[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duitse politie controleert schoeisel chauffeur


Star Driver

Recommended Posts

  • Forumlid

Haha..lambiek.bijna goed.

Handschoenen aan i.v.m. zweethanden?

Nou joggie daar zeg je wat

Wij hadden op de zaak waar ik toen nog werkte

een paar dubbel bemande auto´s (groente trappers)

nou had 1 van de 2 een druiper op gelopen in zijn vacantie  :angel:

en als je moet pissen onderweg sta je toch met je @ inje jatten

maar je zit ook aan het stuur en dat is leuk voor je maat 

 

Nietan  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij i.d.d. geen schoenen aan.

Vindt het beetje ver gezocht allemaal.

 

Bij mij kom je er echt niet in op blote poten.

 

Denk je echt dat ik die graflucht van jouw/jullie zweet kakken in de auto wil?

 

Trouwens ook niet bij mij thuis.

 

En een ieder die loopt te zeuren dat iemand ook niet bij hem thuis met de werkschoenen aan binnen komt, zolang je niet "uitgeklokt" hebt is het nog gewoon je werkruimte, dus dien je je aan de arbo-regels te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in het begin van mijn truckers carrière uiteraard netjes op werkschoenen

op een asfalt/knijperauto lekker studderen en door de kleef heen wandelen

en weer een nieuw vrachie halen ..... voor het stoplicht een auto die bij oranje vol in de ankers ging......

dacht ik ook te doen maar mijn rechterschoen zat vastgekleeft aan het gaspedaal helaas

dat werd een schadeformulier invullen

dus sinsdien weer lekker op de klompen

en in dit geval mag oom agent mij uitleggen wat veiliger is........

gr renetje   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wetgever controleert op wetgeving...

 

Rij je graag op sokken en word je aangehouden, neem je verlies, reken gewoon even af en men vervolgt zijn weg schouderophalend met in het achterhoofd, er zijn wel ergere overtredingen die mensen begaan.

Het klinkt nu net alsof men dagelijks aan de kant word gezet en oom agent als eerste op zoek gaat of je wel of geen schoeisel aan je voetjes draagt.

 

Neem de gordel.....

 

Hoeveel collega`s ik zie rondrijden met dat lastig ding niet om...

Vervolgens als ze worden aangehouden, de discussie aangaan dat zonder de gordel nog altijd veiliger is dan met de gordel... :confused:

 

De wet schrijft het voor, als je besluit dus tegen de wet in te gaan, prima, maar zeur dus niet dat de overheid er eens op controleert, hun volste recht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik aangehouden word voor het rijden op sokken dan neem ik dat verlies ook, zal er niet over in discussie gaan.. En als die agent naar binnen kijkt weet ie ook dat ik zonder schoenen blijf rijden! Ieder ze ding

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben er een keer op aangesproken door een Duitse agent, die zette me aan de kant omdat ik om 2 uur s'nachts een inhaalverbod negeerde En toen legde ik ook uit dat ik het schoon wou houden en hoorde er verder niks meer van.. Van de week aangehouden door de BAG omdat mijn mautkast niet zichtbaar is maar wel maut afschreef en ook die zei er niks van

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu kijk ik graag naar blik op de weg en soms...

Iemand trapt het gaspedaal in, op de beelden goed te zien dat er bijna niemand voor deze persoon zit, deze persoon doet niet bumperkleven, rijd niet roekeloos, nee, trapt gewoon even het pedaal in.

En dan...

Met bombastische muziek onder het filmpje word deze coureur aan de kant gezet...

Soms dan denk ik bij het zien van deze beelden, wat doet deze mijnheer of mevrouw nu echt fout ?

Deze persoon overtreed de wettelijk toegestane maximale snelheid die geoorloofd is....

Is dat alles ?

Ik mag dus vinden dat ik zoiets kolder vind, maar de uitvoerende instantie, in deze, de politie, hanteert de wetgeving..

Dan krijg je dus mijn mening, die zoiets kolder vind, tegen het argument, hanteren van de wet...

 

Soms is het ook wel eens goed dat er ook wetgeving is tegen kolder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ okee de A3 van Keulen naar Frankfurt bij Bad Camberg is een 24uurs inhaalverbod! Dus twijfelen hoeft niet meer.. En als ik naar boven ga met een vrachtje bloemen à 6 ton blijf ik niet achter een Pool hangen om 2 uur s'nachts die met 30 naar boven kruipt

De bekeuring, of in dit geval een waarschuwing bedroeg 30 euro ( is wel 2 jaar geleden )

En als die agent me rijbewijs af had gepakt was ik daar met alle liefde tegenin gegaan, vrijdagnacht 2 uur voor zo'n bekeuring me rijbewijs af laten nemen had ik me niet zo maar bij neergelegd! Zonder twijfel, ik was in overtreding maar op dit tijdstip en met deze omstandigheden daar kan ik niet over discussiëren! Maar een beetje coulance mag wel, en die kreeg ik dus ook als ik je reactie zie

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Danny, coulance hebben alle controlerende instanties en we hebben allemaal weleens het geluk mogen meemaken dat de controlerende instantie ook weleens wat door de vingers zag.

( Zo is de BAG ook niet de slechtste, maar er zijn uitzonderingen... ;) )

 

Maar soms heb je de pech dat de coulance ver te zoeken is, ook ik vind het kolder, serieus, maar ja, de wetgeving stelt die eisen, als dan helaas een wetgever die niet coulant is ervoor schrijft, vind ik het begrijpelijk dat hierover discussie over ontstaat.

 

Maar ja, wie weet of deze persoon niet een gruwelijk ongeval heeft mee gemaakt, waar achteraf de oorzaak was te wijten aan het rijden op slippers, als voorbeeld in deze...

Want we vergeten wel heel vlug dat deze mensen ook als eerste aankomen op de plek van onheil, indien het tot een ongeval komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu kijk ik graag naar blik op de weg en soms...

Iemand trapt het gaspedaal in, op de beelden goed te zien dat er bijna niemand voor deze persoon zit, deze persoon doet niet bumperkleven, rijd niet roekeloos, nee, trapt gewoon even het pedaal in.

En dan...

Met bombastische muziek onder het filmpje word deze coureur aan de kant gezet...

Soms dan denk ik bij het zien van deze beelden, wat doet deze mijnheer of mevrouw nu echt fout ?

Deze persoon overtreed de wettelijk toegestane maximale snelheid die geoorloofd is....

Is dat alles ?

Ik mag dus vinden dat ik zoiets kolder vind, maar de uitvoerende instantie, in deze, de politie, hanteert de wetgeving..

Dan krijg je dus mijn mening, die zoiets kolder vind, tegen het argument, hanteren van de wet...

 

Soms is het ook wel eens goed dat er ook wetgeving is tegen kolder...

 

 

Is meestal bij wegmisbruikers met die Andre van der Toorn : He Koos  Braaaaaaaaaak !!!!!!

 

 

post-5429-0-24870800-1405370565_thumb.jp

 

Foto van :http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/21/hee-kaboutertje-waar-is-je-puntmuts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als er inderdaad nderzoek is dat bewijst dat het rijden op sokken, slippers of blote voeten gevaarlijker is, is het wel vreemd dat de proffesionele chauffeur zich daar dan niets van aantrekt, toch? Maar wel roepen dat wij de beste chauffeurs ter wereld zijn.... :-)

En wij zijn verplicht werkschoenen te dragen overigens, ik kan geeneens rijden op mijn sokken, vreselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen de veiligheids gordel verplicht werd in de vrachtwagen werd die ook genegeerd door veel hoog opgeleide chauffeurs

nu draagt edereen hem wel denk ik 

wij willen niets verplicht worden , wij beslissen zelf wel !

maar ja die politzei had het allang gezien in die grote spiegels die aan de deur hangen

Rijden tegenwoordig net zo als hier veel in burger auto´s rond

 

Werkschoenen die ben je niet verplicht in de cabine

maar rond de wagen en binnen in de bedrijfshallen met laden en lossen

als er wat gebeurd heeft de baas gelijk de ARBO in zijn nek 

en ben jij niet verzekerd (dus geen uitkering of zo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden