[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

AH buigt het hoofd


Gast Valkje

Recommended Posts

Gast Valkje

In eerste instantie voelde Albert Heijn zich niet verantwoordelijk voor de chauffeurs cao.

Met deze mededeling kwam vrijdagochtend Albert Heijn mee naar buiten vrijdagmorgen 6-6-2014

 

http://www.transport-online.nl/site/48473/albert-heijn-trekt-handen-af-van-cao-chauffeurs/

 

Maar door gebundelde krachten door te gaan staken met zijn allen en een handtekeningenactie werd er na het overleg wat plaats zou vinden om 16.15 uur ineens het volgende bekend later op die vrijdagavond.

 

Albert Heijn vind het ineens prima om te praten over loonsverhoging van de chauffeurs..

 

http://www.transport-online.nl/site/48495/ah-prima-te-praten-over-loonsverhoging-chauffeurs/

 

Om kort door de bocht te gaan, onze loonsverhoging word nu doorberekend aan Albert Heijn, die dat dus in eerste instantie niet zagen zitten, maar bang voor de gevolgen van massale staking, toch maar hebben besloten om toe te geven.

 

In elk geval zorgt Albert Heijn er wel voor dat nu wel de vervoerders en de bonden zo vlug mogelijk om de tafel moeten gaan zitten en de impasse te doorbreken die nu al maanden duurt.

Complimenten aan de actievoerders..

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb nooit respect voor bedrijven zoals AH.
Die doen dit alleen uit eigen belang, of dat van de aandeelhouders.
Want de gewone man kan kapot creperen als het aan hun ligt.
Kotsmisselijk word ik ervan als deze bedrijven weer een "sociaal bewogen" proberen te doen, bah!

En dalijk hebben we weer een CAO voor een jaar, nou jippie....
Daarna weer 2 jaar niet, dat is de hele tactiek.

bewerkt door Harrie76
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, die kunnen daar niks aan doen.... :bey:
Behalve dan hun eisen een beetje reëel houden en niet het onderste uit de kan willen en het liefst nog iets minder.
om maar eens mee te beginnen.

 

Verder zijn dit natuurlijk zeer sociaal bewogen bedrijven, gezien al de goede doelen en projecten die ze sponsoren :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eerst zien dan geloven, vind het een zware tekst voor een bedrijf waar 95% van het magazijn personeel uit oostblokkers bestaat en waar ook oostblokkers op de wagen zitten.

Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar  :confused:

bewerkt door Bert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan AH het niet kwalijk nemen dat ze zo gunstig mogelijk trachten in te kopen. Uiteindelijk is het de leverancier die ja of nee zegt. Transporteurs pogen ook hun onderdelen, auto of dieselleverancier door de mangel te halen. Is ook hun goed recht. AH doet feitelijk niets anders.

De vervoerder moet AH er van overtuigen dat ze hun mensen een fatsoenlijk salaris moeten geven waardoor de prijs omhoog zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Hoop dat de partijen weer in overleg gaan want met niet praten word niemand wijzer.

Jawel hoor André.

De verladers, als ook de vervoerders worden wel wijzer van

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan AH het niet kwalijk nemen dat ze zo gunstig mogelijk trachten in te kopen. Uiteindelijk is het de leverancier die ja of nee zegt. Transporteurs pogen ook hun onderdelen, auto of dieselleverancier door de mangel te halen. Is ook hun goed recht. AH doet feitelijk niets anders.

De vervoerder moet AH er van overtuigen dat ze hun mensen een fatsoenlijk salaris moeten geven waardoor de prijs omhoog zal gaan.

 

Goedkoop trachten in te kopen?

Ze zeggen gewoon voor die k*tprijs mag je het in de schappen leggen en anders ga je maar lekker wieberen.

Een soort (nou ja soort) maffiose aanpak van zaken doen houden dit soort concerns er op na.

Heeft niks meer met normaal zakendoen te maken, al jaren niet meer.

 

Alleen als je als leverancier net zo groot en meedogenloos word heb je nog wat in de pap te brokkelen.

Dan kan je eens zeggen dan laat onze spullen maar uit jullie schappen voor die prijs.( wat een bv. coca cola nog wel eens doet)

Maar lang duurt dat ook nooit.

Maar kleine als leverancier heb je helemaal niks te melden.

bewerkt door Harrie76
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klats Majoor voert wel een discussie op hoog niveau. Iedereen de schuld behalve de transport sector.

Vervoerders gunnen elkaar de winst niet en zeker ook het verlies niet. Er is er altijd wel een die goedkoper en beter kan. En dan bedoeld ik geen oost blokkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als kleine leverancier heb je helemaal niets te zoeken bij AH. De grote leveranciers en daar horen m.i. ook die paar vervoerders onder die voor AH rijden zouden wat langer de rug recht moeten houden en een keer NEE moeten durven zeggen. Wat doen ze echter. Voordat Goes failliet gaat pikken ze al dankbaar het werk in. Hoezo collegiaal. De patient gaat sterven maar we begraven hem vast. Dat is pas een ....mentaliteit. Zou dat tarief en werk nu werkelijk zo ruk zijn. Zo slecht dat je er graag nog wat wagens bijzet. ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klats Majoor voert wel een discussie op hoog niveau. Iedereen de schuld behalve de transport sector.

Vervoerders gunnen elkaar de winst niet en zeker ook het verlies niet. Er is er altijd wel een die goedkoper en beter kan. En dan bedoeld ik geen oost blokkers.

dat zeg ik niet, maar mijn indruk was net andersom.

Het ligt aan de transport sector en aan niks anders, wat ook niet waar is natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit zie je wel vaker, grote concerns communiceren vaak iets naar buiten wat hun marktwaarde niet schaadt of juist beter maakt (dit zie goed bij programma`s als Kassa en Radar, dan is er in eens wel snel een oplossing voor iemands probleem). Intern denkt en doet men vaak heel anders over zulke zaken en werkt AH vast aan een voor hun en de aandeelhouders nog goedkoper manier om het werk gedaan te krijgen :ja:

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Iets positiefs word hier altijd weer omgebogen naar iets negatiefs.....

 

Is het noodzakelijk dat jullie je elke avond in slaap huilen of zo.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ze gaan in gesprek meen ik hier gelezen te hebben.

Volgens mij is dat al iets meer als dat de vakorganisaties willen. Maar ik zal het wel weer verkeerd begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Iets positiefs word hier altijd weer omgebogen naar iets negatiefs.....

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Iets negatiefs word hier altijd weer omgebogen naar iets positiefs.....:p:D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Iets negatiefs word hier altijd weer omgebogen naar iets positiefs.....:p:D;)

Nee nee Routier. Wel eerlijk blijven. Er word hier voor jullie iets positiefs geplaats (jullie = loindienst chauffeur) en gelijk vallen jullie weer huilend over elkaar heen.

Hetnis echt nooit goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden