[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rotra neemt activiteiten Veurink over


Onerarius

Recommended Posts

  • Forumlid
Hierbij informeren wij u dat logistiek dienstverlener Koninklijke Rotra per direct de activiteiten heeft overgenomen van Veurink International BV. Beide partijen zijn content met de overname en ervan overtuigd dat de dienstverlening van Veurink uitstekend aansluit bij de activiteiten van Rotra.

 

Wij wensen te benadrukken dat de dienstverlening zoals u deze kent wordt gecontinueerd; overeengekomen tarieven en condities welke van toepassing zijn op de dienstverlening blijven vooralsnog van kracht. Het bestaande portfolio wordt tevens aangevuld met Air & Ocean activiteiten van Rotra Air&Ocean BV. Rotra verwacht de hoge kwaliteit dienstverlening van Veurink verder te kunnen optimaliseren en klanten nog beter van dienst te kunnen zijn met deze bundeling van krachten.  

 

Alle toekomstige activiteiten zullen voortaan worden uitgevoerd onder de vlag van Rotra.

Voor al uw lopende wegtransportzendingen die u heeft ondergebracht bij Veurink zijn uw gebruikelijke contactpersonen u uiteraard graag van dienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Blijft toch leuk want er houden 24 man wel hun werk en dat is toch deze tijd het belangrijkste toch

Ik ben benieuwd voor hoe lang.

Rotra was altijd een mooi bedrijf, maar vertroeteld nu ook Roemeense chauffeurs.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Veurink reed met Duitsers.

Wel comform NL naar mijn weten.

En of dat nu bij de Roemenen van Rotra ook het geval is, dat betwijfel ik.

Maar ik begrijp dat jij een uitvlagger in bescherming neemt.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

En voila, dus wordt het uitvlaggen weer legitiem gepraat.

Er is geen goed excuus om uit te vlaggen.

Bedrijven hebben pas ballen, als ze werk laten liggen omdat het niets opbrengt.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En in mijn ogen is het ook nog niet zo verkeerd om gedeeltelijk met buitenlanders te werken. Er zijn bedrijven die het niet alleen doen om even lekker te "cashen" in hoeverre dat mogelijk is. Die zijn er helaas ook, maar bij bedrijven van deze omvang zal het er voornamelijk om gaan dat men ook de minder rendabele ritten van grote klanten kan doen. Vergeet niet zo een rit groupage Italie nog wel in Nederland voorgeladen moet worden en dat is mooi werk voor de binnenland afdeling. Stoot je het minder betaalde werk af, hebben die ook minder te doen. En die minder betaalde ritten van grote klanten zul je zeggen rijd ze dan niet, maar als je dat niet doet raak je de klant misschien wel kwijt. Een grote klant, bied  je een totaal pakket aan diensten aan. De minder betaalde ritten neem je voor lief en je gaat met de trend mee, om zo de beter betaalde ritten ook te kunnen blijven uitvoeren.

 

Daarentegen staat Rotra nog niet zo slecht bekend hoor, ik weet van een aantal mensen die die tegen een andere trend in daar zeer recent nog een vast contract hebben gekregen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rotra heeft de activiteiten overgenomen van Veurink International uit Hardenberg. Veurink werd afgelopen vrijdag failliet verklaard, maar maakt nu een doorstart.

Veurink is een ruim 130 jaar oud bedrijf, gespecialiseerd in distributievervoer in de Benelux, Duitsland en Italië. Er werken 32 mensen, die voor het merendeel nu door Koninklijke Rotra worden overgenomen.

Volgens de curator, die inmiddels een akkoord over de overname heeft gesloten met Rotra, kwam het bedrijf in moeilijkheden door lage marges en een dalende omzet.

Een andere factor was het overlijden van eigenaar Jan Veurink, begin dit jaar. Rotra verwacht de dienstverlening van Veurink aan diens klanten te kunnen optimaliseren, door daaraan de eigen activiteiten van Rotra in de zee- en luchtvrachtexpeditie en het vervoer op andere Europese landen aan toe te voegen.

 

uit het nieuwsblad transport van vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Holland...als jij je graag als sloofje laat behandelen om goed te zijn door voor te laden voor een MOE-lander collega, leef je uit.

Voor mij zou het betekenen dat ik zelfs in deze tijd ander werk zou gaan zoeken.

Ook al draai ik nog maar 20 jaar mee in de sector, dan vind ik het nog niet nodig om mij als een Jan ... te laten behandelen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Holland...als jij je graag als sloofje laat behandelen om goed te zijn door voor te laden voor een MOE-lander collega, leef je uit.

Voor mij zou het betekenen dat ik zelfs in deze tijd ander werk zou gaan zoeken.

Ook al draai ik nog maar 20 jaar mee in de sector, dan vind ik het nog niet nodig om mij als een Jan ... te laten behandelen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ander werk en dan? Dan ga je in de bouw en geeft je poolse collega de hamer aan.

Ik kan niet 1 sector bedenken waar ze nog alleen met nederlanders werken behalve politie en brandweer

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Kleine kanttekening bij dit bericht: Veurink was sinds vrijdag failliet leest ik op Transport Online .

Kleine kanttekening?!

Faillissementen worden op dinsdag uitgesproken en dit komt op vrijdag naar buiten.

Het bericht van de overname komt voor het bericht van het faillissement.

De website van Veurink is al doorgelinkt naar Rotra.

Dit riekt naar een vooraf bekokstooft plannetje. Veurink laten klappen en alleen het levensvatbare doorstarten onder de noemer overname. Dit om imagoschade te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En eerlijk is eerlijk, zo'n failliesement ziet men ook al van verre aankomen. In ieder geval verder dan een week van te voren.

Wat let de firma Veurink/curator, om ff een telefoontje naar Rotra te plegen om toch nog wat te redden?

Als Veurink de administratie op orde heeft, hebben de werknemers niets te vrezen en worden alle kosten tot 3 maanden terug overgenomen/uitbetaald door het UWV. Ik neem aan, dat er hooguit wat administratief personeel op zoek moet naar een nieuwe baan (ook dat is klote, maar nu is er niet een compleet bedrijf op straat gezet).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat die overname al een tijdje in de pen zat. Echter een Rotra ziet dat er wel wat dure chauffeurs en ander personeel rondlopen. Dan kan zo niet.Verder nog wat kosten in de Veurink gepompt en dan boem. Rotra heeft zijn werk, Veurink is de transporttak kwijt en de 24 "gelukkigen" die over mogen naar Rotra gaan verder maar een paar loonschalen lager. Bijna een win/win/win situatie maar helaas nu een win/win/verlies situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Holland ziet het zo gek nog niet. Een net voorbeeld hier in de buurt is Versteijnen Logistics of de blauwe Versteijnen. Of je stoot op tijd je internationaal werk af zoals de rooie Versteijnen deed en concentreer je op Benelux werk met diverse vormen van modaliteiten en ook warehousing. 20 jaar terug was al duidelijk dat je het met wielen alleen niet meer kunt redden.

 

Veurink was toch altijd de huisvervoerder van de Wavin?

 

Dit zal nog niet het laatste bedrijf zijn waar het internationaal vervoer wordt omgevormd. Met Nederlandse chauffeurs en de slechte tarieven en wellicht ook cash-flow gaan we het niet meer redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Natuurlijk is het mooi dat Rotra het grootste gedeelte van het bedrijf overgenomen heeft. Maar wie zegt dat er geen andere gegadigden waren, die het hele bedrijf voort wilden zetten, en die nu pas achteraf horen dat Veurink failliet is gegaan.

En zijn alle openstaande posten betaald?

Failliet is failliet, Rotra kan op deze wijze op een gemakkelijke manier aan een klantenbestand komen en ik vind het bijzonder dat de curator hier aan mee werkt.

Dat bedrijven failliet gaan is nu eenmaal zo, dat is een gevolg van marktwerking. En op het moment dat een overname op deze manier gaat, dan wordt de marktwerking oneerlijk beïnvloed wat gevolgen kan hebben voor andere bedrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het vreemd dat iedereen weet watt er speeldr of hoe dit tot stand is gekomen, ik weet wel dat wijlen J. Veurink dit nooit gewild zou hebben voor zijn mensen, en dat er weer een oude en goede naam verdwijnt in het transport en het einde van de elende nog lang niet in het zicht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk is het mooi dat Rotra het grootste gedeelte van het bedrijf overgenomen heeft. Maar wie zegt dat er geen andere gegadigden waren, die het hele bedrijf voort wilden zetten, en die nu pas achteraf horen dat Veurink failliet is gegaan.

En zijn alle openstaande posten betaald?

Failliet is failliet, Rotra kan op deze wijze op een gemakkelijke manier aan een klantenbestand komen en ik vind het bijzonder dat de curator hier aan mee werkt.

Dat bedrijven failliet gaan is nu eenmaal zo, dat is een gevolg van marktwerking. En op het moment dat een overname op deze manier gaat, dan wordt de marktwerking oneerlijk beïnvloed wat gevolgen kan hebben voor andere bedrijven.

Natuurlijk zijn niet alle openstaande posten betaald. Anders was het een normale overname en geen faillissement. Maar dit is wel vooraf te regisseren. Als de curator genoeg voordeel ziet (lees "krijgt") Dan is hij degene die ervoro kan zorgen dat het bedrijf bij pietje terecht komt en niet bij klaasje die het ook wel had willen hebben.

Je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou even wat anders: 
 

Wanneer jullie gaan winkelen en jullie willen bijvoorbeeld een dure televisie kopen. Denken jullie dan: "Prima ik neem 't zo mee voor deze prijs" of denken jullie "Als ik nou even rustig wacht dan is hij binnenkort vast een keer in de aanbieding". Zo werkt het eigenlijk toch ook met een bedrijf die een failliet bedrijf overneemt, die zijn toch ook niet gek en wachten ook op de "aanbieding". Die zijn net als de hoofdmoot van de consumenten in dat geval: Gewoon wachten tot het goedkoper kan, want waarom een duur bedrijf overnemen terwijl er ook aan de eigen portmonnee gedacht had kunnen worden tot dat het bedrijf door faillisement "afgeprijsd" is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Nou even wat anders:

Wanneer jullie gaan winkelen en jullie willen bijvoorbeeld een dure televisie kopen. Denken jullie dan: "Prima ik neem 't zo mee voor deze prijs" of denken jullie "Als ik nou even rustig wacht dan is hij binnenkort vast een keer in de aanbieding". Zo werkt het eigenlijk toch ook met een bedrijf die een failliet bedrijf overneemt, die zijn toch ook niet gek en wachten ook op de "aanbieding". Die zijn net als de hoofdmoot van de consumenten in dat geval: Gewoon wachten tot het goedkoper kan, want waarom een duur bedrijf overnemen terwijl er ook aan de eigen portmonnee gedacht had kunnen worden tot dat het bedrijf door faillisement "afgeprijsd" is.

Klopt, ik wacht op die aanbieding. Ik sluit alleen geen dealtje met de verkoper om mij in te seinen voordat de kortingsactie in de folder staat. Zodat ik er zeker van ben dat ik wel mijn televisie heb in deze Op=op actie. Want dat is wat Rotra doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt, ik wacht op die aanbieding. Ik sluit alleen geen dealtje met de verkoper om mij in te seinen voordat de kortingsactie in de folder staat. Zodat ik er zeker van ben dat ik wel mijn televisie heb in deze Op=op actie. Want dat is wat Rotra doet.

Aha inside informatie, vertel verder want jij was er bij toen de deal werd beklonken om veurink failliet te laten gaan en dan voor een aanbiedingsprijs aan rotra te verkopen. :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik vind het vreemd dat iedereen weet watt er speeldr of hoe dit tot stand is gekomen, ik weet wel dat wijlen J. Veurink dit nooit gewild zou hebben voor zijn mensen, en dat er weer een oude en goede naam verdwijnt in het transport en het einde van de elende nog lang niet in het zicht is.

In mijn tijd bij A.J.Veurink heb ik gemerkt dat het een solide, degelijk bedrijf was.

Niet dat dat een noodzaak is om te overleven, want ook dit soort bedrijven vallen (helaas) om.

Maar de centen waren zoals afgesproken op tijd en in de juiste hoeveelheden. De chauffeurs hebben ook nooit op hun geld hoeven wachten.

Alleen het materiaal was sober, zonder poespas, maar zeker geen oude troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Aha inside informatie, vertel verder want jij was er bij toen de deal werd beklonken om veurink failliet te laten gaan en dan voor een aanbiedingsprijs aan rotra te verkopen. :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

 

Jij insinueert dingen en trekt voorbarige conclusies.

 

Waar ik over val, is het feit dat op vrijdag het faillissement uitgesproken wordt van Veurink, en dat op maandag net na de middag een bericht door Rotra wordt geplaatst, waarin met geen woord gerept wordt over het faillissement van Veurink. Men doet het naar de klanten overkomen als een normale overname.

 

Op het moment dat een bedrijf failliet gaat vind ik het niet meer dan normaal dat er een paar dagen overheen gaat alvorens de curator besluit met welke overname-kandidaat hij in zee gaat. Op deze manier hebben zoals gezegd andere gegadigden ook de kans, wat interessant voor het personeel en de overnameprijs KAN zijn.

 

Het gaat mij dus niet om dit specifieke geval, Doornekamp... Het gaat mij om de manier waarop dit gaat. En daarbij hoef ik niet aan tafel te zitten bij de overname en hoef ik ook niet de overnameprijs van Rotra te weten...

 

Anders nog iets?

bewerkt door Johannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden