[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Baltus binnen 2 maand weer failliet.


Recommended Posts

  • Forumlid
Baltus Transport opnieuw failliet verklaard

 

Failliet-03.jpg

OLST - Voor de rechtbank van Overijssel zijn op 3 juni 2014 Baltus Logistics en Services BV en G.J. Baltus Trucking Holding BV failliet verklaard. In april 2014 ging het bedrijf ook al failliet.

Volgens curator mr. Claassen werkten er bij het bedrijf 16 werknemers. Deze zullen vooralsnog ontslagen worden.

Volgens de curator ligt de reden van het faillissement in het feit dat het bedrijf te weinig eigen vermogen en werkkapitaal had. "Mijn eerste indruk is dat het bedrijf een gebrek aan werkkapitaal en eigen vermogen had. Als een bedrijf dan veel debiteuren heeft openstaan dan is er geen geldstroom meer."

Mr. Claassen verwacht geen doorstart althans niet als zijnde Baltus. "We zijn nu volop aan het kijken of we klanten kunnen onderbrengen bij een ander transportbedrijf. Wellicht dat dan een aantal chauffeurs mee kunnen. Maar een echte doorstart komt er niet", besluit de curator.

 

                                                                                                                      Bron: t-o.                                                                                                                                                              

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Baltus Transport opnieuw failliet verklaard

....

 de reden van het faillissement in het feit dat het bedrijf te weinig eigen vermogen en werkkapitaal had. "Mijn eerste indruk is dat het bedrijf een gebrek aan werkkapitaal en eigen vermogen had.....                                                                                                                                                        

 

Getuigt dus weer van een strak ondernemersinzicht.

Dit soort zaken bedenk je toch VOORDAT je een bedrijf begint?

En een Baltus had beter kunnen weten, is al zeer ervaren met het laten ploffen van een onderneming. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan me niet voorstellen dat er in dit faillissement veel leveranciers de bietenbrug op zijn gegaan gezien het "aanzien" van deze firma. Probleem zal wel liggen bij de belastingdienst. Punt is dat we dat met zijn allen betalen. Wenselijk zijn dit soort situaties niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In de VS, als je faiiliet gaat, kan je 7 jaar lang geen geld lenen, misschien is dat een goede oplossing.

Dat denk ik niet. Dat schrikt potentiële nieuwe ondernemers alleen maar af.

Maar als het een dubieus failiement betreft, dan deel ik je mening.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de VS, als je faiiliet gaat, kan je 7 jaar lang geen geld lenen, misschien is dat een goede oplossing.

 

Maar in de vs word je ook niet gelijk als kneus bestempeld al je failliet gaat.

 

Dit heb ik mij ooit eens wijs laten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die 7 jaar is gewoon om de maatschappij te beschermen tegen mensen die geld lenen, jouw en mijn geld, en dan de toko laten klappen. Je mag dus wel een eigen bedrijf beginnen, maar je kunt geen geld lenen, behalve van een "loan shark" Dat zijn individuelen die geld lenen tegen een woeker rente, en ook hun eigen incasso mensen hebben.....

Maar je kunt net als Lucas ook een bedrijf beginnen zonder ooit geld te lenen, maar wel een aantal jaren afzien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar in de vs word je ook niet gelijk als kneus bestempeld al je failliet gaat.

 

Dit heb ik mij ooit eens wijs laten maken.

Ik denk, maar spreek niet uit ervaring, dat hier meer mensen voor zichzelf beginnen, je hebt ook niet allerlei papieren nodig, en minder regeltjes.

 

Mijn plan is, een klein restaurantje over een 2 jaar, dan kan miss Jennifer weer thuis wonen enz, maar het is een plan voor nu, iedereen moet dromen hebben.

Er is me wel vaak verteld dat ik aardig goed kan koken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is de Amerikaanse keuken natuurlijk niet zo ingewikkeld.

Als je Hamburgers en Taco kan maken kom je al een heel eind.

Voorts hoef je van wijn ook geen verstand te hebben.

Je serveert gewoon een 3 liter coke bottle! :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, maar spreek niet uit ervaring, dat hier meer mensen voor zichzelf beginnen, je hebt ook niet allerlei papieren nodig, en minder regeltjes.

 

Mijn plan is, een klein restaurantje over een 2 jaar, dan kan miss Jennifer weer thuis wonen enz, maar het is een plan voor nu, iedereen moet dromen hebben.

Er is me wel vaak verteld dat ik aardig goed kan koken.

 

De mensen die ik ooit heb uitgenodigd voor het eten en die ook daadwerkelijk kwamen hadden ook nooit wat te klagen. Misschien is het wat om het samen te doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uitstekend idee Ron. Heb het zakenplan net uit gewerkt. Jij doet het koken, schoonmaken, bedienen, administratie, inkopen, en de rekeningen bij houden.

 

Jennifer en ik doen het meer serieuze werk, wij zijn de managers, en managing vanuit het zwembad... :cool:  :ja:

Maar denk er al een tijdje serieus over na, en praat ook met iemand die een restaurant heeft in Corydon, die me allerlei tips geeft.

 

Wil enkel ontbijt en lunch doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu is de Amerikaanse keuken natuurlijk niet zo ingewikkeld.

Als je Hamburgers en Taco kan maken kom je al een heel eind.

Voorts hoef je van wijn ook geen verstand te hebben.

Je serveert gewoon een 3 liter coke bottle! :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Tja.. de nederlandse keuken is echt ingewikkeld... men kookt een aardappel, seveert een miniem stukje vlees, en iets smerigs erbij, beter bekend als groenten.... :D  :D  :D

 

Maar er word hier in de meeste restaurants, die ze cafe noemen, geen alcohol geserveerd.

Kan je wel een ontbijtje beschrijven.

Gebakken aardappelen, ssausage of spek, of mijn favoriet, 2 karbonaatjes pancakes, pannekoeken dus. Dan gravy, 2 of 3 eieren, toast met jam en koffie. Gemiddelde prijs ongeveer 8 a 9 dollar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Baltus ging failliet omdat er te weinig eigen vermogen was om de zaak draaiende te houden lees ik. Hoe kan dan in hemelsnaam een bedrijf opnieuw beginnen en waar haalt men eigen vermogen dan???

Met die huidige marges, lange betaaltermijnen is je cash flow zo weer slecht of zie ik het verkeerd????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uitstekend idee Ron. Heb het zakenplan net uit gewerkt. Jij doet het koken, schoonmaken, bedienen, administratie, inkopen, en de rekeningen bij houden.

 

Jennifer en ik doen het meer serieuze werk, wij zijn de managers, en managing vanuit het zwembad... :cool:  :ja:

Maar denk er al een tijdje serieus over na, en praat ook met iemand die een restaurant heeft in Corydon, die me allerlei tips geeft.

 

Wil enkel ontbijt en lunch doen.

RESTO-IBO    :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Baltus ging failliet omdat er te weinig eigen vermogen was om de zaak draaiende te houden lees ik. Hoe kan dan in hemelsnaam een bedrijf opnieuw beginnen en waar haalt men eigen vermogen dan???

Met die huidige marges, lange betaaltermijnen is je cash flow zo weer slecht of zie ik het verkeerd????

Misschien ergens een "slapend"bv'tje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rob is niet helemaal waar, de curator zijn rol is inderdaad zoveel mogelijk in de boedel te krijgen en daarnaast zorgen dat er zoveel mogelijk personeel mee kan in de doorstart. Echter dient hij er wettelijk ook op toe te zien dat een doorstart zin heeft en niet gemaakt word uit emotie wat je veel ziet bij familie bedrijven. Deze beste curator is geheel gegaan voor het eerste zoals jij vermeld.

Een curator behartigt de belangen van de schuldeisers. Daarnaast bekijkt een curator of er sprake van fraude en/of wanbeleid is. Het aan het werk houden van zo veel mogelijk personeel bij een eventuele doorstart behoort niet tot zijn taak en is op zich ook geen criterium, al wil men soms anders doen geloven. Wel heeft een curator de beslissingsbevoegdheid om (een deel van de) werknemers te verplichten 6 weken door te blijven werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden