[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zo kan het dus ook


potvis

Recommended Posts

  • Administrators

Nu zit Sarens niet bepaald in een groep waarvan er een overschot aan is...

Ik bedoel, wat jullie (zeker op internationaal gebied) doen is vrij specialistisch.

Maar leuk voor jullie, het kan dus BIJ JULLIE wel uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu zit Sarens niet bepaald in een groep waarvan er een overschot aan is...

Ik bedoel, wat jullie (zeker op internationaal gebied) doen is vrij specialistisch.

Maar leuk voor jullie, het kan dus BIJ JULLIE wel uit!

Nou de markt van kranen is ook verzadigt (zeker van zware tele en rupskranen tot zo`n 1000 ton), ook hier is het elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Deze kranen (rijden)/(reizen) door heel europa. Hier staat een Duitser te draaien en Jan den Hollander staat ergens in Engeland. En ook in deze tak rukken de Polen en Tsjechen steeds meer op.

 

Vroeger waren er maar een paar kraanbedrijven in Nederland die door heel Europa werkte, Mammoet en van Seumeren (de Kill reken ik even niet mee is Sarens, nu Sarens Nederland, dus een Belg). Zware telekranen van van Seumeren hadden vaak meer kilometers op de teller dan draaiuren op de klok  :ja:

 

Als je vroeger tegen een lokale kranenboer zij: heb een klus voor je in Ierland, dan stond ie naar z`n voorhoofd te wijzen.

 

Ja het specialistische werk wordt maar door een handjevol bedrijven die dat kunnen/doen zoals Mammoet, Sarens en ALE Maar het gross van het geld moet toch verdient worden met het "gewone" werk.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen week kreeg ik al een brief hierover, maar nu is het officieel

Sarens (mijn werkgever) heeft met de bond afgesproken dat we er 3% loonsverhoging bij krijgen

 

Hieruit blijkt maar dat het dus WEL kan

 

http://www.transport-online.nl/site/48411/ook-kraanbedrijf-sarens-doorbreekt-cao-impasse/

Hoi Potvis wat doe je precies bij Sarens en welke vestiging werk je ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Zie net op je profiel dat je machinist bent op Liebherr LTM 11200, die zouden toch verkocht worden, of is de verkoop van beide 1200 tonners uitgestelt (Sarens blauw ex Mediaco en Zilvergrijs/zwart ex Grohmann Power)

 

 

 

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Potvis wat doe je precies bij Sarens en welke vestiging werk je ?

Ik ben in dienst bij Sarens Nederland (Dordrecht), maar wordt 1 op 1 "doorverhuurd"aan Sarens België (hoofdkantoor)

Daar heb ik eerst op een 600 tons rupskraan gedraaid

Later heb ik 2 jaar op de LTM 11200 (1200 tons telescoopkraan) gedraaid, en nu ben ik helemaal van de kranen af

Ik ben nu werkzaam als lifting supervisor, wereldwijd

 

Ondanks dit alles vallen wij (ik) nog steeds onder het transport CAO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Zie net op je profiel dat je machinist bent op Liebherr LTM 11200, die zouden toch verkocht worden, of is de verkoop van beide 1200 tonners uitgestelt (Sarens blauw ex Mediaco en Zilvergrijs/zwart ex Grohmann Power)

 

De blauwe (mijn oude kraan) is nu in Dubai

deze kraan is overgekocht

De grijze kraan is ook aan diezelfde klant verkocht, maar zal nog tot zeker het eind van het jaar voor Sarens blijven werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Kan jij misschien de eenzijdige cao afspraken ook hier plaatsen, ben eens benieuwd wat die afwijken van de vorige cao.

Weet even niet wie het eerste bedrijf is die ook voor een eenzijdige cao heeft gekozen, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

 

Ik wil gewoon eens kijken wat er bij inschiet wat betreft overige afspraken.

 

Meestal als 1 schaap over de dam is, dan volgt de rest ook, dan hebben we alvast een kijkje in de keuken wat ons staat te wachten als de rest ook akkoord gaat en wat komt te vervallen wat betreft de overige cao, dan wel er extra bij komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De blauwe (mijn oude kraan) is nu in Dubai

deze kraan is overgekocht

De grijze kraan is ook aan diezelfde klant verkocht, maar zal nog tot zeker het eind van het jaar voor Sarens blijven werken

Ja iedere kraanverhuurder lijkt ze een beetje te willen lozen naar de zandbak. Demag(zeg nog gewoon Demag geen Terex :ja: ) AC1000 hoor je ook niet veel meer van behalve die ene in de Zandbak en een in Duitsland (Steil)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan jij misschien de eenzijdige cao afspraken ook hier plaatsen, ben eens benieuwd wat die afwijken van de vorige cao.

Weet even niet wie het eerste bedrijf is die ook voor een eenzijdige cao heeft gekozen, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

 

Ik wil gewoon eens kijken wat er bij inschiet wat betreft overige afspraken.

 

Meestal als 1 schaap over de dam is, dan volgt de rest ook, dan hebben we alvast een kijkje in de keuken wat ons staat te wachten als de rest ook akkoord gaat en wat komt te vervallen wat betreft de overige cao, dan wel er extra bij komt.

Valkje,

 

Deze brief ligt thuis, en ik zit nu in het buitenland

Wordt een beetje moeilijk

 

In het kort komt het erop neer dat een eerder gemaakte afspraak tussen Sarens, de bond en werknemers over TVT uren blijft gehandhaafd.

Dit houdt in het kort in dat , indien de machinist zijn 40 (werk) uren per week niet haalt, de missende uren kunnen/ mogen aangevuld uit de TVT pot van de werknemer

Het geheel zit iets omslachtiger in elkaar, maar de kern komt daar op neer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Ik ben nu werkzaam als lifting supervisor, wereldwijd

Ondanks dit alles vallen wij (ik) nog steeds onder het transport CAO.

Nu ben ik er niet helemaal in thuis. Maar hoor je met die functie nog in de transport CAO?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het CAO heet volledig:

 

Collectieve Arbeidsovereenkomst voor 
 het Beroepsgoederenvervoer over de weg 
 en de verhuur van mobiele kranen 
 1 januari 2012 – 1 januari 2014 
 
Dus....
ja , ik mag nog steeds deel uitmaken van deze CAO  ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maar aan jou baantje hangt geen D5 salaris denk ik maar zo.

;)  ;)  ;)

Nee idd

 

Ik ben daar binnen komen "lopen"als chauffeur toen der tijd, en zat toen al in E6

(was waarschijnlijk net de goede tijd in 2008)

En toen ik op de (grote) kraan kwam ben ik verder gegroeid

 

Ik realiseer mij ook terdege dat de branche waar ik in zit niet te vergelijken is met het "gewone"transport

Kraanmachinisten die meerdere weken van huis willen zijn,zijn niet zo goed te vinden, en daar wordt dus voor betaald

Als een buitenlandse machinist in NL op de kraan wil draaien, moet hij zijn NL certificaat halen , EN Nederlands spreken

(in ieder geval de kraan commando's in het Nederlands begrijpen)

 

Als je op een grote kraan zit (vanaf 600 Ton) dan moet je deze kraan ook zelf samenbouwen en demonteren.

ook dat is specialistisch werk , en daar wordt voor betaald

 

Neemt niet weg dat ik de jaren dat ik chauffeur was, heel leuk heb gevonden, en dat ik nog steeds van mening ben dat het een van de mooiste beroepen is

Alleen, zoals op meerdere plekken op dit forum is te lezen, wordt deze sector naar de knoppen gewerkt door de Transportbedrijven die :

A) niet volgens het CAO kunnen/willen betalen omdat de vrachtprijzen te laag zijn

B) in een (apen) land een vestiging openen , om op die manier buitenlandse chauffeurs op hun wagen kunnen krijgen die geen drol kosten

C) Niet gezamelijk proberen op te staan om de transportprijzen omhoog te krijgen

 

Dus.......

Ik ben blij dat ik van horizontaal transport ben over gegaan naar verticaal transport 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden