet dat er werkgevers zijn die gewoon CAO betalen en de grootste moeite hebben om aan goed personeel te komen. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor cypritische begrippen verdienen de chauffeurs hier veel via de Cyprusroute,een normale werknemer in Cyprus verdient per maand Zo'n 1560 euro terwijl de chauffeurs bij mij tussen de 2150 en 2450 per maand. Dus je bouwt ook hoger pensioen daarmee op in Cyprus

Sent from my iPhone using Tapatalk

En rijden de jongens voor die centen buitenland? Ik rij binnen land met 'n paar overnachtingen in de week en die 2450 Euri heb ik elke 4 weken .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

.

 

salaris tussen 2150 en 2450 euro

als je leest in post 192 dat arne dit een normaal salaris vindt .

dacht ik ,zo dat is mooi .

als ik dan in post 207 lees dat dit al-in is ben ik het niet met hem eens .

  zeg  gemiddeld 2200 in de in de 4 weken neem ik aan .

gemiddeld 4 dagen weg is  30euro per dag   is 120 euro in de week .

zeg 5 overuren in de week 50 euro is 200 in de 4 weken

 

is 660 euro in de 4 weken .

 

salaris  2200

onkosten vergoeding 460 euro

 

kom ik op   1740 euro

overuren 200 euro

 

kom ik op  1540 euro .

 

 

 

voor een hele week weg .

hier moet thuis van gegeten worden en de chauffeur onderweg moet er van eten .

sorry arne .

met alle respect  kan ik dit geen normaal salaris vinden .

 

ik heb in de wia wegens ziekte  meer

 

gr piet

bewerkt door jemason
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Toen ik de cyprusroute bekritiseerde was ik een zeikerd.

Alles beter als thuis zitten toch?

Nu blijkt dus wel weer, wat de cyprus route waard is.

Edit: RobNiat, ik ben het vaak niet eens met je, maar bij je bovenstaande comment kan ik mij volledig aansluiten.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden