[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Oplegger rijdt zonder wiel: ruim 1300 euro boete


hoiman

Recommended Posts

  • Forumlid

EWIJK - Een transportbedrijf uit Oss heeft donderdagavond een boete van ruim 1300 euro opgelegd gekregen, omdat het bedrijf een oplegger liet rijden die een wiel miste.

De politie haalde de combinatie op de A50 bij Ewijk van de weg na diverse meldingen van verontruste getuigen.

De oplegger miste inderdaad een achterwiel. De as was met spanbanden provisorisch vastgezet aan het chassis. Bovendien bleken ook de remmen en de veren ondeugdelijk. De Roemeense chauffeur kreeg een bon voor gevaarlijk rijgedrag. Hij zei zich niet bewust te zijn van het gevaar.

Bron: www.gld.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oplegger gestrand in Zwolle met aangelopen remmen of een kapot wiellager.

Band eraf en remleiding af gesloten en nu naar Oss naar de garage van vos, omdat de asstomp krom is en onderweg niet te repareren is.

Een dergelijk scenario komt wel vaker voor toch? Zie er eigenlijk weinig kwaads in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Andremast schreef !!

 

Weet ineens weer waarom ik eigenlijk direct naar 'verhalen, en overige onzin surf' 

 

 

 

Ok, ok, okeeeeeee, wetgeving, en 'handhaving' (yeah, right) nopen tot drastische maatregelen.

Maar je kunt ook gewoon 'mens' blijven toch ?

bewerkt door fleur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijkt wel dat die Roemenen toch niet zo dom zijn als men soms denkt,en zich in geval van nood prima kunnen redden. :ja:  :ok:  :ok:

Overigens is dit verschijnsel niet helemaal nieuw,hele volksstammen (waaronder ikzelf) hebben zich op zo n manier weten te redden en konden thuis komen of op een plaats waar reparatie plaats kon vinden.

 

Ik ben benieuwd of Vos tegen deze bekeuring in beroep gaat,volgens mij brengt hij de verkeersveiligheid helemaal niet in gevaar,althans niet door die as op te binden.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijkt wel dat die Roemenen toch niet zo dom zijn als men soms denkt,en zich in geval van nood prima kunnen redden. :ja:  :ok:  :ok:

Overigens is dit verschijnsel niet helemaal nieuw,hele volksstammen (waaronder ikzelf) hebben zich op zo n manier weten te redden en konden thuis komen of op een plaats waar reparatie plaats kon vinden.

 

Ik ben benieuwd of Vos tegen deze bekeuring in beroep gaat,volgens mij brengt hij de verkeersveiligheid helemaal niet in gevaar,althans niet door die as op te binden.

Chassis was krom en gescheurd......... volgens tweet van aanwezige politie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjah, wat ik dan weer tussen de regels door lees;

De ene agent staat een bekeuring te schrijven, de andere zet het op twitter.

 

Zit er dan niet gewoon 1 agent teveel in die auto?

 

Hierbij bied ik mijn gloednieuwe Passat station aan (staat toch al 6 maanden werkloos voor de deur, daar ik in het vliegtuig zit), kan deze agent gewoon alleen op pad en wat serieus werk gaan doen (in USA zit de sherrif ook alleen in de auto).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Deze chauffeur verdiend een pluim ipv een bekeuring.

 

Deze man weet geen gewoon zijn spulletje tegen geringe kosten naar de werkplaats te rijden. Heb ik ook gedaan en doe het nu ook nog. Alleen is het nu bij mij wat makelijker. Lekke band, as omhoog....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de rest ondeugdelijk is/ was, prima, dat ze daar problemen over maken, ok, niks mis mee, maar toen mijn wiel er was afgelopen, precies hetzelfde verhaal gedaan, ok, het blijft vreemd uitzien, maar zelfs al eens na een klapper de as opgetild en vastgebonden om ergens anders de wagen veiliger weg te zetten..

 

Zelfs al eens een trailer naar de afdeling grondig stralen gebracht met alleen de laatste 2 wielen op de achterste as en de voorste 2 assen opgebonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat de rest ondeugdelijk is/ was, prima, dat ze daar problemen over maken, ok, niks mis mee, maar toen mijn wiel er was afgelopen, precies hetzelfde verhaal gedaan, ok, het blijft vreemd uitzien, maar zelfs al eens na een klapper de as opgetild en vastgebonden om ergens anders de wagen veiliger weg te zetten..

 

Zelfs al eens een trailer naar de afdeling grondig stralen gebracht met alleen de laatste 2 wielen op de achterste as en de voorste 2 assen opgebonden.

 

 

Deze chauffeur verdiend een pluim ipv een bekeuring.

 

Deze man weet geen gewoon zijn spulletje tegen geringe kosten naar de werkplaats te rijden. Heb ik ook gedaan en doe het nu ook nog. Alleen is het nu bij mij wat makelijker. Lekke band, as omhoog....

 

 

Nogmaals......... schijnt dus dat chassis ''krom en gescheurd'' was en ja dan mag je er niet meer mij rijden....... Dus had een klus voor Shompie kunnen zijn..... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dus juist de combinatie, men valt al op door het opgebonden wiel..

Dat er een nadere inspectie uit voort vloeide en dat dit boven tafel komt, volledig terecht, misschien is de titel van deze topic ook een beetje misleidend hierdoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dus juist de combinatie, men valt al op door het opgebonden wiel..

Dat er een nadere inspectie uit voort vloeide en dat dit boven tafel komt, volledig terecht, misschien is de titel van deze topic ook een beetje misleidend hierdoor.

 

Ik denk ook dat het zo is gegaan........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, er zit wel een klein verschil tussen jouw stilstaand voertuig en een rijdend voertuig...

 

Inderdaad, ik erger mij ook dood dat als je iets wil melden, dit maar via het internet moet doen, als je spontaan langs rijd bij een politie bureau, sta je voor een dichte deur te praten in een intercom, en maar hopen dat die schuifdeur eens opengaat.

 

Maar als mensen ( gezien het bericht waren er meerdere meldingen ) een rijdend voertuig signaleren wat gevaar vormt voor het overige verkeer, reageert men op een of andere manier hier anders op.

 

Ikzelf zeg eerlijk dat dit los staat van het kenteken, want als jij zo rond had gereden waren ook die meldingen gekomen en hadden ze jouw ook langs de kant van de weg gezet.

 

Enigste verschil hierin is dat wij wel met een gerust hart rond durven te rijden met een opgetrokken as, alleen wij weigeren om verder te rijden met een gebroken chassis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden