[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weer een cowboy van de weg gehaald.


hoiman

Recommended Posts

Gast Valkje

Het verklaard wel veel waarom bijvoorbeeld 55 plussers ten opzichte van een volledig gepensioneerd persoon gepasseerd worden.

Dat iemand van 74 jaar nog gewoon zijn werk kan doen, waarom niet ?

Dus heb een wat informatie ingewonnen erover en zelfs ik wist dat niet, maar een volledig gepensioneerd iemand mag onbeperkt bijverdienen.

Dit zegt dus niks of iemand moet bijverdienen,

Als men dus, neem als voorbeeld deze mijnheer die de wet had overtreden, naast zijn pensioen een gehele maand volledig laat werken, dan krijgt deze mijnheer dus volledig uitbetaald, zonder gekort te worden op zijn pensioen...

 

Voor de werkgever is dit dus ook lucratief, 

De werkgever hoeft deze personen niet meer te verzekeren voor werknemersverzekeringen.

Zo snijd het mes aan 2 kanten, voor zowel de pensioengerechtigde, als de werkgever.

 

Dus ook iemand die dus totaal niet hoeft bij te verdienen, maar gewoon graag nog een rondje rijd, zijn dus zeer welkom bij werkgevers

Een 55 plusser is dus duurder dan een 65-plusser.

 

Ergens vind ik dit krom, men heeft een leeftijd bereikt waar men kan zeggen, U hoeft niet meer te werken, U heeft uw plicht voldaan aan de Nederlandse staat.

Dat men vervolgens beloont word, dat men naast de uitkering dan ineens onbeperkt mag en kan bijverdienen als men pensioengerechtigd is, vind ik ten opzichte van iemand die vanuit een ww-uitkering gaat werken, behoorlijk krom, maar dat is dus mijn mening.

 

Ikzelf begrijp dat veel oudere chauffeurs die met pensioen zijn, puur uit liefde voor het vak dus weer een rondje gaan rijden, ook leuk als dan wat extra geld naar de kleinkinderen geschoven kan worden, maar geheel eerlijk vind ik dat niet, ten opzichte van een chauffeur die thuis zit, werkeloos toe te kijken langs de kant van de weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben blij dat ik nu werk heb... Maar moet daar bij zeggen dat ik het rijden geleerd heb van een man die nu ook over de 70 is en nog steeds graag een rit mag doen. Ze mogen van mij en ik hoop dat ik dat op,die leeftijd ook nog kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjah mensen, ik ben het wel eens met alle ideeen en meningen. Voor allen is wel wat te zeggen.

Echter als ik hier 'thuis' kijk, naar vaders, die heeft jaren lang zich de blubber gereden. Toen z'n kinderen begonnen te puberen is ie van internationaal naar nationaal gegaan en later nog een andere baan. Maar altijd minstens 45 uur per week gewerkt.

Nu hij een pensioen geniet, kunnen ze thuis nog gewoon eten, drinken en de kosten betalen.

 

Echter, nu zijn ze toe aan een nieuwe TV, wat nieuwe stoelen naast de bank, wat andere meubeltjes en nog wat andere grote uitgaven.

Die kunnen dus niet van het pensioen bekostigd worden (ik spreek hier dus totaal niet van de wens om een camper te hebben en europa rond te gaan reizen).

 

Hij is dus min of meer weer 'gedwongen' aan het werk gegaan. Geen volle weken, maar als 2e man bij enkele bekende vervoerders mee.

En ja, hij had liever niet gaan werken, hij heeft zat hobby's (en anders nog wel een zoon met wat onderhoud aan z'n huis :angel:  ), maar ik merk wel, dat sinds hij weer op de bok zit, hij wel weer wat vrolijker thuis komt/rondloopt.

 

Dus sommigen worden min of meer gedwongen, maar kunnen toch het plezier ervan nog wel inzien.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Ron, je vader en moeder hebben jarenlang je luiers verschoont, je te eten gegeven, naar een goede school gestuurd, zich menig avond zeer ongerust hebben gemaakt over jouw :rolleyes: .

Jij hebt nu een luize leven dankzij hun :ja: , dus gauw naar de meubelwinkel, en koop dat bankstel..... ;)  Schande :cool: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

over het wel of niet meer rijden nadat je de keuze gemaakt hebt om te stoppen ligt toch bij een ieder anders.

 

ik ben vrijwillig gestopt en zal me wel een paar keer achter de oren krabben voordat ik weer op n wagen klim.

er was een redelijk strakke onkostenplanning aan vooraf gegaan.

 

maar als men op 65 jarige of 67 jarige leeftijd sowieso in het pensioen terecht komt kan het best zijn dat mensen nog willen rijden.

doorwerken mag tegenwoordig.

 

maar als mensen vrijwillig vervroegd uittreden zou men meteen ( in mijn ogen ) een papier moeten tekenen waarin men accepteert dat je niet meer dan 10 uur per week mag rijden.

maar ja dat is op allerlei manieren te omzeilen dus dat zal ook altijd wel blijven doorgaan.

 

 

ik mis het niks en dat wist ik al toen ik de beslissing had genomen.

erop terugvallen kan ik nog altijd in een noodsituatie.

 

en als de verantwoordelijke het toelaten kan eenieder gebruik maken van de geboden mogelijkheden.

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

maar als mensen vrijwillig vervroegd uittreden zou men meteen ( in mijn ogen ) een papier moeten tekenen waarin men accepteert dat je niet meer dan 10 uur per week mag rijden.

 

 

Dat moet je eens even uitleggen john;Vroegâh....met de VUT betaalde degene die werkten de VUT uitkering van degene die thuis zaten( of deze int zwart nog een maandloon bijverdienden is een andere discussie)

 

Toen men vervroegd uit kon treden,het pre-pensioen z.g.z., werd dat inkomen betaald uit een pot waar de betroffenne zelf jaren aan had mee betaald;een sigaar uit eigen doos z.m.z.

 

Je bent nu zelf ook "vervroegd uitgetreden"word cjouw inklomen dan ook ( gedeeltelijk) betaald door degene die nu nog full time werken????? dacht t niet.

 

Daarom ben ik zeer benieuwd hoe je aan dat criterium van 10 uur per week komt.

 

En als je dus 65+ bent heb je van je AOW,dat is geld waar je 50 jaar je premie voor betaald hebt,en als je daar gebruik van maakt,maak je gebruik van je rechten zoals die al meer dan 60 jaar wettelijk zijn vastgelegd.

 

Je aanvullend pensioen,hoeveel of hoe weinig dat ook moge zijn,is geld dat door jouzelf en je werkgever( je hebt daar voor gewerkt) apart is gelegd en waaruit je een uitkering krijgt als je daar aan toe bent;je hoeft daar geen dank je wel voor te zeggen,t zijn jouw centen,nog n sigaar uit eigen doos dus.

Als je daarnaast nog actief wilt blijven op de werkvloer( hoeft niet noodzakelijk als chauffeur te zijn) is er geen wet of niemand die jou dat kan verbieden,ook niet kan limiteren voor maximaal 10 uur ofzo.

 

 

Ook het feit dat je gebruik gaat maken van deze regelingen is geen belemmering om nog ,tegen betaling ,actief te zijn op de arbeidsmarkt.

Immers,als je morgen een dikke prijs in de loterij wint hoef je je ook niet schuldig te voelen als je gewoon blijft werken,ook al heb je die inkomsten niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

peter ik zeg alleen als je zelf vrijwillig vervroegd stopt je gelimiteerd zou kunnen worden en die 10 uur is gewoon n getal.    niet VUT   maar VVU.

ik heb zelf de stap genomen en betaal mezelf nu een jaar en ga zelf pas met vroegpensioen volgend jaar mei.

maar de ouwe VUTTER mocht ook niet bijwerken tot zijn aow.

toen was er al zoiets van als je dan eerder stopt mag je niet bijwerken.

 

ik weet ook dat pensioen mijn ingelegd geld is en daar heb ik het ook niet over.

waar ik op doel is dat velen blij zijn als ze eerder kunnen stoppen en dan weer volop aan het werk gaan.

en dat vindt ik niet juist....dan moet je ook niet eerder stoppen.

 

ik stel ook nergens dat het niet mag en zeg ook dat het doorwerken zelfs beloond wordt tegenwoordig.

ik denk dat de term vervroegd uittreden niet goed gekozen was, want ik doelde niet op die groep.

 

ik heb mijn eigen vervroegd stoppen in werking gezet.

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het verklaard wel veel waarom bijvoorbeeld 55 plussers ten opzichte van een volledig gepensioneerd persoon gepasseerd worden.

Dat iemand van 74 jaar nog gewoon zijn werk kan doen, waarom niet ?

Dus heb een wat informatie ingewonnen erover en zelfs ik wist dat niet, maar een volledig gepensioneerd iemand mag onbeperkt bijverdienen.

Dit zegt dus niks of iemand moet bijverdienen,

Als men dus, neem als voorbeeld deze mijnheer die de wet had overtreden, naast zijn pensioen een gehele maand volledig laat werken, dan krijgt deze mijnheer dus volledig uitbetaald, zonder gekort te worden op zijn pensioen...

 

Voor de werkgever is dit dus ook lucratief, 

De werkgever hoeft deze personen niet meer te verzekeren voor werknemersverzekeringen.

Zo snijd het mes aan 2 kanten, voor zowel de pensioengerechtigde, als de werkgever.

 

Dus ook iemand die dus totaal niet hoeft bij te verdienen, maar gewoon graag nog een rondje rijd, zijn dus zeer welkom bij werkgevers

Een 55 plusser is dus duurder dan een 65-plusser.

 

Ergens vind ik dit krom, men heeft een leeftijd bereikt waar men kan zeggen, U hoeft niet meer te werken, U heeft uw plicht voldaan aan de Nederlandse staat.

Dat men vervolgens beloont word, dat men naast de uitkering dan ineens onbeperkt mag en kan bijverdienen als men pensioengerechtigd is, vind ik ten opzichte van iemand die vanuit een ww-uitkering gaat werken, behoorlijk krom, maar dat is dus mijn mening.

 

Ikzelf begrijp dat veel oudere chauffeurs die met pensioen zijn, puur uit liefde voor het vak dus weer een rondje gaan rijden, ook leuk als dan wat extra geld naar de kleinkinderen geschoven kan worden, maar geheel eerlijk vind ik dat niet, ten opzichte van een chauffeur die thuis zit, werkeloos toe te kijken langs de kant van de weg...

 

Je denkt dat je t begrijpt,maar je snapt er weinig van Ron.

 

Je hebt dus al door dat iedereen gewoon mag werken,ook een 65 + er.

Je word met een uitkering,AOW+ aanvullend pensioen,niet "beloond" hoor,daar heb je zelf voor gespaard,je hele leven lang soms.

 

T.o.v. van een WW uitkering heeft een pensioengerechtigde hier zelf voor gespaard en een WW  premie  word door de werkgever opgebracht ( laat mij maar een loonstrook zien waarop staat dat jij WW premie betaald)

 

Een 55 + is duurder dan een 65+ er schrijf je,das verkeerd,

Je schrijft 55 +,maar t kan ook 23+ zijn hoor;je bent 65+ of 65 -,alles wat er tussen zit,50+-55+ of 40+ zijn alleen uitdrukkingen die uitgevonden zijn door de commercie,dat zijn"doelgroepen"z.g.z.

 

Het enige waarop een 65+ goedkoper kan zijn is dat hij een overeenkomst sluit voor onbepaalde tijd( een 0 uren of oproepcontract) en is een werkgever niet gehouden aan een 40 uur garantie.

Dat kan een 65- overigens ook ,alleen zal die gebaat zijn met en full time baan.

 

Een 65 + er betaald geen AOW premie meer en betaald dus 17,90 % minder premie over de eerste € 33.363.00 van zijn inkomen.( met een max van € 10.363 per jaar)

Hij kan bij een werkgever dus ,om hetzelfde netto uurloon te hebben ,een lager brutto tarief rekenen,maar dat is een punt van onderhandelen.

 

Ga je eens verdiepen in ons belastingstelsel ,daar kan "zelfs jij"nog wat van opsteken.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

maar de ouwe VUTTER mocht ook niet bijwerken tot zijn aow.

toen was er al zoiets van als je dan eerder stopt mag je niet bijwerken.

 

 

 

Het cruciale verschil met een vroegere VUT' ter is dat zijn inkomen betaald werd door een pot die gevuld werd door de gezamelijke werkgevers en werknemers.

Ieder jaar wist men precies hoeveel mensen gebruik goingen maken van deze regeliong en werd berekend hoeveel premie er opgebracht moest worden.

De werkenden betaalden dus 100 % het inkomen van de VUT ter z.g.z.

 

Met t pre pensioen is daar veel in veranderd,en nu alhelemaal,dat weet je zelf uit ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 maar geheel eerlijk vind ik dat niet, ten opzichte van een chauffeur die thuis zit, werkeloos toe te kijken langs de kant van de weg...

 

 

Ik heb al een paar keer hier mijn visie gegeven op het "overuren verhaal" dat hoef ik toch niet weer te doen????

 

Als bepaalde werkgevers( of vakbondsbonzen) dat lezen zouden zij daar nog wel eens ideeén bij kunnen krijgen,en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

peter waar ik op doel is dat als je vrijwillig er voor kiest net als ik ( puur individueel ) om niet meer te rijden in deze tijd je dan toch een bewuste keuze maakt.

dan ga ik er ook vanuit dat je uittreedt en niet op herintreding staat te wachten.

 

 

alles los van het feit of je wel of niet mag doorwerken cq bijverdienen of nog wat doen, want dat is allemaal legaal en neem je niks van iemand af.

het gaat puur om de persoonlijke keuze om eerder te stoppen en eenieder die dat doet zou ook gelimiteerd kunnen worden in doorwerken.

want wat voor nut heeft het om eerder te stoppen en dan fulltime door te werken.

 

dit meer als openlijke vraag als om een discussie over te beginnen.

ik weet dat het mag ( dat doorwerken ) en dat het mij geen geld kost etc etc.

 

maar de enige zekerheid die ik vanaf mei volgend jaar heb, is tot mijn 67e een soort basis inkomen en dat is wat er netto overblijft van mijn vroegpensioen.

als ik het daar niet mee kan redden dan moet ik bijverdienen, maar dan zou ik niet gestopt zijn.

 

dus maak je de keuze dan zou je niet ( in mijn opinie ) ongelimiteerd moeten mogen doorwerken, want dan had je die keuze niet moeten maken.

 

eigenlijk het oude VUTTER verhaal in een nieuw jasje.

je maakt tenslotte je eigen keuze om je aan de sector te onttrekken.

 

 

en dan heb ik het dus niet over 65 ers die na hun pensioenleeftijd nog wat doorwerken...vindt ik prima.

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

want wat voor nut heeft het om eerder te stoppen en dan fulltime door te werken.

 

 

 

In zo n geval kun je beter gewoon door blijven werken want dan ga je ,volgens mij,belasting betalen over een bedrag ,waar je als je t na je pensioen pas opneemt minder voor betaald.

 

Maar je kunt als ge -pre- pensioneerde( is dat n scrabbelwoord? :D )er ook voor kiezen om in deeltijd of oproep basis te gaan werken( wat ik een jaar of 6 gedaan hebt)

Je werkt dan alleen wanneer je nodig bent,t heeft zijn voor en nadelen,ook belastingtechnisch.

 

Maar waar t om gaat is dat onze cowboy uit t openingstopic( zijn we gelijk weer on topic  :D )betrapt is op het feit dat hij enkele keren meer gereden heeft dan 4,5 uur en blijkbaar ook een paar keer te weinig dagelijkse rust heeft genomen.

Nergens in t bericht staat hoeveel uren of dagen per week of maand de man gemaakt heeft.

Hij mag n.l. zoveel werken als hij wilt,op twee voorwaaarden:

 

A: hij moet de wet ,zoals b.v EU 561/2006 ,respecteren,en dat heeft hij duidelijk niet gedaan. 

B: hij moet deze bijverdiensten opgeven aan de belastingdienst.

 

Dat sommigen zich daardoor aangetast voelen in hun rechtvaardigheids gevoel is dan jammer ,maar.....helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Ron, je vader en moeder hebben jarenlang je luiers verschoont, je te eten gegeven, naar een goede school gestuurd, zich menig avond zeer ongerust hebben gemaakt over jouw :rolleyes: .

Jij hebt nu een luize leven dankzij hun :ja: , dus gauw naar de meubelwinkel, en koop dat bankstel..... ;)  Schande :cool: .

Ach Ibo, dat ongerust maken viel wel mee. Ik was 99% van de keren op tijd thuis, deed geen rare dingen en toonde op school ook voldoendes (was geen hoogvlieger, eerlijk is eerlijk) en in de vrije was ik wat centen aan het bijverdienen. De zorgen zaten meer bij het andere zoontje....

Dat ik een goede jeugd en een luizeleventje heb gehad, dat ontken ik niet. Pa en ma hebben me een goede dosis wetenschap en geluk mee gegeven.

 

Die bank komt er wel, pa en ma zijn zo eigenwijs, die willen ze zelf verdienen.

Ik heb ze wel aangeboden om op 1 van mijn banken (huiskamer, of loungeset in de tuin) te komen zitten, echter het is elke keer toch ff een stukje lopen voor ze LOL

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

......

 

Een 65 + er betaald geen AOW premie meer en betaald dus 17,90 % minder premie over de eerste € 33.363.00 van zijn inkomen.( met een max van € 10.363 per jaar)

Hij kan bij een werkgever dus ,om hetzelfde netto uurloon te hebben ,een lager brutto tarief rekenen,maar dat is een punt van onderhandelen.

 

Soms begrijp ik de wereld niet meer. Schreeuwt iedereen eerst moord en brand om een betere CAO, wordt nu voorgesteld om zelf over je salaris te gaan onderhandelen. Ja, wat is het nou....???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Word jij eerst maar eens volwassen.

Je bent zelf ook chauffeur,toch? of wilt t worden i.i.g,en je vind dat als je chauffeur bent dat je leven aan je voorbij glipt?ik heb t nooit zo ervaren hoor,maar jij voelt dit wel zo;en je wilt nog steeds chauffeur zijn,of worden????heeeel speciaal. :D  :D

 

Mocht ik t mis hebben ,dat je helemaal geen chauffeur bent of t wil worden,kun je beter zwijgen;dan past jouw commentaar niet in deze discussie.( omdat je niet weet waarover je lult ; je weet niet alleen niet waar de klepel hangt,je hebt zelfs de klok nog niet horen luiden.)

nou ik weet wel waar de klepel hangt ,en ook waar abraham de mostert haalt,  ben 32 jaar chauffeur, ja het leven glipt aan je voorbij ,ja, durf ik wel te zeggen,    de laatste tijd valt het wel mee, omdat ik daar zelf wat aan gedaan heb, omdat ik dit niet meer wilde,, en kon opbrengen,door persoonlijke omstandigheden,  jij hoef mij niks te vertellen maatje,  doe mn levenlang al niet anders dan chauffeuren. en wat betreft wat je zegt :  je wilt nog steeds chauffeur zijn?    heeft niets met willen te maken, je moet namelijk werken voor de kost dat is in nederland ieders plicht, en heeft ook iets met de opvoeding te maken ,en iets anders gaan doen word lastig,, kan niks anders na zoveel jaar. en wat betreft dat ik eerst maar eens volwassen moet worden,  als jij eens meegemaakt zou hebben wat ik al heb meegmaakt ,,  dan mag je me dat nog eens recht in de ogen zeggen. zonder knipperen.

 

p.s   ze noemen me niet voor niets A chauffeur,     kan jou nog wel wat leren denk ik.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Soms begrijp ik de wereld niet meer. Schreeuwt iedereen eerst moord en brand om een betere CAO, wordt nu voorgesteld om zelf over je salaris te gaan onderhandelen. Ja, wat is het nou....???

 

 

 Een 65 + er valt onder geen enkele CAO . :D  en kan daardoor zelf zijn tarieven bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Uit de laatste CAO 

 

Een dienstbetrekking, aangegaan voor onbepaalde tijd, eindigt van rechtswege bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd als bedoeld in de Algemene Ouderdomswet. Het is echter mogelijk om met een pensioengerechtigde een nieuwe arbeidsovereenkomst aan te gaan, voor bepaalde of onbepaal­de tijd. Op een dergelijke overeenkomst is deze CAO van toepassing.

 

 

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Ze" de enige die zich hier a chauffeur noemt is U. :ja:

  nee U schrijft het niet goed,,  het is.. bent....  niet, is u .... maar,,, bent u

 

ZE,,,  wie denkt u dat ik bedoel dan,forumleden misschien?  ... weet u helemaal niet,, wie ik met ze bedoel,,  U wilt bijdehand doen,  op deze manier lukt het U niet hoor.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Er zijn zelfs wereldoorlogen ontstaan door mensen die zich verheven voelden tegenover anderen.

 

p.s. daar kan iedereen nog wat van leren.............................. :kiss:

precies, zo is het.       wijs gesproken hoor. maar de mens wil niet leren,,,,  die kan alleen elkaar en al het andere naar de bliksum helpen.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als  :p  ondergetekende het nog mag meemaken met pensioen te gaan, doet ondergetekende zooi van hot naar her slepen 47 jaar  :(

 

'mag' nog 6 jaar en zo'n 7 maanden tot dat tijdstip (ben dan nog maar 66 1/4)

 

Goed kans dat ik tegen die tijd ook dingen 'vergeet'    LOL

 

 

 

Joh, lekker laten gaan zou ik zo zeggen !

Doe m'n werk niet met tegenzin, maar hobby is het al jaren niet meer.

 

Of hou ik nu ook zo'n 'super gewilde, eindeloze droombaan' bezet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.....

Of hou ik nu ook zo'n 'super gewilde, eindeloze droombaan' bezet ?

Ja!

Hoe eerder jij stopt met die droombaan bezte houden, hoe eerder jij deze kant uit kan komen. Niets wachten tot je zuur verdiende vakantiedagen.

Gewoon hierheen komen, vooral wanneer jij wat "lekkers" meebrengt..........

(cadeau tip.......)

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja!

Hoe eerder jij stopt met die droombaan bezte houden, hoe eerder jij deze kant uit kan komen. Niets wachten tot je zuur verdiende vakantiedagen.

Gewoon hierheen komen, vooral wanneer jij wat "lekkers" meebrengt..........

 

(cadeau tip.......)

 

 

Flesjes herkend !

Merk 'rechte keutels'  ??

 

Kan wel iets bij de Li :zegtniets:  halen, maar ben liever zeker van 'vrije doortocht' i.p.v.  een controle iedere 25 kilometer   :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Die "keutels" komen van de aldi...... :stom:  Wel de cigaros en niet die kleine wijvenpeukjes aub....

1 kistje geen probleem aan de grens....

Die beugeltjes laat je maar thuis.....

Je zout er zo maar eens aan kunnen gaan sabelen op de lange reis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden