[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Onbemande vrachtwagens binnen vijf jaar


Gast RvanK

Recommended Posts

Gast tramdsm

en dan al deze posts over n jaar of 15 nog s teruglezen en moeten grinniken om de voorspellingen die mensen toen deden.... ik denk ook zeker dat t ervan komt, misschien wel sneller dan we denken maar t gaat er vast nog heel anders uitzien dan we ons nu voor kunnen stellen... maar ons beroep zoals het nu is is ook allang niet meer zoals het was. En bij de eerste treinen waren de boeren ook bang dat de koeien vam schrik zure melk zouden geven . Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd, jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Allemaal leuk en aardig maar denk toch dat er altijd een mens aan te pas moet komen. Gaat die onbemande wagen leeg rijden? 

Dat zal wel niet dus moet er iets geladen worden en ook dat alles kan vol automatisch maar de lading dient gezekerd te worden denk. 

Een container zal toch ook vast gezet moeten worden. Ok zal ook wel automatisch kunnen. Vrachtbrieven en andere documenten zal ook 

iets mee gedaan moeten worden. 

 

En hoe komt die onbemande vrachtwagen aan zijn brandstof? Gaat die op zon-energie rijden? Als er diesel in moet zal iemand toch die slang

er in moeten hangen. Ook dat zal wel automatisch kunnen maar er zal toch altijd iemand nodig zijn om deze onbemande wagen in de gaten te houden.

 

Dat zal waarschijnlijk een persoon moeten zijn met kennis van computers en besturingssystemen en programma's die alles aan sturen en indien gewenst

aanpassingen kunnen doen wanneer het nodig is. Lijkt me dat zo'n mannetje meer kost dan een goed opgeleide vakbekwame chauffeur.

ben al bezig om een sollicitatiebrief in elkaar te flansen want een beetje spelen met vrachtwagentjes op afstand lijkt mij zeer leuk werk en wat helemaal meespeelt natuurlijk je hebt geen digikaart meer nodig, geen code 95 en je kan gewoon je bammetje eten vanuit je riante kantoorfauteuil zonder daarvoor bekeurd te worden als je onderweg bent.

 

maar alle gekheid daargelaten, het zullen wel geen vrachtwagens worden zoals die er nu heden ten dagen rondkarren, het zijn naar ik mag aannemen gewoon een soort van platte wagens waar een "doos" opgezet word, dus alle moeite voor niks, ze kunnen hiervoor ook gewoon een spoorlijn aan leggen, desnoods onder de grond!

Want Nl'ers zijn goed in graven van tunnels door de veen en zandlagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trucker, die hinterm Lenkrad Zeitung lesen, telefonieren oder essen sieht man immer wieder. Die Angst vor abgelenkten Truckern und ihren Brummi-Bombern beherrscht die Straßen. Aber: nicht mehr lange!

 

 

http://www.bild.de/auto/auto-news/iaa-nutzfahrzeuge/mercedes-lkw-selbstfahrend-autonom-36661740.bild.html

 

mercedes is toch al een stuk flink op weg 

maar eerder dan 2025 zal het wel niet zijn voordat die vrachtwagens op de weg komen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk nu toch eens wat de techniek voor enorme stappen heeft gemaakt. Neem bijvoorbeeld je smart-phone maar eens in je handen. Dat dingetje kan al meer dan de grootste computer kon dertig jaar geleden.

 

Juist, het is een kwestie van tijd. Net als het bezit van een auto, iedereen heeft een eigen auto, die 23u per dag stil staat. In de toekomst zul je met straatgenoten je auto delen. Het hele verkeersbeeld gaat veranderen in de toekomst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ als ik met mijn straatgenoten de auto moet gaan delen, dan parkeren hun hem op een plek, waar ik hem niet meer terug kan vinden....

Ze vinden hem te groot en teveel herrie maken.

 

Ik rijd een Chevy K30 V8 Diesel :zegtniets:

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trucker, die hinterm Lenkrad Zeitung lesen, telefonieren oder essen sieht man immer wieder. Die Angst vor abgelenkten Truckern und ihren Brummi-Bombern beherrscht die Straßen. Aber: nicht mehr lange!

http://www.bild.de/auto/auto-news/iaa-nutzfahrzeuge/mercedes-lkw-selbstfahrend-autonom-36661740.bild.html

mercedes is toch al een stuk flink op weg

maar eerder dan 2025 zal het wel niet zijn voordat die vrachtwagens op de weg komen

Alleen die kreet"brummi-bombern"is weer jammer .

Net of alleen vrachtwagenchauffeurs eten, lezen etc tijdens het rijden.

Maar ja alles wat de "pkw"in de weg rijd heeft men een hekel aan in dld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Niet alleen in Dld hoor in bijna geheel west Europa, eigenlijk zouden ze al die vrachtwagens verplicht één maand aan de kant laten staan, eens kijken wie dan het hardste brult of ze AUB weer de winkels en de magazijnen kunnen gaan bevoorraden, maar dan moeten al die chauffeurs een pakket eisen op tafel gaan leggen en de eerste eis is dat alle pkw's nog maar één dag per week zich op de openbare weg mogen begeven en de rest vd week doen ze maar per benenwagen of fiets, liefst een loopfiets natuurlijk :D

Tweede eis is dat er 35% loonsverhoging komt en deze kan betaald worden uit de graaierspotten van de banken, verzekeraars, zorginstellingen en woningbouwverenigingen en ministeries en nog een paar van die elite hobbyclubs.

 

helaas is een utopie en zal zich pas in het jaar 2214 gaan afspelen, mits we niet allemaal Russisch spreken dan inmiddels of nog erger Arabisch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Net als het bezit van een auto, iedereen heeft een eigen auto.....

 

 

 

In de toekomst zul je met straatgenoten je auto delen.

 

 

 

Voor bepaalde (verstedelijkte) delen van het land zal dat wel opgaan. 

 

Maar er zijn nog steeds vele regio's (het overgrote deel van het land) waar een personenwagen nog net niet een eerste levensbehoefte is, maar wel onmisbaar.

 

Al was het alleen maar omdat het openbaar vervoer er amper is, en als het er is rijden ze alleen als de scholen geopend zijn. En dan nog voor een prijs waarvoor je met gemak een auto kan kopen, als je er regelmatig gebruik van moet maken.

 

Onbemande vrachtwagens zullen er absoluut wel eens komen, maar dan alleen voor een bepaald soort vervoer. En dan in hoofdzaak waar ze de LZV eerst ook voor bedacht hadden. Dus min of meer vaste lijndiensten.

 

In "mijn" soort werk ben ik er niet zo bang voor. Iets met te veel variabelen die niet of nauwelijks te programmeren zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee nee Jan..., jij bent de eerste die er last van heeft. In de geautomatiseerde wereld verdient niemand nog geld, dus word er niks meer gekocht wat inhoud dat er geen wegen of huizen worden gebouwd.... :cool:

Gelukkig wonen we hier in een achter lopend gebied, en lezen we er hooguit over. :ja:  :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor bepaalde (verstedelijkte) delen van het land zal dat wel opgaan. 

 

Maar er zijn nog steeds vele regio's (het overgrote deel van het land) waar een personenwagen nog net niet een eerste levensbehoefte is, maar wel onmisbaar.

 

Al was het alleen maar omdat het openbaar vervoer er amper is, en als het er is rijden ze alleen als de scholen geopend zijn. En dan nog voor een prijs waarvoor je met gemak een auto kan kopen, als je er regelmatig gebruik van moet maken.

 

Onbemande vrachtwagens zullen er absoluut wel eens komen, maar dan alleen voor een bepaald soort vervoer. En dan in hoofdzaak waar ze de LZV eerst ook voor bedacht hadden. Dus min of meer vaste lijndiensten.

 

In "mijn" soort werk ben ik er niet zo bang voor. Iets met te veel variabelen die niet of nauwelijks te programmeren zijn.

Daar heb je inderdaad gelijk in. Als ik bij ons in het dorp kijk is de buslijn zelfs volledig opgeheven onder het mom van kostenefficiëntie. Voorzieningen als een supermarkt of kapper zijn voorhanden in het eerstvolgende dorp.. 7 km verderop. Dus een auto is hier ook onmisbaar.

 

Die onbemande vrachtwagen zal er misschien wel komen maar inderdaad als lijndienst tussen distributiecentra. Dan nog denk ik dat het een tussenoplossing zal worden en het uiteindelijk onbemand per spoor zal gaan. Bereiken ze hetzelfde einddoel, kost minder want een groot deel van het spoor ligt er al en kost helemaal geen brandstof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Teddybeer: het zal zeker niet voor ieder soort transport gelden, maar neem de goederenstroom tussen DC's, dat zijn vaak routes via snelwegen, b-wegen en dan het bedrijventerrein op. Met dat soort werk zou men als eerste aan de slag kunnen. Het transport zal anders ingericht moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Geen brandstof?????

Hoe denk je dat ze aan die stroom komen om die treinen in beweging te krijgen/houden?

En de meeste vrachttreinen zijn gewoon diesel gestookt.

En die voldoen zeker nog niet aan de "euro" 6 normen qua milieu. Maar dan is milieu ineens weer minder belangrijk he
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Mijn wagenpark;

-Chevy K30

-Mini Clubman '71

-mini pickup '75

-mini pickup '79

-mini VAN '79

 

Auto van de baas

-Volkswagen Passat

 

Groet ron :p

bewerkt door ayla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ook voor het aandocken zonder chauffeur

zijn ze dus al mee bezig 

 

 

http://www.eurotransport.de/news/ferngesteuerter-zf-innovationstruck-lang-lkw-laesst-sich-per-fingerzeig-lenken-6561066.html

 

geef een loods medewerker een tablet

en hij dockt de wagen gewoon aan

 

Wat is de meerwaarde?of je een vent een tablet geeft of m achter t stuur plaatst,,,die vent bliojft toch nodig.

M.i. is het meer laten zien tot wat men in staat is,op electronisch gebied dan.

 

Vergelijk t maar met de digitale tachograaf. :D  :D

Een heleboel controlerende ambtenaren zijn niet meer nodig of moeten wat anders gaan doen.

Zij komen daardoor minder in de buitenlucht en dat is weer nadelig voor hun gezondheid. :ja:  :ja:  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is de meerwaarde?of je een vent een tablet geeft of m achter t stuur plaatst,,,die vent bliojft toch nodig.

M.i. is het meer laten zien tot wat men in staat is,op electronisch gebied dan.

Vergelijk t maar met de digitale tachograaf. :D:D

Een heleboel controlerende ambtenaren zijn niet meer nodig of moeten wat anders gaan doen.

Zij komen daardoor minder in de buitenlucht en dat is weer nadelig voor hun gezondheid. :ja::ja::bey:

Meerwaarde heeft het niet tot weinig

Maar als zo nu al zo ver zijn

En straks in 2025

Echt met wagens de weg op mogen/kunnen waar de chauffeurs als een zoutzak bijzitten

Zou het 5 jaar later mischien wel zo zijn

Dat je straks vrachtwagens helemaal zonder chauffeur van dc naar dc ziet rijden en dat er op het dc er maar een persoon staat met zijn tablet die de wagen aandockt

Lossen/laden ff de route intypen voor het volgende adres en gaan met die banaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden