[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

En weer een Nederlander minder op de weg....


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid

350 meter Rob.... en wat hebben we gewonnen?

10% afdaling/stijging, dat is nogal stijl, dan ga je geladen naar boven echt stapvoets lijkt me. Hij dacht zeker, even vaart maken daar onderin, en ja, ook hier is dat DE plaats waar de sherrif staat te wachten.... :D  :D

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heeft die malloot nou een blauwe zwaailamp op zijn dak staan? En dan bedoel ik niet die malloten in dat kleine wagentje.

Yep ! Het waarom is mij ook niet helemaal duidelijk....

 

(heb de foto even van zijn facebookpagina geplukt...)

 

001.jpg

bewerkt door perkele
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mijn Noors is wat minder de laatste tijd,maar heeft ie 124 km/uur gereden?

 

Ja, onderin de tunnel met een vrije val......

 

Verblind toen hij de tunnel uit kwam?

 

Waarschijnlijk een beetje gevalletje van een beetje verblind de tunnel uitrazen en een beetje niet opletten?

Hij werd sinds woensdag nationaal gezocht voor maandenlang stelselmatig grove overtredingen begaan.

Door dit ongeluk kon de politie hem in de kraag pakken.

 

Nok. 40.000,- en dus 1 jaar en 9 maanden geen rijbewijs. Daarnaast is het spul aan de ketting gelegd totdat de bekeuring betaald is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heeft die malloot nou een blauwe zwaailamp op zijn dak staan? En dan bedoel ik niet die malloten in dat kleine wagentje.

* N 652 het niet bij één in art. 29 of 30b RVV 1990 genoemde dienst in gebruik zijnde voertuig is voorzien van een
lichtarmatuur voor een blauw zwaai-, flits- of knipperlicht of voorzieningen die de indruk wekken dat het voertuig is
voorzien van een dergelijke lichtarmatuur
 
Tenminste € 140,- 
 
Dure hobby als men echt controleert  :(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Betekent dat ook dat zijn rijbewijs die periode in Noorwegen blijft, of mag hij alleen in Noorwegen niet meer rijden?

 

De Noren hebben de keuze; of ze sturen het rijbewijs naar de RDW in Nederland, en deze stuurt het dan weer aan de houder door, òf de Noren houden voor de tijd van de ontzegging het rijbewijs vast. Dat laatste mag, alle spannende verhalen ten spijt.

De rijontzegging geldt alleen voor het land waar ze opgelegd is, dus in dit geval Noorwegen. In alle andere landen mag men gewoon rijden. Probleem is dat indien men het rijbewijs onder zich houdt je geen geldig rijbewijs kunt tonen, waartoe je wel verplicht bent.

Let wel even op dat je een paar zaken moet onderscheiden: invorderen en een ontzegging is niet hetzelfde, en het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs betekent niet automatisch dat je zonder rijbevoegdheid rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat laatste mag, alle spannende verhalen ten spijt.

Nee, het mag niet. Ook de Noren hebben het soevereiniteitsverdrag ondertekend, hiermee hebben ze ook verklaard staatsdocumenten van andere landen die het verdrag ook hebben ondertekend toe te sturen naar de overheden van de landen waaraan de documenten behoren.

Echter er zal niemand aangifte tegen doen want zo gauw dit gebeurt zal het CBR jouw rijvaardigheid gaan onderzoeken met alle gevolgen van dien. 

 

In dit geval zou het slim zijn van de Noren om het rijbewijs naar het CBR te sturen met een verklaring waarom het rijbewijs is ingenomen, in dit geval zou ik mij kunnen indenken dat deze meneer pas na een paar cursussen zijn rijbewijs misschien na een tijdje terug kan krijgen. 

 

Overigens een rijbewijs zal nooit naar het RDW worden gestuurd want het rijbewijs heeft niets met een voertuig te maken, het zal gestuurd worden naar het CBR van wie het rijbewijs ook altijd is. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het goed is gaat het rijbewijs dan via justitie, dat is de instantie waar de noren hem heen moeten sturen, CBR mag dan gaan bepalen of je hem wel terug mag krijgen maar ze hebben niet de bevoegdheid om hem in te nemen, wel om het ongeldig te verklaren, zo is het mij ooit eens uitgelegd door een rvi man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het resultaat lijkt me hetzelfde.... :D

Mag ook echt niks daar meer he? En dan wat, krijgt ie een uitkering, huur subsidie, ziekte kosten betaald, help van allerlei instanties...Zodra hij zijn rijbewijs terug krijgt scheurt ie naar de dichtsbijzijnde tunnel om daar volgas in te duiken.... :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het goed is gaat het rijbewijs dan via justitie, dat is de instantie waar de noren hem heen moeten sturen, CBR mag dan gaan bepalen of je hem wel terug mag krijgen maar ze hebben niet de bevoegdheid om hem in te nemen, wel om het ongeldig te verklaren, zo is het mij ooit eens uitgelegd door een rvi man.

Klopt deels, want justitie stuurt hem ook weer door naar het CBR nadat ze de strafmaat hebben bepaald. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom moet die eerst naar justitie, die mogen hem innemen en het CBR kan hem dan ongeldig verklaren, of opschorten als men een cursus moet gaan volgen, zij kunnen weer een onderzoek instellen naar de rijvaardigheid van de persoon.

Soms best ingewikkeld voor iets heel simpels, de papier of pasjes versnipperaar, gaat vlugger en kost een berg minder.

 

Eigen rijder en vermogen.... dat bestaat volgens mij niet.

Zoals ze hier zeggen, de snelste manier om 1 miljoen dollar in de bank te hebben is.....

Je start met 2 miljoen, koopt een truck, en binnen de kortste tijd heb je 1 miljoen. :p  ;)

En deze klopt als een bus volgens mij, je vergeet er nog 1 ding bij te zetten, na een iets langere tijd heb je ook geen miljoen meer en heb je veel schulden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nee, het mag niet. Ook de Noren hebben het soevereiniteitsverdrag ondertekend, hiermee hebben ze ook verklaard staatsdocumenten van andere landen die het verdrag ook hebben ondertekend toe te sturen naar de overheden van de landen waaraan de documenten behoren.

.....

 

Klopt, maar burocratie he?!?

Kan zo wel eens een paar maanden gaan duren voordat dat rijbewijs met de post in Nederland beland...... :angel:

 

Overigens, omgekeerd gebeurd hetzelfde.

Mijn NL rijbewijs is in augustus 2013 via de noorse overheid naar het RDW gestuurd (jawel, RDW) waarna de goedkeuring van echtheid pas ergens in januari is teruggestuurd. Ditmaal geen burocratie van de Noren want ik heb de brieven gezien met datumstempels van de Noorse en Nederlandse instanties.... Het RDW en CBR kunnen ook heeeeel traag zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier zit nog een addertje onder het gras, ik weet niet hoe het zit met het verdrag omtrent strafoplegging buitenland met Noorwegen maar Nederland kan zich verplicht hebben om bij een misdrijf de straf in Nederland ten uitvoer te brengen en aan te passen naar Nederlandse maatstaven en kan het dus zijn dat het rijbewijs nog langer kwijt is als de strafmaat hier hoger ligt voor dat vergrijp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij die zonder zonden is, werpe den eersten steen.....

Wie heeft het niet gedaan, te hard rijden (ja, ook boven de 100/110km/h?

Wie heeft niet de auto weleens laten vallen, om in de stijging ff wat extra vaart te hebben (en sommige zelfs om de begrenzer voorbij te schieten en zo structureel harder te rijden?)?

 

Deze jongen heeft deze keer gewoon pech gehad dat er een auto wat langzamer reed en hij die over het hoofd zag.

 

En nee, dan heb ik het nu nioet over de andere grove overtredingen (die staan hier niet vermeld, dus daar kunnen we niet over oordelen ook).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.....

Deze jongen heeft deze keer gewoon pech gehad dat er een auto wat langzamer reed en hij die over het hoofd zag.

 

En nee, dan heb ik het nu nioet over de andere grove overtredingen (die staan hier niet vermeld, dus daar kunnen we niet over oordelen ook).

.....

Uh, Ron....

Deze man heeft echt wel wat meer op zijn kerfstok. Zo gauw krijg je ook hier geen landelijke opsporing...

Behalve enkele futiliteitjes had hij in een periode van enkele maanden iets te veel flitskasten wakker geschudt, waar bij snelheden varieerden van enkele km tot tiental km te hard.

Daarnaast wordt hem onopletzaamheid/roekeloos rijgedrag ten laste gelegt (door dit ongeval dat vlgns de politie voorkomen had kunnen worden door en rustiger en oplettender te rijden)...

 

Of "deze jongen pech heeft gehad" weet ik niet maar de andere bestuurders/inzittende van de wagens waarop hij gevlamd is hebben in ieder geval wel pech gehad....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uh, Ron....

Deze man heeft echt wel wat meer op zijn kerfstok. Zo gauw krijg je ook hier geen landelijke opsporing...

Behalve enkele futiliteitjes had hij in een periode van enkele maanden iets te veel flitskasten wakker geschudt, waar bij snelheden varieerden van enkele km tot tiental km te hard.

Daarnaast wordt hem onopletzaamheid/roekeloos rijgedrag ten laste gelegt (door dit ongeval dat vlgns de politie voorkomen had kunnen worden door en rustiger en oplettender te rijden)...

Of "deze jongen pech heeft gehad" weet ik niet maar de andere bestuurders/inzittende van de wagens waarop hij gevlamd is hebben in ieder geval wel pech gehad....

Wat is er bekend over evt slactoffers?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden