[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vos Limburg moet chauffeurs hoger inschalen en 'ongeschoonde uitdraaien' verstrekken


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Vos Limburg moet werknemers met terugwerkende kracht op een hogere loontrede plaatsen. Dat is het gevolg van de uitspraak van de kantonrechter in een rechtszaak die FNV Bondgenoten had aangespannen tegen het transportbedrijf. De termijn waarin Vos in beroep kon gaan tegen de uitspraak, is inmiddels verstreken.

 

 

 

 

http://www.transport-online.nl/site/nl/48967/vos-limburg-moet-chauffeurs-hoger-inschalen-en-ongeschoonde-uitdraaienverstrekken/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een vos verliest wel zijn haren maar nooit zijn streken....

Tegen de tijd dat deze chauffeurs hun loonschaal- achterstand met terugwerkende kracht krijgen uitgekeerd zitten er Litouwse kentekens en chauffeurs op hun auto,s. Triest maar waar ben ik bang...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Dat is precies wat ik ook al dacht.

Het aantal Roemenen dat voor de afdeling Ittervoort rijdt (gewoon NL-D transport) was al behoorlijk, maar zal met deze uitspraak alleen nog maar toenemen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De aanpak van dubieuze constructies in het transport doet me altijd denken aan de aanpak van drugskartels.

'Je kunt er niks aan doen, maar je kunt het ook niet maken om er niks aan te doen'. Namelijk, er zal altijd weer een uitweg gevonden worden. Wat dat betreft is het net een kat-muis spelletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het handelen van deze werkgever heeft niets meer te maken met ondernemen, en al helemaal niet met goed ondernemerschap. Inzet was hier iets wat gewoon klip en klaar vastgelegd is. Hierover hoeft geen enkele discussie te ontstaan of verschil van inzicht.
Als je als werkgever meent op deze manier overeind te moeten blijven waag ik te betwijfelen of je wel bestaansrecht hebt. Wat je doet is gewoon stelen van je werknemers. Het gewerkte aantal uren moet je gewoon uitbetalen tegen het afgesproken tarief, einde discussie. Ik zou wel eens willen weten hoe deze werkgever zou reageren als zijn opdrachtgever het gedeclareerde aantal kilometers zonder opgaaf van reden eenzijdig beperkt, en voor de resterende kilometers een korting op de afgesproken kilometerprijs hanteert. Toch is dit precies wat deze werkgever met zijn personeel doet. 
Het zou mij niet verbazen als hier iets anders achter zit. Een vos heeft niet voor niets de naam sluw te zijn.

bewerkt door Limboman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het aantal Roemenen dat voor de afdeling Ittervoort rijdt (gewoon NL-D transport) was al behoorlijk, maar zal met deze uitspraak alleen nog maar toenemen.

 

 

Jouw eigen collega's rijden ook charter voor Vos Ittervoort. Zijn dat ook Roemenen of Nederlanders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Jouw eigen collega's rijden ook charter voor Vos Ittervoort. Zijn dat ook Roemenen of Nederlanders?

Dat zijn Litouwers.

In ieder geval ex Russen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de Rijke werken ze toch niet met Litouwers of andere Moelanders? Routier schreeuwt hier altijd moord en brand maar heb hem wat dat betreft nog nooit over z'n eigen werkgever gehoord.

 

En dat diezelfde Routier de mond vol heeft over andere bedrijven die met Moelanders werken maar dan niets zou zeggen over z'n eigen "baas" nee, dat wil er bij mij niet in.

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de Rijke werken ze toch niet met Litouwers of andere Moelanders? Routier schreeuwt hier altijd moord en brand maar heb hem wat dat betreft nog nooit over z'n eigen werkgever gehoord.

 

En dat diezelfde Routier de mond vol heeft over andere bedrijven die met Moelanders werken maar dan niets zou zeggen over z'n eigen "baas" nee, dat wil er bij mij niet in.

 

 

Als een bedrijf zn hele tank en silo divisie verkoopt aan een "collega vervoerder" doet die niks verkeerds. :nee:

Als die "collega vervoerder "in de toekomst misschien personeel dumpt ,kan dat verkopende bedrijf niks aan doen. :angel:

 

( Maar wast z'n handen intussen wel fijn in onschuld  :D  :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Na dit alles weer gelezen en tot mij genomen heb, ben ik toch wel helemaal klaar met het transportwezen, ik ben steevast van plan om mijn "groot" rijbewijs (zoals wij oudere chauffeurs dat roze papiertje/plastickaartje noemen) maar door de shredder te halen, helaas vergane glorie, dus dat wordt komende winter weer naar de foto's van weleer te gaan kijken toen wij als chauffeur nog gewaardeerd werden en niet uitgekotst en weg gesaneerd werden, dit in de trant van het liedje van Gerard Cox "het is weer voorbij die mooie zomer" in dit geval kan Cox wel weer een nieuwe hit gaan scoren met als titel "het is nu helemaal voorbij met die Hollandse chauffeur" dus ik zou zeggen tegen de veelzijdige NL Chauffeur om hier een passende tekst op te schrijven en maar gaan leuren bij een zanger van het Nederlandse Lied, staat geheid binnen no time nummer 1 in de lijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Goed gezien Gé, nee ook "plaatjes" kopen zoals vroegah zit er niet meer in, vandaar dat de ene na de andere "NL artiest' zich in allerlei bochten wringt op met zijn/haar smoel op Tv te komen en een schnabbel binnenhalen, maar geef ze eens ongelijk, als ik het kon zou ik waarschijnlijk  hetzelfde doen, helaas heeft het badkamer gebral van mij alleen maar onvrijwillig de tegeltjes van de muur doen verdwijnen, ach scheelt weer een hoop gebik en gehak, toch? :D

 

Maar inderdaad het vroegere "groene boekje" was een ideale uitkomst, toen de schijf, ach ook al nostalgie inmiddels (bijna dan) en met de huidige technologie valt niet veel meer te sjoemelen dus houden we ons maar gestaag aan de snelheid en de rij en rusttijden en het heeft één voordeel naarmate je ouder wordt, rustig aan allemaal sluipt er vanzelf in, niks geen gejakker en gejaag want de techniek schrijft ons wel voor wanneer de chauffeur moe is. :stom:

 

Klopt ook, mijn rijbewijs verloopt ergens pas in 2021 zag ik en als ik nog de euvele moed zou willen opbrengen (denk het zelf niet) om te gaan rijden dan zal ik toch ergens in 2016 dat "stempeltje" van code 95 erop moeten laten zetten wat eigenlijk inhoudt dat je gewoon een nieuw rijbewijs krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

sterker nog, die chauffeur ligt allang onder de zoden, tuincentra? opgrijpers daar, nee joh gewoon langs de kweker gaan stukken goedkoper.

Maar heb één probleem ik heb geen vensterbank meer, de bonussen kon ik niet meer opbrengen. :D

 

valt wel mee hoor Kees die nostalgie, maar ja als je een beetje aan het speuren bent kom je soms de gekste dingen tegen, vandaar die adv.

 

Over een jaartje of tien zitten al die voormalige NL chauffeurs achter de plantjes en in hun oude fotoboeken (digitaal/analoog) te kijken en mijmeren over die goede oude tijd toen er nog geen Moelanders hier rondreden en onze banen afnamen met medewerking van de grootste graaiers in Brussel, vandaar ook dat ik heb besloten om maar wat anders te gaan doen dan een stuur vasthouden want daar zie ik geen heil meer in, ook vergane glorie dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

"Njet" gefrustreerd en gelijk hoef ik ook niet want daar heb ik een loods van vol liggen, maar zoals ik je vertel kom maar eens terug over een jaartje of tien dan zien wel of er nog een NL chauffeur op de "bok" zit, ja alleen binnenland en winkels bevoorraden dat zal het enige nog zijn, maar internationaal kan je helemaal gaan vergeten.

Die Moelanders kunnen er weinig aan doen, het zijn de werkgevers die zonodig ervoor gaan, dat zijn diegene die voor een grijpstuiver eerste rang willen zitten en o wee als hun ego wordt aangetast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ dat wordt een zoveelste failliete BV enneh er wordt dan niets betaald. Volgens mij speelde in 1998 ook al eens een soort gelijke rechtszaak en is er ook een faillissement geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

En toch zijn er transportbedrijven waarbij jezelf het "kastje" van je gedane werkzaamheden kan/kon uitlezen en die uitdraai daarvan was voor jou, in het begin dacht ik dat deze bij de "baas' hoorde maar daar werd ik even over op aangesproken, die uitdraai (de vuile, dus ook de originele) was altijd voor de chauffeur bestemd om later de uren na te kijken of die wel klopte en ik moet zeggen dat er heel weinig afwijkingen inzaten, hoe bij de andere collega's het was gesteld daar weet ik niets van, maar hier werd er correct mee omgegaan.

Wellicht één van de weinigen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden